اشاره آشکار مایکروسافت به کنسول اکس باکس سری اس

شاید مایکروسافت هنوز برای رونمایی از ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) آماده نباشد،‌ اما با توجه به شواهد متعددی که تاکنون ارائه شده، مطمئنیم که چنین کنسولی در دست ساخت است. این کنسول که یک نسخه ضعیف‌تر از ایکس باکس سری ایکس خواهد بود، پیش از این با اسم رمز لاکهارت شناخته می‌شد و اخیراً نیز نام آن بر روی بسته‌بندی دسته بازی مایکروسافت دیده شده است. اما در جدیدترین مورد، شاهد دیگری برای اثبات واقعی بودن ایکس باکس سری اس ارائه شده که این بار ظاهراً توسط خود مایکروسافت و به شکلی واضح‌تر مورد اشاره قرار گرفته است.

موضوع از این قرار است که یکی از کاربران توییتر اخیراً یک دسته ایکس باکس جدید تهیه کرده که در داخل آن کدی برای دسترسی به سرویس گیم پس (Game Pass) تعبیه شده است. اما نکته جالب اینجاست که در توضیحات این کد به کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و اس (Xbox Series X|S) اشاره شده است.

تصمیم مایکروسافت به استفاده از مارک تجاری X|S در محصولی که هم اکنون وارد بازار شده،‌ نشان می‌دهد که به رونمایی رسمی ایکس باکس سری اس بسیار نزدیک شده‌ایم و به زودی باید شاهد این اتفاق باشیم. با اینکه در حال حاضر اطلاعات زیادی از مشخصات سخت افزاری این کنسول جدید در دست نیست اما به اختمال زیاد با یک مدل کوچک‌تر، ارزان‌تر و جذاب از ایکس باکس مواجه خواهیم بود. همان‌طور که گفتیم این کنسول ضعیف‌تر از مدل سری ایکس خواهد بود و بر اساس شنیده‌ها قدرت گرافیکی آن 4 ترافلاپس است که برابر با یک سوم قدرت ایکس باکس سری ایکس است.

پیش‌تر انتظار می‌رفت ایکس باکس سری اس در ماه اوت رونمایی شود اما این اتفاق رخ نداد و حالا منتظریم ببینیم مایکروسافت چه تاریخی را برای معرفی این کنسول در نظر می‌گیرد. می‌توانیم امیدوار باشیم که این شرکت در ماه جاری میلادی یعنی سپتامبر 2020 بالاخره از کنسول ایکس باکس سری اس رونمایی کرده و البته قیمت نهایی دو کنسول مایکروسافت و همچنین پلی استیشن 5 نیز اعلام شود.