بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان

انسان‌ها در دنیای امروز، دائما درگیر استفاده از تکنولوژی هستند و هر روزی که می‌گذرد، به حجم دخالت انواع فناوری به زندگی‌های ما افزوده می‌شود. از اختراع اولین رایانه شخصی تا کنون، پیشرفت‌ها و تغییرات زیادی در لوازم الکترونیکی ایجاد شده است که باعث دستیابی ما به دستیارهای پرکاربردی مانند لپ‌تاپ، تبلت و گوشی هوشمند نیز شده است. موبایل‌ها را می‌توان کاربردی‌ترین، گسترده‌ترین و پرطرفدارترین دستگاهی دانست که امروزه در دست هر شخص پیر و جوانی دیده می‌شود. با این محصولات می‌توان به دنیای نامحدود اینترنت متصل شد، تماس گرفت، به موسیقی گوش داد، فیلم تماشا کرد، بازی کرد و... .

پس عملا موبایل‌ها جزء جدایی‌ناپذیر و همیشگی زندگی هر فردی تبدیل شده‌اند و پاسخگوی نیازهای ضروری یا غیرضروری او خواهند بود؛ پس انتخاب آن یکی از مهم‌ترین تصمیمات می‌باشد. کمپانی‌های زیادی در سراسر جهان به تولید این محصول جادویی و عرضه آن میان کاربران می‌پردازند و از میان آن‌ها، تعدادی هستند که گوشی‌های هوشمند اقتصادی را طراحی می‌کنند. اقتصادی بودن یک دستگاه بدان معناست که محصول مورد نظر علی‌رغم قیمت نازل و مناسب خود، ویژگی‌های بسیار خوب و کیفیت بالایی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این مطلب از بروزکالا، قصد داریم به معرفی انواع بهترین گوشی موبایل تا 8 میلیون تومان بپردازیم.

سرفصل‌های مقاله

  • گوشی Galaxy A22 5G
  • گوشی honor X8a
  • گوشی Galaxy A24
  • گوشیRedmi Note 11
  • معرفی گوشی اقتصادی Moto G52
  • معرفی گوشی اقتصادی Galaxy A13
  • معرفی گوشی اقتصادی Redmi Note 12s
  • معرفی گوشی اقتصادی Galaxy M14

گوشی Galaxy A22 5G

محصولی جذاب و خوش‌دست برای مصرف‌کنندگانی که به دنبال بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان می‌گردند. موبایل سامسونگ گلکسی 5G A22 با پشتیبانی از اینترنت 5G سرعت بالای اینترنت را در اختیار شما قرار خواهد داد. طراحی آن بر اساس استانداردهای موبایل‌های هوشمند میان‌رده مدرن، با قاب و پشت پلاستیکی به همراه صفحه شیشه‌ای است. ابعاد آن 167.2 در 76.4 در 9.0 میلی‌متر و وزن آن معادل 203 گرم می‌باشد که این موضوع، در دست گرفتن آن را بسیار راحت کرده است.

صفحه نمایش آن 6.60 اینچی TFT با نرخ نوسازی 90 هرتز و وضوح فول اچ‌دی پلاس 1080 در 2400 پیکسل، بازتولید رنگ خوب و نمایش تصایور واضح را تضمین می‌کند. البته باید دانست که این محصول به عنوان بهترین گوشی میان رده سامسونگ، نسبت به نمایشگرهای AMOLED موجود در رده‌های بالاتر، کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند. این دستگاه مجهز به تراشه مدیاتک MT6833 Dimensity 700 5G است که میان پردازنده‌های میان‌رده، بسیار تواناست و عملکرد روانی را برای کارهای روزمره و اجرای بازی‌های سبک ارائه می‌دهد.

