نقد و بررسی تبلت گلکسی Tab S4 سامسونگ

امروزه با پیشرفت تکنولوژی کمپانی ها تبلت هایی با قابلیت های فوق العاده ای تولید می کنند که پاسخگوی تمامی نیازهای افراد می باشند. شرکت سامسونگ یکی از تولید کننده های بسیار قوی گوشی های موبایل، لپ تاپ و تبلت می باشد که روز به روز بر کیفیت محصولات خود می افزاید. تبلت گلکسی تب اس 4 یکی از شاهکار های سامسونگ می باشد که کارایی بسیار زیادی دارد و می توانند مانند یک کامپیوترعمل کند. شما در صورت نیاز به راحتی می توانید از موس، کیبورد و صفحه نمایش دیگری استفاده کنید. در ادامه به بررسی دقیق تبلت اس 4 می پردازیم.

تبلت Samsung Galaxy Tab S4 یکی از بهترین تبلت های اندرویدی است که شما می توانید خریداری کنید. درست است که قیمت تبلت سامسونگ Tab S4 کمی بالا است اما شما می توانید یک تبلت با صفحه نمایش عالی خریداری کنید. این تبلت سامسونگ برای افرادی که به فیلم تماشا کردن علاقه دارند گزینه عالی است. اگر شما می خواهید تبلتی با صفحه نمایش 10.5 اینچ داشته باشید مسلما تبلت گلکسی Tab S4 سامسونگ گزینه ای عالی برای شما می باشد.

نقد و بررسی تبلت گلکسی Tab S4

این تبلت فعلا در بازار موجود نیست. برای مشاهده سایر تبلت های سامسونگ کلیک کنید

تبلت Samsung Galaxy Tab S4 چیست؟

اگر شما به دنبال یک تبلت اندرویدی هستید که دارای مشخصاتی شبیه به Apple iPad Pro 10.5 باشد و مشخصاتی شبیه به تبلت های MediaPad M5 8.4 و Huawei MediaPad M5 Pro داشته باشد می توانید تبلت گلکسی Tab S4 سامسونگ را بررسی کنید. این تبلت یک دستگاه با کیفیت بالا می باشد که به یک پردازنده سریع، صفحه نمایش HDR OLED و قلم S-Pen مجهز شده است و حتی از برخی از گزینه های نرم افزاری هوشمند، رابط کاربری اندرویدی استفاده می کند. در ادامه قصد داریم به نقد و بررسی تبلت گلکسی Tab S4 سامسونگ بپردازیم.

بیشتر بخوانید: بررسی Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G

مشخصات کلی تبلت سامسونگ تب اس 4


برای این که با این تبلت فوق العاده آشنا شوید ابتدا بهتر است باید مشخصات کلی آن را بدانید. این تبلت ساختاری دارد که باعث می شود افراد بتوانند برای انجام کار های مختلف از آن استفاده کنند و حتی در برخی مواقع می تواند جایگزین گوشی موبایل و حتی کامپیوتر نیز باشد. یکی از ویژگی های بسیار قابل توجه گلکسی تب S4 داشتن قلم S-pen می باشد که یادداشت را برای افراد بسیار لذت بخش کرده است. بهتر است بدانید این قلم نیاز به شارژ و برای اجرا نیاز به برنامه خاصی ندارد. در ادامه به مشخصات این مدل تبلت اشاره می کنیم.

  • دارای دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی
  • صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی ۱۶۰۰×۲۵۶۰ پیکسلی Super AMOLED
  • دارای حافظه رم ۶ گیگابایتی با حافظه داخلی ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایتی
  • دارای باتری باتری ۷۳۰۰ میلی آمپری
  • ابعاد ۲۴۹*۱۶۴*۷.۱ میلیمتری/ وزن ۴۸۹ گرمی
  • دارای سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو
  • دارای پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون ۸۳۵ با تراشه گرافیکی آدرنو ۵۴۰
  • دارای اسپیکرهای چهارگانه استریو
  • دارای قابلیت پورت USB-C، وای فای، بلوتوث ۵.۰ و پشتیبانی از شبکه ۴G LTE
  • نقاط قوت گلکسی تب اس4
     

