بهترین گوشی ها از نظر کیفیت دوربین و باتری

امروزه گوشی‌های هوشمند تا حدی پیشرفته شده‌اند که می‌توانند کار چندین ابزار دیجیتال را همزمان انجام دهند. هر فرد بسته به هدفش از استفاده از گوشی هوشمند، به یکی از جنبه‌ها و قابلیت‌های گوشی اهمیت بیشتری می‌دهد. برای مثال افرادی که آنلاین شاپ دارند، طبیعت گرد هستند یا با دوربین گوشی خیلی سروکار دارند دنبال یک بهترین گوشی از نظر دوربین می‌گردند.

از طرف دیگر، افرادی که شاغلند و نمی‌توانند مدام گوشی‌شان را به شارژر متصل کنند دنبال بهترین گوشی از نظر باتری می‌گردند. ما در اینجا لیستی از بهترین گوشی ها از نظر دوربین و باتری را تهیه کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم بهترین انتخاب را داشته باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

بهترین گوشی از نظر کیفیت دوربین

1. iPhone 15 Pro Max
2. Samsung Galaxy S24 Ultra
3. Samsung Galaxy Z Fold 5

بهترین گوشی از نظر باتری

1. Samsung Galaxy
2. POCO M6 Pro
3. Samsung Galaxy S23 Ultra
4. Samsung Galaxy F62

بهترین گوشی از نظر کیفیت دوربین

در اینجا به معرفی بهترین گوشی ها از نظر دوربین پرداخته‌ایم:

1. گوشی iPhone 15 Pro Max

یکی از گوشی‌هایی که دوربین آن کیفیت استثنایی‌ای را ارائه می‌دهد آیفون ۱۵ پرو مکس است. لنز زوم بهبود یافته در آیفون 15 پرو مکس توجه همه را به خود جلب می‌کند، اما این تنها پیشرفتی نیست که اپل در گوشی جدید خود اعمال کرده است. تکنولوژی HDR هوشمند این گوشی نیز آپدیت شده که این تکنولوژی کاربردی می‌تواند محدوده دینامیکی را بهبود بخشد. علاوه بر این، در عکس‌های پرتره و شبانه نیز شاهد بهبودهایی هستیم. به گفته بسیاری از کاربران و کارشناسان، آیفون 15 پرو مکس از نظر عکس‌های پرتره و عکس‌هایی که در نور کم گرفته می‌شوند بر بسیاری از گوشی‌های رده بالای سامسونگ برتری دارد.

همانطور که در نقد و بررسی گوشی آیفون 15 بررسی کردیم، لنز زوم بهبودیافته، طراحی تتراپریسم به آیفون 15 پرو مکس قابلیت زوم 5 برابری را می‌دهد. این در مقایسه با زوم ۳ برابری آیفون 15 پرو، یک پیشرفت محسوب می‌شود. گوشی گلکسی اس 24 اولترا که پرچمدار گوشی‌های اندرویدی است نیز لنز تله فوتو با زوم 5 برابری دارد. البته این گوشی می‌تواند در صورت نیاز از سنسور با رزولوشن بالا برای رسیدن به زوم 10 برابری استفاده کند. اگر چه اس 24 اولترا می‌تواند کمی بیشتر از آیفون ۱۵ پرو مکس زوم کند اما آیفون ۱۵ پرو مکس، از بسیاری از جهات از تمامی گوشی‌ها با سیستم عامل اندرویدی و iOS قبل از خود بهتر است.

برخی از قابلیت‌های دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس شامل پوشش ضد انعکاس روی لنز اولترا واید و کیفیت فوق العاده فیلم برداری آن هستند. اگر عکاس هستید یا به واسطه شغلتان به دوربین گوشی‌ای نیاز دارید که از هر نظر عالی باشد، با خرید گوشی گران قیمت، رده بالا و پرچمدار، هر آنچه انتظار دارید را دریافت خواهید کرد. اما مزایای این گوشی به همین موارد ختم نمی‌شوند و این گوشی عمر باتری عالی‌ای را نیز ارائه می‌دهد. در تست‌های انجام شده نشان داده شد که در صورت استفاده طولانی و سنگین، عمر باتری آن ۱ روز دوام می‌آورد. در نتجه گوشی iPhone 15 Pro Max یک موبایل قوی با باتری قوی و دوربین عالی به شمار می‌رود.

