نقد و بررسی پردازنده مرکزی اینتل سری Haswell مدل Core i5-4460

Intel Core i5-4460 یک پردازنده چهار هسته ای دسکتاپ میان رده است که بر اساس معماری Haswell ساخته شده است. این محصول در چهار ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ که بر اساس لیتوگرافی ۲۲ نانومتری ساخته شده است. این پردازنده از فناوری Hyperthreading بهره نمی برد و بنابراین می تواند تنها از ۴ نخ و ۴ هسته استفاده کند. عملکرد این پردازنده به طور متوسط میان پردازنده های Core i5-4430 و پردازنده Skylake Core i5-6600T قرار می گیرد. در مقایسه با پردازنده های موبایل، عملکرد این پردازنده مشابه با Core i5-6300HQ است بنابراین عملکرد باید برای همه کارها و بازی های روزانه شما کافی باشد. این پردازنده همچنین از پردازنده گرافیک ادغامی Intel HD Graphics 4600 که در سرعت ۳۵۰ تا ۱۱۰۰ مگاهرتز کلاک شده است پشتیبانی می کند.

پردازنده Intel Core i5-4460

Core i5-4460 پردازنده نسل چهارم اینتل است که بر اساس ریز معماری جدید ۲۲ نانومتری Haswell ساخته شده است تا عملکرد پردازنده بهبود پیدا کند. نوآوری های پیشرفته مدیریت انرژی به کنترل مصرف برق کمک می کند. دستورالعمل های محاسباتی جدید عملکرد بهتر در هر سیکل را تضمین می کند. گرافیک ادغام یافته اینتل عملکرد گرافیکی سطح گسسته را امکان پذیر می کند. از مهمترین قابلیت های این پردازنده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ریزمعماری ۲۲ نانومتری Haswell و نوآوری مدیریت انرژی Haswell

ریز معماری پردازنده Haswell یک تنظیم کننده ولتاژ کاملا یکپارچه برای مادربرد است. این ریز معماری نسبت به نسل قبلی خود عملکرد پردازنده بهبود یافته و اورکلاک ارتقاء یافته ای را ارائه می دهد. پردازنده های مبتنی بر Haswell مدیریت پیشرفته انرژی را ارائه می دهند. این پردازنده نسبت به نسل قبل خود پیشرفت بیش از ۲۰ برابر را ارائه می دهد

پردازنده ۴ هسته ای از خانواده پردازنده Core اینتل

پردازنده های مبتنی بر Haswell Core با قابلیت Intel Advanced Vector Extensions 2 (Intel AVX2) ارائه می شوند. Intel AVX2 داده های صحیح را به ۲۵۶ بیت SIMD توسعه می دهد تا عملکرد عملیات صحیح را افزایش دهد. همچنین قابلیت های جدیدی مانند Gather  و  FMA (Fused Multiply-Add) را ارائه می دهد. دستورالعمل های جدید اضافی الگوریتم های مهم از جمله موازی سازی، عملیات دستگاری بیت، شیفت دادن، ضرب یا تغییرات جدید را تسریع کند. عملکرد AES-NI نیز بهبود پیدا کرده است.

پردازنده گرافیکی اینتل همراه با دایرکت ایکس ۱۱٫۱ و OPenCL 1.2

پردازنده های مبتنی بر Haswell گرافیک یکپارچه بهبود یافته ای را ارائه می دهند. گرافیک یکپارچه از دایرکت ایکس ۱۱٫۱ برای عملکرد گرافیکی بهینه شده و OpenGL 3.2  و OpenCL 1.2برای محاسبات پیشرفته عمومی در برنامه های پشتیبانی شده GPGPU استفاده می کند. همچنین دارای قابلیت نمایش مجدد صفحه نمایش دیجیتالی است، جایی که پورت های نمایشگر دیجیتال به طور مستقیم به پردازنده وصل می شوند و نمایشگرهای آنالوگ توسط مبدل آنالوگ به دیجیتال حافظه دسترسی تصادفی واقع در مرکز کنترلر پلت فرم مدیریت شود. این پردازنده مرکزی حداکثر از سه صفحه نمایش مستقل و HDMI, DVI, Display Port, VGA پشتیبانی می کند.

فناوری Intel Turbo Boost Technology 2.0

این پردازنده نسبت به نسل قبلی خود پویاتر، هوشمند تر و قدرتمندتر شده است و با کمک فناوری Intel Turbo Boost Technology 2.0 در هنگام نیاز شما عملکرد را با شتاب بیشتری ارائه می دهد. اگر پردازنده زیر محدوده جریان و دمای درج شده در مشخصات کار کند به طور خودکار امکان افزایش سرعت حتی بیشتری را ارائه می دهد تا هسته های پردازنده بتوانند سریعتر از فرکانس پایه برای برنامه های مورد تقاضا کار کنند.

    برای خرید پردازنده مرکزی اینتل سری Haswell مدل Core i5-4460 کلیک کنید.