مایکروسافت صاحب شرکت بتسدا سازنده ولفنشتاین، دووم و برخی دیگر شد

مایکروسافت و تصاحب مالکیت شرکت بتسدا

کمتر کسی است که با مایکروسافت آشنایی نداشته باشد، این شرکت که زیربرندهای مختلفی برای سوددهی بیشتر ایجاد کرد، اخیرا تصمیم گرفت شرکت مادر بتسدا را با رقم 7.5 میلیارد دلار خریداری کند. گفته می شود این حرکت شرکت ردموندی یکی از بزرگترین خریدها در سال های اخیر محسوب شده و حرکت بزرگی از سوی مایکروسافت بود

مایکروسافت

را هم به دست آورد. از این رو برخی پیش بینی کردند در آینده نسخه جدید ولفنشتاین، دووم و چندی دیگر ممکن است به طور انحصاری برای کنسول های ایکس باکس منتشر شودرین کمپانی با خرید بتسدا مالکیت آی پی های Bethesdaما مایکروسافت اعلام کرده که تنها مالکیت تغییر یافته و اما برنامه بتسدا همچون گذشته خواهد بود و با این معامله قرار نیست هیچ پلتفرمی از عناوین بتسدا دور بماند.
البته هدف مایکروسافت نیز کسب بازی های بتسدا برای انتشار آنها روی ایکس باکس نبود. بلکه این کمپانی قصد داشته در آینده انحصاری های بزرگی را به کنسول های ایکس باکس بیاورد.
بتسدا سابقه درخشانی در توسعه بازیهای ویدئویی داشته و مالک آی پی هایی است که طرفداران فوق العاده ای دارد. از این رو باید بیان داشت که خرید آن توسط مایکروسافت یک امتیاز بوده و با داشتن بودجه بیشتر، قطعا عناوین جذاب تری در کار است.
به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود در آینده مایکروسافت و بتسدا با همکاری یکدیگر به چه موفقیت هایی دست پیدا می کنند. البته پیشتر مشخص شد مایکروسافت قصد ندارد با خرید بتسدا عناوین آن را کاملا در اختیار داشته باشد، بلکه بازیهای آن را برای تمامی پلتفرم ها منتشر می کند. اگرچه انحصاری های جداگانه را در اختیار کاربران ایکس باکس قرار می دهد.
به هر حال جهت جزئیات بیشتر باید منتظر ماند و نمی توان پیش بینی درستی از آینده این معامله داشت