در سال‌های اخیر گوشی‌های ال جی نیز سودآوری نداشته‌اند

طبق گزارش‌های بخش گوشی‌های هوشمند شرکت ال جی، نتایج بدست‌آمده یک چهارم نتایج مورد انتظار بوده و در طی دو سال گذشته، سودآوری نداشته و فروش گوشی‌های هوشمند همچنان در حال افت کردن است.
 
این آمار به این معناست که دوتا از بزرگترین غول‌های تکنولوژی در کره جنوبی، یعنی ال جی و سامسونگ ، در سه ماه پایانی سال ۲۰۱۸ نتایج قابل توجه‌ای را به ثبت نرسانده‌اند. بخش گوشی‌های هوشمند شرکت ال جی ۸۰٫۷ میلیارد وان  کره‌ای (معادل ۷۲٫۵ میلیارد دلار) ضرر در این سه ماه داشته است.
 
به طور کلی، شرکت ال جی در وضعیت مالی سالمی قرار دارد. این غول الکترونیک در کره با وجود ضررهای بخش گوشی‌های هوشمند «به علت فروش پایین گوشی‌های همراه»، سود کلی ۲٫۴ میلیارد دلاری را در سال ۲۰۱۸ به ثبت رساند.
 
البته، می‌دانیم که برای مدتی تجارت گوشی‌های ال جی به دلایلی به مشکل برخورده بود؛ اما ظاهرا وضعیت در سه ماه آخر سال ۲۰۱۸، از بد به بدتر تبدیل شد. در سال ۲۰۱۷، سود گوشی‌های ال جی ۴۲٪ کاهش پیدا کرد؛ که ال جی علت این امر را «رکود بازار گوشی‌های هوشمند» دانست.
 
علاوه بر این‌ها، ال جی در سال ۲۰۱۸ گوشی‌های قدرتمندی با نام‌های «G7 ThinQ» و «V40 ThinQ» را وارد بازار کرد. این شرکت همچنان به طور چراغ‌خاموش به فعالیت خود ادامه داده و چشم‌انداز بزرگی را برای سال ۲۰۱۹ اعلام نکرده است؛ چرا که «رکود اقتصاد جهانی همچنان ادامه دارد.»
 
با وجود محصولات جدید و آماده برای عرضه در «نمایشگاه جهانی گوشی‌های همراه »، باید دید که در سال آینده، گوشی‌های ال جی چگونه بر ظهور و رشد گوشی‌های شیائومی ، هوآوی  و آپو  غلبه خواهند کرد.