چگونه تبلت را روت کنیم؟

اگر شما دارای تبلت یا گوشی هوشمند باشید قطعا تا به حال حداقل یک­بار اصطلاح روت کردن به گوش شما خورده است؛ اما روت کردن یعنی چه؟ و چگونه تبلت یا موبایل را روت کنیم؟ راه ­های مختلفی برای روت کردن تبلت وجود دارد که بسته به نوع و ورژن تبلت می‌توان آن­ها را انتخاب و با استفاده از آن­ها به پاسخ این سوال که چگونه تبلت را روت کنیم دست پیدا کنیم و از این طریق بتوانیم کنترل بیشتری برروی تبلت هوشمند خود داشته باشیم و از امکانات جدیدی استفاده کنیم. پس در این مطلب از مجله بروزکالا همراه ما باشید.

عناوین:

 

  • روت چیست؟
  • چگونه تبلت را روت کنیم؟
  • مزایای روت کردن تبلت چیست؟
  • معایب روت کردن تبلت چیست؟

 

روت چیست؟

روت کردن به معنای دسترسی ریشه‌­ای و عمیق است که در سیستم­‌های اندرویدی امکان استفاده از بالاترین سطوح دسترسی ممکن را به ما می‌­دهد. در صورت روت کردن تبلت یا گوشی هوشمند خود به مقادیر بسیار زیادی از ویژگی­های جدید می­‌توانیم دست پیدا کنیم حال که می‌­دانیم روت چیست به چگونگی آن و برخی مزایا و معایب آن نیز می­‌پردازیم.

بیشتر بخوانید : چرا کنسول بازی گران شد 

چگونه تبلت را روت کنیم؟

برای روت کردن تبلت و استفاده از مزایای روت کردن باید یک سری از مراحل را طی کنیم تا به جواب این سوال که چگونه تبلت را روت کنیم برسیم. برای انجام این­ کار راهکار­های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به آن­ها می‌­پردازیم:

روش اول، استفاده از نرم افزار iRoot :

 را برروی کامپیوتر خود نصب می‌­کنیم.­iRoot در ابتدا نرم افزار

 این نرم افزار را برروی ویندوز کامپیوتر نصب می­ کنیم.     exe سپس فایل 

  وارد منوی Setting گوشی خود می­‌شویم.

 را انتخاب می­‌کنیم. Developer Options  گزینه General در لیست

پس از وارد شدن به این بخش در لیست تیک گزینه USB debugging را روشن می­‌کنیم.

 بعد از فعال کردن تیک این گزینه پیغامی روی صفحه نمایان می­‌شود، گزینه اوکی را می‌زنیم.

را با استفاده از آیکون این برنامه  که روی صفحه کامپیوتر ما وجود دارد را اجرا می­‌کنیم. iRootبرنامه  

گوشی خود را با استفاده از کابل به کامپیوتر متصل می­‌کنیم.

از متصل بودن گوشی و کامپیوتر خود به اینترنت اطمینان حاصل می‌­کنیم.

بعد از اطمینان از متصل بودن اینترنت، روی گزینه Connect Device کلیک می­‌کنیم تا برنامه دستگاه مارا شناسایی کند.

بیشتر بخوانید : نفد و بررسی هارد اکسترنال وسترن دیجینال مدل Elements
پس از شناسایی تبلت توسط برنامه برروی گزینه روت کلیک می‌­کنیم و پس از مقداری صبر تبلت ما روت می‌­شود.

روش دوم :

این مرحله شامل سه مرحله کلی می‌­باشد: آنلاک کردن بوت لودر، نصب کاستوم ریکاوری، نصب پکیج باینری روت به کمک کاستوم ریکاوری نصب شده؛ پس اولین مرحله برای شما این است که عمل آنلاک کردن بوت لودر را انجام دهید، برای اینکار کافیست به وبسایت سازنده تبلت خود مراجعه کنیم و در آنجا استفاده از این آپشن را مطالعه کنیم. در صورتی که به دنبال بررسی قیمت تبلت های برند هستید، در فروشگاه اینترنتی بروزکالا قیمتهای روز و به صرفه برای خرید تبلت را می‌توانید مشاهده کنید.

1. آنلاک کردن بوت لودر

2. مهاجرت از سیستم ریکاوری به کاستوم ریکاوری: ریکاوری استوک به ما اجازه نصب پکیج روت را نمی­‌دهد فلذا لازم  است که منوی نصب کننده را با کاستوم TWRP عوض کنیم؛ با استفاده از این روش ما می­­‌توانیم به راحتی فایل مربوط به روت را نصب کنیم.

