بهترین گوشی شیائومی از لحاظ باتری و دوربین

امروزه با وجود تنوع گسترده تلفن‌های همراه و برندهای مختلف، انتخاب بهترین گوشی موبایل فرایندی سخت برای کاربران محسوب می‌شود. متخصصان این حوزه همواره به افراد توصیه می‌کنند که با توجه به نیاز خود اقدام به خرید گوشی نمایند. برخی از افراد نیاز به موبایلی با باتری با ظرفیت بالا و دوربین با کیفیتی دارند. این افراد معمولاً از علاقمندان به عکاسی هستند و به کیفیت دوربین، وضوح و رزولوشن سنسورها توجه زیادی می‌کنند. داشتن باتری با ظرفیت بالا و عمر طولانی نیز برای تمامی کاربران اهمیت دارد.

شیائومی یکی از برترین برندهای تولید کننده موبایل است که گوشی‌های هوشمند خود را با دوربین‌های پیشرفته و باتری‌های با ظرفیت بالا تولید و عرضه می‌کند. به همین منظور مجله بروزکالا در ادامه بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری و دوربین را به شما دوستان گرامی معرفی خواهد کرد.
 
آنچه در این مقاله خواهید خواند: 

  • گوشی شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro plus 5G
  • گوشی شیائومی پوکو مدل X6 Pro 5G
  • گوشی شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro 5G
  • گوشی شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G
  • گوشی شیائومی پوکو مدل M6 Pro 4G
  • گوشی شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro 4G
  • نتیجه‌گیری

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro plus 5G

گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro plus 5G ظرفیت 512 گیگابایت رم 12 گیگابایت یکی از گوشی‌های عالی برند شیائومی است که در سال 2024 به بازار جهانی راه یافت. این دستگاه در زمان عرضه از سیستم عامل اندروید 13 بهره می‌برد. و دارای ابعاد 161.4 در 74.2 در 8.9 میلی‌متری و وزن 199 یا 204.5 گرمی است. به عنوان بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین 2024 دارای رنگ‌های مشکی، سبز، بنفش روشن و سبز تولیدو عرضه می‌شود.

ردمی نوت 13 پرو پلاس دارای ابعاد نمایشگر 6.67 اینچ از نوع AMOLED است. حداکثر نرخ نوسازی یا همان رفرش ریت این دستگاه 120 هرتز است و رزولوشن آن 1220 در 2712 پیکسل می‌باشد. این مدل ردمی از تراشه MediaTek Dimensity 7200 Ultra با 8 هسته بهره می‌برد و دارای پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC4 است. رم با ظرفیت 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی در این موبایل شیائومی تعبیه شده است.

حال بهتر است به دوربین و باتری این گوشی بپردازیم. گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro plus 5G دارای دوربین‌های واید استاندارد، اولتراواید و ماکرو است. دوربین اصلی این دستگاه 200 مگاپیکسلی است. این دوربین از فوکوس خودکار چند محوره با تشخیص فاز و لرزش‌گیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این دوربین با اندازه ۱٫۱.۴ اینچی و اندازه پیکسل ۰٫۵۶ میکرو‌متری دارد. این لنز از گشودگی دیافراگم F/1.7 بهره‌مند است. حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت 4K است و دارای لرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی می‌باشد.

دوربین اولتراواید این گوشی شیائومی 8 مگاپیکسلی است. این لنز از گشودگی دیافراگم F/2.2 بهره‌مند است و پوشش 120 درجه دارد. دوبین ماکرو این دستگاه 2 مگاپیسگلی و دارای گشودگی دیافراگم F/2.4 است. دوربین سلفی اصلی این موبایل 16 مگاپیکسلی است و عملکرد بسیار خوبی دارد. این لنز واید از دیافراگم F/2.4 بهره می‌برد. لازم به ذکر است که حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی 1080 پیکسل می‌باشد. اگر شما دوستان گرامی به دوربین اصلی برای عکاسی و فیلمبرداری نیاز دارید، این دستگاه انتخابی عالی برای شما خواهد بود.

