نقد و بررسی گوشی Galaxy A10 سامسونگ – یک گوشی برجسته اما کند

سامسونگ جز کمپانی های می باشد که گوشی های باکیفیت در قیمت هایی مختلف تولید می کند که همه افراد می تواند طبق بودجه و علاقه ای که دارند گوشی مورد نیاز خود تهیه کنند. اگر می خواهید انتخاب درستی داشته باشید باید گوشی های مختلف را به طور دقیق مطالعه کنید. ما در این قسمت به نقد و بررسی سامسونگ a10 می پردازیم و شما را با تمامی مشخصات آن آشنا می کنیم. سامسونگ این کمپانی کره ای یک گوشی با معرفی گوشی a10 نظر افراد زیادی را جلب خود کرد زیرا این گوشی یک گوشی باکیفیت با قیمتی بسیار مطلوب و ارزان می باشد.

Galaxy A10 در مقایسه با برادر و خواهران خود قیمت ارزان تری دارد. Galaxy A10 با برچسب قیمت 21500 روپیه در پاکستان عرضه شد و در حال حاضر در رنگ های قرمز، آبی و مشکی موجود است. این گوشی از چیپست Exynos 7884 همراه با 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می کند و در قسمت پشت خود از یک دوربین 13 مگاپیکسلی دارد و در قسمت جلو هم یک دوربین 5 مگاپیکسلی وجود دارد. A10 انرژی خود را از یک باتری 3400 میلی آمپر ساعتی دریافت می کند.

به تازگی هواوی گوشی به نام Huawei Y6 Prime 2019 را عرضه کرده است که مشخصات مشابهی را با همین برچسب قیمت ارائه می دهد در حالی که Tecno با ارائه دوربین سه گانه و رم 3 گیگابایتی و برچسب قیمت مشابه با Galaxy A10 قابلیت بازی کردن را ارتقاء می دهد. بنابراین آیا گوشی گلکسی A10 سامسونگ قادر خواهد بود در چنین بازار شلوغی برنده شود؟ در نقد و بررسی گوشی Galaxy A10 سامسونگ امروز چیزهایی که نیاز است در مورد آنها بدانید را توضیح خواهیم داد. اگر A10 برچسب قیمت مناسبی برای شما نیست می توانید گوشی های A20, A30, A50 و A70 و البته مدل جدیدتر A80 را بررسی کنید.

برای بررسی مشخصات و قیمت روزگوشی سامسونگ Galaxy A10 کلیک کنید

نقد و بررسی گوشی Galaxy A10

بررسی گوشی a10 سامسونگ 


اگر می خواهید این مدل گوشی را تهیه کنید حتما باید با مشخصات کامل آن آشنا شوید. a10 برخلاف قیمت پایینی که دارد مشخصات ظاهری و کلی نسبتا مطلوبی دارد و تا حدود زیادی می تواند پاسخگوی نیازهای افراد باشد. اگر به دنبال یک گوشی معمولی هستید که بتوانید برخی از کارهای خود را با آن انجام دهید گوشی a10 بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این گوشی قابلیت هایی دارد که باعث شده شما توایر و ویدیوهای مختلف را باکیفیت و با وضوح بسیار بالا تماشا کنید. از انجا که این گوشی یک گوشی میان رده می باشد ولی با نقد و بررسی a10 به این موضوع پی خواهید برد که درمقایسه با گوشی های هم رده خود کیفیت بسیار بالایی دارد.

بیشتر بخوانید: سامسونگ نمایشگر گوشی تاشو برای برندهای دیگر می‌سازد

مشخصات مختصر گوشی A10 سامسونگ

  • صفحه نمایش 6.2 اینچی
  • رزولوشن 720×1520 پیکسل
  • چیپست Exynos 7884 (فناوری 14 نانومتری)
  • رم 2 گیگابایت
  • حافظه داخلی 32 گیگابایت
  • دوربین پشت 13 مگاپیکسل
  • دوربین جلو 5 مگاپیکسل
  • باتری 3400 میلی آمپر ساعت

نقد و بررسی گوشی Galaxy A10 سامسونگ – طراحی

گوشی مورد بررسی ما در اینجا به رنگ قرمز است که یک رنگ زنده و با طراوت است، اگر قرمز رنگ مورد دلخواه شما نیست و به دنبال رنگ های ظریف تری هستید می توانید رنگ های مشکی و آبی را انتخاب کنید. این گوشی کاملا از پلاستیک ساخته شده است و دارای انتهای براق است. طراحی بدنه به گونه ای است که قسمت پشت به طرفین گوشی کشیده شده است. این گوشی نه تنها از لحاظ ظاهری دارای رنگ روشن و جسورانه است بلکه راحت و کاربردی هم می باشد. خرید قاب سیلیکونی مناسب برای گوشی موبایل A10 سامسونگ می تواند از ضربه های احتمالی و آسیب به گوشی جلوگیری کند. اگر به دنبال کاور ژله ای طرح چرم مناسب برای گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A10 هستید می توانید از فروشگاه ما خریداری کنید.

