با سه دوربین چرخشی گوشی A80 سامسونگ به دنیای سلفی ها پا بگذارید!

امروزه در بین تولیدکنندگان گوشی همراه رقابت شدیدی برای ساخت یک گوشی هوشمند تمام صفحه به وجود آمده است که در حال حاضر منجر به ایجاد تصمیماتی در مورد طراحی زیبا و توسعه صفحه نمایش ها شده است.  در آوریل سال 2019 سامسونگ گوشی جدید گلکسی A80 خود را به بازار عرضه کرد که این دستگاه هم از طراحی صفحه نمایش تمام صفحه بهره برده است. شرکت Samsung از قطعات سخت افزاری خوب و کاربردی استفاده کرده است که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

مشخصات گوشی گلکسی A80 سامسونگ

گوشی Samsung Galaxy A80 دارای یک صفحه نمایش لمسی 6.70 اینچی است که از رزولوشن 1080×2400 پیکسل بهره می برد. سامسونگ گوشی A80 را به یک پردازنده 8 هسته ای Qualcomm Snapdragon 730G مجهز کرده است که با سرعت 1.7 گیگاهرتز کارهای پردازشی شما را انجام می دهد و 2 هسته آن با سرعت 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته دیگر با سرعت 1.7 گیگاهرتز کلاک شده اند. این گوشی از حافظه داخلی 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایتی استفاده می کند اما دارای اسلات کارت حافظه و جک هدفون نمی باشد.

این گوشی از همان سیستم عامل اندروید 9.0 پای که در گوشی های سری گلکسی S10 بکار رفته بود استفاده می کند و از باتری 3700 میلی آمپر ساعتی بهره می برد. سامسونگ گوشی گلکسی A80 را به فناوری شارژ سریع اختصاصی تجهیز کرده است. در قسمت پشت گوشی شما می توانید به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 دست پیدا کنید، علاوه بر این یک دوربین دیگری هم وجود دارد که 8 مگاپیکسلی بوده و دارای دیافراگم f/2.2 می باشد دوربین عقب از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می کند. رابط کاربری که بر روی سیستم عامل Android 9.0 Pie اجرا می شود رابط One UI است و شما می توانید از دو سیم کارت در اندازه های نانو استفاده کنید.

Wi-Fi 802.11 b/g/n, GPS, USB Type-C, 3G و شبکه اینترنتی 4G گزینه های اتصال این گوشی جدید سامسونگ بوده و حسگرهای مورد استفاده هم شامل شتاب سنج، نور محیطی، مجاورت، اثر انگشت می باشد. A80 سامسونگ از قابلیت تشخیص چهره برای آنکلاک کردن گوشی پشتیبانی می کند. این گوشی در ابعاد 165.2 در 76.5 در 9.3 میلی‎متر و وزن 220 گرم ساخته شده است و در رنگ های مشکی، طلایی و سفید عرضه شده است.

چرا باید گوشی گلکسی آ 80 سامسونگ را بخریم؟

صفحه نمایش گوشی A80 بسیار زیبا است و دارای ابعادی عالی می باشد. صفحه نمایش 6.7 اینچی است و دارای یک پنل Super AMOLED با رزولوشن 1080×2400پیکسل است. این گوشی مقدار روشنایی نزدیک به 600 nits را در زیر نور مستقیم خورشید ارائه می دهد که برای یک پنل OLED بسیار زیاد است، پس شما یک صفحه نمایش روشن و واضح را در اختیار خواهید داشت که حتی در زیر نور خورشید به راحتی دیده می شود. نمایش رنگ و کنتراست هم عالی هستند. به دلیل قابلیت چرخش دوربین سلفی در صفحه نمایش ناچی تعبیه نشده است و بازل ها به طور یکنواختی نازک به نظر می رسند. سامسونگ با حداقل کردن بازل ها توانسته است به طراحی صفحه نمایش تمام صفحه و Infinity دست پیدا کند.

به عنوان یک گوشی میان رده، A80 حافظه عملیاتی رو ذخیره سازی زیادی را ارائه می دهد. در این گوشی سامسونگ از نرم افزار Intelligent Performance Enhancer برای بهینه سازی عملکرد قدرت یافته از هوش مصنوعی استفاده می کند. اگر شما به اکوسیستم سامسونگ عادت دارید هیچ نیازی به یادگیری کار با گوشی A80 وجود نخواهد داشت چون شما همان قابلیت آشنای صفحه نمایش AoD، رابط کاربری OneUI و ژست های حرکتی را در اختیار دارید.

A80 برای افرادی که به گرفتن عکس های سلفی علاقه دارند بسیار ایده آل است و دلیل این امر هم وجود دوربین های چرخشی است که به شما امکان می دهد که با تپ کردن دکمه سلفی به راحتی بدون هیچ فشاری یا جابجایی دستی عکس های سلفی عالی بگیرید. سه دوربین پشتی با استفاده از یک موتور چرخشی به قسمت جلو حرکت می کنند و نقش دوربین سلفی را برای شما بازی می کنند.

دوربین 48 و 8 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و زاویه دید گسترده، زوم کردن بدون کاهش کیفیت تقریبا منجر به عکس های بدون عیب و نقصی خواهد شد. نکته دیگری که در مورد دوربین گوشی گلکسی A80 وجود دارد این است که دوربین دارای حسگر ToF تشخیص عمق سه بعدی است که نه تنها برای آنلاک کردن گوشی کاربردی است بلکه برای عکس برداری از سوژه ها در حالت بوکه یا پرتره ایده آل است. شما می توانید همان سناریوهای تشخیص صحنه و بهینه سازی صحنه ای که در گوشی های S10 داشتید را نیز در اینجا داشته باشید. باتری 3700 میلی آمپر ساعتی Galaxy A80 با قابلیت شارژ سریع 25 واتی که نسبت به گوشی S10 بسیار سریعتر است شارژ مورد نیاز شما را برای انجام کارهای روزانه تان را فراهم می آورد.

فیلم نقد و بررسی گوشی آ 80 سامسونگ

 

 

اگر شما با مطالعه مشخصات و قابلیت های گوشی Samsung Galaxy A80 بر آن شده اید که برای خرید اقدام کنید می توانید خرید خورد را از فروشگاه اینترنتی بروزکالا انجام دهید. با توجه به بررسی های به عمل آمده در حال حاضر فروشگاه بروزکالا گوشی A80 سامسونگ را با بهترین قیمت به مشتریان خود عرضه می کند. این فروشگاه دارای نماد اعتماد است و شما می توانید با اطمینان خاطر خرید خود را انجام دهید.