گوشی موبایل سامسونگ گلکسی 5G A22

کاربران می‌توانند این محصول را با پیکربندی‌های مختلف حافظه ذخیره‌سازی و رم موجود، نسبت به نیاز خود انتخاب و تهیه نمایند. این پیکربندی‌ها شامل 64 و 128 گیگابایت برای فضای ذخیره‌سازی و کارت حافظه 8 گیگابایت ( 4، 6 گیگابایت رم) می‌باشند. در این گوشی اسلات microSDXC امکان افزایش حافظه را فراهم می‌آورد. این محصول دارای دوربینی سه‌گانه و همه‌کاره در پشت است که شامل دوربین اصلی 48، دوربین فوق عریض 5 و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی می‌شود. دوربین جلوی آن نیز 8 مگاپیکسل است و مناسب گرفتن عکس سلفی و تماس‌های ویدیویی می‌باشد.

تصاویر گرفته‌شده توسط این دوربین‌ها در مجموع، از کیفیت مقبولی برخوردار خواهند بود. A22 5G بر روی اندروید 11 با One UI Core 3.1 سامسونگ اجرا می‌گردد که که محیطی کاربرپسند را ایجاد می‌کند. باتری 5000 میلی آمپر ساعت آن، عملکردی طولانی‌مدت را تضمین کرده و فناوری شارژ سریع 15 واتی نیز به پر شدن باتری سرعت می‌بخشد. به طور کلی این دستگاه مجموعه‌ای از ویژگی‌های متعادل را نسبت به قیمت مناسب خود به همراه دارد و یک انتخاب مناسب برای افراد به‌روزی است که نمی‌خواهند هزینه گزافی بابت خرید موبایل بپردازند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین برند گوشی های موبایل در 2024

 گوشی honor X8a

در فوریه سال 2023 معرفی شد و یکی از جذاب‌ترین محصولات و بهترین گوشی تا 8 میلیون از زیرمجموعه برند هواوی محسوب می‌شود. گوشی Honor X8a دارای طراحی شیک و مدرن با ابعاد 162.9 در 74.5 در 7.5 میلی‌متر و وزنی معادل 179 گرم است. این موبایل با صفحه شیشه‌ای و قاب پلاستیکی ساخته شده است تا تعادلی میان زیبایی و دوام برقرار کند. صفحه نمایش 6.7 اینچی IPS LCD آن با نرخ رفرش 90 هرتز و وضوح 1080 در 2388 پیکسل، رنگ‌های زنده و مناظر باکیفیتی را ارائه می‌کند که آن را مناسب مصارف چندرسانه‌ای و اجرای بازی‌ها نموده است. این محصول روی سیستم عامل اندروید 12 با رابط کاربری Magic UI 6.1 اجرا می‌شود که تجربه نرم‌افزاری کاربرپسند و مدرنی را فراهم می‌کند. چیپست آن هلیو مدیاتک G88 است که بر مبنای یک فرایند 12 نانومتری ساخته شده است.

گوشی موبایل آنر مدل Honor X8a

عملکرد این پردازنده برای بازی‌های معمولی و اکثر فعالیت‌های روزمره، رضایت‌بخش می‌باشد. این دستگاه شامل دوربین اصلی قدرتمند 100 مگاپیکسلی برجسته به همراه یک لنز فوق عریض 5 و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی در جلو است. این مجموعه نوید عکس‌ها و ویدیوهایی با وضوح بالا را می‌دهد. باتری این موبایل غیر قابل جابه‌جایی و لیتیومی بوده که ظرفیتی معادل 4500 میلی آمپر ساعت دارد و از شارژ سریع سیمی 22.5 واتی پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد تا شارژ دستگاه خود را در 30 دقیقه به 50 درصد برسانید. به طور کلی، به نظر می‌رسد این گوشی هوشمند میان‌رده، قابلیت‌های ضروری و نسبتا کاملی را ارائه می‌دهد و از اکثر ویژگی‌های نوین پشتیبانی به عمل می‌آورد.

