بررسی انواع مانیتور ایسوس برای بازی با قیمت ارزان

تجربۀ لحظات پرهیجان بازی برای یک گیمر حرفه‌ای، بدون یک مانیتور گیمینگ حرفه‌ای غیر ممکن است. مانیتورهای ایسوس به عنوان یکی از موفق ترین و بهترین انواع مانیتورهای گیمینگ، با قیمت های مختلفی در بازار موجودند. در این مطلب از مجله اینترنتی بروزکالا، به بررسی مانیتور ایسوس و مقایسه مانیتورهای گیمینگ ایسوس می پردازیم. 

 

مانیتور ASUS VA24DQ ایسوس: بهترین مانیتور برای استفاده ترکیبی

اگر بازی های رقابتی انجام نمی دهید یا نرخ فریم بسیاری از بازی هایی که انجام می دهید از 75FPS  فراتر نمی رود، مانیتور ایسوسASUS VA24DQ  بهترین مانیتور ایسوس گیمینگ ارزان قیمت است. ASUS VA24DQ  دارای یک پنل IPS است و به کار بردن این نوع از پنل ها در این مانیتور ایسوز باعث می شود که این نمایشگر زاویه دید کامل 178 درجه را فراهم  کند، بنابراین وقتی از زوایای دیگر به آن نگاه می کنید، تغییری در رنگ، کنتراست یا روشنایی به وجود نمی‌آید.

علاوه بر این، این مانیتور ایسوس رنگ های دقیق، سازگار و پر جنب و جوشی را با پشتیبانی از عمق رنگ 8 بیتی و محدوده رنگ 99٪ sRGB  ارائه می دهد؛ از این رو این صفحه نمایش برای انجام طراحی های گرافیکی ابتدایی مناسب است. همانند همه مانیتورها در این محدوده قیمتی، رزولوشن این نمایشگر 1080 در 1920(Full HD) است، که این رزولوشن تراکم پیکسلی مناسبی را روی مانیتورهای 24 اینچی فراهم می کند تا تصاویر و متن ها واضح و با تمام جزئیات نمایش داده شوند.

مانیتور ASUS VA24DQ ایسوس

همچنین، اجرای بازی ها در حالت p1080 برای CPU و GPU اکثر سیستم ها چندان دشوار نیست، بنابراین می توانید FPS بالاتر را در بازی های ویدئویی حفظ کنید. اکنون، می توانید مانیتورهای IPS  1080p  27 اینچی را در این محدوده قیمتی پیدا کنید؛ با این حال، ما مدل های 24 اینچی را توصیه می کنیم، زیرا رزولوشنp 1080 باعث می شود تراکم پیکسلی به طور قابل توجهی در نمایشگرهای 27 اینچی کاهش یابد. به طور کلی مانیتورهای IPS علاوه بر ارائه بهترین رنگ ها و زاویه دید بالا، سرعت پاسخ دهی مناسبی نیز دارند، بنابراین هیچ سایه قابل توجهی در امتداد تغییر مکان اجسام با حرکت سریع وجود نخواهد داشت. یکی از بهترین مانیتور های گیمینگ ایسوس ASUS VA24DQ IPS ویژگی های مفید بسیاری از جملهAMD FreeSync ، که نرخ تجدید متغیر(VRR) را برای کارت های گرافیک سازگار ارائه می دهد، را در اختیارتان قرار می دهد.

بیشتر بخوانید: مقایسه تلویزیون و مانیتور کامپیوتر با ۷ معیار ساده

از آنجا که قیمت مانیتور asus مدل VA24DQ در این محدوده ایده‌آل است باوجود امکانات ورودی DisplayPort ، می توانید علاوه بر خرید پردازنده های گرافیکی AMD از FreeSync  سازگار با کارت های NVIDIA نیز استفاده کنید. محدوده FreeSync ASUS VA24DQ  48 تا 75 هرتز است، بنابراین تا زمانی که FPS شما در این محدوده باشد، هیچ گونه مشکلی را در تصویر مشاهده نخواهید کرد.FreeSync ، زیر 48FPS  کار نمی کند، اما به محض اینکه FPS شما به بالاتر از 48FPS برسد، دوباره فعال می شود. برای گسترش دامنه می توانید از CRU استفاده کنید. در بررسی مانیتور گیمینگ از دیگر ویژگی های مفید آن می توان به تنظیمات مختلف تصویر، تایمر روی صفحه و ردیاب نرخ تازه سازی اشاره کرد.

طراحی مانیتور ایسوس ASUS VA24DQ دارای حاشیه های بسیار نازکی است که برای یکپارچه سازی چند مانیتور اقتصادی ایده آل می باشد. همچنین این مانیتور با پایه VESA سازگار است و قابلیت تنظیم شیب 5- درجه/23 درجه وجود دارد. گزینه های اتصال شامل HDMI 1.4، DisplayPort 1.2، VGA، جک هدفون و دو بلندگوی داخلی 2وات است.

