لپ تاپ

وزن خیلی کمتری نسبت به کامپیوتر های رومیزی دارند که آن هم بستگی به مواد استفاده شده در ساخت آن بستگی دارد.

لپ تاپ ها معمولا با باتری(از نوع لیتیوم یون) کار می کنند و توسط یک آداپتور AC/DC شارژ می شوند و این مزیت را به ما می دهند که در زمان های که دسترسی به برق نداریم یا در سفر و یا حتی در کافی شاپ هستیم بتوانیم به فعالیت خود ادامه دهیم.

برخلاف کامپیوتر های رومیزی که دارای اجزای متعددی همراه با سیم، صفحه کلید، مانیتور، کیس، موس و ... هستند. لپ تاپ ها همه اجزا را به طور کامل همراه خود دارد که شامل صفحه کلید، صفحه نمایش و اشارا گر داخلی می باشد.

سازندگان زیادی برای ساخت لپ تاپ ها وجود دارد که رایج ترین آنها برند اپل، ایسوس، ایسر، لنوو می باشد.

لپ تاپ ها با توجه به استفاده عموم انواع مختلفی دارد:

1- لپ تاپ هایی برای دانش آموزان و یا دانشجویان که نیاز به حمل آسان برای کلاس دارند، که معمولا دارای نمایشگرهای ۱۳ اینچی و یا کمتر هستند.

لپ تاپهای ضعیف و ارزان قیمت که cpu استفاده شده برای آن ها معمولا intel atom series می باشد و عمر باتری آن ها بین ۱۵تا ۱۷ ساعت می باشد.

2- در شرکت ها و یا برای کسب و کار از لپ تاپ های بزرگ تر و قدرتمندتر و همچنین گران تر مثل ایسوس و یا اپل استفاده می شود که معمولا حافظه داخلی زیاد و یا قابلیت استفاده از RAM دارند، نمایشگرهایی حدودا ۱۵ اینچی با قدرت پردازش های بالا و سریع، پردازنده های ۲ تا ۴ هسته ای AMD، سیستم های امنیتی مناسب برای داده ها دارند.

3- لپ تاپ هایی که برای سرگرمی استفاده می شوند معمولا با فن آوری های صوت و پخش تجربه های متفاوتی را برای ما ایجاد می کنند با صفحه نمایش های مورب ۱۵ اینچی یا حتی بزرگتر که همراه با بلندگو است.

 Cpuاستفاده شده در این لپ تاپ ها از نوع intel core i5 / i7 9 هسته ای است که عمر باتری این نوع لپ تاپ ها ۳ تا ۸  ساعت می باشد.

قابلیت ارتقا :

یکی از ویژگی های مهم در لپ تاپ ها ارتقای واحد پردازش آن هاست، که متاسفانه بسیاری از لپ تاپ ها یک واحد پردازش دارند که به مادربرد وصل شده است و قابل تعویض نینمی باشدستند.

نمایش OLED از دیگر ویژگی هایی که امروزه در صفحه نمایش لپ تاپ ها به کار برده می شود که کیفیت تصاویر ۱۰۰ درصد از تصاویر واقعی بهتر هستند.