بررسی لپ تاپ 13 اینچی MacBook Pro (2017) اپل

لپ تاپ 13 اینچی MacBook Pro (2017) اپل حالا دارای عمر باتری طولانی و سخت افزارهای قدرتمند و طراحی زیبا است. در سال 2016 میلادی وقتی که مک بوک پرو طراحی شد این لپ تاپ با تراشه های نسبتا قدیمی ( پردازنده اسکای لیک نسل ششم Core i5 یا i7 اینتل) و کارت گرافیک آنبرد عرضه شد. این در حالی است که در نسخه جدیدتر این لپ تاپ (مدل 2017) از تراشه های جدیدتر ( پردازنده های  کبی لیک نسل هفتم Core i5 و i7) استفاده شد و چیزی که موجب متمایز شدن لپ تاپ 13 اینچی مک بوک پرو اپل شد عمر باتری آن بود. حالا شما نسخه تجدید شده لپ تاپ 13 اینچی Macbook Pro را در اختیار دارید در حالی که هیچ یک از مشخصات ظاهری آن تفاوتی نکرده است.

 

طراحی و ساخت مک بوک پرو 13 اینچی

مک بوک پرو یک دستگاه شیک و زیبا است که همان پوشش آلومنیومی (خاکستری یا نقره ای) یکپارچه را دارد و همان آرم براق اپل روی درب آن نقش بسته است. این لپ تاپ اپل حدود 1.37 کیلوگرم وزن دارد و تنها 80 گرم سنگینتر از لپ تاپ XPS 13 دل است و حدود 160 گرم سبک تر از لپ تاپ Microsoft Surface Book 2 است. از لحاظ ضخامت این لپ تاپ شبیه به دستگاه دل است و تنها 15 میلیمتر ضخامت دارد اما نسبت به Surface Book 2 که دارای 23 میلیمتر ضخامت است نازکتر می باشد. پورت های اتصال موجود در اطراف لپ تاپ شامل 2 پورت USB Type C است و از تاندربولت 3 پشتیبانی می کند ( در نسخه لپ تاپی که همراه با تاج بار است از 4 پورت USB-C پشتیبانی می شود)، بنابراین شما وقت که قصد دارید دستگاه های بیشتری را به لپ تاپ متصل کنید باید برخی دانگل ها را خریداری کنید.

 

صفحه نمایش و صدا مک بوک پرو 2017

صفحه نمایش برای افرادی که کار ویرایش تصاویر و یا ویدیو را انجام می دهند بسیار مناسب است، در مورد صفحه نمایش لپ تاپ 13 اینچی MacBook Pro (2017) اپل باید بدانید که زاویه دید مناسب است و روشنایی و دقت رنگ ایده آل است. رزولوشن 2560×1600 پیکسل بسیار ایده آل است و شما می توانید تصاویر را با جزئیا مشاهده کنید. درخشندگی و دقت رنگ صفحه نمایش واقعا متمایز است و فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد. روشنایی 500 nits هم بسیار قابل توجه است و حتی شما هنگام استفاده از لپ تاپ در محیط های باز همه چیز را واضح و روشن مشاهده می کنید و این چیزی است که باید از لپ تاپی با چنین قیمتی انتظار داشت.

 

هر چند دوربین 0.7 مگاپیکسلی FaceTime HD که در بازل صفحه نمایش جا گرفته است می توانست بهتر (HD) باشد چون بکارگیری دوربینی با رزولوشن 720 پیکسل برای چنین برچسب قیمتی کمی نامید کننده است. کیفیت صدا هم مانند صفحه نمایش عالی است. اگر به اطراف کیبورد خود نگاه کنید می توانید اسپیکرهای مک بوک پرو 13 اینچی را مشاهده کنید که به طور مستقیم به منبع تغذیه وصل شده است. کیفیت صدایی که این اسپیکرها تولید می کنند خیلی شفاف است و می توانند موسیقی ها را به خوبی پخش کنند. در صورت تمایل شما می توانید از طریق پورت جک 3.5 میلیمتری که هنوز در دسترس است از هدفون استفاده کنید.