پیشنهاد مطالعه: نکات مهم در خرید بهترین هولدر گوشی

گوشی سامسونگ Galaxy A24

یک موبایل هوشمند میان‌رده است که ویژگی‌های چشمگیری را در کالبد طراحی شیک خود گنجانده است. ابعاد آن 162.1 در 77.6 در 8.3 میلی‌متر و وزن آن 195 گرم است که آن را خوش‌دست و ارگونومیک کرده است. صفحه آن شیشه‌ای و پشت آن پلاستیکی بوده و نمایشگر 6.50 اینچی Super AMOLED آن دارای نرخ تازه‌سازی 90 هرتز می‌باشد. بهترین گوشی سامسونگ صفحه نمایش حداکثر روشنایی 1000 نیت و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس 1080 در 2340 دارد که برای نمایش جزئیات واضح و اجرای بازی‌ها بسیار مناسب است.

گوشی Samsung Galaxy A24 4G مجهز به تراشه Mediatek MT8781 Helio G99 است که از ترکیب دو هسته قدرتمند به وجود آمده است و برای مولتی تسکینگ عالی است. GPU Mali-G57 MC2 به آن قابلیت‌های گرافیکی را اضافه می‌کند که بازی‌های بیشتری روی آن قابل اجرا باشند. کاربران می‌توانند که بین 4، 6 یا 8 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی، یکی را انتخاب کنند و از اسلات اختصاصی microSDXC جهت افزایش ظرفیت، بهره‌مند شوند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Samsung Galaxy A24

دوربین اصلی این محصول، 50 مگاپیکسل با PDAF و OIS برای عکاسی پایدار و دقیق و همراه با لنز 5 مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید 123 درجه و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی می‌باشد. در جلو، دوربین سلفی آن 13 مگاپیکسل است که کیفیت سلفی‌ها و تماس‌های ویدیویی را تضمین می‌کند. این مورد از بهترین گوشی تا 8 میلیون تومان دارای اندروید 13 با رابط کاربری One UI 5.1 می‌باشد و جدیدترین تجربه نرم‌افزاری را با خود به همراه می‌آورد. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن انرژی تمام روز دستگاه را فراهم کرده و از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. این گوشی خصوصیات دیگری مانند دوسیم‌کارته بودن، حسگر اثر انگشت و NFC را نیز شامل می‌شود. اگر قصد خرید موبایل سامسونگ اقتصادی‌ای را دارید که تمرکز بر کیفیت نمایشگر و دوربین را داشته، این مورد عالی است.

گوشی شیائومی Redmi Note 11

از برند شیائومییک موبایل هوشمند میان‌رده، که برای اکثر کاربران رضایت‌بخش خواهد بود. ابعاد آن 159.9 در 73.9 در 8.1 میلی‌متر و وزن آن 179 گرم است که آن را جمع و جور و خوش‌دست کرده است. گوشی شیائومی مدل Xiaomi Redmi Note 11 دارای بدنه پلاستیکی با استاندارد IP53 است و در مقابل گرد و غبار و رطوبت محافظت می‌شود. نمایشگر آن 6.43 اینچ AMOLED با نرخ تازه‌سازی 90 است که روشنایی 700 تا 1000 نیت و رزولوشن +Full HD را شامل می‌شود.

گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi Redmi Note 11

این موبایل مجهز به تراشه Qualcomm Snapdragon 680 4G است که عملکرد خوبی را برای کارهای روزمره و بازی‌های سبک دارد. پیکربندی آن به صورت 64 یا 128 گیگابایت برای برای فضای داخلی و 4 یا 6 گیگابایت می‌باشد که با کارت اس‌دی می‌توان به مقدار آن افزود. دوربین چهارگانه همه‌کاره آن در پشت، شامل دوربین اصلی 50، لنز فوق عریض 8، لنز ماکرو 2 و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است که نتایج بسیار خوبی را ثبت می‌کند. دوربین سلفی آن 13 مگاپیکسل است که تماس‌های ویدیویی باکیفیت را مهیا می‌کند. این دستگاه بر روی اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 13 شیائومی اجرا می‌شود و خصوصیات غنی و قابل تنظیمی را ارائه می‌دهد.