مزایا

  • دارای صفحه نمایش عالی
  • دارای مد Dex
  • دارای قلم S-pen

معایب

  • رم می توانست بیشتر باشد
  • گلس پشت تبلت لغزنده و شکننده است
  • مد Dex عاری از مشکل نیست

طراحی تبلت Samsung Galaxy Tab S4

طراحی Tab S4 نسبتا خوب است اما این طراحی بیشتر برای گوشی ها مناسبتر می باشد. شاید بیشترین نگرانی که در این زمینه وجود دارد استفاده از شیشه در ساخت قسمت پشت بدنه می باشد چون هم تبلت را لغزنده کرده است و هم اینکه لکه های اثر انگشت روی آن به جا می ماند شاید برای ساخت این بدنه استفاده از فلز مناسب تر باشد. تبلت تب اس 4 سامسونگ نازک و سبک است و شما می توانید به راحتی آن را با یک دست نگه دارید و کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید.

در قسمت پشت تبلت تقریبا به غیر از دوربین و فلش گزینه دیگری وجود ندارد و در واقع پشت دستگاه کاملا خالی است. شما می توانید در قسمت پشت بدنه براق و مشکی این تبلت لوگوی Samsung (در بالا) و لوگوی Tuned by AKG (در پایین) را مشاهده کنید. برخلاف قسمت پشت که از شیشه ساخته شده است کناره های تبلت از فلز ساخته شده است و شما می توانید دکمه ولوم، سوئیچ استندبای و یک مجموعه از پین های POGO (برای اتصال به Book Keyboard Cover ) را پیدا کنید. علاوه بر این، یک پورت USB-C و پورت جک هدفون 3.5 میلیمتری در امتداد لبه پایین قرار گرفته است.

متاسفانه در این تبلت حسگر اثر انگشت وجود ندارد و شما تنها می توانید از حسگرهای اسکنر عنبیه، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما استفاده کنید. تقریبا صفحه نمایش 10.5 اینچی تمام قسمت جلو را پوشش داده است و باعث شده است این تبلت نسبت به تبلت S3 یک صفحه نمایش بزرگ با حاشیه یا بازل باریکتر داشته باشد.

طراحی تبلت Samsung Galaxy Tab S4

صفحه نمایش و قلم S-pen تبلت گلکسی Tab S4 سامسونگ

صفحه نمایش تبلت گلکسی Tab S4 سامسونگ کاملا عالی است به طوری که می تواند با صفحه نمایش iPad Pro 10.5 به رقابت بپردازد. چیزی که صفحه نمایش تبلت سامسونگ را نسبت به اپل متمایز کرده است استفاده از پنل OLED (که در تبلت اپل IPS LCD است) می باشد. پنل OLED در برخی از بهترین تلویزیون های موجود در بازار استفاده شده است و رنگ های دقیق و شگفت انگیزی را ایجاد  می کند. این پنل به قابلیت HDR مجهز شده است که برای تماشای فیلم های HDR موجود در سایت هایی مانند Netflix و Prime Video عالی است. این صفحه نمایش دارای رزولوشن بالای 2560×1600 پیکسلی است.

این صفحه نمایش برای افرادی که به تماشای فیلم علاقه دارند یک انتخاب عالی است. رنگ ها روشن و واضح هستند و برای افرادی که دوست دارند به صورت چند نفره به تماشای فیلم بپردازند زاویه دید گسترده فراهم شده است. وقتی که شما در محیط های باز هستید شدت روشنایی صفحه نمایش به 100% تنظیم می شود و زمانی که در محیط داخلی هستید این شدت روشنایی به 60% تنظیم خواهد شد بنابراین در این محیط ها شما با مشکل دید مواجه نخواهید شد.

Tab S4 نسبت به تبلت اپل برای تماشای فیلم های Netflix بهتر است چونکه نه تنها دارای پنل بهتری است بلکه دارای نسبت تصویر 16:10 است که برای تماشای فیلم های صفححه گسترده بهتر می باشد. از طرف دیگر iPad Pro دارای نرخ رفرش 120 هرتزی است که سوئیچ و اسکرول نرم تری را فراهم می آورد اما ویرایش عکس ها در برنامه Adobe Lightroom CC در هر دو دستگاه شبیه به هم بودند و شاید بتوان گفت که تجربه کاربری اپل کمی بهتر بود.