در قسمت پشت یک دوربین همراه با فلاش LED قرار گرفته است در قسمت پایین و سمت چپ شما می توانید دریچه های کوچکی که برای اسپیکر تعبیه شده است را پیدا کنید. شاید شما محل قرارگیری اسپیکرها را در گوشی گلکسی A10 را نپسندید و این موضوع به این دلیل است که با قرار گرفتن گوشی روی یک سطح صاف، کیفیت صدایی که از اسپیکر پخش می شود کم می شود.

در سمت راست شما می توانید دکمه های کاهش یا افزایش صدا و دکمه پاور را پیدا کنید. دکمه افزایش صدا به گونه ای قرار گرفته است که شما باید انگشت شست خود را بکشید تا به دکمه دست پیدا کنید. با این حال دکمه پاور در جای مناسبی قرار گرفته است و مشکلی را به وجود نمی آورد. در سمت چپ یک سینی سیم کارت را مشاهده می کنید که دارای 3 اسلات می باشد که دوتای آن برای سیم کارت ها و یک اسلات هم برای کارت حافظه micoSD استفاده می شود که می تواند حافظه گوشی شما را تا حداکثر512 گیگابایت ارتقاء دهد.

نقد و بررسی گوشی Galaxy A10 سامسونگ – طراحی

در قسمت پایین دستگاه هم یک پورت شارژ microUDB به همراه میکروفن اصلی و جک هدفون 3.5 میلیمتری وجود دارد. گوشی Galaxy A10 به دلیل طراحی یکنواختی که دارد می تواند در یک دست نگه داشته شود اما به دلیل براق بودن خیلی سریع کثیف می شود، بنابراین با استفاده از یک کاور مناسب می توانید این کثیفی را کم کنید. تا آنجا که به طراحی مربوط می شود، گوشی گلکسی A10 سامسونگ تمام تلاش خود را کرده است و قطعا طراحی بهتر از آنچه که در گوشی هواوی Y6 Prime دیدیم می باشد.

نقد و بررسی گوشی Galaxy A10 – صفحه نمایش

گوشی موبایل سامسونگ مدل گلکسی A10 دارای یک صفحه نمایش 6.2 اینچیبا پنل TFT IPS می باشد که رزولوشن 720×1520 پیکسل را همراه با نسبت تصویر 19:9 ارائه می دهد که باعث بلندتر شدن گوشی می شود و خیلی گسترده نمی باشد. با این وجود نسبت صفحه نمایش به بدنه 81.6 درصد می باشد.

سامسونگ این صفحه نمایش را صفحه نمایش infinity-V می نامد چونکه ناچ بالای گوشی به حرف V شباهت دارد. گوشی Oppo F9 در واقع دستگاهی بود که این روند ناچ کوچک را آغاز کرد اما این شرکت نام ناچ قطره ای را برای آن انتخاب کرد. هر دو طرف و بازل بالایی کمترین پهنا را دارند و هیچ تلاشی برای تجربه دید وجود ندارد. صفحه نمایش همچنین از قابلیت “adaptive display” پشتیبانی می کند که طبق میزان نوری که در محیط وجود دارد میزان روشنایی صفحه نمایش را کاهش و یا افزایش می دهد و قابلیت به خوبی در محیط های داخلی و خارجی کار می کند.

تجربه کلی مشاهده هرگز به خطر نمی افتد و به لطف باز تولید رنگ و همچنین روشنایی بالا می توانید به راحتی اینترنت را مرور کنید، متن های خود را بخوانید، به دوستان خود ایمیل بفرستید یا عر کاری که دوست دارید انجام دهید (حتی در زیر نور مستقیم خورشید).

بیشتر بخوانید: سامسونگ و معرفی گلکسی A42 5G

نرم افزار گوشی گلکسی آ 10 سامسونگ

گوشی موبایل Galaxy A10 سیستم عامل اندروید پای و رابط کاربری One UI ورژن 1.1 را اجرا می کند. رابط کاربری One UI یکی از رابط های کاربری باز تعریف شده این شرکت می باشد و برخلاف سیستم عامل اندروید پای مبتنی بر EMUI هواوی دارای برنامه هایی که حافظه زیادی را مصرف می کنند نیست بلکه دارای تعداد بسیار محدودی برنامه از قبل نصب شده می باشد.

این سیستم عامل از رابط کاربری مینیمالیستی سفید استفاده می کند و شباهت زیادی با  اندروید استوک دارد. این استایل از رابط کاربری نسبت به آنچه که قبلا در گوشی های Galaxy J6+ دیدیم بسیار بهتر شده است و برای استفاده از یک دست بهینه سازی شده است.

همچنین یک مد گیم روی گوشی نصب شده است و دارای گزینه های زیادی برای مدیریت اعلانات می باشد و در عین حال هیچ تاثیری روی عملکرد بازی دستگاه ندارد. همچنین در لانچر گیم تعداد زیادی تبلیغات ثابت وجود دارد که بسیار آزار دهنده می باشد.