باتری این گوشی از نوع لیتیوم پلیمری است. ظرفیت این باتری 5000 میلی‌آمپری می‌باشد. حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده 120 وات است. این باتری توسط کاربر قابل تعویض نیست. باتری این دستگاه از شارژر سریع پشتیبانی می‌کند اما قابلیت پشتیبانی از شارژر بی‌سیم را ندارد. ممکن است برای شما سوال پیش آمده باشد که زمان مورد نیاز برای شارژ این باتری چقدر است؟ این باتری در 19 دقیقه پر خواهد شد و به 100 درصد خواهد رسید. درگاه اتصال بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری، USB Type-C 2.0.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی های پرچمدار شیائومی

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro plus 5G

گوشی شیائومی پوکو مدل X6 Pro 5G

X6 Pro 5G به عنوان بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری در سال 2024 با سیستم عامل اندروید 14 عرضه شد. این موبایل اولین محصول از خانواده پوکو است که با رابط کاربری جدید HyperOS ارائه شد. ابعاد این دستگاه 160.5 در 74.3 در 8.1 میلی‌متر و وزن آن 190 گرم است. رنگ‌هایی که برای گوشی شیائومی پوکو مدل X6 Pro 5G در نظر گرفته شده است، مشکی، زرد و خاکستری می‌باشد.

بهره‌مندی از نمایشگر 6.67 اینچی از نوع AMOLED، رفرش ریت 120 هرتزی، رزولوشن نمایشگر 1220 در 2712 پیکسل، تراشه 8 هسته‌ای MediaTek Dimensity 8300 Ultra از مشخصات فنی این دستگاه محسوب می‌شوند. پردازنده گرافیکی که در این مدل پوکو تعبیه شده است، Mali-G615 MC6 می‌باشد. این موبایل از کارت حافظه 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی بهره می‌برد. در حالت کلی باید گفت که این موبایل دارای سخت‌افزار مناسبی است و از طراحی زیبا و مدرنی نیز بهره می‌برد.

دوربین اصلی این دستگاه از نوع واید است. این دوربین 62 مگاپیکسلی است. این دوربین اصلی از لنز OmniVision OV64B بهره می‌برد. این لنز دارای گشودگی دیافراگم f/1.7 است. فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر از ویژگی‌های دوربین اصلی محسوب می‌شوند. تصاویری که این لنز در طول روز ثبت می‌کند، کیفیت خوبی دارند. این لنز توانایی نشان دادن جزئیات به صورت ایده‌آل و غلظت رنگ به اندازه کافی را دارد. اگر شما با این دوربین عکس‌هایی با بزرگنمایی دو برابری ثبت کنید، متوجه می‌شوید که در این حالت نیز جزئیات به خوبی ثبت می‌شوند اما رنگ‌ها دقیق نخواهند بود. حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت 4K است. این دوربین می‌تواند ویدئوهای 4K با 30 فریم در ثانیه را ثبت نماید. امکان ثبت ویدئو 1080p با 60 فریم در ثانیه نیز با دوربین اصلی این محصول وجود دارد. که آن را در زمره بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین قرار داده است. 

دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی این محصول از لنز OmniVision OV08D بهره‌مند است. بدیهی است که جزئیات در آن محدودتر از دوربین اصلی است. در حالت کلی خروجی این لنز چندان خوب نیست اما در نور شب وضوح مناسبی را به عکس‌های کاربر می‌دهد. در شرایط نوری کم، فعال کردن Night Mode برای دوربین‌ها هم تأثیری روی خروجی ندارد و فقط برای تاریکی شدید کاربردی است. این محصول دارای دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز هست. عکس‌هایی که با این لنز ثبت می‌شوند، چنگی به دل نمی‌زنند. این دوربین فوکوس خودکار ندارد و رنگ‌ها کمی بی‌روح با آن ثبت می‌شوند. برای سلفی این گوشی یک لنز 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. تصاویر با آن دارای جزئیات مناسب هستند. از ویژگی‌های این لنز می‌توان به 1/3.06 اینچ سایز سنسور و 1.0 میکرومتر سایز پیکسل اشاره کرد.

باتری پوکو مدل X6 Pro 5G دارای ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی است. حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده 67 وات است. این باتری از شارژر سریع پشتیبانی می‌کند. زمان مورد نیاز برای فول شارژ شدن این باتری حدود 43 دقیقه است. درگاه اتصال این موبایل برای شارژ کردن USB Type-C 2.0 است. در کنار شارژر موبایل 67 واتی، حدود 1 روز کاری با استفاده سبک و سنگین این دستگاه همراه شماست. 

