نکات مهم خرید بهترین شارژر اندروید و آیفون

من چند روز پیش متوجه شدم که موبایلم شارژ نمی‌شود. مشکل از خرابی کابل شارژ اصلی گوشی من بود. همان‌جا بود که پی بردم یکی از دردسرسازترین اتفاقاتی که ممکن است برای همه ما پیش بیاید، خراب شدن شارژر یا کابل شارژ موبایلمان است. احتمالاً بارها برای شما هم پیش آمده است که با خراب شدن کابل شارژ اورجینال گوشی، به دنبال جایگزینی مناسب برای آن بوده‌اید اما آیا شما انتخابی مناسب داشته‌اید؟ شما می‌دانید که بهترین کابل شارژ آیفون و اندروید چه ویژگی‌هایی دارد؟ از آنجا که وجود شارژرها و کابل‌های تقلبی در بازار انتخاب محصولی اصلی، با دوام و با کیفیت را برای ما سخت کرده است، در ادامه توضیحاتی در مورد این محصول ارائه خواهیم داد.
 
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

• انواع کابل شارژ گوشی
• ویژگی‌های کابل شارژ آیفون و اندروید خوب
o بودجه
o نوع کانکتور
o طول کابل 
o جنس روکش
o قابلیت شارژ سریع
o کابل چند سر
o سوکت زاویه‌دار برای گیمرها
• پیشنهاد بروزکالا
• نتیجه‌گیری
• سوالات متداول

راهنمای خرید کابل شارژ

انواع کابل شارژ گوشی

ابتدا شما باید این مورد را بدانید که گوشی‌های مختلف دارای کابل شارژهای مختلفی هستند. درست است که همه شارژرها از استاندارد USB بهره می‌برند اما نوع کانکتور آنها با یکدیگر متفاوت است. این یعنی نمی‌توان تنها با یک نوع کابل شارژر تمام موبایل‌ها و تبلت‌ها را شارژ کرد. اما انواع کابل شارژر گوشی چه هستند؟ کابل Micro USB، کابل Lightning و کابل USB Type-C انواع کانکتورهای شارژ گوشی‌ محسوب می‌شوند. شما دوستان گرامی می‌توانید این انواع را در تصویر زیر مشاهده نمایید.

معمولاً از کانکتور Micro USB استفاده گسترده‌ای در لوازم الکترونیکی می‌شود. در حقیقت این نوع تا همین چند سال قبل یکی از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین کابل‌ها محسوب می‌شد. اما این قضیه فقط تا روی کار آمدن کابل USB Type-C ادامه داشت. در واقع کابل‌های تایپ سی به نوعی جایگزین میکرو USB شدند. اگر شما به درگاه شارژ گوشی‌های جدید دقت کنید، متوجه می‌شوید که اکثر موبایل‌ها از این کابل شارژرها استفاده می‌کنند. نوع سوم، مدل Lightning است که برای محصولات شرکت اپل مانند آیفون‌ها و آیپدها کاربرد دارد. البته لازم به ذکر است که اپل نیز در محصولات جدید خود مانند گوشی آیفون 15 از درگاه تایپ سی بهره برده است و در این دستگاه دیگر خبری از لایتنینگ نیست.

 راهنمای خرید کابل شارژر

ویژگی‌های کابل شارژ آیفون و اندروید خوب

پیش از اینکه شما ویژگی‌های کابل‌های شارژ مطلوب برای آیفون و گوشی‌های اندروید را متوجه شوید، باید این موضوع را بدانید که کیفیت و دوام کابل شارژهای داخل جعبه‌های موبایل یا همان کابل‌های اورجینال و اصلی نیز مانند گذشته نیستند. به همین دلیل است که این کابل‌ها خیلی زود خراب می‌شوند. از طرفی دیگر کابل اصلی هم سخت پیدا می‌شود و هم قیمت بالایی دارد. بنابراین ما باید بین گزینه‌های موجود پیش رو یکی را برگزینیم. اما چگونه؟ شما حتماً باید پیش از خرید کابل شارژ به بودجه خود، نوع کانکتور، طول کابل، جنس روکش کابل، قابلیت شارژ سریع و کابل شارژر چند سر نیز توجه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: نحوه استفاده از شارژ معکوس

