آموزش تغییر فونت گوشی شیائومی با برنامه و با تنظیمات

این روزها، در هر زمان و مکانی شاهد دخالت مستقیم و یا غیرمستقیم فناوری و ابزارهای مختلف آن در زندگی‌های خود هستیم. کمتر شخصی پیدا می‌شود که از لوازم کاربردی و مهمی مانند گوشی هوشمند، لپ‌تاپ، کامپیوتر و یا تبلت در کارهای روزمره یا شغلی خود استفاده نکند. یکی از جذاب‌ترین، پرطرفدارترین و رایج‌ترین این تجهیزات، موبایل است که تبدیل به یک جزء جدانشدنی افراد شده است.

این ابزار پرکاربرد و همه‌کاره، قابلیت‌های بی‌نظیر فراوانی دارد که هر کدام از آن‌ها، مطابق با علایق کاربران خاصی می‌باشد. در این دستگاه شما قادر خواهید بود تا خصوصیات مختلف آن را بر اساس نیاز و یا سلیقه شخصی خود، سفارشی‌سازی نمایید. بدین طریق شما موبایلی خواهید داشت که دقیقا همسان با خواسته‌های شماست. یکی از انواع این گوشی‌های انعطاف‌پذیر و کاربرپسند، شیائومی است که از پرفروش‌ترین محصولات در سراسر جهان محسوب می‌شود.

در موبایل‌های این برند می‌توانید ویژگی‌هایی مانند فونت دستگاه را به راحتی تعویض کنید تا تنوع بیشتری به فضای کاربری خود ببخشید و ابزاری متمایز، جذاب و زیبا بسازید. تغییر فونت گوشی شیائومی امر بسیار آسانی می‌باشد اما مستلزم پیروی از روش‌ها و ترفندهای خاصی است که در این مطلب از بروزکالا، مفصلا به شرح و آموزش تمام آن‌ها خواهیم پرداخت.

سرفصل‌های مقاله

  • چگونه فونت یک گوشی شیائومی را با استفاده از تنظیمات، تغییر دهیم؟
  • چگونه فونت پیام‌های متنی را در گوشی شیائومی تغییر دهیم؟
  • چگونه فونت صفحه کلید گوشی شیائومی را تغییر دهیم؟
  • چگونه فونت گوشی شیائومی را به فارسی تغییر دهیم؟
  • چگونه باید فونت گوشی شیائومی را به حالت اول خود بازگردانیم؟
  • معرفی چند برنامه برای تغییر فونت گوشی شیائومی

 

چگونه فونت یک گوشی شیائومی را با استفاده از تنظیمات، تغییر دهیم؟

تغییر فونت موبایل شیائومی یک ظاهر جدید به دستگاه شما می‌بخشد و محیط کاربری را برای شما جذاب‌تر می‌کند. امکانات سفارشی‌سازی به شما این اجازه را می‌دهد تا رابط کاربری گوشی خود را مطابق با سلیقه‌تان شخصی‌سازی نمایید. این ویژگی‌ها هر چیزی را پوشش می‌دهند؛ از اعمال تصاویر پس‌زمینه زنده گرفته تا تنظیم و نصب انواع تم‌ها. این قابلیت حتی امکان تغییر فونت دستگاه را در اختیار شما قرار می‌دهد و حتی اگر نظرتان تغییر کرد و خواستید آن را به حالت اولیه بازگردانید، این امر به راحتی قابل انجام است.

در محصولات شیائومی همچنین خواهید توانست سبک یا اندازه فونت را شخصی‌سازی کنید تا ظاهری منحصر‌به‌فرد به رابط اندرویدی خود بدهید. تغییر فونت این گوشی‌ها می‌تواند سبب بهبود خوانایی متن‌ها و خوانش راحت‌تر شود. MIUI در میان بسیاری از ترفندهای گوشی شیائومی گزینه‌های جذابی برای تغییر فونت نیز برای شما فراهم آورده است که شامل روش بسیار آسانی می‌شود. برای این منظور بایستی از طریق برنامه Themes در تنظیمات اقدام کنید. در صورتی که این برنامه از قبل روی صفحه اصلی شما وجود دارد، ساده‌ترین روش برای تغییر فونت موبایل شما خواهد بود. تمام کاربران با فروشگاه Themes قرارگرفته در تنظیمات دستگاه‌های این شرکت آشنایی دارند.

