کاربردی‌ترین ترفندهای گوشی‌های شیائومی

شیائومی یک برند اقتصادی محبوب است که روز به روز در کل جهان مشهورتر می‌شود. گوشی‌های عرضه شده توسط این برند تمام نیازهای کاربران را با کمترین قیمت ممکن برآورده می‌کنند. اما چیزی که خیلی از خریداران از آن اطلاع ندارند این است که می‌توانند با اجرا و فعالسازی برخی از ترفندها، تجربه کار کردن با گوشی شیائومی را برای خود لذت بخش‌تر کنند. این ترفندها به صورت پیش‌فرض در اکثر گوشی‌های شیائومی وجود دارند و برای استفاده از آن‌ها نیازی نیست اپلیکیشن‌های خاصی را دانلود کنید. اگر شما هم می‌خواهید بیشتر با ترفندهای گوشی‌ های شیائومی آشنا شوید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

کاربردی‌ترین ترفندهای گوشی‌های شیائومی 
1. خاموش کردن تبلیغات شیائومی 
2. حالت جیبی یا Pocket Mode
3. اسکنر
4. پخش صدای برنامه در پس‌زمینه
5. Virtual Identity
6. Universal Casting Tool
7. گرفتن اسکرین شات طولانی
8. روشن کردن عکس‌های سلفی در شرایط کم نور 
9. شارژ سریع‌تر گوشی شیائومی
10. افزایش RAM گوشی هوشمند شیائومی
11. دریافت سریع‌تر به‌روزرسانی‌های MIUI
12. محافظت از عکس‌ها با واترمارک
13. افزایش روشنایی با sunlight mode

کاربردی‌ترین ترفندهای گوشی‌های شیائومی 

برخی از ترفندهای موبایل شیائومی که کاربردی هستند شامل این مواردند:

1. خاموش کردن تبلیغات شیائومی 

درست است که گوشی‌های شیائومی (بهترین گوشی شیائومی؟)، مزایای زیادی دارند و بسیاری از کاربران از آن‌ها راضی هستند اما این گوشی‌ها با تبلیغاتی همراه هستند که گاهی کاربران را اذیت می‌کنند. اما نیازی به نگرانی نیست زیرا تنها با چند مرحله ساده می‌توانید از شر این تبلیغات مزاحم راحت شوید.

خاموش کردن MSA

کلمه MSA مخفف MIUI System Ads است که مسئول نشان دادن تبلیغات به کاربران در گوشی‌های شیائومی است. با غیرفعال کردن این گزینه تعداد زیادی از تبلیغات متوقف خواهند شد. کافیست این مراحل را دنبال کنید:
ابتدا Settings را باز کنید.

به Passwords & security بروید. 

 ترفندهای گوشی‌ های شیائومی

گزینه Authorization & revocation را انتخاب کنید.

ترفندهای موبایل شیائومی

گزینه MSA را پیدا و غیرفعال کنید.

کاربردهای گوشی شیائومی

کمی صبر کنید و با زدن گزینه Revoke این فرآیند را تایید کنید.

کاربردهای جالب گوشی شیائومی

غیرفعال کردن تبلیغات در Music

برنامه Music در گوشی‌های شیائومی یک اپلیکیشن سرگرمی است که به طور پیش‌فرض روی همه گوشی‌های این برند قرار دارد. این برنامه با این که امکانات و ویژگی‌های مناسبی دارد اما گاهی تبلیغاتی را نشان می‌دهد که از نظر برخی از کاربران ناخوشایند هستند. برای بستن این تبلیغات کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

پیشنهاد مطالعه: تاریخچه برند شیائومی

برنامه موسیقی شیائومی را باز کنید.

روی دکمه منو در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید.

ترفندهای گوشی شیائومی

گزینه Settings را انتخاب کنید.

ترفند جالب در گوشی شیائومی

سپس Advanced Settings را انتخاب کنید.

کاربردهای موبایل شیائومی

Show ads را خاموش کنید.

کاربردهای گوشی شیائومی


2. حالت جیبی یا Pocket Mode

از ترفندهای موبایل شیائومی Pocket Mode، تصور کنید که در خیابان در حال قدم زدن هستید و گوشی‌تان به همراه خیلی از وسایل دیگر در کیفتان قرار دارد. در این شرایط این خطر وجود دارد که وسایل دیگرتان به طور اتفاقی به صفحه گوشی ضربه بزنند و بعضی از برنامه‌ها به طور تصادفی باز شوند. اگر این مشکل شما را نگران می‌کند، بهتر است بدانید که شیائومی فکر همه جا را کرده و یک ترفند مخفی برای این موقعیت در نظر گرفته است.

