آنچه از مجموعه دوربین گوگل پیکسل 6 انتظار می رود

در مورد دوربین گوگل پیکسل 6  چقدر اطلاعات دارید؟ گوگل این هفته با افشای چند مورد از جزئیات رسمی مرتبط با سریPixel 6 ، از Tensor SoC داخلی خود گرفته تا طراحی و موارد دیگر ما را شگفت زده کرد. اما یکی از مهمترین نکات این است که بالاخره در تلفن های جدید شاهد ارتقاء عمده در زمینه دوربین هستیم.

به ویژه، Pixel 6 Pro ، سرانجام برای اولین بار در تاریخ سری Pixel مجهز به یک دوربین سه گانه در پشت می شود. البته به شیوه معمول گوگل، این کار چند سال دیرتر از برندهای رقیب انجام شده است. این بدان معناست که ما یک دوربین معمولی، یک دوربین عکاسی فوق عریض و یک لنز تله روی یک گوشی داریم و این برخلاف گوشی های پرچمدار قبلی گوگل است که شما را مجبور به انتخاب بین یک دوربین فوق عریض و یا تله فوتو می کرد.

هرچند در این تلفن همراه ارتقاء بیشتری فراتر از سیستم دوربین سه گانه به چشم می خورد و همه این ها می تواند تجربه کاربری پیشرفته ای را در کار با دوربین Google Pixel به همراه داشته باشد. در اینجا انتظارات ما از دوربین های Pixel 6 و Pixel 6 Pro آورده شده است.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز جدیدترین انواع گوشی کلیک کنید

سنسور اصلی بالاخره ارتقا می یابد

شاید قابل توجه ترین ارتقاء در زمینه عکاسی این باشد که سری Pixel 6 دارای یک سنسور دوربین اصلی جدید است. این یک اتفاق مهم است، زیرا گوگل تا به امروز از سنسور 12 مگاپیکسلی IMX363 به کار گرفته شده بر روی Pixel 3 بر روی محصولات خود استفاده کرده است؛ سنسور IMX362 پیکسل 2 نیز بسیار شبیه به همین سنسور است.

یک سنسور جدید و بزرگتر می تواند چندین پیشرفت مانند بهبود دامنه دینامیکی و ثبت جزئیات بهتر نسبت به سنسور قدیمی IMX363 را ارائه دهد. مورد دومی که ما در مورد تصاویر ثبت شده توسط گوشی های پیکسل در مورد آن شکایت داشتیم، کنتراست و اغنای رنگی بیش از حد تصاویر بود.

گوگل می گوید سنسور دوربین جدید 150٪ بیشتر از سنسور قدیمی(از طریق The Verge) نور را ثبت می کند و این بدان معناست که ما باید منتظر عکس های بهبود یافته در شب باشیم. برنامه دوربین Pixel ممکن است نیازی به فعال سازی حالت دید در شب نداشته باشد، زیرا افزایش قابلیت ثبت نور و پردازش سریعتر، احتمالا عکس های روشن تری را در حالت عکاسی استاندارد ارائه می دهد.

ما قبلاً دیدیم که گوگل در Pixel 5 حالت پرتره Night Sight را نیز ارائه داد، بنابراین بهبود دریافت نور می تواند منجر به عکاسی پرتره در نور کم بدون استفاده از Night Sight  یا Night Sight پرتره در شرایطی که برای Pixel 5 بسیار تاریک است، شود. پس در کل حضور سنسور دوربین اصلی جدید بدین معناست که ممکن است گوگل مجبور نباشد دیگر به قابلیت Night Sight تکیه کند. بهترین قیمت موبایل را می توانید در سایت بروز کالا پیدا کنید.

 جدیدترین مدل موبایل

ما همچنین انتظار داریم نتایج بهتری را در تصاویر ثبت شده در حالت عکاسی فضایی و تایم لپس های فضایی مشاهده کنیم. با استفاده از دوربین جدید امیدواریم که لازم نباشد تا 15 ثانیه برای یک فریم عکاسی و چهار دقیقه برای عکسبرداری کامل منتظر بمانیم. بهبود قابلیت های ثبت نور، زمینه را برای ویژگی های مرتبط با نور کم، مانند فیلمبرداری در نور کم و تایم لپس های شبانه باز می کند.