مشخصات فنی:

  • اندازه نمایشگر: 6.7 اینچ OLED با رزولوشن ۲۷۹۶×۱۲۹۰
  • پردازنده: A17 Pro
  • رم: 8 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت
  • دوربین‌های عقب: 48 مگاپیکسل (اصلی)، 12 مگاپیکسل (اولترا واید)، 12 مگاپیکسل (تله‌فوتو)
  • دوربین جلو: 12 مگاپیکسل
  • باتری: 4422 میلی‌آمپر ساعت لیتیوم یونی

پیشنهاد مطالعه: گرانترین گوشی دنیا به پول ایران

گوشی iPhone 15 Pro Max

2. گوشی Samsung Galaxy S24 Ultra

این گوشی یک انتخاب عالی برای تمام موقعیت‌های عکاسی است. عکس‌های گوشی گلکسی اس 24 اولترا طبیعی‌تر از تصاویر گوشی‌های قبلی سامسونگ هستند. حتی عکس‌های iPhone 15 Pro نیز در مقایسه با آن گاهی سرد و بی‌روح به نظر می‌رسند. سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی همچنان در این گوشی وجود دارد و این بار با رنگ بهتر و محدوده دینامیکی بیشتر، نسبت به قبل بهبود یافته است.

سوال کاربران این است که آیا زوم ۵ برابری در گوشی S24 Ultra نسبت به زوم ۱۰ برابری در S23 Ultra کاهش یافته است؟ در پاسخ باید گفت، اگر چه ممکن است جزئیات ریز زیادی را در تصاویر S24 Ultra مشاهده نکنید، اما عکس‌های این گوشی همچنان کیفیت بهتری نسبت به گوشی S23 Ultra دارند. در حقیقت در این گوشی جدید نویز تا حد زیادی کاهش یافته و رنگ‌ها بهبود پیدا کرده‌اند که این باعث می‌شود تصاویر باکیفیت‌تر به نظر برسند، حتی اگر قدرت زوم مثل قبل نباشد. بهترین گوشی برای عکاسی با طراحی زیبا، عملکرد سخت افزار عالی، باتری پرقدرت و هر آنچه انتظار دارید. اما قیمت گوشی سامسونگ S24 Ultra نسبتاً بالا است که همین موضوع باعث شده برای همه کاربران مناسب نباشد.

مشخصات فنی:

  • سیستم عامل: اندروید ۱۴
  • اندازه صفحه نمایش: 6.8 اینچ
  • رزولوشن: QHD+
  • پردازنده: Snapdragon 8 Gen 3 Mobile Platform for Galaxy
  • رم: 12 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت/ 512 گیگابایت/ 1 ترابایت
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
  • دوربین عقب: 200 مگاپیکسل (واید)+ 12 مگاپیکسل (اولترا واید)+ 10 مگاپیکسل (تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر)+ 50 مگاپیکسل (تله فوتو با زوم اپتیکال 5 برابر)
  • دوربین جلو: 12 مگاپیکسل

گوشی سامسونگ مدل Galaxy S24 Ultra 5G

3. گوشی Samsung Galaxy Z Fold 5

Galaxy Z Fold 5 به خاطر ساختار تاشویی که دارد خیلی محبوب است. ویژگی‌های ظاهری و سخت افزاری این گوشی، کاربران را شگفت زده می‌کنند ولی این تمام ماجرا نیست و گوشی Galaxy Z Fold 5 دوربین بسیاری قوی‌ای نیز دارد. گفتنی است اگر کمی تکنیک عکاسی با موبایل را بدانید با دوربین این گوشی، تصاویر روشن و شبیه به واقعیتی را ثبت خواهید کرد که در آن رنگ‌های تصاویر بسیار بانشاط و سرزنده هستند.

در ساخت Galaxy Z Fold 5 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده شده که باعث شده قدرت پردازش عکس در این گوشی، عالی باشد. سامسونگ همچنین هیچ تغییر سخت افزاری در دوربین‌های Galaxy Z Fold 5 در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی Galaxy Z Fold 4 ایجاد نکرده است. شما همچنان در این گوشی با یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی همراه با لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید و لنز 10 مگاپیکسلی تله فوتو روبرو هستید. طراحی منحصربه‌فرد تاشو نیز به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید از دوربین‌های عقب برای عکاسی سلفی هم استفاده کنید. با توجه به لنز ۴ مگاپیکسلی سلفی که زیر نمایشگر قرار گرفته و کیفیت چندان خوبی ندارد، بهتر است از دوربین عقب برای عکاسی سلفی استفاده کنید.