بیشتر بخوانید : نحوه صحیح شارژ باتری گوشی

3. Super Su را در مموری کارت قرار داده و تبلت خود را روت می‌­کنیم.

پس از انجام روش های فوق، سوال های ما نسبت به اینکه چگونه تبلت را روت کنیم پاسخ داده می­‌شوند. چند نرم افزار دیگر که برای روت کردن تبلت مناسب هستند نیز وجود دارند که کارکردی مشابه و طرز استفاده از آن مانند موارد ذکر شده می‌باشد:

 است که کارکردی صد در صد تضمین شده دارد.One Click Root  یکی از این نرم افزار­ها، نرم افزار

است که در دو نسخه ویندوز و اندروید به بازار عرضه شده و قابل استفاده برای    King rootنرم افزار بعدی

نسخه­‌های اندروید 4 به بالا است.

 

مزایای روت کردن تبلت چیست؟

حال که با روت کردن و چگونگی اجرای آن آشنا شدیم لازم است که بدانیم مزایای روت کردن تبلت چیست. یکی از اولین مزایایی که روت کردن دستگاه‌­های هوشمند دارد و در بالا به آن اشاره شد، استفاده بیش از پیش از امکانات تبلت و گوشی و برخورداری از یک­ سری از امکانات جدید است.

همچنین با روت کردن می‌­توانید برنامه‌­های پیش‌­فرض که حجم بسیار زیادی از حافظه دستگاه ما را گرفته و در حالت عادی توانایی حذف آن­ها را نداشتیم، به آسانی حذف کنیم.  پس از روت کردن تبلت یا گوشی خود می‌­توانیم هر تعداد از کاستوم رام را که می­‌خواهیم نصب کنیم که در واقع این کاستوم رام­ها رابط های جدیدی هستند که به طور کامل استایل و ظاهر گوشی و تبلت را عوض می‌­کنند.

بیشتر بخوانید : 0 تا 100 اتصال کنسول بازی به مانیتور کامپیوتر و لپتاپ

معایب روت کردن تبلت چیست؟

روت کردن تبلت به‌­غیر از مزایایی که در بالا ذکر شد معایبی نیز دارد، حال این سوال پیش می‌­آید که معایب روت کردن تبلت چیست؟ یکی از اولین معایب روت کردن دستگاه­های هوشمند که می­‌بایست به آن اشاره کرد، از بین رفتن گارانتی گوشی است که می­بایست تا قبل از اتمام مدت زمان گارانتی گوشی یا تبلت خود، آن را روت نکنیم.

همچنین با روت کردن ممکن است دچار مشکلات امنیتی شده و در معرض تهدید هکر­ها قرار بگیریم، زیرا بعد از روت کردن گوشی برخی از اپلیکیشن­ها محدودیت­هایی در ارتباط با گوشی های روت شده دارند و اپلیکیشن­های تغییر یافته نیز ممکن است حاوی بدافزار­های مختلفی باشند که امنیت ما را به خطر می‌­اندازد؛ در مواقعی نیز ممکن است منافعی که از روت کردن انتظار می‌­رود بالعکس عمل کرده و باعث کاهش عملکرد تبلت و یا گوشی هوشمند ما بشود. در کنار تمام این مسائل درصورتی قصد خرید قاب و کیف تبلت دارید، فروشگاه بروزکالا را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید : لپ تاپ بهتره یا تبلت

خلاصه

در این مقاله ما قصد داشتیم که به سوال چگونه تبلت را روت کنیم؟ پاسخی درست و مطمئن دهیم و همچنین با مزایا و معایب روت کردن نیز آشنا شدیم، حالا که می‌­دانیم چگونه تبلت را روت کنیم می­‌توانیم این عمل را روی گوشی و یا تبلت خود انجام داده و از امکانات این امر بهره‌­مند شویم و یا اگر از کافی بودن اطلاعات خود در این زمینه مطمئن نیستیم، با کمک گرفتن از متخصصان این زمینه می­‌توانیم تبلت خود را روت کنیم.

 

سوالات متداول:

. اگر از روت کردن پشیمان شدیم چکار کنیم؟

 چنانچه بعد از روت کردن تبلت خود از این عمل پشیمان شدیم، می­توانیم با استفاده از نرم افزارUNROOT که برای انجام همین امر مورد استفاده قرار می­‌گیرد، گوشی خود را به حالت سابق  بازگردانیم.

. آیا با روت کردن اطلاعات گوشی ما پاک می­شوند؟

خیر روت کردن  دسترسی بیشتر به امکانات دستگاه­های هوشمند را در اختیار ما می‌­گذارد و به اطلاعات گوشی و یا تبلت ما آسیبی نمی­ رساند.

. آیا روت کردن امری ضروری است؟

خیر همانطور که قبل­تر ذکر شد این امر فقط برای دسترسی به امکانات بیشتر برنامه‌­ها است، پس اگر می­ خواهیم از مزایای روت کردن برخوردار شویم می ­توانیم با استفاده از دستورالعمل­های ذکر شده اینکار را انجام دهیم.