هنگامی که دستگاه در کیفتان قرار دارد، می‌توانید قابلیت جالب Pocket Mode را فعال کنید. فعال کردن این ویژگی به طور خودکار صدای زنگ تماس‌های دریافتی را هنگامی که گوشی در کیف است افزایش می‌دهد و حساسیت لمسی را قفل می‌کند تا از ضربه‌های تصادفی جلوگیری کند. این ویژگی در دستگاه‌های دارای MIUI نسخه 12 و بالاتر در دسترس است.

برای فعال کردن Pocket Mode:

  • به تنظیمات (Settings) بروید.
  • سپس به بخش قفل صفحه و رمز عبور (Lock Screen & Password) بروید.
  • به تنظیمات پیشرفته (Advanced Settings) بروید.
  • حالا حالت جیبی (Pocket Mode) را فعال کنید.

3. اسکنر

اسکنر برنامه‌ای است که تقریباً برای تمام کاربران کاربردی است. اگر چه ممکن است این قابلیت خیلی بزرگ یا خاص به نظر نرسد، اما در دنیای امروزی که دائماً به اسکن اسناد و کدهای QR نیاز داریم بسیار مفید است و کارمان را راحت‌تر می‌کند. با استفاده از این ویژگی، دیگر نیازی ندارید که برنامه‌های شخص ثالث را فقط برای اسکن اسناد یا کدهای QR دانلود کنید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که اطمینان حاصل کنید دوربین گوشی‌تان کار می‌کند و اسناد و کدهای مورد نظرتان در نمای واضحی هستند. این ویژگی برای دستگاه‌های دارای MIUI نسخه 12 و بالاتر در دسترس است.

برای دسترسی به اسکنر:

  • به صفحه اصلی بروید یا روی نوار تنظیمات سریع (Quick Setting) کلیک کنید.
  • برنامه اسکنر (Scanner) را جستجو کنید.
  • روی برنامه اسکنر کلیک کنید و به راحتی اسکن را شروع کنید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

4. پخش صدای برنامه در پس‌زمینه

آیا تا به حال به خودتان گفته‌اید که ای کاش می‌شد بدون نیاز به باز نگه داشتن مداوم یک برنامه، به صداهای پخش شده از آن گوش دهید؟ برنامه‌هایی مانند YouTube، به‌طور خودکار صدا را در حین قفل کردن تلفن یا تغییر برنامه متوقف می‌کنند. اما باید بدانید که شیائومی یک قابلیت مخفی دارد که به شما این امکان را می‌دهد که صدا را از هر برنامه‌ای در پس‌زمینه پخش کنید. این ویژگی نیز برای دستگاه‌های دارای MIUI نسخه 12 و بالاتر در دسترس است.

برای فعال کردن صدای پس‌زمینه:

  • به تنظیمات بروید.
  • روی Special Features کلیک کنید.
  • روی جعبه ابزار Video ضربه بزنید.
  • قابلیت پخش برنامه در پس زمینه (playing app in background) را فعال کنید.

5. Virtual Identity

هنگامی که برنامه‌های جدیدی را دانلود می‌کنید یا از سایت‌های جدیدی بازدید می‌کنید، باید مدام ثبت‌نام کنید یا اطلاعاتتان را وارد کنید. این کار می‌تواند خیلی خسته کننده باشد. از این گذشته، این که هویت و اطلاعات واقعی‌تان را در برنامه یا سایتی که به آن اعتماد ندارید وارد کنید، ایمن نیست. از دیگر کاربردهای گوشی شیائومی Virtual Identity یا هویت مجازی به شما این امکان را می‌دهد تا با ایجاد یک شناسه موقت که برای ثبت در وب‌سایت یا برنامه استفاده می‌شود، به‌طور قانونی و بدون مشکل در چنین برنامه‌ها و سایت‌هایی ثبت نام کنید. در نتیجه، اطمینان خاطر دارید که از حریم خصوصی‌تان محافظت خواهد شد. این ویژگی هم در دستگاه‌های دارای MIUI نسخه 12 و بالاتر در دسترس است.

