دلایل روشن نشدن صفحه تبلت چیست ؟

امروزه تبلت ها جزو وسایل ضروری بسیاری از افراد به شمار می‌آیند. یک تبلت قابل جابه‌جایی و راحت است و برای کارهای مختلفی از جمله وب‌گردی، عکس‌برداری، بازی و تماشای فیلم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. با این‌همه یکی از بدترین اتفاقای که می‌تواند برای یک تبلت رخ بدهد، خاموش شدن ناگهانی این دستگاه ها و روشن نشدن تبلت شماست. 

اما چرا گوشی یا تبلت روشن نمیشه و آیا این مشکل قابل حل شدن است؟ این سوالی است که کابر ممکن است از خود بپرسد و ندانستن جواب درستی برای آن حسابی او را کلافه کند. 

خوشبختانه نیاز نیست نگران این موضوع باشید چرا که در مقاله امروز بروزکالا تصمیم داریم به این سوال پاسخ دهیم. بنابراین در ادامه ابتدا دلیل روشن نشدن تبلت را بررسی می کنیم و سپس به بررسی راه حل های موجود برای رفع آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • دلیل روشن نشدن تبلت چیست؟
  • راه حل های رفع مشکل شارژ نشدن تبلت
  • چه زمانی باید به ریست فکتوری کردن تبلت فکر کنیم؟
  • آیا همیشه می توان مشکل روشن نشدن تبلت را برطرف کرد؟
  • چرا تبلت لنوو روشن نمیشه؟

دلیل روشن نشدن تبلت چیست؟

دلیل یا دلایلی که به دنبال آن دستگاهی مانند تبلت روشن نمی شود را می توان در موارد متعددی جستجو کرد. گاهی برخی از این دلایل ساده و پیش پا افتاده اند و به راحتی می توان آنها را برطرف کرد. گاهی نیز مشکل به وجود آمده در حدی جدی است که برخی کاربران به ناچار به دنبال خرید تبلت جدید هستند. البته در خصوص این که آیا تعمیر تبلتی که روشن نمی شود به صرفه تر است یا با توجه به قیمت انواع تبلت، خرید تبلت جدید را در بحث راه حل های رفع مشکل روشن نشدن تبلت بیشتر بررسی می کنیم. در این مرحله بهتر است به عوامل زیر به عنوان دلیل روشن نشدن تبلت بپردازیم.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت تبلت و لپ تاپ

دلیل روشن نشدن تبلت چیست؟

مسائل و مشکلات مربوط به شارژ تبلت

مشکلات مربوط به شارژ تبلت معمولا همیشه اصلی ترین و واضح ترین دلیل روشن نشدن تبلت است. خصوصا اگر تا پیش از این هیچ نشانه شاخصی از خرابی دستگاه خود را مشاهده نکرده اید، ممکن است پاسخ این که چرا تبلت روشن نمیشه به همین سادگی در مشکلات شارژ یا تمام شدن عمر باتری دستگاه باشد.

در نتیجه در اولین و ساده ترین قدم ببینید آیا دستگاه را به شارژ زده اید و تبلت شارژ کافی دارد یا خیر. گاهی اوقات ممکن است شارژر به خوبی در پریز جای نگرفته باشد و به دلیل شل بودن آن، تبلت به درستی شارژ نشده باشد.

در ادامه نیز خرابی شارژر، مشکلات کابل شارژ مانند پارگی، خرابی دو شاخه یا تبدیل شارژر دستگاه، خرابی پریز برق، مشکلات و خرابی های آی سی شارژ، خرابی سوکت شارژ و مواردی از این دست دلیل روشن نشدن تبلت مورد نظر باشد. در این مواقع دستگاه به دلیل عدم دریافت میزان ولتاژ و انرژی مورد نیاز خاموش شده و روشن نشدن آن ربطی به عوامل دیگر ندارد.

پیشنهاد مطالعه: چرا تبلت شارژ نمی شود؟

خرابی باتری و اتمام عمر مفید آن

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن تبلت، خرابی باتری است. ممکن است عمر مفید باتری تبلت تمام شده باشد و در نتیجه حتی با وجودی که دستگاه به صورت کامل شارژ می شود، تبلت چند دقیقه بعد از روشن شدن خاموش شود. در نتیجه می توان دلیل روشن نشدن تبلت در این حالت را خرابی باتری در نظر گرفت. مشکلات باتری خصوصا در مواردی که از سلامت تجهیزات شارژ دستگاه مطمئن هستید و سیکل پاور نیز به رفع مشکل دستگاه کمک نکرده است، می تواند دلیل اصلی روشن نشدن تبلت مورد نظر باشد.