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن بسیار پرقدرت بوده و از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند که به ادعای خود کمپانی، شارژ 100 درصدی را در 60 دقیقه خواهید داشت. ویژگی‌های اساسی دیگر این گوشی شامل حسگر اثر انگشت، درگاه مادون قرمز و جک هدفون 3.5 میلی‌متری هستند.اگر به دنبال خرید گوشی شیائومی زیر 8 میلیون هستید که علاوه بر یک دستیار کارآمد و متعادل، برای عکاسی و استفاده‌های طولانی‌مدت خوب کار کند این مورد پیشنهاد ماست.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید گوشی شیائومی

گوشی Moto G52

گوشی Moto G52 موتورلا که در آوریل 2022 معرفی شد، یک گزینه قانع‌کننده برای کاربرانی است که در پی یک موبایل تا 8 تومن، با تمرکز بر ارزش خرید و عملکرد بالا هستند. ابعاد آن 160.1 در 74.5 در 8 میلی‌متر و وزن آن 169 گرم است که طراحی راحت و سبکی را موجب می‌شود. این محصول دارای یک شیار دوسیم‌کارتی هیبریدی و طراحی ضدآب است که بر دوام آن می‌افزاید. از دیگر ویژگی‌های برجسته آن، صفحه نمایش 6.6 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 90 هرتز و وضوح +Full HD 1080 در 2400 پیکسل است. این ترکیب تصاویر واضح و شفافی را ارائه می‌دهند که موبایل را برای مصارف چندرسانه‌ای و بازی کردن مناسب می‌کند. این گوشی با اندروید 12 و ارتقای برنامه‌ریزی‌شده به اندروید 13 اجرا می‌شود که تجربه‌ای به‌روز برای کاربران خواهد داشت.

این دستگاه از چیپست Qualcomm Snapdragon 680 4G برخوردار است که عملکرد مناسبی در کارهای روزانه و بازی‌های متوسط دارد و انتخابی مطمئن است. این محصول موتورلا، یک دوربین سه‌گانه همه‌کاره در پشت دارد که شامل لنز اصلی 50، لنز فوق عریض 8 و لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی می‌شود. همچنین دوربین سلفی آن 16 مگاپیکسل بوده که مناسب ثبت عکس‌های زیبای پرتره می‌باشد. این دستگاه یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی لیتیومی دارد که استفاده طولانی‌مدت با یک بار شارژ را تضمین می‌کند و شارژ سریع 30 واتی را شامل می‌شود. به طور خلاصه این موبایل با صفحه نمایش، دوربین و پردازنده قوی و قابل اعتماد خود، تجربه‌ای انعطاف‌پذیر، بادوام و رضایت‌بخش را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

گوشی موبایل Moto G52

گوشی سامسونگ Galaxy A13

یک موبایل مقرون به‌صرفه که امکانات ضروری را در یک پکیج شیک و بادوام ارائه می‌دهد. ابعاد آن 165.1 در 76.4 در 8.8 میلی‌متر و وزن آن 195 گرم بوده که استفاده از آن را برای دست‌ها آسان می‌کند. سطح شیشه‌ای آن توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و قاب پلاستیکی آن، به استحکام دستگاه می‌افزاید.صفحه نمایش 6.60 اینچی پی‌ال‌سی ال‌سی‌دی آن با وضوح 1080 در 2408 پیکسل، وضوح خوب و رنگ‌های زنده‌ای را به نمایش می‌گذارد و از کیفیت مقبولی برخوردار است. این موبایل از پردازنده اگزینوس 850 برخوردار است که بر اساس فرایندی 8 نانومتری ساخته شده است و کارهای اساسی و چندوظیفه‌ای را آسان می‌کند. فضای ذخیره‌سازی آن به صورت 32، 64 یا 128 گیگابایت برای حافظه داخلی و 3، 4 یا 6 گیگابایت برای کارت حافظه است که می‌توانید بر اساس نیاز خود یکی را برگزینید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Samsung Galaxy A13