برای فعال کردن هویت مجازی:

  • به تنظیمات بروید.
  • روی Privacy Protection ضربه بزنید.
  • روی Special Permissions کلیک کنید.
  • به Manage View ID بروید و شناسه مجازی‌تان (Virtual ID) را تنظیم کنید. به یاد داشته باشید که شناسه مجازی برای همیشه معتبر نیست. می‌توانید آن را غیرفعال کنید و هر زمانی که نیاز داشتید از طریق دکمه ریست در تنظیمات، آن را مجدداً فعال کنید.

6. Universal Casting Tool

در دنیای دیجیتال امروزه، تعداد افرادی که چندین دستگاه هوشمند (مثل تلویزیون هوشمند یا رایانه) را برای خانه خود تهیه می‌کنند افزایش پیدا کرده است. خبر خوب این است که با ابزار خاصی می‌توانید اتصال یکپارچه بین این دستگاه‌های هوشمند را تجربه کنید. این ویژگی، خیلی کاربردی و مفید به نظر می‌رسد، اما دستیابی به آن گاهی دشوار است.

گوشی‌های شیائومی همیشه کاربران را سورپرایز می‌کنند و قابلیت‌هایی که کاربران نیاز دارند را به راحتی در اختیارشان قرار می‌دهند. قابلیت Universal Casting Tool نیز یکی از این ابزار است که به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی صفحه نمایش گوشی را روی تلویزیون‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی ارسال کنند. این عملکرد برای کنفرانس‌ها یا زمانی که می‌خواهید چیزی در تلفنتان را با دیگران به اشتراک بگذارید مفید است. این ویژگی در دستگاه‌های دارای MIUI نسخه 11 و بالاتر در دسترس است.

برای فعال کردن Universal Casting Tool:

  • روی تنظیمات کلیک کنید.
  • Connection and Sharing را فعال کنید. با این کار گوشی شروع به جستجو برای دستگاه‌های نزدیک می‌کند.
  • دستگاهی که می‌خواهید روی آن محتوا را پخش کنید را انتخاب کنید. حتماً توجه داشته باشید که برای فعال کردن این ویژگی، هر دو دستگاه باید به یک شبکه Wi-Fi متصل باشند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تبلت شیائومی

7. گرفتن اسکرین شات طولانی

تا به حال اتفاق افتاده که بخواهید از یک متن طولانی یا از تمام صفحه‌های یک وبسایت اسکرین شات بگیرید ولی مجبور شوید چندین اسکرین شات جداگانه تهیه کنید؟ در حقیقت این کار خسته کننده باعث می‌شود حوصله‌تان سر برود. اما خبر خوب این است که گوشی شیائومی حتی این کار را هم برای شما آسان‌تر کرده است. این ترفند جالب برای دستگاه‌های دارای MIUI نسخه ۱۲ به بالا در دسترس است. برای گرفتن یک اسکرین شات بلند، طولانی و تمام صفحه باید دکمه کم کردن ولوم صدا+ کلید پاور را همزمان فشار دهید یا این که ۳ انگشتتان را از بالا به پایین روی صفحه بکشید و یک اسکرین شات معمولی بگیرید. در این مرحله در گوشه بالای صفحه در منوی عکس، روی گزینه Scroll ضربه بزنید. با لمس این گزینه قادر هستید که تا هر جایی که مایلید اسکرول کنید و یک اسکرین شات طولانی تهیه کنید.

8. روشن کردن عکس‌های سلفی در شرایط کم نور 

شیائومی گزینه‌ای را در تنظیمات به شما ارائه می‌دهد تا صفحه نمایش گوشی هوشمندتان را با دایره‌ای که به عنوان فلاش عمل می‌کند روشن کنید. این قابلیت باعث می‌شود سلفی‌هایی که در شب یا موقعیت‌های کم نور می‌گیرید کمی بهتر به نظر برسند، بدون این که عکس ظاهر طبیعی خود را از دست بدهد.

برای انجام این کار:

  • به بخش تنظیمات بروید.
  • به Additional Settings بروید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه Front camera assistant را انتخاب کنید.
  • می‌توانید با فعال کردن دکمه کشویی، دستیار دوربین جلو را فعال کنید.
  • حتی می‌توانید سطح روشنایی را مطابق با ترجیحات شخصی‌تان تنظیم کنید.

