نقد و بررسی گوشی هواوی مدل Huawei Y6 Prime 2018

محصولات سری Y هواوی دستگاه های جدیدی هستند که برچسب قیمت متفاوتی را در بر می گیرند. گوشی Huawei Y6 Prime 2018 (گوشی هواوی وای 6 پرایم 2018) که مابین دو مدل Y5 و Y7 قرار گرفته است مجهز به یک صفحه نمایش 5.7 اینچی IPS با رزولوشن 1440×720 پیکسل و نسبت تصویر 18:9 می باشد، پردازنده این دستگاه پردازنده 4 هسته ای Snapdragon 420 می باشد در حالی که پردازنده گرافیکی Adreno 308 می باشد.

از مشخصات دیگر این گوشی هواوی می توان به رم 3/2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16/32 گیگابایتی که توسط کارت های حافظه microSD قابلیت ارتقاء تا ظرفیت 256 گیگابایت را دارد اشاره کرد. گوشی هواوی وای 6 پرایم 2018 در زمان عرضه حدود 192 قیمت داشت، در ادامه شما می توانید نقد و بررسی گوشی هواوی مدل Huawei Y6 Prime 2018 را مطالعه بفرمایید.

جعبه گشایی Huawei Y6 Prime 2018

بسته بندی این گوشی نسبت به گوشی Y5 Prime 2018 و Y7 Prime 2018 تفاوتی ندارد. شما همان جعبه سفید، آداپتور برق 5V/1A، کابل USB/MicroUSB و ابزار اجکت سیم کارت / کارت SD را خواهید دید.

طراحی و مواد و کیفیت ساخت

گوشی Huawei Y6 Prime 2018 را می توان در سه رنگ مشکی، طلایی و آبی خریداری کرد که در ادامه ما مدل آبی آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

طراحی این گوشی مانند سایر دستگاه های این سری است. در قسمت جلو یک صفحه نمایش با گلس 2.5D با حاشیه های کوچک در طرفین وجود دارد اما حاشیه های بالا و پایین بزرگتر و نامتقارن هستند.

پنل پشتی از پلاستیک مات ساخته شده است و فاقد الگو یا افکت خاصی می باشد.

لبه های گوشی از پلاستیک براق ساخته شده است.

مواد از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما مستعد جذب لکه های ناشی از اثر انگشت می باشد. در پشت گوشی و در نزدیکی دوربین اصلی ( جایی که میکروفون قرار گرفته است)، یک برآمدگی جزئی وجود دارد.

کیفیت ساخت عالی است، شما می توانید محافظ صفحه نمایشی که در جعبه وجود دارد را استفاده کنید اما هیچ پوشش اولئوفوبیک وجود ندارد.

پیکربندی قطعات

در بالای صفحه نمایش یک نشانگر اعلان کوچک، یک ناحیه برای سنسورهای نور و مجاورت، دوربین سلفی، یک اسپیکر و یک فلش وجود دارد.

در زیر صفحه نمایش هم لوگوی Huawei قرار گرفته است.

در سمت راست دکمه آنلاک یا پاور و کلید ولوم قرار گرفته است.

در سمت چپ هم یک اسلات برای دو سیم کارت نانو و کارت حافظه microSD وجود دارد.

در لبه پایین یک پورت microUSB و شش برش در سمت چپ و راست آن قرار دارد. میکروفون و بلندگوی اصلی به ترتیب در پشت آنها قرار گرفته اند.

در لبه بالا یک جک هدفون 3.5 میلیمتری واقع شده است.

در پشت و در گوشه بالا سمت چپ یک بلوک که کمی بیرون زده شده است همراه با دوربین اصلی قرار گرفته است. در سمت چپ  دوربین مشخصات دوربین و در سمت راست یک فلش واقع شده است که در فریم کمی فرو رفته است. در کنار دوربین یک میکروفن اضافه قرار گرفته است.

کمی پایین تر از میکروفون یک اسکنر اثر انگشت واقع شده است.

و در نهایت در قسمت پایین پشت گوشی می توانید لوگوی تولید کننده و سایر اطلاعات رسمی را مشاهده کنید.

ارگونومی

این گوشی به خاطر ابعاد کم و وزن 150 گرمی و صفحه نمایش 5.7 اینچی و گوشه های گرد استفاده راحتی دارد.

