بهترین کیبورد برای تایپ سریع تایپیست ها

هر شغلی ابزار خاص خود را دارد و تایپیست‌ها هم به یک کیبورد نیاز دارند که به خوبی تمام نیازهایشان را پاسخگو باشد. کیبورد مناسب برای تایپیست‌ها باید نرم، روان و خوانا باشد تا هنگام تایپ کردن انگشت‌ها را اذیت نکند و به راحتی بتوان اعداد و حروف روی آن را خواند. اگر شما هم به خاطر شغل‌تان باید زیاد با کیبورد سر و کار داشته باشید، ما در این راهنما به بهترین صفحه کلید برای تایپ اشاره کرده‌ایم.

آنچه در این مقاله بررسی می‌کنیم:

1. کیبورد گرین مدل GK-302 با حروف فارسی
2. کیبورد رپو مدل NK1800 با حروف فارسی
3. کیبورد ای فورتک مدل KR-83 USB
4. کیبورد گرین مدل GK-503 با حروف فارسی
5. کیبورد گرین مدل GK-501 با حروف فارسی
6. کیبورد تسکو مدل TK 8024‌‏
7. کیبورد ای فورتک مدل KR-85 USB

کیبورد گرین مدل GK-302 با حروف فارسی

بهترین کیبورد برای تایپ تایپیست‌ها، کیبورد گرین مدل GK-302 با حروف فارسی است. این کیبورد طراحی زیبایی دارد، دکمه‌های آن نرم و بی‌صدا هستند و کار کردن با آن‌ها خسته کننده نیست. کیفیت ساخت و دوام این کلیدها به نحوی است که در صورت تایپ طولانی مدت هم هیچ مشکلی برای آن‌ها به وجود نمی‌آید. از طرف دیگر علاوه بر کلیدهای عادی، در این کیبورد ۱۰ کلید مولتی‌مدیا هم گنجانده شده که کاربرد آن‌ها کنترل مستقیم موسیقی یا پخش فیلم است.

این کیبورد از نوع ممبران است. به این معنی که دکمه‌های آن برخلاف اکثر کیبوردها، مجزا و متحرک نیستند، بلکه به صورت یک پد فشاری یکپارچه عمل می‌کنند. روی این کلیدها حروف فارسی هم قرار گرفته تا کار را برای شما راحت‌تر کنند. تعداد این کلیدها نیز ۱۱۴ عدد است و چاپ روی آن‌ها از نوع دیجیتالی است که هر کدام با یک لایه محافظ پوشانده شده‌اند. از نظر طول عمر، این کلیدها می‌توانند ۱۰ میلیون دفعه کلیک را دوام بیاورند.

ابعاد حدودی کیبورد گرین GK-302 شامل ۴۴۵×۱۶۵×۲۶ میلی‌متر و وزن آن نزدیک ۵۲۵ گرم است. این کیبورد با رنگ مشکی عرضه می‌شود که به خوبی با هر میز کار و دکوراسیونی هماهنگ می‌شود. بدنه آن نیز از نوع پلاستیک ABS است.‌ کیبورد گرین GK-302 از طریق یک کابل USB 2.0 با طول ۱۳۰ سانتی‌متر به سایر دستگاه‌ها متصل می‌شود و از آن می‌توان تقریبا برای تمام انواع کامپیوتر استفاده کرد.

پیشنهاد مطالعه:  بهترین موس و کیبورد بی سیم

کیبورد گرین مدل GK-302

کیبورد رپو مدل NK1800 با حروف فارسی

رپو یک برند چینی جوان و مطرح در زمینه تولید کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی است. برخی از تولیدات این شرکت شامل هدست‌های بی سیم، ماوس، کیبورد، اسپیکر و غیره هستند. کیبورد رپو مدل NK1800 با حروف فارسی نیز از بهترین محصولات این شرکت است که انتخاب خوبی برای تایپیست‌ها در نظر گرفته می‌شود.