قیمت مانیتور ایسوس ASUS VP249QGR  نیز حالت رقابتی دارد. درست مانندASUS VA24DQ ، ASUS VP249QGR  دارای پنل IPS با وضوح p1080، زاویه دید 178 درجه، عمق رنگ 8 بیتی و محدوده رنگ ~ 99٪ sRGB  است. بنابراین، همان کیفیت تصویر پر جنب و جوش در این مانیتور نیز یافت میشود. با این حال، VP249QGR دارای نرخ تازه سازی سریع 144 هرتز نیز می باشد! این نرخ تازه سازی، به شرط اینکه GPU شما بتواند از پس این نرخ فریم بالا بربیاید، به مانیتور اجازه می دهد تا فریم در ثانیه ای تا حدود بیش از دو برابر نسبت به یک صفحه نمایش معمولی 60 هرتزی، نمایش دهد. در نتیجه، حرکت در بازی های ویدئویی به طور قابل توجهی روان تر است!

مانیتور ایسوس گیمینگ

در واقع، این یک ویژگی گیمینگ ضروری برای بازی های تیراندازی اول شخص و بازی های مسابقه ای است، اما دیگر بازی هایی که GPU شما بتواند آن ها را با FPS بالا اجرا کند نیز از این ویژگی بهره مند خواهند شد! در حالی که پنل های IPS به طور کلی دارای سرعت پاسخدهی بالایی می باشند، اما شما قادر خواهید بود تا برخی از اجسام در حال حرکت سریع را در مواقعی که بر روی آن سوژه تمرکز می کنید، در نرخ فریم 144 هرتز مشاهده کنید.

اگر از گیمرهای بازی هایی با FPS بالا هستید و دوست دارید که تا حد ممکن سایه کمتری را مشاهده کنید، خرید مانیتورهای مجهز به پنل TN را مد نظر قرار دهید. اما در این صورت باید ویژگی های برتری مانند کیفیت تصویر و زاویه دید را نادیده بگیرید. همچنین می توانید یک مدل IPS  گرانتر با سرعت پاسخدهی سریعتر را خریداری کنید.

مانیتور ایسوس ASUS VP249QGR از طریق ورودی HDMI  و DisplayPort از FreeSync  تا 144 هرتز پشتیبانی می کند. محدوده نرخ تازه سازی متغیر این مانیتور 48-144 هرتز است، اما حتی زمانی که نرخ فریم تصویر به کمتر از 48FPS  برسد نیز، FreeSync  جادوی خود را با استفاده ازLFC (جبران فریم پایین) به نمایش می گذارد. علاوه بر این، این فناوری در همه مانیتورهای FreeSync با دامنه گسترده VRR پشتیبانی می شود.

از دیگر ویژگی های گیمینگ این مانیتور ایسوس می توان به فناوریELMB (تاری حرکتی بسیار پایین)، تنظیمات تصویر از پیش کالیبره شده و ابزارهای GamePlus ASUS اشاره کرد. در زمینه طراحی باید بگوییم که پایه این مانیتور تنها شیب است، اما در عوض دارای حاشیه های فوق العاده نازک و همچنین سازگاری با VESA است. گزینه های اتصال شامل HDMI 1.4، DisplayPort 1.4، VGA و یک پورت خروجی صوتی برای دو بلندگوی داخلی 2 واتی است. نرخ فریم 144 هرتز از طریق HDMI و DisplayPort پشتیبانی می شود!

مانیتورASUS VG245H  : یکی از بهترین مانیتورهای اقتصادی

اگر به دنبال خرید مانیتور گیمینگ ارزان قیمت با عملکرد روان هستید، مانیتور ASUS VG245H  بسیاری از ویژگی ها را با  قیمت نسبتا پایین ارائه می دهد. اول از همه، در صورت داشتن کارت گرافیکAMD، این مانیتور از فناوری AMD FreeSync برای کاهش مشکلات پرش تصویر بهره می برد. علاوه بر این، سرعت پاسخدهی 1 میلی ثانیه پنل TN، عدم وجود سایه در ادامه حرکت اجسام با سرعت بالا را تضمین می کند.

مانیتورASUS VG245H

مانیتور ایسوس مدل ASUS VG245H FreeSync به وسیله تنظیم ارتفاع، شیب، چرخش و محور کاملاً قابل تنظیم است و ویژگی های منحصر به فرد GameVisual و GamePlus را ارائه می دهد. یکی دیگر از ویژگی ها، وجود تنظیمات از پیش مشخص شده تصویر برای ژانرهای مختلف بازی است.