فریز شدن تبلت

یکی دیگر از موارد رایجی که به عنوان دلیل روشن نشدن تبلت آن را می شناسیم، فریز شدن تبلت است. در این حالت دستگاه در حالت خاموش نیز فریز شده و کار نمی کند. در این شرایط باید کمی منتظر ماند و سپس برای رفع مشکل روشن نشدن دستگاه اقدام کرد. اگر تبلت باتری قابل جدا شدن دارد باید یک بار آن را در آورده و مجددا جا بزنید. در غیر این صورت نیز باید دکمه پاور و دکمه های ولوم را برای چند ثانیه با هم نگه دارید و سپس رها کنید. مدت زمان نگهداری دکمه های پاور در تبلت های مختلف بسته به سازنده ممکن است بین 10 تا 30 ثانیه متغیر باشد. در بسیاری از مواقع ممکن است مشکل روشن نشدن تبلت با این کار برطرف شود.

شکستگی ال سی دی و مشکلات نمایشگر تبلت

گاهی اوقات تبلت بدون این که شما متوجه آن باشید در واقع روشن است، اما به دلیل شکستگی و خرابی صفحه نمایش این طور به نظر می رسد که برقی در جریان نیست و تبلت روشن نمی شود. تشخیص این که آیا دلیل روشن نشدن تبلت مربوط به شکستگی و خرابی ال سی دی است یا خیر کار آسانی است. در صورتی که مشکل از صفحه نمایش باشد، با اتصال تبلت به یک کامپیوتر یا یک مانیتور و نمایش محتواهای دستگاه می توان نتیجه گرفت که دلیل روشن نشدن تبلت به صفحه نمایش مربوط می شود.

مشکلاتی مانند شکستگی و ضربه خوردن ال سی دی، مشکلات مربوط به فلت تصویر، خرابی مادربرد، قطع شدن آی سی تصویر و قطعی در مدارهای متصل به ال سی دی از مادربرد می تواند مشکلاتی را در نمایش تصویر نمایشگر تبلت به وجود بیاورد که به دلیل سیاه شدن تصویر، اینطور به نظر می رسد که دستگاه کلا روشن نمی شود. قطعا در این شرایط برای رفع مشکل باید به سراغ تعمیرات نمایشگر یا حتی تعویض ال سی دی رفت.

پیشنهاد مطالعه: از کجا بفهمیم که تبلت رجیستر شده است؟

آب خوردگی تبلت

یکی از موارد مهم در دلایل روشن نشدن تبلت، آب خوردگی این دستگاه هاست. اگر به هر دلیلی آب و رطوبت به درون دستگاه نفوذ کرده باشد بخش های مختلف داخلی آن تحت تاثیر این آب خوردگی آسیب می بینند و همین امر دلیل روشن نشدن تبلت مورد نظر خواهد بود.

وقتی تبلت روشن نمی شود چه کنیم

داغ شدن بیش از حد تبلت

اگر بعد از کارکرد طولانی مدت و بدون وقفه تبلت و خاموش شدن ناگهانی آن از خود می پرسید که چرا تبلتم روشن نمیشه؟، پاسخ مشخص است. گرمای بیش از حد و داغ کردن دستگاه دلیل روشن نشدن تبلت مورد است. در این شرایط تبلت برای محافظت از قطعات اصلی مدت زمانی به خود استراحت می دهد تا به این ترتیب خنک شود و آسیبی به آن وارد نشود. کمی به دستگاه استراحت دهید و بگذارید خنک شود و بعد از خنک شدن مجدد آن را راه اندازی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین تبلت های سامسونگ

مشکلات نرم افزاری در تبلت

در بسیاری از مواقع ممکن است مشکلات نرم افزاری در تبلت دلیل روشن نشدن آن باشد. مشکلات نرم افزاری طیف گسترده ای را شامل می شود. گاهی مشکلات و باگ های موجود در سیستم عامل مشکل ساز می شود. گاهی نیز نصب یک سری برنامه ها و نیاز به به روز رسانی آنها در عملکرد تبلت اختلال ایجاد می کند. نصب برنامه هایی با منبع نامشخص می تواند مهم ترین دلیل روشن نشدن تبلت به دنبال مشکلات نرم افزاری باشد. در نهایت ویروسی شدن دستگاه یا عملکرد بدافزارهای مخرب در پس زمینه دستگاه دلیل خاموشی ناگهانی تبلت و روشن نشدن آن است.