تبلت Tab S4 دارای قلم مخصوصی به نام S-Pen است که بر خلاف قلم گلکسی نوت 8 سامسونگ کاملا از پلاستیک ساخته شده است. با توجه به نازک بودن تبلت برای قلم S-pen جایی برای قرار دادن ساخته نشده است و سامسونگ به تبع از مایکروسافت از آهنربا برای چسباندن S-Pen استفاده کرده است این قابلیت باعث می شود که شما قلم خود را در کیفتان گم نکنید.

افرادی که کارهای طراحی انجام می دهند خیلی ساده می توانند با این قلم ایده های خود را پیاده سازی کنند. این قطلم سطح حساست فشار 4096 و نوک 0.7 میلیمتری می باشد. این نوک قلم درجه ای از مقاومت را هنگام نوشتن روی صفحه نمایش ایجاد می کند و این چیزی است که در قلم برخی از رقبا (از جمله Apple Pencil) از قلم افتاده است.

عملکرد، صدا و دوربین تبلت تب S4

در تبلت Galaxy Tab S4 چهار اسپیکر وجود دارد که دو تا در بالا و دوتای دیگردر پایین دستگاه قرار گرفته است و قادر به پخش صداهای Dolby Atmos می باشند. فعال کردن تنظیمات Atmos منجر به تولید صداهای بهتر می شود. در این دستگاه یک جک هدفون گنجانده شده است.

تبلت Galaxy Tab S4 به پردازنده Snapdragon 835، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و یک اسلات microSD نیز وجود دارد که از طریق آن می توانید حافظه دستگاه خود را افزایش دهید. در سال 2017 چنین دستگاهی می توانید گل سر سبد محصولات سامسونگ باشد اما در سال 2018 احساس می شود که برخی محدودیت ها وجود دارد (به خصوص از لحاظ قیمت و مقدار رم). در این تبلت برنامه ها به خوبی اجرا می شوند و حتی بازی هایی مانند Asphalt 9 به صورت سریع و بدون تاخیر اجرا شد. در تصویر زیر شما می توانید نحوه عملکرد تبلت Tab S4 را در تست های Geekbench 4 مشاهده و با چند محصول دیگر مقایسه کنید.

در این تبلت گلکسی یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 در پشت و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو قرار گرفته است. شاید بتوان گفت که کیفیت عکس هایی که با این تبلت ثبت شده است مشابه با تصاویری است که توسط Galaxy A6 (2018) گرفته شده است. این تصاویر رنگی هستند و جرئیات را به خوبی نشان می دهند اما در محیط های کم نور کیفیت عکس ها پایین می آید و این مشکلی است که در اکثر گوشی ها و تبلت ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی گوشی گلکسی سامسونگ A30s

نرم افزار Samsung Galaxy Tab S4

تبلت های اندرویدی همیشه به خاطر نرم افزاری که ارائه می دهند احساس راحتی را برای کاربران به ارمغان می آورد. اندروید یک قابلت عالی است اما در تبلت سامسونگ به علت عدم وجود بروزرسانی های منظم و پشتیبانی از گوگل، سامسونگ به سمت توسعه دهندگان جانبی روی آورده است. برای دور زدن این محدودیت سامسونگ سعی کرده است که از رابط کاربری Dex موجود در Galaxy S9 استفاده کند.

Dex یک رابط کاربری کاملا جدا از UI است که قبلا تنها وقتی که قصد داشتید به یک گوشی سامسونگ سازگار متصل شوید در دسترس بود. اما حالا می توانید از این قابلیت برای وصل کردن ماوس و صفحه کلید استفاده کنید و از تبلت خود مانند یک کامپیوتر دسکتاپ سنتی استفاده کنید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید Dex UI در پنجره مخصوص به خود قرار دارد و این بدان معناست که شما می توانید به صورت همزمان چند برنامه باز شده داشته باشید و این برای انجام کارهای مالتی تسکینگ عالی است.