بودجه

در مرحله اول از انتخاب بهترین کابل شارژر اندروید یا آیفون، شما باید به بودجه‌ای که برای خرید این محصول در نظر دارید، توجه نمایید. بدیهی است که کابل شارژر با کیفیت بالا و نزدیک به اصلی، قیمت بیشتری دارد. اما اگر شما برای خرید این محصول حاضر به پرداخت مبلغ بالایی نیستید، می‌توانید کابلی با کیفیت و کارراه‌انداز تهیه نمایید. 

نوع کانکتور

پیشتر نیز به این موضوع اشاره شد که گوشی‌های متفاوت، دارای درگاه‌های شارژ متفاوتی نیز هستند. بنابراین شما حتماً باید هنگام تهیه کابل شارژر به نوع کانکتور آن دقت کنید تا محصولی که خریداری می‌کنید، برای گوشی شما کاربردی باشد. به عنوان مثال اگر گوشی اندرویدی شما از شارژر تایپ سی پشتیبانی می‌کند، نباید برای آن یک کابل شارژر Mirco USB تهیه نمایید. 

طول کابل 

یکی از ویژگی‌های مهم این محصول، طول آن است. غالباً طول کابل شارژ اورجینال که داخل جعبه خود گوشی قرار دارد، بین 80 تا 100 سانتی‌متر است. در واقع این ابعاد استاندارد محسوب می‌شوند. اما شما هنگام خرید این محصول با گزینه‌های متنوعی مواجه خواهید شد. اگر شما مدت زمان زیادی را با گوشی خود کار می‌کنید و حتی هنگام شارژ شدن دستگاه نیز از آن استفاده می‌نمایید، بهتر است کابل شارژر بلندتری را انتخاب نمایید. این‌گونه در آینده مشکلاتی از قبیل فاصله زیاد تا پریز برق و شارژر را نخواهید داشت.

جنس روکش

یکی از نکات مهم خرید شارژر اندروید و ایفون توجه به دوام و جنس روکش آن است. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که از کابلی با روکش پلاستیکی استفاده کرده باشید اما پس از مدتی با پارگی یا خوردگی آن مواجه شده باشید. در این صورت شما پس از مدت زمان کوتاهی شاهد پارگی سیم کابل نیز خواهید بود. از این رو در سال‌های اخیر روکش کابل از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. در این بین جنس روکش کنفی یا نایلون بافته شده عالی است زیرا دارای کیفیت بالا و قطر مناسبی می‌باشند و راحت خراب نمی‌شوند. پوشش محل اتصال سوکت و سیم شارژ بسیار مهم است زیرا بسیاری از پارگی‌های این محصول در همین ناحیه است.

قابلیت شارژ سریع

امروزه بسیاری از موبایل‌ها از قابلیت شارژ سریع یا همان فست شارژ پشتیبانی می‌کنند. بنابراین اگر گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، حتماً به این موضوع دقت کنید و کابل شارژی مناسب خریداری نمایید. در حقیقت کابل شارژری که شما قصد خرید آن را دارید، باید بتواند حداکثر شدت جریان خروجی مورد نیاز دستگاه شما را انتقال دهد. البته لازم به ذکر است که کابل فست شارژ قیمت بالاتری نسبت به کابل معمولی دارد. نکته مهم این است که کابل‌های قیمت پایینی که قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع را دارند، معمولاً دارای کیفیت مناسبی نیستند و تقلبی می‌باشند.

پیشنهاد مطالعه: 14 نکته مهم در خرید پاور بانک

نکات مهم خرید شارژ اندروید

کابل چند سر

از موارد مهم و قابل توجه در راهنمای خرید کابل شارژر، کابل‌های چند سر هستند. این محصول برای افرادی مناسب است که دو یا سه گوشی با سوکت شارژ متفاوت دارند. اگر شما از این افراد هستید، می‌توانید برای راحتی خود و کاهش هزینه اقدام به تهیه این نوع کابل شارژر نمایید. این محصولات دارای یک سر کانکتور USB هستند و در سمت دیگر دو یا سه کانکتور مختلف مانند Type-c یا Micro USB دارند.

