نکات مهم برای خرید موبایل - ویدئو

نکات مهم برای خرید موبایل - ویدئوی آموزشی

خرید وسایل الکترونیکی و موبایل، امری بسیار حساس و حائز توجه است ، در حین انجام آن باید نکات بسیار زیادی را در نظر بگیریم. توجه به این نکات به ما کمک می‌کند تا خرید بهتری انجام دهیم و موبایلی تهیه کنیم که پاسخگوی شرایط و نیازهای ما بوده و کیفیت مد نظر ما را داشته باشد.
برخی از شاخص‌هایی که در هنگام خرید موبایل باید به آن‌ها توجه کنیم و در ویدئوی زیر به آن‌ها پرداخته‌ایم عبارت هستند از :

  • جنس بدنه: اولین نکته‌ای که باید در حین خرید موبایل به آن توجه کرد، جنس بدنه آن است. بدنه موبایل از سه بخش اصلی تشکیل شده است که یکی از این بخش‌ها، اسکلت یا شاسی می‌باشد. اسکلت و شاسی موبایل می‌تواند از استیل، یا آلومینیوم و یا پلاستیک ساخته شده باشد. بخش‌های مهم دیگر بدنه موبایل، درب پشتی و صفحه نمایش هستند. درب پشتی موبایل می‌تواند از شیشه، پلاستیک و یا آلومینیوم ساخته شده باشد. می‌توان گفت صفحه نمایش از مهم‌ترین اجزای یک موبایل است. انواع صفحه نمایش عبارت هستند از : TFT که از ارزان‌ترین انواع صفحه نمایش است و Super AMOLED که بهترین نوع و باکیفیت‌ترین صفحه نمایش‌ها است.
  • تراکم پیکسلی: تراکم پیکسلی صفحه نمایش یکی از نکات مهم در مورد این بخش موبایل‌ها است. تراکم پیکسلی به این معنا است که در هر یک اینچ از صفحه نمایش، چند پیکسل وجود دارد. هر چه تعداد این پیکسل‌ها در یک صفحه نمایش بالا باشد، تراکم پیکسلی بیشتر بوده و کیفیت تصویر بالاتر می‌رود. 
  • سیستم عامل: سیستم عامل‌های مختلفی برای برندهای متنوع موبایل وجود دارد، که هنگام خرید باید به این‌که کدام سیستم عامل برای شما مناسب‌تر است و با آن راحت‌ترید، توجه کنید. سیستم‌هایی که امروزه برای موبایل‌ها استفاده می‌شوند، عبارت هستند از : ویندوز، IOS و اندروید.
  • دوربین: این روزها همه موبایل‌ها از گران‌ترین موارد گرفته تا پایین‌رده‌ترین، لنز دوربین‌های بسیار زیادی را در پشت خود جای داده اند. این انواع لنزها چیستند و به چه کار می‌آیند؟ لنزهای Wide لنزی عریض است که کادر بیشتری از منظره روبه‌رو را در خود جا می‌دهد. لنز Ultra Wide همان‌طور که از نامش پیدا است، لنزی فوق عریض می‌باشد. لنزهای Macro برای عکس گرفتن از فاصله‌های خیلی نزدیک است. لنز TelePhoto برای عکاسی معمولی از فواصل نزدیک، مثل صورت افراد یا اشیاء طراحی شده است.
  • باطری: می‌توان گفت که باطری از مهم‌ترین نکاتی است که باید در هنگام خرید موبایل به آن توجه کرد. موبایل شما قرار است ساعت‌های زیادی از روز همراه شما بوده و بسیاری از امور شخصی، کاری و روزمره شما با آن انجام شود. در نتیجه، این مهم است که گوشی شما چند ساعت نیاز به شارژ شدن دارد و چه مدت شارژ را در خود نگه می‌دارد. جنس باطری‌های موبایل می‌تواند یکی از این موارد باشد : لیتیوم یون، که بیشتر در گوشی‌های میان‌رده و پایین رده مورد استفاده قرار می‌گیرد، صرفه اقتصادی دارد اما امنیت آن کافی نیست. به طور معمول 80 % اول را به خوبی و با سرعت زیاد شارژ می‌کند و 20 % باقی مانده را به کندی پیش می‌برد. نوع دوم باطری‌های موبایل لیتیوم پلیمر است که امنیت بیشتری دارند، چرا که لایه‌ای پلاستیکی روی باطری کشیده شده که آن را از خطر انفجار در هنگام ضربه، دور نگه می‌دارد. این نوع از باطری‌ها بسیار گران قیمت هستند و برای گوشی‌های پرچم‌دار بسیار گران استفاده می‌شوند. 
  • برند: برندهای بسیار زیادی امروزه در دنیا موبایل تولید می‌کنند، اما سه برندی که این روزها بیشتر از سایر برندها روی بورس هستند، سامسونگ، اپل و شیائومی می‌باشند. برند موبایل شما اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که اولاً تعیین کننده سیستم عاملی است که روی گوشی شما نصب شده و همچنین فضای داخلی و گرافیک موبایل شما بسته به برند آن، متغیر است. مورد دیگری که در مورد برند موبایل مهم است، خدماتی است که در کشور ما برای تعمیر و گارانتی آن موبایل ارائه می‌شود. خرید موبایل از برندهایی که پشتیبانی خوبی در ایران ندارند، می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد.

در آخر، برای خرید موبایل و سایر لوازم جانبی الکترونیکی و کامپیوتری، می‌توانید با بروزکالا تماس گرفته و با توجه به نیازهای خود و بودجه در دسترس، از پیشنهادات کارشناسان ما بهره‌مند شوید.