اتصالات شامل دو پورت HDMI 1.4، یک پورت VGA و دو بلندگوی 2 واتی است، که تمام این اتصالات آن را به بهترین مانیتور ایسوس برای بازی های کنسولی تبدیل می کند. در این دامنه قیمتی مدل هایی با صفحه نمایش 27 اینچی در دسترس هستند، اما از آنجا که رزولوشن آنچنان بالا نیست، اگر نزدیک صفحه بنشینید، تصویر کمی بی کیفیت تر به نظر می رسد.

مانیتور ASUS VG248QE برای بازی های رقابتی

هیچ مانیتور 144 هرتزی با قیمت خیلی پایین وجود ندارد، اما مانیتور ایسوس مدل ASUS VG248QE در حال حاضر در مقایسه با رقبای خود، قیمت مناسبی دارد. این مانیتور همه ویژگی های مورد نیاز را برای برتری در برابر حریفان در بازی های رقابتی ارائه می دهد. از جمله این ویژگی ها می توان به نرخ تازه سازی سریع 144 هرتز و سرعت پاسخدهی 1 میلی ثانیه اشاره کرد. این مانیتور کاملاً ارگونومیک بوده و قابلیت تنظیم شیب، ارتفاع، چرخش و محور را به شما می دهد. این محصول مجهز به دو بلندگوی داخلی 2 وات، HDMI 1.4، DisplayPort 1.2  و اتصالات DVI دوگانه است. اگر به دنبال یک مانیتور 144 هرتز ارزان قیمت هستید، این مانیتور بالاترین ارزش خرید را دارد.

خرید مانیتور ایسوس

متأسفانه، مانیتور ایسوس گیمینگ ASUS VG248QE 144 هرتز از FreeSync پشتیبانی نمی کند، اما با این قیمت قابل قبول است. نسخه 27 اینچی مانیتور یعنی ASUS VG278Q  مشخصات و ویژگی های یکسانی را ارائه می دهد، اما به دلیل نسبت وضوح صفحه نمایش/اندازه، دارای کیفیت تصویر پایین تری می باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین انواع مانیتور گیمینگ 4k

مانیتور ASUS PB277Q : مانیتور گیمینگ اقتصادی p1440

مانیتور ایسوس ASUS PB277Q  یکی از ارزان ترین مانیتورهایp 1440 موجود در بازار است. اگرچه کیفیت تصویر این مدل به دلیل وضوح QHD بسیار بالا است، اما فقط با صرف مبلغ کمی بیشتر میتوانید مانیتور ایسوس ASUS PB278Q را با پنل IPS و نمایش رنگ های پر جنب و جوش تر خریداری کنید.

خرید آنلاین مانیتور ایسوس

مانیتور ایسوس ASUS PB277Q سرعت پاسخدهی 1 میلی ثانیه و نرخ تازه سازی 75هرتز را ارائه می دهد، اما به خاطر داشته باشید که با هزینه کمتر می توانید یک مانیتور 144 هرتزی که عملکرد بهتری را در بازی های سرعتی به شما ارائه می دهد، تهیه کنید. بنابراین، در این محدوده قیمتی، اگر بازی هایی با سرعت پایین تر انجام می دهید و می خواهید از مناظر و تصاویر لذت ببرید، به سراغ یک مانیتور ایسوس p1440 با پنل IPS بروید.

مانیتور Asus TUF Gaming VG259QR

یافتن مانیتورهای گیمینگ p 1080 کار سختی نیست، اما یافتن مانیتوری با قیمت مناسب و حاوی ویژگی های گیمینگ نسبتا کامل نیازمند صرف زمان بیشتری است. مانیتور ایسوس Asus TUF Gaming VG259QR  یک مانیتور اقتصادی بی نظیر است. این مانیتور ایسوس گیمینگ 24.5 اینچی قیمت نسبتا مناسبی دارد، اما از ویژگی ها و فناوری های باکیفیتی که به شما کمک می کند تا از انجام بازی مورد علاقه خود لذت کافی را ببرید، برخوردار است. با وجود دو پورت HDMI وDisplayPort ، می توان این مانیتور را هم به رایانه و هم کنسول های بازی مختلف متصل کرد.

خرید مانیتور ایسوس گیمینگ

مانیتور ایسوس Asus TUF Gaming VG259QR به شما کمک می کند تا به لطف نرخ تازه سازی 165 هرتز همه چیز را با وضوح بالا مشاهده کنید. پشتیبانی از G-Sync مانع از بروز مشکلات تصویری شده و زمان پاسخدهی 1 میلی ثانیه به جلوگیری از هرگونه تاری حرکتی کمک می کند. پنل IPS روی این مانیتور بدون توجه به زاویه دید، مشاهده تصاویر را آسان می کند و روشنایی حداکثر 300 نیت نیز مطمئناً روشنایی مناسبی را در اختیارتان قرار می دهد. این مانیتور بر روی یک پایه انعطاف پذیر نصب می شود، اگرچه در صورت داشتن پایه مناسب، می توانید مانیتور را بر روی آن قرار دهید.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی بهترین انواع لپ تاپ گیمینگ