دوربین چهارگانه آن شامل لنز اصلی 50، لنز فوق عریض 5، لنز ماکرو 2 و سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسل بوده که برای برقراری تماس‌های ویدیویی کفایت می‌کند. گوشی Samsung Galaxy A13 روی اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 اجرا می‌گردد که تجربه نرم‌افزاری چشم‌نواز و روانی دارد. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی از خصوصیات برجسته آن است که استفاده طولانی با یک بار شارژ کردن را تضمین می‌کند. این باتری علاوه بر قدرت بالای خود، از شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. ویژگی‌های ضروری دیگر آن شامل حسگر اثر انگشت و جک هدفون 3.5 میلی‌متری هستند. در کل می‌توان این محصول را از لحاظ قدرت، کارایی و دوام، بهترین گوشی تا 8 میلیون دانست.

پیشنهاد مطالعه: ترفندهای ناب برای گوشی شیائومی

گوشی Redmi Note 12s

گوشی Redmi Note 12s که در مارس سال 2023 معرفی شد، محصولی امیدوارکننده در سری Note موبایل‌های شیائومی است که در عین به‌صرفه بودن، شامل ویژگی‌های غنی و قدرتمندی می‌باشد. این دستگاه طراحی شیک و مدرنی دارد و ابعاد آن 159.9 در 73.9 در 8.1 میلی‌متر و وزن آن 176 گرم است. این ارقام نشان از حمل راحت و طراحی ارگونومیک دستگاه دارند. صفحه نمایش AMOLED آن با نرخ نوسازی 90 هرتز و حداکثر روشنایی 1000 نیت، دید عالی در فضای باز همراه با تصاویری روان را تضمین می‌کند. وضوح این نمایشگر معادل 1080 در 2400 فول اچ‌دی است که محتوای دقیقی را ارائه می‌کند.

گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi Redmi Note 12S

این دستگاه از پردازنده Mediatek Helio G96 بر مبنای یک فرایند 12 نانومتری قدرت می‌گیرد که این چیپست عملکردی قابل اعتماد جهت انجام تمام کارهای روزمره و بازی‌های سبک دارد. سیستم عامل آن اندروید 13 و رابط کاربری آن MIUI 14 است که تجربه نرم‌افزاری پربار و مدرنی را فراهم می‌آورد. دوربین اصلی این موبایل 108 مگاپیکسل است که با یک لنز فوق عریض 8 و یک لنز ماکرو 2 مگاپیکسلی همراه شده است و نوید ثبت عکس‌های بی‌نظیر و جذابی را می‌دهد. دوربین سلفی آن نیز 16 مگاپیکسل است که سلفی‌های زیبا و واضحی را ثبت خواهد نمود.

این دستگاه به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری مجهز است که استفاده حتی بیشتر از یک روز را با یک بار شارژ به ارمغان می‌آورد. این باتری قدرتمند از شارژ سریع سیمی 33 واتی پشتیبانی می‌کند که خصوصیت ارزشمندی برای کاربران اغلب در حال حرکت می‌باشد. به طور خلاصه به نظر می‌رسد که این گوشی هوشمند، گزینه مناسبی برای افراد علاقه‌مند به عکاسی و موبایل‌های بادوام است که به نسبت قیمتی که دارد، بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد.

گوشی Galaxy M14

در مارس سال 2023 معرفی و عرضه شد که ترکیبی از ویژگی‌های ارزشمند و طراحی زیبا را به بازار گوشی‌های هوشمند افزود و طرفداران بسیاری پیدا کرد. ابعاد آن 166.8 در 77.2 در 9.4 میلی‌متر و وزن آن معادل 206 گرم است که دستگاه را برای استفاده و در دست گرفتن، راحت و متعادل می‌سازد. سطح شیشه‌ای آن توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و قاب و پشت پلاستیکی از اجزای دیگر آن حفاظت می‌کند.

