سونی کنسول میان رده Xbox Series S را دستگاه موفقی نمی داند

شرکت «مایکروسافت» با معرفی کنسول Xbox Series S به عنوان یک محصول اقتصادی، جنجال‌هایی را به پا کرده است؛ از سوی برخی از متخصصان این صنعت این کنسول را پیروز دانسته و از سوی برخی آن را یک کنسول شکست خورده می‌دانند که وضعیت کنسول‌های نسل نهم را به خطر می‌اندازد. اینک شاهد صحبت‌های مدیر عامل پلی استیشن در این زمینه هستیم.

جیم رایان، مدیر عامل بخش پلی استیشن سونی، به تازگی در زمینه کنسول ایکس باکس سری اس سخنانی را مطرح کرده است. جیم رایان به طور رسمی اعلام کرد که سونی علاقه‌ای به انتشار یک کنسول ارزان قیمت در کنار PlayStation 5 علاقه‌ای نداشت. آقای رایان در ادامه اضافه می‌کند که به تصمیم مایکروسافت در زمینه معرفی کنسول Xbox Series S احترام گذاشته اما این شرکت با توجه به تحقیق فراوان، به این نتیجه رسیده است که تولید چنین محصولی تجربه مناسبی را در پی نخواهد داشت.

سونی Xbox Series S را ناموفق می داند

Xbox Series S

وی در مصاحبه‌ای با سایت ژاپنی AV Watch ضمن اعلام این سخنان گفت: به طور مشخص، فاکتور قیمت یک مسئله بسیار مهم است. اگر نگاهی به تاریخ کنسول‌های بازی بیندازید، خواهید دید که یک کنسول با قدرت و قیمت کمتر، هیچ‌گاه نتایج چشمگیری را به همراه نداشته است. وی در ادامه گفت: ما گزینه تولید یک کنسول ارزان قیمت را بارها بررسی کرده و به این نتیجه رسیدیم که این کار تنها با دردسر همراه است.

رئیس بخش سرگرمی‌های سونی گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد که افرادی که یک کنسول بازی را خریداری می‌کنند، ترجیح می‌دهند که کنسول آنها پنج، شش و حتی هفت سال و بیشتر پشتیبانی شده و مورد استفاده قرار گیرد. آنها به دنبال محصولی هستند که در دو و یا سه سال آینده منسوخ نشود.

Xbox Series S با قیمت 299 دلار وارد بازارهای جهانی خواهد شد و تا کنون شاهد واکنش‌هایی متفاوت از افراد مشهور این صنعت بوده است. به عنوان مثال، آقای Ed Boon، خالق سری بازی‌های مشهور Mortal Kombat نیز چندی پیش اعلام کرده بود که ایکس باکس سری اس به مانند آیفون‌های ارزان قیمت شرکت اپل، فروش بالایی را تجربه خواهد کرد. آیا Xbox Series S شکست خورده و یا یک کنسول پُر فروش خواهد بود؟ در آینده نزدیک خواهیم فهمید.