مشکلات سخت افزاری در تبلت

در نهایت مشکلات سخت افزاری که طیف بسیار گسترده ای را شامل می شود می تواند دلیل روشن نشدن تبلت باشد. مشکلات سخت افزاری شامل گزینه های مختلفی می شود. گاهی اوقات آنها قابل رفع شدن اند و برخی مواقع نیز یا کلا نمی توان مشکل را برطرف کرد و تنها راه کار خرید تبلت جدید است و گاهی نیز هزینه های تعمیر و رفع مشکل سخت افزاری در مقایسه با قیمت تبلت جدید مقرون به صرفه نیست. مشکلات سخت افزاری که می تواند موجب روشن نشدن تبلت شوند را می توان در موارد زیر جست و جو کرد:

  • خرابی آی سی شارژ یا شکستگی و خرابی سوکت شارژ تبلت
  • خرابی مادربرد
  • مشکلات هارد تبلت

راه حل های رفع مشکل شارژ نشدن تبلت

راه حل‌های رفع مشکل شارژ نشدن تبلت

حال که به بررسی دلایل خرابی دستگاه و روشن نشدن تبلت پرداختیم، در این مرحله باید به بررسی راه حل هایی بپردازیم که می توان با استفاده از آنها مشکل روشن نشدن تبلت را برطرف کنیم. این راه حل ها با توجه به مشکل دستگاه و دلیل روشن نشدن تبلت می توانند کارایی داشته باشند. در ادامه با توجه به دلایل روشن نشدن تبلت که در بالا به آنها اشاره شد، برخی راه حل ها را بررسی می کنیم.

دستگاه را به شارژ وصل کنید

بله به همین سادگی! اولین راه حل همیشه ساده ترین راه حل است. ممکن است به هر دلیلی باتری تبلت به صورت کامل تخلیه شده باشد. در این شرایط روشن شدن دستگاه حتی بعد از اتصال به برق نیز کمی زمان بر خواهد بود. تبلت را به شارژ وصل کنید و برای راه اندازی مجدد آن کمی صبر کنید. حتی ممکن است نیاز باشد برای راه اندازی مجدد تبلت در صورت اتمام باتری نیز به روشن کردن تبلت با استفاده از دکمه پاور نیاز داشته باشید. بعد از این که شارژ دستگاه به یک حد مناسب رسید، دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید تا تبلت مجددا بوت شده و راه اندازی شود.

اتصالات شارژ دستگاه را بررسی کنید

در قدم اول تمامی اتصالات شارژ دستگاه مانند پریز برق، شرایط شارژر و آداپتور شارژ، سلامت کابل ها و ... را بررسی کنید. مطمئن شوید که پریز برق سالم است. دستگاه را به یک پریز دیگر نیز وصل کرده و شارژ شدن آن را امتحان کنید. بررسی کنید که آیا تبلت در زمان اتصال به شارژ قطع و وصل می شود یا خیر. در صورتی که هر یک از اتصالات معیوب هستند می توان با خرید یک کابل جدید یا خرید آداپتور جدید، مشکل روشن نشدن تبلت را برطرف کرد.

مطمئن شوید گرد و غبار و خاک در پورت شارژ نباشد

گاهی اوقات با جمع شدن گرد و غبار، خاک و پرز در پورت USB، محل قرار گیری کابل شارژ دستگاه مسدود می شود. در نتیجه شارژ شدن دستگاه به درستی انجام نشده و همین موجب روشن نشدن تبلت می شود. در نتیجه باید با سرویس کردن تبلت و تمیز کردن این درگاه ها از گرد و غبار و پرزهای جمع شده در آن، مشکل شارژ نشدن تبلت را برطرف کرد تا به دنبال آن مشکل روشن نشدن تبلت نیز برطرف شود.

عیب یابی کابل ها

در بسیاری از مواقع باید پاسخ سوال چرا تبلتم روشن نمیشه را در عملکرد کابل های شارژ جست و جو کرد. در صورت عملکرد نادرست آنها تبلت به درستی شارژ نمی شود. بهتر است یک بار کابل را با سایر دستگاه ها نیز امتحان کنید یا شارژ شدن تبلت را با یک کابل جدید بررسی کنید. در این شرایط می توان با عیب یابی کابل ها مشکل روشن نشدن تبلت را نیز برطرف کرد.