از طریق منوی تنظیمات Dex خیلی سریع فعال می شود کافیست روی آن تپ کنید و بعد از چند ثانیه دسکتاپی شبیه به ویندوز را دریافت خواهید کرد. در قسمت نوار کار شما می توانید تاریخ، زمان و دیگر تنظیمات را مشاهده کنید و می توانید برنامه ها را به هر جای دسکتاپتان که می خواهید بکشید اما از هیچ ویجتی پشتیبانی نمی شود. هنگامی که شما قابلیت Dex را فعال می کنید یک پنجره به اندازه گوشیتان ظاهر خواهد شد و شما می توانید چند برنامه را باز کنید و با به مد فول اسکرین سوئیچ کنید. مشکلی که می توان در این قابلیت دید این است که با باز کردن چهار یا چند برنامه بیشتر سرعت کاهش پیدا می کند و اگر شما به تماشای فیلم مشغول هستید این کاهش سرعت می تواند تماشای فیلم شما را متوقف کند.

عمر باتری تبلت تب اس 4 سامسونگ

در داخل تبلت Samsung Galaxy Tab S4 یک باتری 7300 میلی آمپر ساعتی را می توانید پیدا کنید که در مقایسه با باتری 6000 میلی آمپر ساعته تبلت  Tab S3 افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. علاوه بر این، تبلت Tab S4 به قابلیت فست شارژ مجهز شده است که می تواند در عرض چند ساعت مقدار شارژ باتری گوشی شما را از 0 به 100 برساند. Tab S4 در آزمایش باتری خوب عمل کرده و بعد از تماشای یک فیلم استریم یک ساعته مقدار شارژ آن از 100 به 91 درصد رسید.

سامسونگ گلکسی تب اس 4 جایگزینی برای لپ تاپ


این تبلت سامسونگ ویژگی هایی دارد که می توانند مانند یک لپ تاپ عمل کند با این تفاوت که محدودتر می باشد. شما می توانید کارهای مختلف خود را از جمله ارسال ایمیل، شرکت در سخنرانی ها به صورت مجازی با استفاده از نرم افزار های مختلف و ... را با این تبلت انجام دهید و به راحتی آن را حمل کنید. شما می توانید برنامه های مختلفی در این نوع تبلت نصب کنید و در ورت نیاز از همه آن ها استفاده کنید حتی می توانید با آن بازی های مختلفی انجام دهید. در تبلت اس 4 قابلیت هایی وجود دارد که شما می توانید به راحتی تمامی کارهای تایپ خود را با آن انجام دهید. یکی از مزیت هایی که این تبلت دارد این است که فضای زیادی اشغال نمی کند. بهتر است بدانید اگر لپ تاپ ندارید و تب اس 4 می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

سامسونگ گلکسی تب اس 4 جایگزینی برای لپ تاپ

قیمت تبلت سامسونگ اس 4


این تبلت شاید در نگاه اول هزینه بالایی داشته باشد ولی اگر به بررسی دقیق آن بپردازید و با کیفیت و کارایی آن آشنا شوید خواهید فهمید که قیمت مقرون به صرفه ای دارد و شما با خرید این تبلت می توانید بیشتر نیازهای خود را به گوشی و لپ تاپ برطرف کنید. همچنین می توانید مدت زیادی از این تبلت بدون هیچگونه اختلالی استفاده کنید. توجه کنید که شما به راحتی می توانید بازی هایی با گرافیک بالا مانند پابجی با این تبلت انجام دهید در حقیقت شما پولی را که برای خرید صرف می کنید سه دستگاه تبلت، لپ تاپ و گوشی خریداری می کنید که بسیار مقرون به صرفه می باشد.

سخن آخر


همان طور که گفته شد این تبلت در سال 2018 وارد بازار شد که در همان زمان توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. اگر قصد خرید تبلت را دارید می توانید با مطالعه بررسی هایی که در این قسمت انجام شد بهترین انتخاب و خرید را داشته باشید. با توجه به نقد و بررسی هایی که انجام شد این تبلت سامسونگ می تواند گزینه مناسبی برای خرید و انجام کارهای مختلفی باشد. از آنجا که این که این تبلت رابط اختصاصی سامسونگ دکس پشتیبانی می کند می تواند پاسخگوی برخی از نیازهای شما به لپ تاپ باشد. برای خرید موبایل و تبلت و تجهیزات آن می توانید به فروشگاه آنلاین بروز کالا مراجعه کنید و لیست قیمت محصولات ما را بررسی کنید.