سوکت زاویه‌دار برای گیمرها

موضوع دیگری که ممکن است ذهن گیمرها را مشغول کند، شارژ شدن موبایل هنگام بازی کردن است. کابل شارژر با سوکت 90 درجه برای این افراد بهتر است. در حقیقت طراحی این محصول به صورت مستقیم نیست بلکه سوکت آن 90 درجه یا L یا همان زاویه‌دار است. این‌گونه گیمر می‌تواند بدون مزاحمت کابل هنگام شارژ شدن موبایل، بازی کند.

پیشنهاد بروزکالا

پس از بررسی اطلاعات لازم در قالب راهنمای خرید کابل شارژ برای اندروید و آیفوند، بهتر است با چند مدل از این محصولات آشنا شوید.

1. کابل آیفون زیلوت مدل Zealot C03i

اگر شما دوستان گرامی برای گوشی آیفون خود به دنبال کابل با کیفیت با قیمت مناسبی هستید، کابل آیفون زیلوت مدل Zealot C03i می‌تواند برای شما مناسب باشد. این محصول امکان انتقال اطلاعات را به کاربر می‌دهد. طول این کابل 100 سانتی‌متر می‌باشد. این محصول برای تمام دستگاه‌های دارای ورودی پورت لایتنینگ مناسب است.

کابل آیفون زیلوت مدل Zealot C03i

2. کابل میکرو زیلوت مدل Zealot C03m

کابل میکرو زیلوت مدل Zealot C03m یک محصول با طول 100 سانتی‌متر است. این کابل میکرو یو اس بی برای تمام گوشی‌هایی که دارای پورت ورودی Micro USB هستند، مناسب خواهد بود. از مشخصات این کابل شارژ می‌توان به توان عبور جریان تا 3 آمپر از آن اشاره کرد. جنس پوشش این کابل از نایلون بافته شده درجه یک است و همین موضوع باعث می‌شود که محصول مقاومت بالایی در برابر پارگی داشته باشد.

کابل میکرو زیلوت مدل Zealot C03m

3. کابل Type C بیاند BA-306

بهترین کابل شارژ اندروید با قیمت مناسب و طول 100 سانتی متر، کابل Type C بیاند BA-306 برای انتقال داده‌ها بسیار مناسب است. از ویژگی‌های این کابل می‌توان به توان عبور جریان تا 3 آمپر اشاره کرد. این محصول برای دستگاه‌های دارای پورت Type-C مناسب خواهد بود. این کابل از تکنولوژی شارژ سریع Fast Charge پشتیبانی می‌کند. 

کابل Type C بیاند BA-306

نتیجه‌گیری

ما در طول این مقاله از مجله بروزکالا با هم مروری بر ویژگی‌های مهم در انتخاب بهترین کابل شارژ اندروید و آیفون کردیم. اکنون شما نیز می‌دانید که هنگام خرید این محصول باید به چه مشخصاتی از آن دقت کنید. شما دوستان گرامی می‌توانید برای مشاهده کابل شارژها، شارژر موبایل، باتری گوشی و سایر محصولات فروشگاه اینترنتی بروزکالا به وب‌سایت این مجموعه مراجعه نمایید و با کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان داشته باشید. کابل شارژ گوشی شما از چه نوعی است؟ شما هنگام خرید این محصول به چه ویژگی‌هایی توجه بیشتری دارید؟

سوالات متداول

1. کابل دو سر تایپ سی چیست؟

در هر دو سمت این کابل درگاه تایپ سی Type-C قرار دارد. بسیاری از گوشی‌های امروزی نیز با همین کابل دو سر تایپ سی شارژ می‌شوند. در این حالت آن سمت کابل که به شارژر (کلگی) متصل می‌شود نیز دارای درگاه تایپ سی می‌باشد. علاوه بر آن، این محصول برای انتقال فایل‌ها و اتصال میان یک گوشی موبایل با دستگاه‌ها و لپ‌تاپ‌های جدید که دارای درگاه تایپ سی هستند، استفاده می‌شود.