گوشی موبایل دو سیم کارت سامسونگ مدل Galaxy M14 5G

صفحه نمایش 6.6 اینچی PLC LCD این محصول با نرخ رفرش 90 هرتز و رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل، تصاویری واضح و زنده را ارائه می‌کند و مقام خوبی در بین میان‌رده‌ها دارد. گوشی Samsung Galaxy M14 5G روی اندروید 13 با رابط کاربری One UI Core 5.1 سامسونگ اجرا می‌گردد که تجربه نرم‌افزاری به‌روز و کاربرپسندی را مهیا می‌کند. چیپست این گوشی Exynos 1330 است که بر مبنای فرایند 5 نانومتری ساخته شده است و عملکرد کارآمدی برای کارهای روزمره و بسیاری از بازی‌ها ارائه می‌کند.

ماژول دوربین آن سه‌گانه بوده و شامل یک لنز اصلی 50، یک لنز ماکرو 2 و یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است که ممکن است رقیب دوربین‌های پرچمدار نباشد اما نتایج مناسبی را در عکاسی‌های روزمره ثبت می‌کند. دوربین سلفی آن هم 13 مگاپیکسل است و می‌تواند سلفی‌های واضحی بگیرد. این محصول دارای یک باتری لیتیومی غیر قابل جابه‌جایی 6000 میلی آمپر ساعتی است که شامل گزینه‌های شارژ سیمی 15 و 25 وات می‌شود و انعطاف خوبی در شارژ دارد. به طور کلی این دستگاه با باتری بزرگ، نمایشگر مناسب و دوربین باکیفیتی که دارد، گزینه قابل اعتماد و کارآمدی برای امور روزمره است و محصولی مدرن محسوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: تغییر فونت گوشی شیائومی

سخن پایانی

لوازم الکترونیکی زیادی هستند که ما در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنیم و تقریبا پرکاربردترین و رایج‌ترین آن‌ها، گوشی هوشمند است. موبایل‌ها در کارهای زیادی به ما کمک می‌کنند و با قابلیت‌های کاربردی و جذابی که ارائه می‌دهند، هر روز به مقدار طرفداران و کاربران خود می‌افزایند. برندهای بزرگی در سراسر جهان هستند که به تولید و عرضه این محصولات می‌پردازند و شرکت‌های مطرح در این میان، علاوه بر طراحی گوشی‌های پرچمدار، به طراحی گزینه‌های اقتصادی با ارزش عملکردی بالا نیز پرداخته‌اند. هشت مورد از به‌صرفه‌ترین و باکیفیت‌ترین موبایل‌ها که قیمتی تا سقف 8 میلیون تومان دارند عبارتند از Galaxy A22 5G، honor X8a، Galaxy A24، Redmi Note 11، Moto G52، Galaxy A13، Redmi Note 12s و Galaxy M14. اگر از کاربرانی هستید که به دنبال یک گوشی اقتصادی با قابلیت‌های غنی و دوام بسیار بالا هستند، بعد از مطالعه این مطلب خواهید دانست به سراغ کدام گزینه‌ها بروید.

سوالات متداول

1) بهترین گوشی‌های اقتصادی سامسونگ تا 8 میلیون تومان کدامند؟

بهترین گزینه‌های سامسونگ تا 8 میلیون تومان شامل Galaxy A22، Galaxy A24، Galaxy A13 و Galaxy M14 هستند.

2) بهترین گوشی‌های اقتصادی برندهای غیر از سامسونگ کدامند؟

این گزینه‌ها شامل honor X8a، Redmi Note 11، Moto G52 و Redmi Note 12s هستند.