بهتر است حتما از کابل شارژهای اصلی و مخصوص خود تبلت استفاده کنید. کاربرد کابل شارژهای غیر اصلی و بی کیفیت هم روی عملکرد باتری و آداپتور تاثیر منفی دارند و هم به مرور به سایر قطعات اصلی تبلت مانند آی سی شارژ آسیب می رسانند.

بیشتر بخوانید: از کجا تبلت ارزان بخریم؟

باتری را تعویض کنید

زمانی که مطمئن شدید مشکل روشن نشدن تبلت از باتری است و نه سایر قطعات، راه حل رفع مشکل تعویض باتری است. اکثر باتری های گوشی های هوشمند و تبلت پس از چند سال استفاده به سرعت از کیفیت شان کاسته می شود و در نهایت اصطلاحا این باتری های می میرند. انواع دیگر آسیب ها نیز می توانند به صورت جبران ناپذیری روی باتری ها تاثیر بگذارند.

مایعات، افتادن دستگاه روی سطوح سخت، دماهای شدید، استفاده از تبلت در زمان اتصال به شارژ، نصب برنامه های بسیار سنگین روی تبلت، ویروسی شدن دستگاه و ... همگی می توانند موجب کند شدن و کاهش عملکرد باتری تبلت یا گوشی هوشمند شوند. در این شرایط برای رفع مشکل روشن نشدن تبلت باید باتری آن را با یک باتری جدید و اورجینال تعویض کرد.

تبلت را هارد ریست کنید

یکی دیگر از راه حل هایی که می توان برای رفع مشکل روشن نشدن تبلت از آن استفاده کرد، هارد ریست کردن دستگاه است. هارد ریست کردن مراحل ساده ای دارد. ابتدا باید مطمئن شوید که دستگاه خاموش است و سپس از دکمه های پاور و ولوم برای بوت کردن مجدد تبلت استفاده کنید. این دکمه ها را به صورت همزمان با هم نگه دارید تا لوگوی تبلت نمایان شود. حال دکمه ها را رها کنید. با این کار شما وارد حالت ریکاوری مود تبلت می شوید. با استفاده از دکمه های ولوم بین گزینه ها جا به جا شوید و با انتخاب گزینه ریست، فرایند هارد ریست را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه تبلت خود را ریست کنیم؟

تعمیرات نرم افزاری تبلت را انجام دهید

در بسیاری از مواقع زمانی که مشکلات نرم افزاری دلیل روشن نشدن تبلت باشد، دستگاه روشن می شود و سیستم عامل در حال بوت شدن قرار می گیرد، اما کاملا راه اندازی نمی شود و تبلت روی لوگوی کمپانی سازنده باقی می ماند. در این شرایط می توان گفت که روشن نشدن دستگاه به ایرادات نرم افزاری مربوط می شود و به احتمال زیاد خبری از خرابی های سخت افزاری نیست. در این شرایط یک باگ نرم افزاری و مشکلی در عملکرد سیستم عامل دلیل روشن نشدن تبلت است که برای رفع آن باید از راه حل های مختلف تعمیرات نرم افزاری تبلت کمک گرفت.

نصب مجدد سیستم عامل، به روز رسانی سیستم عامل، حذف برخی از برنامه ها به دلیل مشکل ساز شدن آنها، ریست کردن تبلت، راه اندازی تبلت در حالت safe mode و در نهایت ریست فکتوری کردن تبلت از جمله راه حل هایی است که می توان از آنها برای رفع مشکلات نرم افزاری به وجود آمده کمک گرفت. در نظر داشته باشید که گاهی اوقات ویروسی شدن تبلت و نصب بدافزارها مشکل ساز شده است. در این شرایط ویروس یابی تبلت و حذف آنها راه حل رفع مشکل روشن نشدن تبلت است.

تعمیرات سخت افزاری تبلت

اگر دلیل روشن نشدن تبلت مشکلات سخت افزاری باشد، دیگر راه حل ساده ای برای رفع مشکل وجود ندارد و باید برای تعمیرات تخصصی دستگاه به یک مرکز تعمیرات تخصصی تبلت مراجعه کرد. کارشناسان تعمیر این دستگاه ها با بررسی و عیب یابی دقیق دستگاه مشخص می کنند که دقیقا چرا تبلت روشن نمی شود و خرابی و معیوب بودن کدام قطعه دلیل بروز این مشکل است. گاهی اوقات با تعمیر قطعات مشکل برطرف می شود و گاهی نیز به تعویض برخی قطعات نیاز است. تصمیم برای تعمیر سخت افزاری تبلت به عهده کاربر است و در این خصوص باید به هزینه های مرتبط با تعمیرات یا تعویض قطعات توجه کند و با در نظر گرفتن قیمت انواع تبلت بهترین گزینه را انتخاب کند.