در حالت عادی اگر بازار تم شیائومی را باز کنید و یا وارد گزینه Themes در Settings شوید، گزینه‌ای تحت عنوان Font پیدا نخواهید کرد. دلیل این موضوع این است که این فروشگاه، برای هر کشوری به صورت اختصاصی ارائه می‌گردد و آپشن‌های فونت آن در حال حاضر برای ایران در دسترس نیستند. جهت دسترسی به تب فونت‌ها و به‌کارگیری آن‌ها می‌توان به نوعی شیائومی را فریب داد. برای انجام این کار باید مراحلی را پشت سر گذاشت که عبارتند از:

  1. در قدم اول باید وارد بخش Additional Settings شوید.
  2. سپس باید region یا همان منطقه جغرافیایی را انتخاب نمایید و کشور خود را از ایران به هند (India) و یا اندونزی (Indonesia) تغییر دهید. نیازی نیست در این قسمت نگران از بین رفتن گارانتی دستگاه خود باشید؛ چرا که تغییر منطقه هیچ‌گونه آسیبی به گوشی شما وارد نمی‌کند و روی گارانتی آن نیز تاثیری نخواهد گذاشت. فقط ممکن است برخی برنامه‌های اضافی به طور خودکار روی موبایل شما نصب شوند. این برنامه‌ها مخصوص کشوری که انتخاب نموده‌اید، می‌باشند و جای نگرانی در مورد آن‌ها وجود ندارد؛ زیرا به سادگی می‌توانید آن‌ها را به صورت دستی پاک نمایید.
  3. زمانی که کشور یا ریجن گوشی تغییر کرد، وارد بازار تم شیائومی یا همان بخش Themes در تنظیمات شوید. در این قسمت می‌توانید مشاهده کنید که این فروشگاه به طور کلی تغییر کرده است و در تب‌های پایین صفحه، آیکون Fonts نیز افزوده شده است.
  4. روی همان بخش کلیک کنید و در قسمت بالای صفحه که مخصوص جستجو است، فونت مورد نظر خود را پیدا کنید. برای تغییر و استفاده از انواع فونت‌های موبایل شیائومی به آیفون، کافی است در همین بخش، عبارت ios را سرچ کنید. خواهید دید که فونت‌های نسخه‌های مختلف گوشی‌ اپل در اختیار شما قرار می‌گیرد. به طور مثال می‌توانید به راحتی ios 14.5 را به عنوان فونت آیفون برای شیائومی انتخاب نمایید و آن را روی دستگاه خود اجرا کنید. در صورتی که از این ترفند استفاده کنید، دیگر نیازی نیست که فونت قسمت‌های دیگر را به طور جداگانه انجام دهید؛ چرا که این روش از سراسر سیستم عامل پشتیبانی به عمل می‌آورد و فونت همه بخش‌ها و برنامه‌های موبایل را عوض می‌کند.
  5. این را به یاد داشته باشید که شیائومی برای اعمال تغییر فونت، از شما اجازه ریبوت کردن یا همان راه‌انداری مجدد گوشی را می‌گیرد که باید حتما این دسترسی را به برنامه بدهید. بعد از ری‌استارت شدن، فونت دستگاه به صورت خودکار تعویض می‌شود. حالا در صورتی که این مورد را دوست نداشتید، می‌توانید به بازار تم شیائومی برگردید و فونت دیگری را انتخاب و اجرا کنید.
  6. در مرحله نهایی، هنگامی که فونت مورد نظر شما تایید و نصب شد، می‌توانید به قسمت region در تنظیمات بروید و منطقه را مجددا روی کشور ایران تنظیم کنید. برای جلوگیری از اختلال احتمالی در تنظیمات ساعت و تاریخ گوشی، بهتر است حتما این مرحله را به انجام برسانید. وقتی منطقه به ایران بازگردد، معمولا برنامه‌های اضافه که روی صفحه ظاهر شدند نیز به طور خودکار پاک می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: تاریخچه برند شیائومی

تغییر فونت گوشی شیائومی

آموزش تغییر فونت گوشی شیائومی

چگونه فونت پیام‌های متنی را در گوشی شیائومی تغییر دهیم؟

جهت آموزش تغییر فونت گوشی شیائومی برای پیام‌های متنی کافی است مراحل زیر را دنبال کنید که عبارتند از:

  • در گام اول، باید وارد تنظیمات موبایل شوید و بخش Display را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه Font size And Style را انتخاب نمایید. از طریق این بخش خواهید توانست برای تغییر سایز فونت در گوشی شیائومی اقدام کنید و اندازه یا استایل فونت را تنظیم کنید. در ضمن یک گزینه به نام Bold Font قرار گرفته است که با فعال نمودن آن، متن شما بولد یا پررنگ و برجسته خواهد شد. شما می‌توانید از میان شش گزینه اندازه، از بسیار کوچک (XXS) تا بسیار بزرگ (XXL)، یک مورد را انتخاب نمایید. چنان‌چه بزرگ‌ترین اندازه موجود به اندازه کافی برای شما بزرگ نبود، می‌توانید از طریق تنظیمات بخش Accessibility متن را بزرگ‌تر کنید.
  • بعد انتخاب اندازه فونت XXL باید روی کادر Text size isn’t big enough ضربه بزنید. 
  • جهت باز کردن تنظیمات اندازه فونت دستگاه، باید Display size را در بخش Accessibility انتخاب کنید.
  • برای افزایش دادن اندازه صفحه نمایش خود نیز می‌توانید آن را به بزرگ (L) تغییر دهید.