این گوشی همچنین عمر باتری بسیار مناسبی دارد بنابراین نگران تمام شدن شارژ آن نباشید زیرا می‌توانید مدت طولانی با آن عکاسی، فیلمبرداری و وب گردی کنید بدون این که شارژ آن تمام شود.

مشخصات فنی:

  • صفحه نمایش: داخلی (7.6 اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۱۷۶×۱۸۱۲)، بیرونی (6.2 اینچ AMOLED با رزولوشن ۲۳۱۶×۹۰۴)
  • پردازنده: اسنپدراگون 8 نسل 2
  • رم: 12 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 256 گیگابایت، 512 گیگابایت، 1 ترابایت
  • دوربین‌های عقب: 50 مگاپیکسل، 12 مگاپیکسل اولترا واید، 10 مگاپیکسل تله فوتو با زوم اپتیکال 3 برابر
  • دوربین جلو: 10 مگاپیکسل بیرونی، 4 مگاپیکسل زیر نمایشگر
  • باتری: 4400 میلی آمپر ساعت لیتیوم پلیمری

پیشنهاد مطالعه: بهترین برند موبایل در 2024

سامسونگ گلکسی 4 Z Fold

بهترین گوشی‌ها از نظر باتری

گوشی‌های پرچمداری که در قسمت بالا معرفی کردیم هم از نظر دوربین و هم باتری عملکرد استثنایی‌ای را ارائه می‌دهند. در این بخش نیز برخی دیگر از گوشی‌هایی که باتری قوی‌ای دارند را معرفی می‌کنیم:

1. گوشی Samsung Galaxy A54 5G‌

گوشی Galaxy A54 5G به ما نشان می‌دهد که یک گوشی اندرویدی میان رده و مقرون به صرفه تا چه حد می‌تواند از همه جوانب خوب و قوی باشد. طراحی این گوشی الهام گرفته از Galaxy S23 است و حس یک گوشی گران قیمت و رده بالا را به کاربر می‌دهد. یکی از اصلی‌ترین ‌نقاط قوت این گوشی، باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بادوام آن است که طبق آزمایش‌های انجام شده، می‌تواند حدود یک روز و نیم شارژ نگه دارد. سرعت شارژ Galaxy A54 نیز 25 وات است و این گوشی با شارژ بی سیم عرضه نمی‌شود.

اما با این وجود A54 همچنان به عنوان بهترین گوشی میان رده سامسونگ شناخته می‌شود. صفحه نمایش بزرگ 6.4 اینچی Samsung Galaxy A54 5G دارای رزولوشن Full HD+ و نرخ تازه سازی 120 هرتز است. پردازنده داخلی اگزینوس 1380 سامسونگ نیز اگر چه قدرتمندترین پردازنده موجود نیست، اما همچنان تجربه عالی و بی نقصی را برای شما فراهم می‌کند.

وقتی به بخش دوربین این گوشی بروید نیز شگفت زده می‌شوید از این که این کیفیت دوربین با قیمتی مناسب عرضه شده است. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی تقریبا در هر نوری تصاویر خوبی می‌گیرد و لنز ماکرو 5 مگاپیکسلی نیز قابلیت‌های عکسبرداری بیشتری را ارائه می‌دهد. علاوه بر این موارد، یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید نیز وجود دارد. کیفیت لنز سلفی این گوشی نیز 32 مگاپیکسل است که از دوربین سلفی بسیاری از مدل‌های رده بالا هم کیفیت بهتری را ارائه می‌دهد. پس با این مشخصات میتوان سامسونگ Galaxy A54 5G را یک گوشی با دوربین و باتری عالی معرفی کرد.

مشخصات فنی:

  • صفحه نمایش: 6.4 اینچی، Full HD+
  • پردازنده: Exynos 1380
  • رم: ۶ یا ۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 128 یا 256 گیگابایت
  • دوربین‌های عقب: 50، 12 و 5 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 32 مگاپیکسل
  • باتری: 5000 میلی آمپر ساعت
  • نرم افزار: اندروید 13

گوشی Samsung Galaxy A54

2. گوشی POCO M6 Pro

برند نوظهور شیائومی به خاطر گوشی‌های هوشمند متنوع و مقرون به صرفه‌ای که عرضه می‌کند شناخته می‌شود. گوشی‌های شیائومی از نظر عمر باتری نسبت به بسیاری از برندهای شناخته شده دوام بالاتری دارند و این موضوع باعث شده بسیاری از کاربران سراغ این گوشی‌ها بروند. گوشی POCO M6 Pro یک گوشی هوشمند میان رده شیائومی است که داشتن قوی ترین باتری گوشی از ویژگی‌های کلیدی آن است. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، در بازار گوشی‌های اندروید یک باتری کاملا استاندارد تلقی می‌شود. این باتری به راحتی نیازهای همه افراد (از جمله کاربرهای عادی، گیمرها و تولیدکنندگان محتوا) را پوشش دهی می‌کند.