تعمیرات سخت افزاری می تواند شامل تعویض باتری، تعمیر و تعویض سوکت شارژ دستگاه، تعمیر و تعویض آی سی شارژ، تعمیر و تعویض ال سی دی و فلت تصویر، ترمیم مدارها و سیم کشی های معیوب، تعویض خازن ها و دیودهای روی مادربرد، تعمیر و تعویض مادربرد و مواردی از این دست باشد. 

ریکاوری فریم ور تبلت

یکی دیگر از راه حل هایی که می توان از آن برای رفع مشکل روشن نشدن تبلت کمک گرفت، بازگردانی کردن تنظیمات فریم ور است. این کار پیچیدگی های خود را دارد و به این دلیل که مراحل آن تخصصی است باید حتما در یک مرکز تعمیرات تخصصی تبلت انجام شود.

مراجعه به نمایندگی های تعمیر تبلت با توجه به برند دستگاه

در نهایت بهترین توصیه برای کاربران تبلت این است که بسته به برند دستگاه خود برای رفع مشکلاتی مانند روشن نشدن تبلت یا خرابی های سخت افزاری دستگاه به نمایندگی های فعال اختصاصی این دستگاه ها مراجعه کنند. قطعا کارشناسان تعمیراتی حاضر در این مراکز با تسلط بیشتری که به مدل و ویژگی های تبلت مورد نظر دارند و آشنایی بیشتری که با رایج ترین مشکلات این دستگاه ها دارند، می توانند بهترین راه حل را برای رفع مشکل روشن نشدن تبلت به شما پیشنهاد کنند.

در بسیاری از مواقع اگر تبلت هنوز گارانتی داشته باشد نیز تعویض برخی قطعات و تعمیر دستگاه اگر جزو گارانتی باشد برای کاربر هزینه ای نخواهد داشت و این قطعا به نفع کاربران خواهد بود. از این رو بهتر است در زمان خرید دستگاه خود، خصوصا خرید آنلاین تبلت به مدت زمان گارانتی، مواردی که شامل گارانتی می شوند و نمایندگی های فعال در دسترس توجه کنید.

چرا تبلت لنوو روشن نمیشه؟

چه زمانی باید به ریست فکتوری کردن تبلت فکر کنیم؟

ریست فکتوری کردن تبلت به معنی بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه است. در این شرایط تمامی داده ها و اطلاعات ذخیره شده روی تبلت، اعم از عکس ها، فیلم ها و برنامه ها حذف می شوند و دستگاه کاملا مانند روز اولی که آن را خریداری کرده اید خواهد شد. حتی تنظیماتی که روی سیستم اعمال شده نیز پاک می شوند. در نتیجه شاید همیشه بهترین راه حل ریست فکتوری کردن تبلت نباشد، خصوصا که در صورت روشن نشدن تبلت امکان بکاپ گیری از داده ها نیز وجود ندارد. اما با این حال استفاده از این روش در صورتی که سایر راه حل ها نتیجه بخش نباشند و دلیل روشن نشدن تبلت به احتمال زیاد مشکلات نرم افزاری باشد، تنها راه چاره است.

در مواردی که تبلت دائما روشن و خاموش می شود یا این که روشن نشدن تبلت در بازه های زمانی پشت سر هم بارها و بارها اتفاق می افتد، به احتمال زیاد باید به ریست فکتوری کردن آن فکر کرد. در صورت فریز شدن تبلت، هنگ کردن دائمی آن، ماندن روی لوگوی تبلت و خاموش شدن ناگهانی در زمان استفاده به احتمال زیاد باید حتما ریست فکتوری را مد نظر قرار داد.

آیا همیشه می توان مشکل روشن نشدن تبلت را برطرف کرد؟

همان طور که گفته شد برخی از روش ها و راهکارها می تواند مشکل روشن نشدن تبلت را به راحتی برطرف کنند. گاهی اوقات نیز راه حلی برای رفع مشکل روشن نشدن تبلت وجود ندارد و باید یک دستگاه جدید را تهیه کرد. مورد دیگر این که گاهی نیز قیمت تعمیرات بیشتر از قیمت خرید تبلت است و در نتیجه خرید یک دستگاه جدید به جای تعمیرات آن مقرون به صرفه تر است.