عملکرد و عمر باتری Apple MacBook Pro (2017)

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم اپل از پردازنده های نسل هفتم اینتل در مک بوک پرو 2017 استفاده کرده است که عملکرد بهتری را نسبت به پردازنده های SkyLake سال گذشته تولید می کند، این در حالی است که انرژی باتری اضافه ای هم مصرف نمی شود. دستگاهی که برای این بررسی استفاده شده است دارای تراشه Core i5 می باشد که معمولا در سرعت 2.3 گیگاهرتز مشغول به کار است که برای انجام کارهای روزمره مانند وبلاگ نویسی مناسب است اما این سرعت می تواند تا 3.6 گیکاهرتز افزایش پیدا کند.

حتی با اجرا شدن برنامه های مک در پس زمینه، اجرای چندین سربرگ در مرورگر سافاری و استریم ویدیون یوتیوب 1080p همه چیز فوق العاده صاف و بدون لگ بود. شما حتی با تماشای ویدیوهای 4K هرگز کاهش سرعت را تجربه نخواهید کرد. در این لپ تاپ هیچ حافظه‌ی گرافیکی مجزایی وجود ندارد و از پردازنده گرافیکی آنبرد  ris Plus Graphics 640 استفاده شده است، این تراشه برای انکد کردن ویدیوهای 4K و همچنین اجرای بازی های سبک ایده آل است. به طور کلی لپ تاپ MacBook Pro دارای پیکربندی های متفاوتی است که در ادامه لیست خواهیم کرد.

مقدار رم و حافظه داخلی بالا به شما اجازه می دهد MacOS را به سرعت اجرا کنید و در یک چشم بر هم زدنی فایل های خود را انتقال دهید. حتی بعد از یک روز کار کامل با برنامه هایی مانند فتوشاپ، پلیرهای ویدیویی لپ تاپ هنوز خنک باقی می ماند. برای انجام کارهایی مانند مرور اینترنت، کار با ورد و کارهای ساده دیگر مک بوک پرو نزدیک به 10 ساعت عمر باتری را به شما ارائه خواهد داد. اما وقتی که کارهای سنگین تری را انجام می دهید باتری سریعتر تخلیه می شود و شما 8 تا 9 ساعت عمر باتری را در اختیار خواهید داشت.

  • صفحه نمایش: صفحه نمایش 13 اینچی LCD با رزولوشن 2560×1600 پیکسل و تراکم 227ppi
  • پردازنده: نسل هفتم core i5 یا i7 اینتل
  • رم: 8 یا 16 گیگابایت
  • هارد: 128، 256، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت
  • سیستم عامل: macOS High Sierra
  • دوربین: 720p FaceTime HD
  • وزن: 1.37 کیلوگرم
  • ابعاد: 212.4×304.1×14.9 میلیمتر
  • اتصالات: ris Plus Graphics 640، وای فای، بلوتوث 4.2، تاندربولت 3، USB –C، هدفون

صفحه کلید و ترک پد لپ تاپ MacBook Pro (2017) اپل

خب بحث به صفحه کلید رسید. این صفحه کلید دارای نور پس زمینه است و از طراحی پروانه ای استفاده می کند. در نسخه 2017 لپ تاپ مک بوک پرو 13 اینچی عمق کلیدها 1 میلیمتر کاهش پیدا کرده است و تنها از عمق 0.7 میلیمتری بهره مند است و ممکن است نسبت به مک بوک پرو سال قبل برای تایپ کردن راحت تر باشد. تقریبا کل کلید ها از اندازه یکسانی برخورداند و فقط کلیدهای میانبر بالا و کلیدهای جهت نما دارای اندازه های متفاوتی هستند.

ترک پد بسیار بزرگ است و تقریبا قسمت زیادی راقسمت پایین لپ تاپ را به خود اختصاص داده است و تقریبا نسبت به نسل قبل خود 46 درصد بزرگتر شده است. شما می توانید به راحتی از ژست های حرکتی چند انگشتی استفاده کنید و به دلیل استفاده از روکش شیشه ای در آن حرکات شما صاف و سریع خواهد بود. زوم کردن، سوئیچ بین برنامه ها و صفحات و حتی چرخش تصاویر به سرعت انجام می شود.