هنوز هیچ اطلاعات خاصی در مورد سنسور دوربین جدید وجود ندارد، اما سنسورهایی مانند 50 مگاپیکسلی Samsung Isocell GN2 دارای فناوری فوکوس خودکار Dual Pixel Pro و پشتیبانی از گزینه های بیشتر در زمینه کیفیت فیلم (به عنوان مثال K4 با 120 فریم در ثانیه و ضبط K8) هستند. گوگل عموماً نسبت به رقبا در زمینه گزینه های تصویربرداری با وضوح بالا یک گام عقب تر است، اما اگر واقعا ماژولی مانند این را به کار گیرد، ما قطعا انتظار بهبود فناوری فوکوس خودکار را داریم.

فوکوس خودکار نیز احتمالا بر پایه فلسفه ای است که مهندس دوربین گوگل، ایزاک رینولدز، در عرضه سریPixel 4، از آن حمایت کرد. یعنی، کاربران باید بتوانند به سادگی برنامه دوربین را باز کرده و عکسی صحیح را بدون ضربه زدن بر روی منظره یاب ثبت کنند.

بزرگنمایی نرم افزاری عالی با سخت افزارعالی مطابقت دارد

Pixel 6 Pro  همچنین دارای دوربین 4 برابر تله فوتو است که این مورد ارتقاء قابل توجهی نسبت به لنز تله 2 برابری سری 4 پیکسل است. در مورد جزئیات دیگر در مورد دوربین 4برابری اطلاعاتی در دست نیست، اما این اطلاعات اندک، باز هم ما را در مورد ویژگی بزرگنمایی Pixels جدید هیجان زده می کند.

هنگامی که صحبت درباره فناوری بزرگنمایی هیبریدی می شود، به لطف ویژگی Super Res Zoom ، گوگل در کنار هواوی و سامسونگ قرار می گیرد. در واقع،Pixel 5  فقط با استفاده از نرم افزار، تصاویر خوبی را در حالت 3 برابر بزرگنمایی ارائه می دهد. اما پیکسل 4 همچنان به ما نشان می دهد که همراه بودن Super Res Zoom با یک دوربین تله فوتو x 2 اختصاصی می تواند نتایج بهتری را به ارمغان بیاورد.

ترکیبی از Super Res Zoom و یک دوربین 4 برابر تله فوتو بدین معناست که می توان انتظار داشت Pixel 6 Pro پس از زوم 4 برابری نیز تصاویری فوق العاده را ارائه دهد. همه گوشی ها دارای آستانه ای هستند که در آن زوم از خوب به بد تغییر می کند. آستانه Pixel 6 Pro به دلیل بزرگنمایی بومی بیشتر، باید به طور قابل توجهی بالاتر از Pixel 5 و Pixel 4 باشد. 

یکی از چالش های بالقوه ای که در مورد تلفن هایی که دارای دوربین تله 4 یا 5 برابر(علاوه بر دوربین اصلی) هستند، وجود دارد این است که زوم در برد کوتاهی دچار افت می شود. شرکت هایی مانند هواوی، اوپو و دیگر شرکت ها برای مقابله با این مشکل به فناوری ادغام تصویر متکی هستند. این فناوری نتایج حاصل از دوربین های اصلی و تله فوتو را با هم ترکیب می کند تا عکس هایی با زوم 2 تا 3 برابر را ارائه دهد.

ما حدس می زنیم که گوگل می تواند همین کار را برای عکس هایی با بزرگنمایی زیر 4 برابر انجام دهد و دوربین اصلی، دوربین تله و زوم Super Res را ترکیب کند. برخی از گوشی ها هنگام استفاده از تکنیک های ترکیب تصویری مانند این، از کاهش جزئیات در لبه های اجزاء رنج می برند، بنابراین این چیزی است که گوگل باید مراقب آن باشد.

جدیدترین انواع گوشی

وعده تجدید سیلیکون یادگیری ماشینی

سری Pixel 6 همچنین اولین گوشی گوگل خواهد بود که به طور کامل از چیپست داخلی ای به نام پردازنده تانسور استفاده می کند. ما انتظار داریم که گوگل از CPU بازو و فناوری GPU استفاده کند، اما خبر مهم این بخش این است که چیپست، مجهز بهTPU (واحد پردازش تانسور) است. این یک پردازنده یادگیری ماشینی است که مجموعه ای از ویژگی های تلفن همراه را که معمولاً به اتصال به اینترنت نیاز دارند، فعال می کند.