این گوشی اولین گوشی‌ای است که از تراشه Helio G99 Ultra استفاده می‌کند که به دلیل عملکرد سریع و بهره‌وری انرژی شناخته می‌شود. POCO M6 Pro همچنین دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز است. از آنجایی که در این گوشی از صفحه نمایش IPS LCD استفاده نشده، پنل AMOLED با صرفه جویی در مصرف انرژی، به افزایش عمر باتری گوشی کمک می‌کند.

عمر باتری این گوشی شیائومی در صورت تماس تلفنی 39 ساعت و 50 دقیقه، در صورت وب گردی 10 ساعت و 35 دقیقه، در صورت پخش ویدیوی یوتیوب 13 ساعت و 21 دقیقه و در صورت اجرای گیم 6 ساعت و 52 دقیقه است. این گوشی همچنین قابلیت شارژ سریع 67 واتی را ارائه می‌دهد که طبق گزارش‌ها می‌تواند باتری را در 44 دقیقه به طور کامل شارژ کند. این قدرت شارژ سریع به ندرت در گوشی‌هایی با این رنج قیمت یافت می‌شود. اگر چه این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند اما همچنان از نظر شارژ و باتری عملکرد بهتری از همتایان خود دارد.

مشخصات فنی:

  • نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ AMOLED با رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل
  • رم: ۸ یا ۱۲ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت
  • دوربین‌های عقب: ۶۴ مگاپیکسل (اصلی)، ۸ مگاپیکسل (دوربین اولترا واید)، ۲ مگاپیکسل (دوربین ماکرو)
  • دوربین جلو: ۱۶ مگاپیکسل

بیشتر بدانید: راهنمای خرید گوشی شیائومی

گوشی شیائومی پوکو مدل M6 Pro 4G

3. گوشی Samsung Galaxy S23 Ultra

یک گوشی با دوربین و باتری خوب از برند بی همتای سامسونگ، گوشی Galaxy S23 Ultra یکی از بهترین گوشی‌های ارائه شده توسط این شرکت است. عملکرد این گوشی و قابلیت‌های آن تا حدی عالی و بی‌نظیر هستند که به سختی می‌توان ایرادی از آن گرفت. S23 Ultra عمر باتری بسیار خوبی دارد و حتی اگر قصد استفاده سنگین و طولانی مدت از گوشی را دارید به هیچ عنوان شما را ناامید نمی‌کند. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی S23 Ultra می‌تواند تا 25 ساعت زمان استفاده از اینترنت از طریق Wi-Fi، تا 26 ساعت زمان پخش ویدیوی بی سیم، تا 49 ساعت مکالمه و نزدیک به 100 ساعت پخش بی سیم صدا را فراهم کند. حتی اگر مدام گوشی در دست‌تان است و از آن برای کارهای سخت در طول روز استفاده می‌کنید، شارژ آن از زمانی که بیدار می‌شوید تا زمانی که به رختخواب می‌روید و حتی کمی بیشتر دوام می‌آورد.

فراتر از آن، S23 Ultra دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی Infinity-O با وضوح 3088×1440 و فناوری صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X است. این دستگاه با پردازنده Qualcomm Snapdragon 8 Gen2 عرضه می‌شود که یک تراشه قدرتمند و جدید است. از نظر دوربین نیز این گوشی پرچمدار عملکردی استثنایی را ارائه می‌دهد. دوربین‌های پشتی این گوشی شامل یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دو دوربین 10 مگاپیکسلی هستند. برای عکس‌های سلفی نیز یک دوربین 12 مگاپیکسلی دارید که بهترین عملکرد را برای شما فراهم می‌کند.

علاوه بر این، Galaxy S23 Ultra سامسونگ دارای S Pen تعبیه شده است و برای باز کردن قفل گوشی می‌توانید از اسکنر اثر انگشت و فناوری تشخیص چهره آن استفاده کنید. این گوشی از فناوری شبکه 5G، فناوری NFC، بلوتوث 5.3 و Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند.