تعداد کلیدهای این صفحه کلید برای تایپ ۱۰۴ عدد است که کیفیت ساخت بالا و دوام عالی از اصلی‌ترین مشخصه‌های این کلیدها هستند. داشتن کلیدهای استاندارد تایپ و بخش جداگانه برای اعداد نیز به شما در تایپ کردن سریع حروف و اعداد کمک می‌کنند. این کیبورد با ابعاد ۳۰×۱۵۰×۴۵۰ میلی‌متر عرضه می‌شود و وزن آن نیز حدودا ۵۴۴ گرم است. کیبورد رپو NK1800 از اتصال USB 2.0 پشتیبانی می‌کند و با یک سیم به طول ۱.۵ متر عرضه می‌شود. این کیبورد امکان اتصال به طیف وسیعی از رایانه‌ها را دارد. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این صفحه کلید این است که در برابر نفوذ مایعات مقاوم است. تایپیست‌ها و افراد پرمشغله معمولا به خاطر کار زیاد، چای یا نوشیدنی خود را حین کار میل می‌کنند و ممکن است لیوان‌شان را نزدیک صفحه کلید قرار دهند. این افراد با خرید کیبورد NK1800 مطمئن هستند که در صورت ریختن مایعات، صفحه کلید آسیبی نمی‌بیند.

کیبورد رپو مدل NK1800

کیبورد ای فورتک مدل KR-83 USB

کمپانی ای فورتک (A4Tech) یک کمپانی تایوانی است که در زمینه تولید سخت‌افزار و لوازم جانبی کامپیوتر تخصص دارد. این کمپانی محصولاتی همچون اسپیکر، هدست، ماوس، کیبوردهای سیم دار، کیبوردهای بی سیم و غیره را عرضه می‌کند. کیبورد ای فورتک مدل KR-83 USB یکی از محصولات پرطرفدار این شرکت است که برای تایپیست‌ها، کارمندها و تمام مشاغلی که به یک کیبورد باکیفیت نیاز دارند مناسب است. این کیبورد با وزن ۵۱۰ گرم و ابعاد ۴۴۹×۱۵۱×۲۲ عرضه می‌شود. به‌علاوه از اتصال USB 2.0 پشتیبانی می‌کند و یک کابل ۱۵۰ سانتی متری دارد. این کیبورد با اکثر کامپیوترها و سیستم عامل‌های ویندوز سازگار است.

تعداد کلیدهای آن نیز ۱۰۴ عدد است و نرم بودن این کلیدها باعث شده که با هر فشار، فورا سیگنال مورد نظر را به کامپیوتر ارسال کنند و شما را اذیت نکنند. این کلیدها دارای انحنا هستند که این طراحی باعث شده بتوانید انگشتان‌تان را به راحتی روی آن‌ها قرار دهید. به لطف این طراحی حتی اگر ساعت‌ها با این کیبورد کار کنید، انگشتان‌تان خسته نخواهند شد. از این گذشته، این کلیدها طراحی استانداردی دارند و برای تایپ سریع و ده انگشتی مناسب هستند.

یکی از اصلی‌ترین مزایای این کیبورد، چاپ لیزری کلیدهای آن است که این چاپ با گذشت زمان و تماس مکرر انگشت‌ها با کلید، پاک نمی‌شود. این محصول همچنین با ۲ پایه برای تنظیم ارتفاع عرضه می‌شود که می‌توانید آن را به دلخواه تنظیم کنید و در موقعیت دلخواه‌تان قرار دهید. یکی از منحصر به فردترین ویژگی‌های این صفحه کلید تایپ سریع، حفره‌های تخلیه مخصوص موجود در آن است. این حفره‌ها کمک می‌کنند که در صورت ریختن اشتباهی نوشیدنی‌تان، مایعات به راحتی از صفحه کلید خارج شوند و به کلیدها و بخش‌های حساس آن آسیبی وارد نکنند. این گونه خطر آسیب دیدن کیبورد کاهش و طول عمر آن افزایش پیدا می‌کند. اما خبر خوب این است که می‌توانید تمام این ویژگی‌های خاص را با قیمتی عالی خریداری کنید زیرا کیبورد ای فورتک KR-83 USB جزو مقرون به صرفه‌ترین مدل‌های موجود در بازار است.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت کیبورد گیمینگ و معمولی

