چگونه تبلت خود را ریست کنیم؟

قطعا همه با اصطلاحاتی مانند ریست کردن، فرمت کردن یا فلش کردن آشنایی داریم و یا حداقل به گوشمان خورده است. امروز قصد داریم تا در مورد چگونه تبلت خود را ریست کنیم و اینکه چطور باید این کار را انجام دهیم با شما صحبت کنیم. البته بهتر است این نکته را در ابتدا بگوییم که بهتر است که این کار را به افرادی که در حال ارائه خدمات موبایلی هستند بسپاریم.

عناوین:

  • ریست کردن تبلت
  • ریست فکتوری تبلت از منوی ریکاوری
  • چگونه تبلت را فلش کنیم
  • جمع بندی

ریست کردن تبلت

اگر وضعیت دستگاه اندرویدی شما به حدی رسیده  باشد که اجرای برنامه‌های ساده  را نیز  با تاخیر انجام دهد و همیشه درگیر خظاهای غیر معقول شوید، با ریست کردن تبلت خود با احتمال بسیار بالا می‌توانید تبلت خود را درست کنید. آسانترین روش برای ریست فکتوری تبلت‌ها، از طریق تنظیمات آن است. البته این روش برای زمانی است که دستگاه شما مشکلی نرم‌افزاری نداشته باشد و به خوبی کار کند. اگر شرایط استفاده از دستگاه و ریست فکتوری از بخش تنظیمات آن را برایتان فراهم نیست، می‌توانید از منوی ریکاوری اندروید آن را ریست فکتوری کنید.

 برای  ریست کردن تبلت ابتدا به تنظیمات دستگاه اندرویدی خود بروید. سپس در لیست تنظیمات بخش Backup & reset  یا گزینه ‌ای که چنین پیامی را دارد را پیدا کرده و وارد آن شوید. بعد از آن حال برای ریست فکتوری اندروید، Factory Data Reset را لمس کنید. در این صفحه دستگاه اندرویدی به شما هشداری می‌دهد مبنی بر این که با انجام این کار تمام اطلاعات شما اعم از  حساب‌های کاربری، برنامه‌ها، و… از دستگاه حذف خواهند شد. با فشردن گزینه‌ی Reset یا Delete All از انتهای صفحه تایید می‌کنید که پروسه ریست فکتوری آغاز شود. که باز هم با توجه به صحبتی که در مقدمه این مقاله داشتیم اگر این کار توسط متخصصان حوزه موبایل و تبلت انجام بگیرد بهتر است. جهت استعلام قیمت تبلت های روز دنیا می‌توانید به سایت بروزکالا مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید : معرفی و بررسی بهترین انواع مانیتور کامپیوتر در سال 2021

 

 

ریست فکتوری تبلت از منوی ریکاوری

برای ریست فکتوری تبلت یا به اصطلاح فارسی برگردداند موبایل به تنظیمات کارخانه می‌بایست که از مراحل زیر پیروی کنید تا بتوانید به طور سالم گوشی خود را از مشکلاتی مانند کندی و یا خطاهای بوجود آمده نجات دهید.

 

در مرحله اول باید موبایل یا تبلت اندروید خود را خاموش کنید. سپس با نگه داشتن کلیدهای ریکاوری، وارد منوی ریکاوری شوید. برای ورود به منوی ریکاوری گوشی‌های اندروید، ما باید دو یا سه کلید مشخص را همزمان، به مدت چند ثانیه فشرده و نگه داریم، اما این کلیدها بر اساس مدل دستگاه شما متفاوت هستند.  در مرحله دوم  عملیات ریست فکتوری تبلت را انجام دهید. پس از ورود به منوی ریکاوری، با کلیدهای کنترل صدا می‌توانید بین گزینه‌های روی صفحه جابجا شوید و با فشردن کلید پاور دستگاه گزینه‌ها را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : چگونه لپ تاپ خود را به اینترنت متصل کنیم

در مرحله سوم نیز به دنبال Factory Reset یا گزینه‌ای مشابه آن بگردید و آن را انتخاب کنید.در صفحه بعد از شما خواسته خواهد شد که تصمیم خود را تایید کنید. با انتخاب گزینه YES پروسه ریست فکتوری آغاز خواهد شد. این مرحله کمی طول خواهد کشید. نکته مهم این است که هرگز نباید دستگاه را خاموش کنید. در سایت بروزکالا، بهترین لوازم جانبی برای تبلت وجود دارد، شما میٰ‌توانید برای خرید جانبی موبایل و تبلت به این فروشگاه اینترنتی سری بزنید.

