عرضه اکس باکس سری اکس در ماه نوامبر تایید شد

مایکروسافت هر سال نسل جدیدی از محصولات سرفیس خود را معرفی می کند و در این بین برند ردموندی قصد دارد تا بزودی نسل بعدی این مدل را عرضه دارد. در این بین مایکروسافت امروز تأیید کرد که کنسول ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series X) در ماه نوامبر عرضه خواهد شد. پیش از این گفته شده بود که کنسول نسل بعدی این شرکت در تعطیلات آخر سال 2020 وارد بازار خواهد شد اما تاریخ دقیق‌تری اعلام نشده بود. البته توجه داشته باشید که مایکروسافت هنوز هم تاریخ کاملاً دقیق عرضه کنسول را اعلام نکرده، اما حداقل می‌دانیم که حدوداً سه ماه دیگر این اتفاق خواهد افتاد.

در کنار اعلام خبر عرضه ایکس باکس سری ایکس در ماه نوامبر، مایکروسافت و استودیوی 343 Industries اعلام کردند که عرضه عنوان Halo Infinite تا سال 2021 به تعویق افتاده است. این در حالی است که در ابتدا انتظار می‌رفت این بازی یکی از عناوین زمان عرضه کنسول جدید مایکروسافت باشد. به گفته کریس لی، رئیس استودیوی سازنده Halo Infinite، تأخیر خوردن بازی دلایل متعددی داشته که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تأثیرات ناشی از شیوع جهانی و گسترده کووید-19 در طی شش ماه گذشته بوده که بسیاری از حوزه‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

البته باید اشاره کرد که عدم عرضه Halo Infinite در هنگام عرضه ایکس باکس سری ایکس به معنای این نیست که کنسول نسل بعدی مایکروسافت با کمبود عناوین جذاب و جدید رنج می‌برد. این کنسول در همان ابتدای عرضه خود دارای بیش از 50 بازی جدید خواهد بود که از جمله آن‌ها می‌توان به Assassin’s Creed Valhalla، Dirt 5، Gears Tactics، Yakuza: Like a Dragon and Watch Dogs: Legion اشاره کرد. همچنین مجموعه‌ای از بازی‌های انحصاری جدید به عنوان بخشی از پروژه Xbox Game Pass در دسترس خواهند بود؛ از جمله این عناوین نیز می‌توان به The Medium ، Scorn ، Tetris Effect: Connected و موارد دیگر اشاره کرد.

به طور کلی، ایکس باکس سری ایکس در زمان عرضه بیش از 100 عنوان را در دسترس خواهد داشت و در این بین 40 بازی قرار است برای استفاده کامل از ویژگی‌های پیشرفته کنسول مانند قابلیت سخت افزاری DirectX Ray Tracing، کاملاً بهینه باشند. این لیست شامل عناوین محبوبی مانند Destiny 2 ، Forza Horizon 4 ، Gears 5 ، Ori و Will of the Wisps ، Madden NFL 21 و موارد دیگر می‌باشد. برای کسب جزئیات بیشتر به وب سایت رسمی شرکت ردموندی مراجعه کنید.