چرا تبلت لنوو روشن نمی‌شود؟

گاهی اوقات مشکلات مختلفی مانند روشن نشدن تبلت در برخی برندها به صورت ویژه ای بیشتر مشاهده می شود. در تبلت های لنوو نیز به دلایل مختلفی مشکل روشن نشدن تبلت دردسر ساز می شود. باز هم مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری را می توان دلیل روشن نشدن تبلت لنوو در نظر گرفت. مشکلات سیستم عامل، خرابی باتری یا شارژر تبلت، خرابی اتصالات تبلت لنوو، مشکلات مادربرد و ... از مهم ترین دلایل روشن نشدن تبلت های لنوو است.

در صورت روشن نشدن تبلت لنوو می توان از روش هایی مانند راه اندازی اجباری دستگاه، ریست فکتوری کردن، رفع مشکل کابل های دستگاه، خرید باتری جدید و مواردی از این دست برای رفع مشکل کمک گرفت. در خصوص دلیل روشن نشدن تبلت لنوو با توجه به این که برخی از آنها با سیستم عامل اندروید و برخی نیز با سیستم عامل ویندوز در بازار وجود دارند، باید از ابزارهای اختصاصی ارائه شده توسط کمپانی لنوو برای بازیابی سیستم عامل استفاده کرد. نرم افزار اختصاصی تبلت های لنوو در سایت شرکت با نام Lenovo MOTO Smart Assistant در دسترس است.

دلیل روشن نشدن تبلت لنوو

نتیجه گیری

همانطور که دیدیم روشن نشدن تبلت ها به عوامل مختلفی مانند مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری یا طرز استفاده از دستگاه و نحوه نگهداری آن بستگی دارد. در بیشتر موارد، با شناسایی علت می‌توان با صرف هزینه کم به تعمیر دستگاه پرداخت و در مواردی هم، تعمیر به صرفه نیست و بهتر است به جای استاده از راه حل‌های موقتی، اقدام به تهیه تبلت نو کنیم. اما چنانچه علت را تشخیص دهیم و بدانیم که قابل حل شدن است، همچنان بهترین روش استفاده از راه حل  هایی است که در این مقاله ارائه دادیم. 

امیدواریم که از خواندن این مقاله از بروزکالا لذت برده باشید. تا بعد!

 

سوالات متداول

1. عمر مفید باتری تبلت یا گوشی چقدر است؟

عمر مفید باتری در گوشی های هوشمند یا تبلت ها به عوامل مختلفی مانند طرز استفاده از دستگاه و نحوه نگهداری آن بستگی دارد. در مواردی نیز قیمت اولیه دستگاه و کیفیت ساخت آن تعیین می کند که باتری تا چه مدت کارایی دارد. با بررسی قیمت موبایل یا استعلام قیمت تبلت در زمان خرید و بررسی ویژگی های هر دستگاه می توان به این مهم دست یافت.

2. در چه مواردی باید به خرید تبلت به جای تعمیر آن فکر کرد؟

گاهی اوقات خصوصا در مواردی که دلیل روشن نشدن تبلت یا گوشی مشکلات سخت افزاری است، خرابی دستگاه در حدی است که تعمیر آن بسیار هزینه بر خواهد بود. در نتیجه با بررسی قیمت موبایل یا تبلت، باید برای خرید یک دستگاه جدید تصمیم گرفت. برای مثال معمولا تعویض صفحه نمایش یا مادربرد بسیار هزینه بر است. با این حال در تمام این موارد همه چیز بستگی به قیمت تبلت یا گوشی های موجود در بازار دارد و باید با مقایسه ای دقیق بهترین تصمیم را گرفت.

3. حالت safe mode چه کاری انجام می دهد؟

یکی از راه حل های رفع مشکل روشن نشدن تبلت راه اندازی آن در حالت safe mode است. این روش خصوصا در مواردی که ایراد دستگاه نرم افزاری است توصیه می شود. گاهی اوقات دلیل روشن نشدن تبلت نصب بدافزارهاست. حالت ایمن می تواند برنامه های مخرب و بدافزارها را غیر فعال کرده و در تشخیص دقیق مشکل به وجود آمده در تبلت به شما کمک کند. این حالت همچنین با محدود کردن سیستم‌ های غیر ضروری در حال اجرا در پس ‌زمینه، خطاها را برطرف می ‌کند و عملکرد تبلت را بهبود می ‌بخشد.