چگونه تبلت را فلش کنیم

 یکی از حرف‌هایی که همیشه در حال شنیدن آن هستیم این است که چگونه می‌توانیم تبلت و یا گوشی خود را فلش کنیم. اصطلاح فلش کردن در واقع یک اصطلاح اشتباه است که به غلط در میان جامعه رواج پیدا کرده است در واقع هارد ریست کردن همان کاری می‌باشد که باید انجام دهیم. هنگامی که یک دستگاه هوشمند را هارد ریست کنیم، تمامی اطلاعات حیاتی موجود در آن حذف می‌شوند و تنظیمات دستگاه به وضعیت کارخانه باز گردانده خواهند شد.

برای خرید تبلت‌های با کیفیت نیز می‌توانید به سایت بروز کالا مراجعه کنید.اما به طور کلی دلایل متعددی وجود دارند که می‌توانند شما را ملزم به انجام یک هارد ریست کنند. ایجاد مشکلات عملکردی محسوس و حذف اطلاعات دستگاه پیش از فروش آن از جمله اصلی‌ترین شرایطی هستند که در آن‌ها از هارد ریست کردن استفاده می‌شود. اما چگونه می‌توانیم یک تبلت را هارد ریست یا به اصطلاح معمول فلش کنیم؟

ما در این مقاله به شما یک روش بسیار مفید و کاربردی را آموزش می‌دهیم که بتوانید گوشی و یا تبلت خود را هارد ریست کنید. در این روش از بستر نرم افزاری و رابط کاربری خود دستگاه استفاده می‌شود.به منظور انجام هارد ریست از طریق بستر نرم افزاری تبلت  خود باید مراحل زیر را دنبال کنید. همچنین اگر به دنبال خرید قاب و کیف موبایل و تبلت از طریق سایت بروزکالا هستید، به فروشگاه اینترنتی این مجموعه مراجعه فرمایید.

 ابتدا گزینه منو (Menu) را انتخاب کرده و سپس وارد بخش Settings تبلت خود شوید. این بخش در مرحله بعد گزینه‌ای با عنوان Privacy را انتخاب کنید تا منوی مربوط به این بخش نمایان شود.

بیشتر بخوانید : هر آنچه باید درباره حافظه رم لپ تاپ بدانید و یاد بگیرید

در این منو بخشی با عنوان “Factory Data Reset” را مشاهده خواهید کرد. این گزینه را انتخاب کنید تا پیغامی بر روی نمایشگر تبلت شما پدیدار شود. سپس گزینه Reset Tablet را انتخاب کنید. در این لحظه صفحه‌ای پیش رویتان قرار می‌گیرد که درخواست وارد کردن یک رمز عبور را دارد.رمز عبور دستگاه خود را در این قسمت وارد کنید.

گر رمز عبور تبلت خود را تغییر نداده‌اید و تبلت شما از تبلت‌های سری گلکسی شرکت سامسونگ است در این قسمت 0000 را وارد کنید. چهار صفر متوالی رمز عبور پیش فرض تبلت‌های سری گلکسی سامسونگ است.صبر کنید تا مراحل هارد ریست کردن و پاک‌سازی اطلاعات دستگاه به پایان برسد. پس از اتمام این فرآیند دستگاه مجددا راه‌اندازی شده و تمامی تنظیمات پیشین آن حذف می‌شوند. در این شرایط شما یک هارد ریست را انجام داده‌اید. البته لازم است بگوییم که روش فلش کردن گوشی و تبلت‌ها از طریق فیزیکی نیز وجود دارد ولی روشی است که امکان خطای بالایی را دارا می‌باشد و ممکن است تبلت خود را خراب کنید برای همین بهتر است از روش بالا استفاده کنید.

خلاصه

در این مقاله ما سعی داشتیم که به شما روش‌هایی را مبنی بر اینکه چگونه می‌توان یک تبلت را ریست و یا فلش کردن را آموزش دهیم و این نکته را نیز یاد کردیم که بهتر است انجام این عملیات توسط متخصصان حوزه موبایل و تبلت‌ها صورت بگیرد. همچنین در مورد اشتباه بودن اصطلاح فلش کردن صحبت کردیم و مفهوم عبارت و اصطلاح درست را به شما گفتیم. در صورتی که مایل به خرید بهترین و باکیفیت‌ترین تبلت‌های روز دنیا هستید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه کنید.

سوالات متداول

اگر تبلت ساسونگ را هارد ریست کردیم ولی پسورد آن را به خاطر نداشتیم راهی برای ادامه طی کردن پروسه می‌باشد؟

بله می‌توانید از 0000 صفر به جای پسورد خودتان استفاده کنید.

آیا بعد از ریست کردن تمامی اطلاعات بر روی دستگاه پاک می‌شود؟

بله، تمامی اطلاعات شامل عکس‌ها و فیلم‌ها از بین می‌رود.

اگر تبلت خود را در زمان ریست فکتوری کردن خاموش کنیم، روند ریست فکتوری ادامه می‌یابد؟

خیر در طول این روند به هیچ عنوان نباید تبلت خود را خاموش کنید.