سیاست جدید حریم خصوصی واتساپ؛ به اشتراک گذاشتن اطلاعات با فیس بوک

سیاست حفظ حریم خصوصی قبلی واتساپ به شما امکان می داد از به اشتراک گذاشتن برخی داده ها با فیس بوک خود انصراف دهید. اما سیاست جدید این گزینه را حذف کرده است.
در صورت تمایل به ادامۀ استفاده از این پیام رسان، به زودی چاره ای ندارید به WhatsApp اجازه دهید داده های خود را با شرکت فیس بوک به اشتراک بگذارد.
برنامۀ پیام رسانی واتساپ، سیاست حفظ حریم خصوصی جدیدی را منتشر کرده است که از 8 فوریه اجرا می شود. "پس از این تاریخ ، برای ادامۀ استفاده از WhatsApp باید این به روزرسانی ها را بپذیرید" ، این سرویس از طریق هشدار درون برنامه ای به کاربران گفته است که از آنها می خواهد با این سیاست موافقت کنند.
اگر موافق نباشید ، همان هشدار به طور نامحسوس پیشنهاد می کند حساب خود را حذف کنید.

 واتساپ شرکتی است که بارها با بحث و جدال درباره حریم خصوصی روبرو شده است. سیاست حفظ حریم شخصی قبلی واتساپ به شما امکان می داد، هنگام تبلیغات و "تجارت محصول" برای فیس بوک ، از به اشتراک گذاری داده ها انصراف دهید.
انصراف از این مورد تنها با یک شرط همراه بود که شما باید آن را در 30 روز اول ثبت نام در سرویس فعال کنید. (حتی اگر این کار را انجام داده باشید ، WhatsApp همچنان می تواند داده های حساب شما را با هدف "کارکرد و ارائه" سرویس پیام رسانی با Facebook به اشتراک بگذارد.)
سیاست جدید حفظ حریم خصوصی واتس اپ چنین گزینه ای را ارائه نمی دهد. در ادامه این شرکت مشخض می کند که چه نوع اطلاعاتی را می تواند جمع آوری کرده و با فیس بوک و شرکت های تابعه آن به اشتراک بگذارد. این داده ها شامل شماره تلفن حساب واتساپ، نام پروفایل و عکس شما و کسانی که با آن ها ارتباط برقرار کرده اید و معاملات مالی انجام داده اید، است.
WhatsApp در سیاست حفظ حریم خصوصی می افزاید: "ما اطلاعات شما را برای بهبود در عملکرد کار ، ارائه خدمات بهتر ، شخصی سازی ، پشتیبانی و بازاریابی خدمات به اشتراک می گذاریم." این شامل ارسال توصیه های دوستانه ، شخصی سازی محتوا و نمایش پیشنهادات مربوط به تبلیغات در محصولات مختلف فیس بوک است."
فیس بوک دربارۀ دلیل اشتراک داده ها با این واتساپ حرفی نگفته است. اما این شرکت تلاش کرده است تا واتس اپ را با بقیۀ اکوسیستم پیام رسان فیس بوک ادغام کند. با این حال ، پیام های ارسالی از طریق برنامه رمزگذاری می شوند ، به این معنی که نه WhatsApp و نه Facebook نمی توانند آنها را بخوانند.

چرا واتساپ اطلاعات کاربران خود را با شرکت فیس بوک به اشتراک می گذارد؟

واتساپ برای دریافت خدماتی مانند زیرساخت ، فناوری و سیستم هایی که به ما کمک می کند تا واتساپ را بهبود دهیم  و این شرکت را با سایر شرکت های Facebook ایمن نگه داریم ، کار می کند و اطلاعات را با سایر شرکت های فیس بوک به اشتراک می گذارد. همکاری با فیس بوک موارد زیر را به ما امکان می دهد:

  1. پیام و تماس سریع و قابل اعتماد در سراسر جهان ارائه می دهیم و نحوه عملکرد سرویس ها و ویژگی های ما را می فهمید.
  2. با حذف حساب های هرزنامه و مبارزه با فعالیت های سو استفاده ، از امنیت و یکپارچگی در واتس اپ و محصولات شرکت فیس بوک اطمینان حاصل کنید.
  3. تجربه WhatsApp خود را با محصولات شرکت فیس بوک متصل کنید.

در این روزها ، فیس بوک از اطلاعات حساب WhatsApp شما برای بهبود تجربیات محصولات فیس بوک شما یا ارائه تبلیغاتی مرتبط تر در فیس بوک استفاده نمی کند. ما همیشه در حال کار بر روی روش های جدید برای بهبود تجربیات شما در واتس اپ و سایر محصولات شرکت Facebook هستیم.