گوگل تم حالت شب را به سه برنامه و Android Auto اضافه کرد!

در پستی که در وب سایت گوگل دیزاین منتشر شد نشان داده شده است که گوگل تم حالت شب را برای سه برنامه و Android Auto توسعه داده است. این سه برنامه شامل Photos, Calendar و News می باشد. اگر شما در مورد تم تاریک یا حالت شب چیزی نمی دانید یک گوشی هوشمند معمولی را تصور کنید که دارای متن سیاه و پس زمینه سفید است. پس زمینه سفید این گوشی در یک اتاق تاریک به چشمان شما فشار وارد می آورد به همین دلیل تم تاریک متن را به سفید و پس زمینه را به حالت تیره تغییر می دهد. ادامه خبر را از بروزکالا بخوانید….

حالت شب نه تنها موجب کاهش فشار روی چشم شما می شود بلکه شما می توانید در مصرف باتری خود صرفه جویی کنید. برخلاف صفحه نمایش های LCD، صفحه نمایش های AMOLED با خاموش کردن پیکسل ها رنگ سیاه را ایجاد می کنند. پیکسل هایی که خاموش هستند انرژی مصرف نمی کنند. هر یک از سه برنامه ای که در بالا ذکر شد از یک رویکرد متفاوت بری پیاده سازی حالت شب استفاده می کنند. برای مثال تیم Google Photo باید در نظر داشته باشند که عکس های موود در گالری خاطرات شخصی کاربر هستند بنابراین از روش کنتراست کم و تاچ کم استفاده می کنند. برای اینکه عکس ها بهتر دیده شوند در برنامه Photos از یک پس زمینه خاکستری تیره به جای رنک مشکی خالص استفاده می شود. گوگل در مورد در برنامه Photos می گوید که تم حالت شب یک نمایش اسلایدی ایجاد میکند که شبیه به خاموش کردن چراغ ها برای تماشای اسلایدهای پروژکتور می باشد.

گوگل مجبور شد برای هر 4 برنامه از تم حالت شب متفاوتی استفاده کند

گوگل مجبور شد طیف وسیعی از رنگ ها را با تم حالت شب برنامه Google Calendar انطباق دهد و این به این دلیل است که شمای رنگی تقویم با گزینه های رنگی زیاد سفارشی سازی شود. علاوه بر این گوگل طیف گسترده ای از رنگ ها را در اختیار کاربر قرار می دهد تا انتخاب کند. نتیجه همانطور که می بینید نمایش رنگ های قابل توجه در پس زمینه  خاکستری زغالی است. برای فعال کردن تم حالت شب در تقویم روی منوی همبرگر در گوشه بالا سمت چپ صفحه تپ کنید و به مسیر Settings > General بروید و به بخش Theme وارد شوید. با تپ کردن روی این قسمت سه گزینه به شما نمایش داده می شود: تم روشن، فعال کردن تم سیاه ی فعال بودن تم روشن تا زمانی که قابلیت battery saver فعال است.

Google News یکی دیگر از برنامه هایی است که دارای حالت شب می باشد. برای فعال کردن این قابلیت برنامه گوگل نیوز را باز کنید و آواتاری که در بالا سمت راست صفحه وجود دارد را تپ کنید. حالا به مسیر Settings > Dark Theme بروید. حالا شما می توانید گزینه های فعال بودن همیشه تم حالت شب، فعال شدن خودکار در شب و فعال شدن خودکار تم حالت شب هنکام فعال بودن قابلیت battery saver را داشته باشید. مانند برنامه Google Photos حالا شما یک پس زمینه خاکستری تیره دارید. این قابلیت به شما اجازه می دهد تا تیترها و عکس های را راحتتر ببینید و کل داستان را خیلی ساده بخوانید.

در Android Auto تم تاریک درایورها را متوقف خواهد کرد و باعث می شود که پس زمینه تیره به نظر برسد. گوگل تصمیم دارد تا از یک بک گراند سفید روشن یک خاکستری براق را ایجاد کند و تصمیم دارد به جای استفاده از لایه های رنگی از گرافیک ساده استفاده کند.