گوشی شیائومی پوکو مدل X6 Pro 5G

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro 5G

Redmi Note 13 Pro 5G با ابعاد 161.2 در 74.3 در 8 میلی‌متر و وزن 187 گرم تولید و عرضه می‌‌شود. این محصول در 2024 وارد بازار جهانی شد و از اندروید 13 بهره می‌برد. این موبایل قابل ارتقا به اندروید 14 و رابط کاربری HyperOS است. این مدل ردمی در رنگ‌های آبی، مشکی، سفید و بنفش تولید می‌شود. 

از ویژگی‌های فنی نمایشگر این دستگاه می‌توان به نمایشگر 6.67 اینچ AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، رزولوشن نمایشگر 1220 در 2712 پیکسل اشاره کرد. پردازنده 8 هسته‌ای این گوشی از نوع Qualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2 است. پردازنده گرافیکی که در این موبایل تعبیه شده است، Adreno 710 می‌باشد. از نام این تلفن همراه مشخص است که دارای حافظه داخلی 512 گیگابایتی و رم 12 گیاگابایتی می‌باشد. 

اما دوربین این محصول چطور است؟ می‌توان این دستگاه را بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین 1403 معرفی کرد چرا که از لنز واید 200 مگاپیکسلی با اندازه ۱٫۱.۴ اینچی و اندازه پیکسل ۰٫۵۶ میکرومتر بهره می‌برد. این لنز گشودگی دیافراگم F/1.7 از ف وکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی خواهد کرد. دوربین اصلی شیائومی پوکو ردمی نوت 13 پرو مخصوصاً در روز، عملکردی عالی دارد و این مدل ردمی به عنوان بهترین گوشی میان‌رده شیائومی، عکس‌های بسیار با کیفیتی به کاربر ارائه می‌دهد. حتی کیفیت خوب فیلم‌برداری با دوربین اصلی نیز از مزایای این گوشی محسوب می‌شود.

دوربین فوق عریض یا همان اولتراواید آن با 8 مگاپیکسل کیفیتی بسیار معمولی دارد. این دوربین نمی‌تواند جزئیات زیادی را ثبت کند. دوربین ماکرو این دستگاه 2 مگاپیکسلی است و خبری از فوکوس خودکار در آن نیست. این دستگاه از دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین سلفی نسبتاً خوب است و می‌تواند عکس‌های مطلوب و قابل قبولی را ثبت کند. البته با کمی زوم روی سلفی‌ها شما متوجه نویز خواهید شد!

Redmi Note 13 Pro دارای باتری گوشی لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5100 میلی‌آمپر و حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده در آن 67 وات است. این باتری از شارژ سریع پشتیبانی می‌‌کند. زمان مورد نیاز برای فول شارژ شدن این دستگاه حدود 44 دقیقه است. با یک دفعه شارژ کامل آن می‌توان حدود 9 ساعت وب‌گردی یا حدود 26 ساعت مکالمه داشت. یک بار شارژ کامل می‌تواند برای دیدن حدود 12 ساعت پخش ویدئو و حدود 6 ساعت اجرای باز مناسب باشد. درگاه اتصالی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است، USB Type-C 2.0 می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro 5G

گوشی شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G دو سیم کارت

گوشی موبایل شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت در سال 2023 عرضه شد. سیستم عامل این گوشی در زمان عرضه اندروید 12 است. این دستگاه دارای ابعاد 162.9 در 76 در 7.9 میلی‌متر و وزن 181 گرم می‌باشد و در رنگ‌های مشکی، آبی و زرد تولید می‌شود.

اگر بخواهید در مورد نمایشگر گوشی شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G اطلاعاتی کسب کنید، باید بدانید ابعاد 6.67 اینچ، نوع AMOLED، رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل است. این موبایل دارای پردازنده QUALCOMM SM7325 SNAPDRAGON 778G 5G و پردازنده گرافیکی ADRENO 642L می‌باشد. این موبایل دارای رم با ظرفیت 8 گیگابایت و حافظه داخلی با ظرفیت 256 گیگابایتی است.