کاربردهای گوشی Xiaomi

9. شارژ سریع‌تر گوشی شیائومی

در نبرد بهترین‌ها شیائومی یا سامسونگ (اپل)، شیائومی یکی از موفق‌ترین تولیدکنندگان در زمینه فناوری شارژ است. این شرکت از نظر تکنولوژی شارژ یک قدم جلوتر از دیگر برندها است و از فناوری فست شارژ استفاده می‌کند. اما برای حفظ باتری و افزایش دوام آن، شیائومی به طور پیش فرض حداکثر قدرت شارژ را ارائه نمی‌دهد. برای مثال اگر گوشی هوشمند شیائومی، ردمی یا پوکو شما، از شارژ سیمی ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند باید گزینه‌ای را فعال کنید تا واقعاً از آن بهره‌مند شوید.

برای اجرای فست شارژ از مهم ترین ترفندهای گوشی شیائومی:

  • به تنظیمات بروید و گزینه Battery را انتخاب کنید.
  • انگشتتان را به چپ بکشید یا روی زبانه باتری در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید.
  • روی گزینه Boost charging speed ضربه بزنید.
  • سپس کلید کشویی افزایش سرعت شارژ را فعال کنید.

کاربردهای موبایل Xiaomi

10. افزایش RAM گوشی هوشمند شیائومی

این ویژگی در گوشی‌های هوشمند شیائومی و تمامی برندهای زیرمجموعه آن بسیار شناخته شده و گسترده است ولی همچنان برخی از کاربران از وجود آن بی اطلاع هستند. در حقیقت شما می‌توانید بخشی از فضای ذخیره سازی گوشی‌تان را به RAM اختصاص دهید تا به طور مجازی رم گوشی هوشمندتان را افزایش دهید.

برای مثال این ویژگی زمانی مفید است که می‌خواهید گوشی هوشمندتان بازی‌های سنگین را راحت‌تر اجرا کند. برای افزایش RAM گوشی شیائومی می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • به تنظیمات بروید و سپس گزینه Additional Settings را انتخاب کنید.
  • در بخش Special Features، روی گزینه Memory Expansion ضربه بزنید.
  • مقدار فضای ذخیره سازی مد نظرتان که می‌خواهید به RAM اختصاص دهید را انتخاب کنید.

کاربرد موبایل Xiaomi

در برخی از تلفن‌های هوشمند، مقدار RAM قابل افزایش، به صورت دستی قابل تعیین نیست و فقط یک یا دو گزینه پیش‌فرض وجود دارد که باید از بین آن‌ها انتخاب کنید. به علاوه حداقل فضایی که می‌توانید به رم اختصاص دهید 3 گیگابایت است. البته، باید مطمئن شوید که گوشی‌تان فضای خالی کافی دارد تا این ویژگی کار کند.

نکته: به یاد داشته باشید که همه مدل‌ها نمی‌توانند از قابلیت افزایش RAM پشتیبانی کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین برند موبایل در 2024

11. دریافت سریع‌تر به‌روزرسانی‌های MIUI

طرفداران و کاربران شیائومی به یک نتیجه رسیده‌اند: این نسخه اندروید نیست که مهم است، بلکه نسخه MIUI مهم است. مانند هر تولیدکننده چینی دیگری، شیائومی در ابتدا نسخه‌های جدید و آپدیت‌های خود را در چین عرضه می‌کند و سپس این کار را برای کاربران سایر نقاط جهان انجام می‌دهد. اما یک ترفند جالب وجود دارد که با کمک آن می‌توانید به‌روزرسانی‌های MIUI را قبل از دیگران دریافت کنید. برای این کار:

  • به بخش تنظیمات بروید.
  • به About device بروید.
  • روی ویجت MIUI Version در بالا سمت چپ ضربه بزنید.
  • روی منوی قرار گرفته در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • به Update settings بروید.
  • در قسمت Other، نوار لغزنده Receive updates early را فعال کنید.