کیبورد ای فورتک مدل KR-83 USB

کیبورد گرین مدل GK-503 با حروف فارسی

امروزه در اکثر مشاغل، کارکنان به نحوی با کامپیوتر سر و کار دارند. کیبورد هم یکی از قطعات مهم در هر کامپیوتر است که شاید نیاز باشد در هر روز ساعت‌ها با آن کار کنید. به همین خاطر باید به کیفیت آن اهمیت زیادی دهید.‌ اگر علاوه بر کارآیی، خاص بودن هم برای شما حائز اهمیت است کیبورد گرین مدل GK-503 یک انتخاب عالی برای شماست. این کیبورد ظاهر متفاوتی دارد و یک ولوم دیجیتال منحصر به فرد برای کنترل مستقیم صدا در بخش بالایی آن تعبیه شده که این طراحی، زیبایی و خاص بودن آن را تکمیل کرده است. 

اگر میز کارتان کوچک است یا این که صفحه کلیدهای بزرگی که کل فضا را اشغال می‌کنند را نمی‌پسندید، از خرید کیبورد گرین مدل GK-503 پشیمان نمی‌شوید. این کیبورد طراحی بسیار کم حجمی دارد که با وزن ۵۶۵ گرم و ابعاد 443×154×23 میلی‌متر عرضه می‌شود. به علاوه طراحی آن از نوع Ultra-Flat (کاملا صاف) است، این یعنی برجستگی چشمگیری ندارد و کاملا تخت به نظر می‌رسد. کم بودن ارتفاع دکمه‌ها باعث می‌شود سرعت تایپ کردن‌تان به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند.

تعداد کلیدهای این کیبورد ممبران نیز 116 کلید است که 12 عدد از آن‌ها کلید مولتی‌مدیا هستند. این کلیدها بسیار نرم، خوش دست و بی صدا هستند. اگر صدای کلیدها شما را اذیت می‌کند، این کیبورد گزینه مناسبی است زیرا این امکان را فراهم می‌کند که در سکوت و بدون صدای آزاردهنده کار کنید. تکنیک چاپ روی این کلیدها از نوع چاپ دیجیتال است که یک روکش محافظ نیز روی آن‌ها قرار گرفته است.

جنس بدنه این محصول از پلاستیک ABS است و قسمت بالایی آن هم با پوشش آلومینیومی پوشانده شده که زیبایی محصول را دوچندان کرده است. از نظر دوام، این صفحه کلید تایپ سریع بسیار مقاوم است و می‌توانید برای کارهای سنگین هم روی آن حساب کنید. این کیبورد از طریق یک سیم ۱.۵ متری به کامپیوترتان متصل می‌شود و از درگاه USB پشتیبانی می‌کند.

کیبورد گرین مدل GK-503

کیبورد گرین مدل GK-501 با حروف فارسی

اگر تایپیست هستید، حتما کیبورد گرین GK-501 را در لیست گزینه‌هایتان قرار دهید. در طراحی این کیبورد، به راحتی کاربران توجه ویژه‌ای شده است، به همین خاطر از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد. این کیبورد دارای ابعاد ۲۲×۱۸۴×۴۶۵ میلی‌متر و وزن ۵۷۵ گرم است که وزن و اندازه متناسبی دارد و برای قرارگیری در هر محیطی مناسب است. این کیبورد را می‌توانید هم در خانه و هم در ادارات استفاده کنید.