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین تبلت‌های شیائومی در 2023

چگونه فونت صفحه کلید گوشی شیائومی را تغییر دهیم؟

برای تغییر دادن فونت کیبورد گوشی شیائومی، راه‌های متفاوت‌تری هم موجود است. تمام روش‌هایی که پیش از این به آن‌ها اشاره شد، از فونت صفحه کلید نیز پشتیبانی می‌کنند و آن را همراه با تمام قسمت‌های دیگر تغییر می‌دهند. با این حال، در صورتی که تمایل دارید فقط فونت کیبورد دستگاه شما تغییر کند و یا با فونت جدیدی بنویسید و متن‌‌های خود را ارسال کنید، می‌توانید اپلیکیشن‌های شخص ثالث مثل Farsi Keyboard و یا Fonts Keyboard را از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید. با استفاده از این برنامه‌های کاربردی می‌توانید به آسانی تغییر فونت گوشی شیائومی در صفحه کلید را فراهم کنید.

چگونه فونت گوشی شیائومی را به فارسی تغییر دهیم؟

در قسمت ابتدایی، آموزش تغییر فونت گوشی شیائومی را به صورت کامل برای شما شرح دادیم. حالا در این بخش آموزش می‌دهیم که در صورت تمایل به تغییر فونت فارسی دستگاه خود به هر موردی مانند نستعلیق، از چه روشی باید استفاده کنید. جهت دانلود و تغییر فونت گوشی شیائومی فارسی، کافی است در قسمت جستجو، فونت‌های فارسی را سرچ نمایید.

در این حالت، بازار تم این برند چند گزینه به شما پیشنهاد می‌دهد اما در صورتی که تمایل به مشاهده موارد بیشتری بودید، می‌توانید روی more کلیک کنید. از میان مواردی که پیش روی شما قرار گرفته، گزینه مورد پسند خود را انتخاب کرده و آن را اپلای نمایید. همان‌طور که اشاره شد، با این کار فونت در سراسر سیستم عامل تغییر می‌کند و احتیاجی به عوض کردن آن در قسمت‌های مختلف به صورت جداگانه نخواهد بود. برای دانلود و تغییر فونت گوشی شیائومی به تستعلیق نیز می‌توانید در همین مرحله، یکی از موارد نستعلیق که دوست دارید را انتخاب و نصب کنید. 

پیشنهاد مطالعه: استفاده از گوشی به‌ عنوان کنترل و کیبورد تلویزیون

چگونه باید فونت گوشی شیائومی را به حالت اول خود بازگردانیم؟

پس از استفاده از فونت‌های مختلف، ممکن است بعد از مدتی بخواهید فونت پیش‌فرض را به دستگاه خود برگردانید. برای انجام این کار باید چند مرحله آسان را پشت سر بگذارید که عبارتند از:

  • اپلیکیشن Themes را اجرا کرده و به قسمت font در بخش پایین سمت راست صفحه بروید.
  • گزینه My Fonts را انتخاب نمایید.
  • در این مرحله، Roboto را لمس کنید. این سبک فونت پیش‌فرض در موبایل‌های هوشمند Redmi و Xiaomi می‌باشد.
  • سپس روی گزینه Apply ضربه بزنید تا مورد پیش‌فرض روی گوشی شما اجرا شود.
  • موبایل خود را ری‌استارت یا همان ریبوت کنید تا فونت به سبک MIUI اصلی بازگردد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

معرفی چند برنامه تغییر فونت گوشی شیائومی

ممکن است فونت‌های پیشنهادی خود دستگاه توجه شما را جلب نکنند یا نیاز به تنوع بیشتری در این فاکتور گوشی خود داشته باشید. در این صورت می‌توانید با نصب برنامه‌های خاصی، از چند فونت جذاب و متنوع بهره‌مند شوید. چند تا از بهترین این اپلیکیشن‌های شخص ثالث عبارتند از:

1- تغییر فونت گوشی شیائومی با برنامه zfont3

انجام عملیات تغییر فونت گوشی شیائومی با برنامه کمی پیچیده‌تر است اما با نصب آن خواهید توانست به موارد جذاب و متنوع‌تری دسترسی پیدا کنید. برای استفاده از این اپلیکیشن باید فایل TTF فونت مورد نظر خود برای اجرا را به صورت جداگانه دانلود نمایید و در موبایل خود ذخیره داشته باشید. فونتی که در این برنامه اجرا می‌کنید، به بخش Themes موبایل شما افزوده می‌شود و در همان قسمت می‌توانید آن را انتخاب و اپلای کنید. بعد از ری‌استارت کردن گوشی، استایل متن‌های دستگاه شما تغییر خواهد نمود.