به طور کلی، اندازه Huawei Y6 Prime 2018 مابین Y5 2018 و Y7 Prime 2018 واقع شده است و این در حالی است که گوشی وای 7 به راحتی با یک دست گرفته نمی شود اما Y6 Prime 2018 را می توان کاملا راحت در دست گرفت. دکمه های کنترل و خواننده اثر انگشت در مکان های معمول خود قرار گرفته اند.

صفحه نمایش گوشی هواوی وای 6 پرایم 2018

این گوشی دارای یک صفحه نمایش 5.7 اینچی IPS با نسبت تصویر 18:9 و رزولوشن 1440×720 پیکسل و کیفیت HD+ می باشد.

متاسفانه رزولوشن در مقایسه با گوشی های رده بالا پایین می باشد.

رنگ ها تقریبا طبیعی هستند و کنتراست هم مناسب می باشد. روشنایی صفحه نمایش برای استفاده از گوشی در فضاهای باز کافی می باشد اما انتظار معجزه نداشته باشد. روشنایی خودکار به خوبی کار کند اما گاهی اوقات مجبور هستید صفحه نمایش را به صورت دستی کمی روشن تر کنید.

زاویه دید برای یک گوشی مقرون به صرفه مناسب است اما وقتی که دستگاه را به صورت مورب می گیرید با کاهش یا افزایش کنتراست مواجه خواهید شد.

طبق معمول در تنظیمات صفحه نمایش می توانید دمای رنگ صفحه نمایش را تصحیح کنید و حالت محافظت از چشم را فعال کنید، همچنین گزینه ای برای کاهش خودکار وضوح صفحه نمایش وجود دارد که در انرژی مصرفی صرفه جویی می کند.

عملکرد

گوشی هواوی مدل Huawei Y6 Prime 2018 دارای پردازنده قدیمی اسنپدراگون 425 است که تقریبا عملکرد پایینی دارد. این پردازنده از چهار هسته Cortex-A53 تشکیل شده است که در حداکثر سرعت 1.4 گیگاهرتز کار می کند. پردازنده گرافیک هم از نوع Adreno 308 می باشد. در تست های بنچمارک همانطور که انتظار می رود نتایج متوسط هستند.

اما در عمل دستگاه به خوبی از پس کارهای عادی بر می آید. اگر تعداد زیادی برنامه را اجرا می کنید می تواند روی انیمیشن های رابط کاربری تاثیر منفی بگذارد. برنامه ها هم خیلی سریع اجرا نمی شوند اما اگر برنامه هایی که در پس زمینه اجرا می شوند را نداشته باشید همه چیز خوب کار می کند. انتظار نداشته باشید که با یک گوشی مقرون به صرفه بازی های سنگین را اجرا کنید اما بازی های سبک به خوبی اجرا می شوند. به طور کلی سرعت گوشی متوسط می باشد.

کاربران 2/3 گیگابایت رم و 16/32 گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار دارند، از این 32 گیگابایت تنها 24.79 گیگابایت آن توسط کاربر قابل استفاده می باشد. اگر این مقدار حافظه برای شما کافی نیست می توانید با کارت حافظه MicroSd حافظه دستگاه خود را تا 256 گیگابایت ارتقاء دهید.

دوربین های Huawei Y6 Prime 2018

دوربین اصلی Huawei Y6 Prime 2018 دارای رزولوشن 13 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.2 است. این دوربین زمانی که نور کافی در محیط وجود داشته باشد جزئیات را به خوبی نشان می دهد و باز تولید رنگ به شکل مطلوبی انجام می شود، شما می توانید از قابلیت های فوکوس خودکار و سریع استفاده کنید اما زمانی که نور بد باشد رنگ ها و جزئیات به طرز قابل توجهی بد می شود. دامنه داینامیک متوسط است و HDR کار زیادی را انجام نمی دهد. کیفیت فیلمبرداری هم در بهترین حالت، متوسط می باشد. حداکثر وضوح تصویر Full HD است. دوربین سلفی هم دارای رزولوشن 8 مگاپیکسلی و دیافراگم f/2.0 می باشد.

این گوشی مجهز به باتری 3000 میلی آمپر ساعتی است و هنگام استفاده از اتصال 4G عمر باتری بیشتر از 4.5 تا 6 ساعت را نشان می دهد که بسته به کاربردهای مختلف این عمر باتری می تواند افزایش یا کاهش پیدا کند. به عبارت دیگر اگر شما کار روزانه زیادی نداشته باشید می توانید بعد از یک روز یا یک روز و نیم برای شارژ مجدد اقدام کنید.