ترفندهای موبایل Xiaomi

با استفاده از این ویژگی، شیائومی گوشی هوشمند شما را در لیست افرادی قرار می‌دهد که قبل از دیگران، آپدیت‌های MIUI را دریافت خواهند کرد. این به این معناست که شما می‌توانید نسخه جهانی MIUI 13 را چند روز قبل از سایر کاربران اروپایی دریافت کنید. اما به یاد داشته باشید که با این کار، اگر آپدیت جدید باگ یا اشکالی داشته باشد شما جزو اولین کاربرانی هستید که با آن مواجه خواهید شد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین مدل هندزفری بلوتوثی xiaomi

12. محافظت از عکس‌ها با واترمارک

نگران این هستید که کسی عکس‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی پست می‌کنید را بدزدد؟ در این شرایط، واترمارک (Watermark) معمولاً یک راه حل موثر است. می‌توانید با برنامه‌های شخص ثالث یا مستقیماً با گوشی‌های شیائومی به عکس‌هایتان واترمارک اضافه کنید. در واقع، این عملکرد از قبل به عنوان یک ابزار روی اکثر گوشی‌های شیائومی نصب شده است. تنها در چند مرحله، می‌توانید یک واترمارک تا 14 کاراکتر را به تصاویر موجود در گالری خود اضافه کنید. در اینجا به این اشاره کرده‌ایم که چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید:

  • در گالری‌تان، روی منوی سه نقطه عکس انتخابی‌تان کلیک کنید.
  • در این منوی، روی Protective Watermark کلیک کنید.
  • پیام یا جمله مورد نظر خود را بنویسید (حداکثر 14 کاراکتر).

ترفندهای Xiaomi

نکته: واترمارک در چندین مکان تصادفی روی عکس ظاهر می‌شود تا از ناپدید یا حذف شدن آن هنگام برش جلوگیری کند.

13. افزایش روشنایی با sunlight mode

هر گوشی اندرویدی، قابلیت روشنایی تطبیقی را ارائه می‌دهد که طبق آن سطح نور گوشی را با نور محیط سازگار می‌کند. اما خیلی از افراد از این قابلیت استفاده نمی‌کنند. به این خاطر که نمی‌خواهند هنگام گیمینگ یا مشاهده محتوا در شبکه‌های اجتماعی، نور گوشی، خود به خود کم و زیاد شود. اگر از روشنایی تطبیقی استفاده نمی‌کنید اما همچنان می‌خواهید صفحه نمایش گوشی‌تان در فضای باز، قابل مشاهده و خوانا بماند، MIUI ویژگی sunlight mode را ارائه می‌دهد. با کمک این قابلیت، روشنایی فقط زمانی تغییر می‌کند که در محیط بیرون و زیر نور خورشید باشید. در بقیه زمان‌ها، در سطحی که شما تعیین کرده‌اید باقی می‌ماند.

برای فعال کردن این قابلیت:

  • به تنظیمات بروید.
  • به بخش Display بروید و Brightness Level را انتخاب کنید.
  • نوار لغزنده Sunlight Mode را فعال کنید (روشنایی خودکار را باید از قبل غیرفعال کنید).

 ترفندهای گوشی‌ های Xiaomi


سخن پایانی

حتی اگر چندین سال است که شیائومی دارید، ممکن است از وجود بسیاری از این کاربردهای جالب گوشی شیائومی بی خبر باشید. این ترفندها کمک می‌کنند که فضای گوشی و قابلیت‌های آن را تا حد زیادی سفارشی سازی کنید و بر اساس دلخواهتان آن‌ها را تغییر دهید. در این مقاله به کاربردی‌ترین این ترفندها اشاره کردیم که می‌توانند بسیاری از کارها را برای شما ساده‌تر کنند.

سوالات متداول

1. آیا این ترفندها برای تمام گوشی‌های شیائومی قابل استفاده هستند؟

اکثر این ترفندها برای گوشی‌های شیائومی با نسخه MIUI 12 به بالا قابل اجرا هستند.

2. آیا می‌توان گوشی شیائومی را با دو ضربه روشن کرد؟

بله اگر نمی‌خواهید همیشه به دکمه پاور وابسته باشید و از آن برای خاموش و روشن کردن دستگاه استفاده کنید می‌توانید با دوبار ضربه، دستگاه را خاموش و روشن کنید. برای استفاده از این قابلیت به تنظیمات بروید. سپس Lock Screen را انتخاب کنید. حالا Double Tap To Wake Or Turn Off Screen را فعال کنید.

3. آیا می‌توانم در گوشی شیائومی دو نسخه از برنامه‌ای همچون اینستاگرام را به صورت جداگانه نصب کنم؟

بله برای داشتن دو نسخه از برنامه‌هایی مثل اینستاگرام، کافیست به تنظیمات بروید. سپس روی Apps ضربه بزنید و بعد از آن Dual Apps را انتخاب کنید. حالا برنامه مورد نظرتان را انتخاب کنید تا بتوانید دو نسخه از آن را نصب کنید.