سامسونگ و معرفی گلکسی A42 5G

ماه‌ها قبل اولین شایعات در خصوص گلکسی ای 42 فایو جی (Galaxy A42 5G) به گوش رسید و اعلام شد که سامسونگ مشغول کار بر روی این گوشی هوشمند است. حال، پس از گمانه‌زنی‌های مختلف و درز اطلاعات پیرامون این محصول، شرکت کره‌ای به صورت رسمی چهارمین و البته ارزان‌ترین گوشی میان‌رده فایو جی خود را رونمایی کرد که در ادامه به مرور مشخصات آن خواهیم پرداخت.

گوشی گلکسی ای 42 فایو جیدر حالی که گلکسی ای 40 و ای 41 هر دو جزو گوشی‌های فشرده و جمع‌و‌جور بازار بودند، گلکسی ای 42 فایو جی تاحدودی متفاوت بوده و از یک صفحه نمایش 6.6 اینچی سوپر امولد بهره می‌برد. سامسونگ به شدت روی سرعت دانلود و استریم گوشی‌های خود در شبکه فایو جی مانور می‌دهد و شاید افزایش ابعاد صفحه نمایش هم اقدامی در همین راستا است. در واقع، این شرکت قصد دارد با مجهز کردن گوشی‌های فایو جی خود به صفحه نمایش بزرگ، اطمینان حاصل کند که کاربران بهترین تجربه را از تماشای فیلم و انجام بازی‌های آنلاین خواهند داشت.

سامسونگ همچنین طراحی پنل پشتی را هم در گلکسی ای 42 فایو جی به‌روز کرده است. این بخش اکنون به چهار بخش با رنگ‌های متفاوت تقسیم شده و تقریباً مانند پرچم کشورها طراحی شده است. لنزهای دوربین چهارگانه هم به جای الگوی L شکل که در گوشی‌های میان‌رده اخیر سامسونگ مشاهده کرده‌ایم، به صورت مربعی چیده شده‌اند. مشخصات دوربین این گوشی هنوز اعلام نشده، اما با توجه به اطلاعاتی که اخیراً از آن فاش شده بود، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بوده و یک سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی هم آن را همراهی خواهد کرد.

در مورد سایر مشخصات سخت افزاری هم فعلاً باید به همان اطلاعات فاش شده از گوشی اکتفا کنیم، چرا که سامسونگ جزئیات کامل گلکسی ای 42 فایو جی در اواخر سال جاری میلادی و با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه آن اعلام خواهد شد. البته پیش از این اطلاعات تقریباً کاملی از مشخصات این محصول فاش شده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به تراشه پردازشی اسنپدراگون 690، حداقل 4 گیگابایت حافظه رم و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. همچنین گفته می‌شود که میزان فضای ذخیره سازی داخلی گلکسی ای 42 فایو جی از بین دو گزینه 64 و 128 گیگابایت قابل انتخاب خواهد بود.

در حالی که قیمت و تاریخ عرضه دقیق گلکسی ای 42 فایو جی هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود که این گوشی ارزان‌تر از گلکسی ای 51 فایو جی بوده و در واقع لقب ارزان‌ترین گوشی فایو جی سامسونگ را به خود اختصاص دهد.