تعداد کلیدهای کیبورد گرین مدل GK-501  نیز ۱۱۷ عدد هستند. جنس این کلیدها به همراه قسمت میانی آن‌ها از پلاستیک مات است. اما در قسمت کناره‌های کیبورد و محل قرارگیری مچ، پلاستیک براق به کار رفته است. این کلیدها نرم و بی‌صدا هستند و حتی اگر استفاده سنگین و مداومی از کیبورد می‌کنید، هیچ مشکلی با این کیبورد نخواهید داشت. این صفحه کلید، ۱۳ کلید مولتی‌مدیا نیز دارد و میانگین عمر مفید کلیدهای آن ۱۰ میلیون کلیک تخمین‌زده می‌شود. چاپ حروف و اعداد روی دکمه‌ها نیز از نوع دیجیتالی است که مقاومت خوبی در برابر استفاده مداوم دارند. این کلیدها همچنین با یک لایه محافظ هم پوشانده شده‌اند که به دوام رنگ آن‌ها افزوده است. نوع اتصال این کیبورد USB 2.0 است و با یک سیم ۱۵۰ سانتی‌متری عرضه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: نحوه تمیز کردن کیبورد

کیبورد گرین مدل GK-501

کیبورد تسکو مدل TK 8024‌‏

تسکو یک شرکت با تجربه در زمینه تولید محصولات کامپیوتری است. کیبورد تسکو مدل TK 8024‌ هم یکی از صفحه کلیدهای تولید شده توسط این شرکت است که به خاطر داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد و دوام بالا شناخته می‌شود. این صفحه کلید با استفاده از کانکتور PS2 به کامپیوترتان متصل می‌شود. 

زمانی که پشت کیس کامپیوتر را نگاه کنید، متوجه وجود پورت‌های متعددی می‌شوید. یکی از این پورت‌ها که در گذشته مشهور بود، پورت PS2 نام دارد. این پورت با وجود سرعت و کیفیت بالایی که داشت، با عرضه پورت USB، کم کم جای خود را به این پورت جدید داد. اما شرکت تسکو تصمیم گرفت که این پورت را دوباره زنده کند و این صفحه کلید را به نحوی طراحی کند که به آن متصل شود.

در حقیقت نوع کانکتور لوازم جانبی‌ای (مثل کیبورد یا ماوس) که به کامپیوتر متصل می‌شوند، نقش بسزایی در سرعت اجرای دستورات ایفا می‌کند. کانکتورهای USB در آن واحد تنها قابلیت دریافت ۶ دستور را دارند. از آنجایی که در شغل تایپیست‌ها، سرعت نقش بسزایی ایفا می‌کند‌، این مقدار کافی نیست و ممکن است نتواند تایپیست‌ها را راضی کند. اگر تایپیست ده انگشتی و حرفه‌ای هستید، به یک کیبورد حرفه‌ای مثل خودتان هم نیاز دارید. کیبوردی که بتواند خیلی سریع به حرکات دست و دستوراتی که به آن می‌دهید عمل کند و آن‌ها را بی وقفه و بدون تاخیر اجرا کند. مزیت کانکتورهای PS2 نسبت به USB این است که میزان تاخیر در آن‌ها بسیار پایین و حتی نزدیک به صفر است. به همین خاطر است که شرکت تسکو سراغ این کانکتور قدیمی رفت.

وزن این کیبورد حدود ۵۸۰ گرم و طول کابل آن ۱۸۰ سانتی متر است. به خاطر طول بالای کابل، این کیبورد را می‌توانید جابجا کنید و آزادی عمل بالایی داشته باشید. تعداد دکمه‌های این کیبورد ۱۰۳ به اضافه ۱۴ کلید میانبر است. این دکمه‌ها فاصله خیلی کمی از هم دارند که این طراحی علاوه بر این که تایپ کردن را راحت‌تر کرده، مانع از ورود گرد و غبار به داخل کیبورد می‌شود. این دکمه‌ها همچنین بسیار نرم و خوش دست هستند و کیفیت بالایی دارند. در آخر بهتر است بدانید که این کیبورد در مقابل نفوذ مایعات هم مقاوم است و با قیمت مقرون به صرفه‌ای عرضه می‌شود.