همچنین در تنظیمات صفحه نمایش یک حالت شب وجود دارد که باعث ایجاد رنگ سیاه در رابط کاربری می شود بنابراین استفاده از گوشی را در هنگام شب ساده می کند و چشمان شما را بیش از حد خسته نمی کند. با این حال اگر در طول روز حالت شب را در طول روز فعال کرده باشید ممکن است در خواندن متن های کوچک روی صفحه نمایش با مشکل مواجه شوید.

بررسی گوشی a10 سامسونگ از لحاظ باتری و شارژ


همان طور که گفته شد این گوشی هوشمند دارای یک باتری با ظرفیت 3400 میلی آمپرساعت می باشد که عملکرد بسیار پرقدرتی دارد. اگر شما یک ساعت به طور معمولی از این گوشی استفاده کنید فقط 13 درصد از شارژ آن کاهش می باید و اگر در مدت یک ساعت استفاده زیادی از گوشی کرده باشید فقط 15 درد از شارژ آن کاهش پیدا می کند. بهتر است توجه کنید که در اثر استفاده زیاد این گوشی مانند برخی دیگر از گوشی های سامسونگ داغ می شود. اگر از این گوشی معمولی استفاده کنید حدود یک و نیم روز شارژ باتری گوشی گلکسی آ 10 دوام می آورد ولی در صورت استفاده زیاد شارژ آن سریع تخلیه می شود. با بررسی گوشی a10 به این نتیجه رسیدیم که باتری این گوشی با توجه به نوع صفحه نمایش، وضوع و نوع پردازنده کارایی بالایی دارد و می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

بررسی گوشی a10 سامسونگ از لحاظ باتری و شارژ

نقد و بررسی a10 از لحاظ دوربین اصلی و سلفی


این گوشی دارای یک لنز دوربین 13 مگاپیکسلی و دیافراگم F/1.9 می باشد. دوربین این مدل گوشی دارای قابلیت هایی مانند فوکوس خودکار، عکسبرداری در حالت پانوراما، HDR و توانایی ضبط فیلم های فول اچ دی را دارد که نسبتا مطلوب می باشد. a10 بیشتر قابلیت هایی که گوشی های امروزه دارند را ندارد که از جمله آن ها می توان به قابلیت پرتره اشاره کرد. اگر می خواهید با این گوشی عکس هایی معمولی ثبت کنید برای شما مناسب خواهد بود ولی اگر خواستار ثبت عکس های حرفه می باشید دوربین این گوشی نمی تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. دوربین سلفی این گوشی دارای لنز  5 مگاپیکسلی می باشد که قادر به ثبت عکس هایی با کیفیت زیاد نمی باشد. 
با بررسی A10 به این نکته پی بردیم که دوربین این گوشی در محیط هایی با نور مناسب عکس هایی با کیفیت مطلوب ثبت می کند ولی اگر نور محیط کم باشد کیفیت عکس ها کاهش پیدا می کند که برای جبران این مشکل یک فلش اختصاصی در زیر دوربین وجود دارد که تا حدودی می تواند بر کیفیت عکس ها در محیط کم نور تاثیر بگذارد.

نقد و بررسی گوشی سامسونگ a10 از لحاظ قیمت


قیمت این نوع گوشی بسیار مقرون به صرفه می باشد به طوری افراد زیادی قادر به خریداری آن می باشند. با توجه به ویژگی هایی که دارد این قیمت بسیار مناسب بوده و باعث شگفت زده شدن افراد می شود از این رو در حین معرفی a10 به دلیل قیمت آن توجه خریداران زیادی به آن جلب شد. با توجه به بررسی سامسونگ a10 به این نتیجه رسیدیم که بیشتر افراد به دلیل قیمت مناسب و کیفیت مطلوب آن این گوشی را خریداری کرده اند. اگر میزان بودجه شما طوری می باشد که نمی توانید گوشی های پرچم دار تهیه کنید این گوشی می تواند بهترین گزینه برای شما در میان گوشی های میان رده باشد.

آیا گوشی Galaxy A10 برای بازی خوب است؟


برای پاسخ به این سوال باید ابتدا پاسخ این سوال را بیابیم که گوشی مناسب برای بازی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ مهم ترین ویژگی که این گوشی ها باید داشته باشند قدرت پردازش بالا می باشد همچنین باید گوشی رم بالا و توانایی رفرش سریع صفحه را داشته باشد. رم مناسب برای انجام بازی های مختلف 6 تا 12 گیگابایت می باشد و تمامی گوشی های پرچم دار بهترین انتخاب برای انجام بازی های مختلف خواهد بود. با برسی گوشی a10 به این نتیجه رسیدیم که این گوشی برای بازی های معمولی و سبک مناسب می باشد و شما به راحتی نمی توانید بازی هایی با گرافیک بسیار بالا را در این گوشی اجرا کنید.

کلام آخر


گوشی a10 یک گوشی نسبتا ارزان قیمت با کیفیت مناسب می باشد که می تواند بهترین گزینه برای افرادی باشد که به دنبال یک گوشی عالی با قیمت مقرون به صرفه می باشند. ما در این قسمت به طور کامل به نقد و بررسی گوشی a10 پرداختیم امیدواریم شما با مطالعه مقاله و آشنا شدن با این مدل گوشی بتوانید بهترین و درست ترین انتخاب را داشته باشید.