2- برنامه HiFont – Cool Font Text Free + Galaxy FlipFont

در این برنامه مشهور که از تمامی موبایل‌هایی با سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند، علاوه بر انواع فونت‌های جذاب، به اموجی‌ها و شکلک‌های متفاوت دسترسی خواهید داشت و شما می‌توانید به صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنید.

آموزش تغییر فونت گوشی شیائومی با برنامه های فونت

3- برنامه تغییر فونت گوشی شیائومی FlipFont 50 #6

در این اپلیکیشن مناسب اندروید و خصوصا شیائومی، بیش از 50 نوع فونت مختلف ارائه داده می‌شود که می‌توانید برای ارتقای ظاهری رابط کاربری گوشی خود از آن‌ها کمک بگیرید. این برنامه دارای یک محیط بسیار ساده و قابل فهم می‌باشد.

 تغییر فونت گوشی شیائومی فارسی

تغییر فونت گوشی شیائومی با فلیپ فونت 50

4- برنامه تغییر فونت گوشی شیائومی IFont

صدها فونت جالب و دوست‌داشتنی را به صورت یکجا در این اپلیکیشن خواهید داشت. در آی‌فونت خواهید توانست به راحتی انداز فونت انتخابی خود را تنظیم نمایید.

تغییر فونت گوشی شیائومی با برنامه آی فونت

پیشنهاد مطالعه: بهترین ساعت هوشمند برند شیائومی

5- برنامه FancyKey Keyboard

این برنامه در واقع برای کیبورد است اما فونت‌های جالبی برای امتحان کردن دارد. بیش از 70 نوع فونت در این اپلیکیشن موجود هستند که رنگ و اندازه آن‌ها به آسانی قابل تغییر می‌باشد. 

 تغییر فونت گوشی شیائومی فارسی

6- برنامه Fonts for Flipont 50 Written

رایگان بودن و انعطاف‌پذیر بودن بیش از 50 نوع فونت این برنامه، موجب پرطرفدار شدن ان شده است. در آن به بیشترین قابلیت تعویض رنگ استایل‌های متن دسترسی خواهید داشت.

پیشنهاد مطالعه: گران قیمت ترین گوشی در ایران

سخن پایانی

گوشی‌های شیائومی امروزه به یکی از پرفروش‌ترین محصولات تکنولوژی در سراسر جهان تبدیل شده‌اند و افراد زیادی مشغول به استفاده از آن‌ها هستند. طراحان این کمپانی بزرگ، همواره در تلاش بوده‌اند تا قابلیت‌هایی در موبایل‌های خود ایجاد کنند که به بهترین نحو، پاسخگوی نیازها و خواسته‌های کاربران باشند. یکی از این موارد، امکان تغییر ویژگی‌های مختلف دستگاه از جمله فونت آن است.

برای انجام این کار می‌توان از دو روش استفاده کرد که نخستین آن‌ها، نیازی به نصب برنامه جانبی ندارد. می‌توان از طریق تغییر منطقه جغرافیایی در تنظیمات و سپس باز کردن بازار تم شیائومی (همان Themes) فونت موبایل را عوض کرد. در روش دوم نیز می‌توان از برنامه‌هایی مثل zfont 3، HiFont، FlipFont، iFont، FancyKey Keyboard و Fonts for FlipFont 50 Written جهت دسترسی پیدا کردن به فونت‌های بیشتر کمک گرفت. با مطالعه این متن خواهید توانست به راحتی استایل متن موبایل شیائومی خود را مطابق با میل خود تغییر دهید.

سوالات متداول

1) چگونه فونت گوشی شیائومی را بدون نیاز به برنامه دیگری تغییر دهیم؟

برای این کار بایستی در تنظیمات موبایل و در بخش Additional Settings، وارد region شویم و منطقه را روی هند یا اندونزی تنظیم کنیم. سپس با ورود به Themes و انتخاب Fonts می‌توانیم فونت مورد نظرمان را پیدا کرده و اجرا نماییم.

2) برنامه‌های مناسب تغییر فونت گوشی شیائومی کدامند؟

برخی از بهترین برنامه‌های مناسب تغییر فونت گوشی شیائومی شامل zfont3، HiFont، FlipFont، iFont، FancyKey Keyboard و Fonts for FlipFont 50 Written هستند.