کیبورد تسکو مدل TK 8024‌‏

کیبورد ای فورتک مدل KR-85 USB

اگر دنبال یک کیبورد با طراحی استاندارد و ویژگی‌های مناسب هستید که از آن برای پروژه‌های تایپ استفاده کنید، کیبورد ای فورتک مدل KR-85 USB یکی از گزینه‌های مناسب است. این کیبورد به خاطر گرد بودن لبه کلیدهایش، راحتی و سرعت بیشتری را حین تایپ برای شما فراهم می‌کند. همچنین در زیر این کیبورد ۲ پایه تعبیه شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها برای تنظیم ارتفاع استفاده کنید. به طور کلی این کیبورد هر آنچه که برای تایپ ده انگشتی نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

طول کابل کیبورد مخصوص تایپ مدل KR-85 نیز ۱۵۰ سانتی‌متر و نوع پورت آن USB است که به خوبی با اکثر سیستم‌ها سازگار است. وزن این کیبورد نیز ۵۶۰ گرم و تعداد کلیدهای آن ۱۰۴ عدد هستند. این کلیدها به صورت کاملا استاندارد طراحی شده‌اند و فاصله‌ها به درستی رعایت شده‌اند تا هنگام تایپ، اشتباهی دکمه‌های دیگر را فشار ندهید. کیفیت این کلیدها نیز بسیار عالی است و کاملا نرم هستند. 

یکی از مزایای این کیبورد مقرون به صرفه این است که اعداد و حروف به صورت لیزری حک شده‌اند. این یعنی به راحتی پاک نمی‌شوند و برای تایپیست‌هایی که مدت زیادی با کیبورد کار می‌کنند مناسب هستند. البته کیبورد ای فورتک مدل KR-85 USB با وجود مزایای گسترده‌ای که دارد، در برابر نفوذ مایعات مقاوم نیست. بنابراین هنگام کار باید بیشتر مراقب باشید که نوشیدنی‌تان را روی این صفحه کلید نریزید.

کیبورد ای فورتک مدل KR-85 USB

سخن پایانی

کیبورد جزو جدایی ناپذیر از کار تایپیست‌ها در نظر گرفته می‌شود که تایپیست‌ها باید به کیفیت و قابلیت‌های آن اهمیت زیادی دهند. در حقیقت اگر سراغ گزینه‌های بی کیفیت که خیلی زود خراب می‌شوند بروید، هزینه‌تان را دور ریخته‌اید. پس باید یکی از بهترین کیبوردهای موجود را خریداری کنید. از آنجایی که پیدا کردن بهترین صفحه کلید برای تایپ از بین گزینه‌های متعدد در بازار کار سختی است ما در اینجا بهترین‌ها را به شما معرفی کردیم تا انتخاب درستی داشته باشید.

سوالات متداول 

1. مهم‌ترین ویژگی‌های کیبورد مخصوص تایپ چه هستند؟

کیبوردی برای تایپیست‌ها مناسب است که ویژگی‌هایی همچون این موارد را ارائه دهد: دوام بالا، دکمه‌های نرم، چاپ باکیفیت روی دکمه‌ها، خوش دست بودن و سازگار بودن با انواع دستگاه‌ها.

2. آیا مقاومت کیبورد در برابر نفوذ مایعات یک ویژگی ضروری است؟

اگر چه این ویژگی این اطمینان را به شما می‌دهد که در صورت ریختن تصادفی مایعات، خطری کیبوردتان را تهدید نمی‌کند اما وجود آن ضروری نیست. در حقیقت اگر فردی هستید که از لوازم دیجیتالی و وسایل‌تان به خوبی مراقبت می‌کنید، لزوما نیازی نیست که کیبوردی با این قابلیت را خریداری کنید.

3. کدام برندها کیبوردهای مناسبی برای تایپیست‌ها عرضه می‌کنند؟

اکثر برندهای معتبر کیبوردهای باکیفیتی را تولید و عرضه می‌کنند. اما برندهای ای فورتک، تسکو، رپو و گرین عملکرد عالی‌ای در این زمینه دارند و کیبوردهای آن‌ها با قیمت مقرون به صرفه‌ای عرضه می‌شوند.