مانیتور Asus TUF Gaming VG289Q1A

ایسوس قبلاً این جایگاه را با یک مانیتور ایسوس گیمینگ مقرون به صرفه 4K در اختیار داشت، اما حالا این شرکت با یک مدل به روز شده که حتی قیمت کمتری نیز دارد، از خود پیشی گرفته است. Asus TUF Gaming VG289Q1A  در حالی که دارای یک صفحه نمایش 28 اینچی با رزولوشن 4K UHD است، دارای قیمتی بسیار پایین تر از برخی رقبا می باشد. ایسوس با این قیمت تنها یک مانیتور با وضوح بالا را به شما ارائه نمی دهد. ویژگی های این مانیتور فرای این هاست؛ Asus TUF Gaming VG289Q1A  از پنل IPS روشن که عمق رنگ 10 بیتی را ارائه می دهد و می تواند 90 درصد فضای رنگ DCI-P3 را پوشش دهد، استفاده می کند.

مانیتور ایسوس ارزان قیمت

بیشتر بخوانید: معرفی انواع کارت گرافیک گیمینگ

مانیتور ایسوس Asus TUF Gaming VG289Q1A  مانیتوری است که برای مشاهده جزئیات بیشتر در بازی هایRTS ، استراتژی و مبتنی بر داستان مفید خواهد بود. نرخ تازه سازی 60 هرتز این مانیتور در بازی های سریع که همانطور که پیش تر نیز گفته شد، بیشترین بهره را از نرخ تازه سازی 144 هرتز می برند، چندان مفید نخواهد بود.

مانیتور Asus ROG Strix XG27UQ

با خرید مانیتور ایسوس مدل Asus ROG Strix XG27UQ Asus بدون اینکه درعملکرد بازی خللی وارد شود، می توانید از تجربه بصری با کیفیت بالا همراه با رزولوشن 4K و پشتیبانی HDR لذت ببرید. این مانیتور ایسوس گیمینگ یک صفحه نمایش بزرگ 27 اینچی را در اختیار شما قرار می دهد که به لطف تعداد پیکسل بالای تعبیه شده در آن، وضوح فوق العاده ای خواهد داشت. و حتی به شما این امکان را می دهد تا با سرعت تازه سازی 144 هرتز و حداقل زمان پاسخدهی، اکثر بازی ها را اجرا کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید مانیتور مناسب برنامه نویسی + معرفی ۴ مدل برتر

انواع مانیتور ایسوس

 

بیشتر بخوانید: مانیتور ارزان برای PS4

اما آنچه در اینجا بسیار مهم است حداکثر روشنایی 400 نیت این مانیتور ایسوس است که اجرای تصاویر HDR  را امکان پذیر می سازد. این ویژگی را با عمق رنگ 10 بیتی ترکیب کنید تا از مشاهده تصاویری پر جنب و جوش در بازی خود لذت ببرید. این نمایشگر دارای یک پایه با کیفیت، پورت USB و یک جلوه روشنایی منظم است.

مانیتور ایسوس ASUS VP28UQG

با خرید مانیتور ایسوس مدل VP28UQG 4K اولترا HD می توانید نمایشگر بزرگ و رزولوشن بالا را با همان تاخیر کم، دو درگاه HDMI 2.0 و خوشبختانه DisplayPort (برای بهره مندی بیشتر از بازی های Ultra HD با نرخ تازه سازی 60 فریم در ثانیه) در اختیار داشته باشید.

خرید مانیتور ایسوس ارزان قیمت

عدم بهره مندی از HDR از کمبودهای این مانیتور ایسوس است. تنها امتیاز برتر این مانیتور، نرخ تازه سازی آن است و اگر به دنبال مانیتوری با بالاترین نرخ تازه سازی هستید، ممکن است این همان چیزی باشد که دنبال آن بوده اید. این مدل جدید، برای تنظیم مانیتور دوگانه نیز مناسب است. همچنین برای بررسی  ویژگی ها و خرید تجهیزات اتاق گیمینگ مانند خرید صندلی گیمینگ و میز گیمینگ  به سایت فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید. 

جمع بندی

مانیتور گیمینگ، از مهم ترین عناصر رقم زننده ی تجربه ی گیمینگ حرفه‌ای است. مانیتورهای گیمینگ ایسوس به عنوان یکی از موفق ترین برندهای بازار، انواع مختلف گران قیمت و ارزان قیمت تری دارند که شما میتوانید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از آن ها را تهیه کنید. در این مطالب، ما بهترین مانیتورهای ایسوس برای گیم را به شما معرفی کردیم.