کیفیت دوربین اصلی این دستگاه قابل قبول است. دوربین اصلی واید این محصول 108 مگاپیکسل می‌باشد. این دوربین از فوکوس خودکار با تشخیص فاز و حالت عکاسی در شب بهره می‌برد از مشخصات دیگر آن می‌توان به 1/1.52 اینچ سایز سنسور و 0.7 میکرومتر سایز پیکسل و گشودگی دیافراگم F/1.9 اشاره کرد. عکس‌های دوربین اصلی این موبایل دارای کنتراستی عالی است و رنگ‌ها به صورت واقعی نشان می‌دهد. کیفیت عکس‌های این تلفن همراه قابل قبول هستند و از سطح انتظار برای یک گوشی میان‌رده بهتر می‌باشند.

دوربین اولتراواید این دستگاه 8 مگاپیکسلی است و پوشش 120 درجه دارد. سنسور این دوربین اندازه ۱٫۱.۴ اینچی دارد و از اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر بهره می‌برد. این دوربین نیز عکس‌های با کیفیتی به کاربر ارائه می‌دهد. این عکس‌ها رنگ‌هایی واقعی دارند اما از کنتراست متوسطی بهره‌مند هستند. به لطف حالت عکاسی در شب، شما می‌توانید هم با دوربین اصلی و هم با دوربین اولتراواید عکس‌های با کیفیتی با جزئیات خوبی را ثبت نمایید. دوربین ماکروی این گوشی شیائومی 2 مگاپیکسلی می‌باشد. حسگر دوربین سلفی پوکو ایکس ۵ پرو، 16 مگاپیکسلی است. عکس‌های سلفی این گوشی با کیفیت هستند و جزئیات نسبتاً خوبی دارند. 

باتری گوشی از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپری است. با توجه به عملکرد باتری آن می‌توان آن را به عنوان بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری برای استفاده روزمره، اجرای بازی، وب‌گردی و تماشای فیلم انتخاب کرد. شارژر این گوشی هوشمند 67 واتی است. این باتری در حدود 50 دقیقه فول شارژ می‌شود. 

گوشی شیائومی مدل Poco X5 Pro 5G

گوشی شیائومی پوکو مدل M6 Pro 4G 

گوشی شیائومی پوکو مدل M6 Pro 4G در سال 2024 با سیستم عامل اندروید 13 عرضه شد. این دستگاه دارای 179 گرم وزن و ابعاد 161.1 در 75 در 8 میلی‌متر می‌باشد.

نمایشگر این دستگاه 6.67 اینچی و از نوع AMOLED است. این نمایشگر از رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل بهره می‌برد. تراشه 8 هسته‌ای که در پوکو M6 پرو به کار رفته است، MediaTek Helio G99 Ultra و پردازنده گرافیکی آن Mali-G57 MC2 است. شیائومی پوکو مدل M6 Pro 4G دارای رم 12 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی می‌باشد.

اکنون نوبت به بررسی دوربین‌های M6 Pro 4G رسیده است. دوربین اصلی واید این موبایل 64 مگابایتی است و از فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، 1/2.0 اینچ سایز سنسور و 0.7 میکرومتر سایز پیکسل بهره می‌برد. گشودگی دیافراگم این لنز f/1.8 است. این دوربین عملکرد خوبی دارد اما رنگ‌ها در آن کمی دورتر از واقعیت هستند. حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ اصلی 1080P است. این ویدئوها جزئیات خوبی دارند و برخی از لرزش‌ها به وسیله لرزشگیر الکتریکی حذف خواهد شد.

دوربین اولتراواید پوکو M6 پرو، 8 مگاپیکسلی است و تصاویر ثبت شده با آن دارای جزئیات مناسبی هستند اما باز هم مشکل رنگ در آن وجود دارد. دوربین ماکروی آن 2 مگاپیکسلی می‌باشد و برای استفاده معمولی مناسب است. دوربین سلفی این گوشی 16 مگاپیکسلی می‌باشد. این لنز تصاویر با کیفیتی و با رنگ‌های مناسبی را ثبت می‌کند. در حالت پرتره نیز سوژه به خوبی از پس‌زمینه جدا خواهد شد. حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی نیز 1080P است.