مشخصات فنی:

  • رم: ۸ یا ۱۲ گیگابایت 
  • فضای ذخیره سازی: ۲۵۶/ ۵۱۲/ ۱ ترابایت
  • ظرفیت باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت لیتیوم یونی
  • حداکثر توان شارژ: ۴۵ وات
  • پشتیبانی از شارژ بی‌سیم: دارد

گوشی سامسونگ مدل Galaxy S23 ULTRA

4. گوشی Samsung Galaxy F62

گوشی Samsung Galaxy F62 یکی از بهترین گوشی‌های میان رده موجود در بازار از نظر عمر باتری است. این گوشی دارای یک باتری عظیم 7000 میلی آمپر ساعتی است که عملکردی بسیار قوی دارد. اگر فردی هستید که خیلی به گوشی وابسته‌اید و همیشه در حال چک کردن گوشی یا کار کردن با آن هستید، این باتری بزرگ و قدرتمند می‌تواند در تمام طول روز شارژ نگه دارد.

این گوشی همچنین از فناوری فست شارژ با شارژر ۲۵ واتی Type C پشتیبانی می‌کند که باتری را در کمتر از 2 ساعت شارژ می‌کند. Samsung Galaxy F62 همچنین دارای قابلیت قابلیت شارژ معکوس است که به کاربران اجازه می‌دهد تا حین سفر یا جایی که به شارژر دسترسی ندارند، شارژ خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. عملکرد دوربین‌های این گوشی نیز بسیار عالی است و تصاویری را ثبت می‌کنند که طبیعی، زنده و باکیفیت هستند.

مشخصات فنی:

  • عمر باتری: بیش از 20 ساعت برای وب گردی
  • دوربین: دوربین عقب 64 + 12 + 5 + 5 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 32 مگاپیکسل
  • پردازنده: Samsung Exynos 9 Octa 9825
  • صفحه نمایش: 6.7 اینچی، Super AMOLED با رزولوشن 1080×2400 پیکسل
  • رم: 6/ 8 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 128 گیگابایت

گوشی Samsung Galaxy F62

سخن پایانی

عمر باتری و عملکرد دوربین دو عامل مهم هنگام انتخاب و خرید گوشی هستند. در صورتی که گوشی کیفیت دوربین خوبی داشته باشد می‌توانید از آن برای تولید محتوا و عکسبرداری حرفه‌ای استفاده‌ کنید. از طرف دیگر اگر گوشی باتری خوبی داشته باشد می‌توانید بدون نگرانی از تمام شدن شارژ، آن را همه جا همراه خود ببرید و تجربه لذت بخش و راحتی از کار کردن با گوشی داشته باشید. در این مقاله بهترین گوشی ها از نظر دوربین و باتری را معرفی کردیم که رضایت کاربران سرتاسر جهان را کسب کرده‌اند. 

سوالات متداول

1. کدام گوشی‌های مقرون به صرفه همزمان عملکرد باتری و دوربین عالی‌ای را ارائه می‌دهند؟

برخی از گوشی‌های هوشمند همچون A54، POCO M6 Pro وSamsung Galaxy F62 با وجود قیمت نسبتا مناسب، مجهز به باتری قوی و دوربین پیشرفته هستند.

2. آیا دوربین‌های گوشی عملکردی همچون دوربین‌های دیجیتال دارند؟

با پیشرفت تکنولوژی، دوربین‌های گوشی کم کم بسیاری از ویژگی‌های دوربین‌های دیجیتال را ارائه می‌دهند. اگر چه همچنان دوربین‌های دیجیتال محبوب و پرکاربرد هستند اما برخی از گوشی‌های پرچمدار و پیشرفته می‌توانند عملکردی همچون این دوربین‌ها داشته باشند.

3. آیا در هر بار شارژ، باید اجازه دهم گوشی تا ۱۰۰ درصد شارژ شود؟

گفته می‌شود برای افزایش طول عمر باتری، هنگامی که شارژ گوشی به ۲۰ درصد رسید آن را به شارژ بزنید و هنگامی که به ۸۰ درصد رسید آن را از شارژر جدا کنید. هیچ وقت گوشی را به طور کامل شارژ نکنید زیرا این کار باعث کاهش عمر باتری آن می‌شود.

4. چه چیزی باتری گوشی را به مرور زمان ضعیف می‌کند؟

برنامه‌های نصب شده روی گوشی به بار پردازشی آن اضافه می‌کنند و باعث ضعیف شدن باتری می‌شوند. برنامه‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که در طول زمان به گوشی‌تان اضافه کرده‌اید ممکن است در پس‌زمینه اجرا شوند و باتری گوشی را تخلیه کنند. بهتر است برنامه‌هایی که نمی‌خواهید را حذف کنید تا از بار پردازشی باتری کاسته شود.