این اولین باری نیست که ما سیلیکون اختصاصی گوگل را در تلفن های Pixel می بینیم، زیرا قبلاً گوگل از Pixel Visual Core و Pixel Neural Core برای این منظور استفاده می کرد. این تراشه ها از سرعت بخشیدن به پردازش HDR+ و استنتاج صوتی گرفته تا فعال کردن قفل سه بعدی صورت را برعهده دارند. اما اینبار در حالی که TPU نسبت به تراشه های قبلی گوگل، جزئی یکپارچه با چیپست اصلی است، اما وعده بروزرسانی بزرگتری را می دهد و توان بیشتری را تولید می کند.

گوگل از TPU برای بهبود قابلیت های دوربین نیز استفاده می کند، زیرا این شرکت چندین نسخه نمایشی از The Verge را منتشر کرده است که حکایت از این موضوع دارد. در یکی از این نسخه های نمایشی یک عکس تار از یک کودک نوپا مشاهده می شود که گوگل این تصویر را از طریق TPU پردازش، و چهره کودک را محو کرده است. سازنده پیکسل می گوید علاوه بر پردازش چند فریمی موجود با دوربین اصلی، پردازشگر می تواند از دوربین فوق عریض نیز به عنوان بخشی از این فرآیند استفاده کند و در نتیجه چهره تار می شود.

نسخه ی نمایشی دیگری که توسط گوگل برای نمایش کارآیی TPU منتشر شده است، ضبط ویدئوی HDR بهبود یافته است. این نسخه نمایشی، Pixel 6 را در برابر Pixel 5 و iPhone 12 Pro Max  قرار می دهد و یک فیلم HDR از ساحل(با سرعت K4/30 فریم بر ثانیه) می گیرد. در این بررسی پیکسل 6 به دلیل اینکه در مقایسه با دستگاه ساخت اپل، سایه ها را به طور مصنوعی روشن نکرد، در رتبه اول قرار گرفت و به طور کلی تصاویر ثبت شده، نسبت به دو مدل دیگر، طبیعی تر بود.

بهترین قیمت موبایل

گوگل از همان فرایند HDR که برای تصاویر ثابت استفاده می شود، برای فیلم برداری نیز استفاده می کند. امیدواریم که این ویژگی راه را برای بهبود حالت ثبت تصاویر پشت سر هم، که مدتی است در دستگاه های Pixel به چشم نمی خورد، باز کند.

گوگل ویژگی هایی مانند "محو کردن چهره" و بهبود فیلم HDR را معرفی کرده است، اما یادگیری ماشینی قوی تر می تواند ویژگی های بیشتری را نیز به ارمغان بیاورد.

احتمال دیگری که با استفاده از سیلیکون هوش مصنوعی سریعتر مطرح می شود این است که ما سرانجام می توانیم فناوری حذف اجسام را همانطور که توسط گوگل در سال 2017 اعلام شده است، مشاهده کنیم. در آن زمان، تصویر منظره ای نمایش داده شد که در پشت یک حصار قرار گرفته شده است و با استفاده از یادگیری ماشینی حذف حصار انجام شد، اما TPU می تواند از لحاظ نظری این ویژگی را به صورت عملی فعال کند و ویژگی هایی مانند حذف اجسام به صورت کامل(همانطور که در گوشی های سامسونگ مشاهده می شود) و حذف بازتاب(همانطور که در دستگاه های هواوی دیده می شود) را به دوربین خود اضافه کند.

گوگل همچنین قبلا از سخت افزار یادگیری ماشینی برای فعال کردن ویژگی های مبتنی بر فوکوس مانند Dual Exposure Controls استفاده کرده است. این ویژگی جذاب درPixel 4  به نمایش درآمد و به کاربران اجازه داد تا قبل از عکاسی، سطح سایه را تنظیم کنند. بنابراین امیدواریم TPU ویژگی های بیشتری را ارائه دهد و نیاز کاربران از مراجعه زیاد به برنامه های ویرایش عکس را از بین ببرد.

خرید  جدیدترین مدل موبایل

کلام آخر

هنوز ناشناخته های زیادی پیرامون دوربین Pixel 6 وجود دارد، اما قطعا چیزهای هیجان انگیز زیادی در این سیستم دوربین وجود دارد که باید منتظر آن باشیم. برای بررسی  جدیدترین مدل موبایل می توانید محصولات موجود در فروشگاه بروز کالا را دنبال کنید.