گوشی پوکو M6 پرو دارای باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی است و از شارژر سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند. زمان مورد نیاز برای فول شارژ شدن این باتری حدود 44 دقیقه است. درگاه اتصال شارژر این محصول USB Type-C 2.0 می‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی اقتصادی شیائومی

بهترین گوشی شیائومی از نظر دوربین و باتری پوکو مدل M6 Pro 4G 

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro 4G

اگر به دنبال بهترین گوشی شیائومی از لحاظ باتری و دوربین هستین که قیمت مناسبی داشته باشد، گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro 4G ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت گزینه مناسبی خواهد بود. این تلفن همراه در سال 2024 تولید و عرضه شد. سیستم عامل آن در زمان عرضه اندروید 13 است. این دستگاه 188 گرم وزن دارد و از ابعاد 161.1 در 75 در 8 میلی‌متر برخوردار است. رنگ‌هایی که برای ساخت این محصول در نظر گرفته شده است، مشکی، بنفش و سبز تیره هستند.

اگر بخواهید اطلاعاتی در مورد صفحه نمایش شیائومی Redmi Note 13 Pro 4G کسب نمایید، باید به ابعاد 6.67 اینچی آن از نوع AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتزی و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسلی اشاره کنیم. پردازنده 8 هسته‌ای این دستگاه از نوع MediaTek Helio G99 Ultra و پردازنده گرافیکی آن از نوع Mali-G57 MC2 است. در این مدل ردمی رم با ظرفیت 8 گیگابایت و حافظه داخلی با ظرفیت 256 گیگابایت تعبیه شده است.

دوربین اصلی واید این گوشی 200 مگاپیکسلی است. از مشخصات این دوربین می‌توان به فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر، سایز سنسور 1/1.40 اینچ، 0.56 میکرومتر سایز پیکسل و دیافراگم f/1.7 اشاره کرد. این دوربین تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند و همین موضوع یکی از مزایای موبایل Redmi Note 13 Pro 4G نیز هست. دوربین اولتراواید این دستگاه پوشش 120 درجه دارد و از گشودگی دیافراگم f/2.2 برخوردار است. دوربین ماکرو این دستگاه 2 مگاپیکسلی می‌باشد. حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت 1080P است. دوربین سلفی این محصول 16 مگاپیکسلی می‌باشد و از حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری 1080P بهره می‌برد. 

بهترین گوشی از نظر دوربین و باتری با ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر و حداکثر توان شارژ پشتیبانی 67 وات. این باتری برای فول شارژ شدن نیاز به حدود 46 دقیقه زمان دارد. درگاهی که برای شارژ شدن آن در نظر گرفته شده است USB Type-C 2.0 می‌باشد. 

پیشنهاد مطالعه: انواع محصولات برند شیائومی

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro 4G

نتیجه‌گیری

شیائومی یکی از برندهایی است که گوشی‌های هوشمند با کیفیتی به کاربر ارائه می‌دهد. این گوشی‌ها علاوه بر عملکرد مطلوب، قیمت مناسبی هم دارند. بخشی از کیفیت گوشی‌های شیائومی مدیون دوربین‌های خوب و باتری قابل قبول آنها است. در این مقاله از مجله بروزکالا به بررسی برخی از بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری و دوربین پرداختیم و نگاهی به ویژگی‌های مهم آنها کردیم. دو مدل از بهترین موبایل‌ها از نظر دوربین و باتری گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro plus 5G و شیائومی مدل Redmi Note 13 Pro 4G هستند که دوربین اصلی آنها 200 مگاپیکسلی است و از باتری با ظرفیت بالا بهره می‌برند.

شما از بین محصولات معرفی شده، کدام مدل را می‌پسندید؟ آیا شما بین گوشی‌های جدید شیائومی محصولی را می‌شناسید که دارای دوربین با کیفیت و باتری خوبی باشد؟ شما دوستان گرامی می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان بروزکالا تماس بگیرید و با آنها مشاوره رایگان داشته باشید.

سوالات متداول

1. در حال حاضر بهترین گوشی‌های میان‌رده شیائومی چیست؟

بروزکالا در مقاله‌ای با عنوان راهنمای خرید موبایل میان رده شیائومی چند نمونه از بهترین گوشی‌های جدید میان‌رده این برند را به شما معرفی کرده است.