لیست برترین برند گوشی های 2024

تلفن های همراه امروزه جزو پراستفاده ترین دستگاه ها در جهان هستند و رشد صنعت موبایل در دهه های اخیر شگفت انگیز بوده است. همین موضوع باعث شده که کمپانی ها و کارآفرین‌های زیادی به تولید موبایل و تجهیزات آن روی بیاورند. در دنیایی که برندهای مشهور و استارت آپ های زیادی اقدام به تولید گوشی هوشمند کرده اند، انتخاب بهترین موبایل می تواند کمی سخت باشد. همه ما یک گوشی هوشمند با بهترین ویژگی ها و بهترین قیمت ممکن را می خواهیم به همین خاطر در این مقاله به بررسی بهترین برند موبایل در 2024 پرداخته ایم تا به شما کمک کنیم انتخاب آسان تری داشته باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • برترین برندهای گوشی در جهان: اپل - سامسونگ - شیائومی 
  • مزایا و معایب گوشی های آیفون
  • مزایا و معایب گوشی های سامسونگ
  • مزایا و معایب گوشی های شیائومی
  • پیشنهاد بروز کالا برای خرید گوشی
  • سوالات متداول

برترین برندهای گوشی موبایل

برترین برندهای گوشی در جهان

امروزه در کل جهان، سه برند بالاترین سهم را از فروش گوشی دارند. در ادامه به معرفی این برندها می پردازیم که به واسطه کیفیت عالی، قابلیت های جدید و ویژگی های چشمگیر به شهرت رسیدند:

۱. اپل بهترین برند گوشی در جهان

اپل مدت هاست که با عرضه گوشی های آیفون، خود را به عنوان یک عرضه کننده برجسته در صنعت گوشی های هوشمند تثبیت کرده است. گوشی های هوشمند آیفون به دلیل طراحی استثنایی، ویژگی های پیشرفته و سیستم عامل iOS به یک انتخاب بی رقیب تبدیل شده اند. با نگاهی به تاریخچه برند اپل متوجه خواهیم شد که شرکت اپل با طی کردن سیر تکامل عالی و متفاوت، شروع به تولید دستگاه‌هایی با طراحی برتر و استفاده از متریال باکیفیت، ظرافت و دوام را به خوبی با هم تلفیق کرده است. ویژگی هایی مانند Face ID و Touch ID، احراز هویت بیومتریک ایمن را فراهم می کنند و این اطمینان را به کاربر می دهند که حریم خصوصی او حفظ می شود.

سیستم دوربین پیشرفته در تلفن های هوشمند اپل، ویژگی های برجسته ای مثل حالت پرتره را ارائه می دهد و این امکان را فراهم می کند که عکس های خیره کننده و باکیفیتی را ثبت کنید. دستگاه های آیفون با پردازنده های قدرتمند، نمایشگرهای بزرگ با رزولوشن بالا و عمر باتری طولانی، تجربه کاربری بی نقص و مطلوبی را ارائه می دهند. تلفن های هوشمند اپل همچنین ویژگی های پیشرفته ای مثل سیری، Apple Pay و فیس تایم را به نمایش می گذارند. سیری به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی از طریق دستورات صوتی، با دستگاه خود تعامل داشته باشند. Apple Pay نیز یک راه ایمن و راحت را برای پرداخت فراهم می کند. فیس تایم نیز امکان تماس صوتی و ویدئویی را فراهم می کند.

گوشی های آیفون به دلیل استفاده آسان و رابط کاربری مناسب شهرت پیدا کرده اند و به انتخابی محبوب در میان مصرف کنندگان تبدیل شده اند. این گوشی ها تجربه کاربری رضایت بخشی را ارائه می دهند. شرکت اپل به سادگی و سازگاری در دستگاه های خود اعتقاد دارد و به کاربران این امکان را می دهد تا به سرعت خود را با این دستگاه ها وفق دهند و کار با قابلیت های مختلف آن ها را یاد بگیرند.

بهترین برند موبایل در 2024

۲. سامسونگ 

برند مشهور سامسونگ در بین برترین گوشی های 2024، سامسونگ تولیدکننده لوازم الکترونیکی متعلق به کره جنوبی و نامی آشنا در دنیای دیجیتال است. همه ما یا اطرافیان مان حداقل تا به حال یک دستگاه سامسونگ داشته ایم. این شرکت در زمینه تولید تلفن های هوشمند هم عملکرد بی نقص و چشمگیری داشته و خط موبایل Galaxy این شرکت، شهرت جهانی دارد. گوشی های سامسونگ دارای ویژگی های رده بالا، طراحی نوآورانه و فناوری پیشرفته هستند. بسیاری از افراد با خرید گوشی سامسونگ به دنبال تجربه ای برتر هستند.

گوشی های هوشمند گلکسی پردازنده های قدرتمندی دارند که عملکرد یکپارچه و بی نقص را در عین انجام همزمان چند عملکرد فراهم کرده اند. این گوشی ها نمایشگرهای بزرگ با رزولوشن بالا دارند که حین گیمینگ، وب گردی، تماشای فیلم، چت کردن و کار با موبایل، کیفیت نمایش عالی ای را برای کاربران فراهم می کنند. عمر باتری طولانی گوشی‌های سامسونگ، کار کردن با آن را برای مدت زمان طولانی فراهم می کند.

سامسونگ تمرکز زیادی روی عالی بودن کیفیت عکاسی و فیلمبرداری دارد و این موضوع کاملا در سیستم دوربین پیشرفته گوشی های آن مشهود است. همانطور که با بررسی تاریخچه برند سامسونگ مشهود است، سامسونگ نوآوری خود را با ارائه ویژگی های منحصربه فردی مانند Samsung DeX و Samsung Pay در سری گلکسی نشان داد. قابلیت Samsung DeX تجربه ای مانند دسکتاپ را از طریق نمایشگر فراهم می کند و Samsung Pay نیز یک سیستم پرداخت تلفن همراه امن است. از این گذشته، شارژ بی سیم، مقاومت در برابر آب و پلتفرم امنیتی قوی Knox تجربه کاربر را بهبود می دهند و راحتی و محافظت بیشتری را فراهم می کنند.

گوشی های هوشمند سامسونگ ترکیبی از ویژگی های رده بالا، طراحی نوآورانه و فناوری پیشرفته را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف کاربران فراهم کرده اند. سامسونگ همیشه در فروش لوازم الکترونیکی در صدر قرار دارد و با ارائه طیف گسترده ای از تلفن های همراه به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی گوشی مناسب خود را پیدا کنند.

بیشتر بدانید: بهترین گوشی‌های میان رده سامسونگ

۳. شیائومی یکی از بهترین برند گوشی

در لیست گوشی های جدید همیشه شیائومی پیشتاز، این برند یک تولیدکننده پیشرو لوازم الکترونیکی چینی است که به خاطر تولید گوشی های هوشمند، شهرت گسترده ای به دست آورد. این گوشی ها تعادل خوبی را بین ویژگی های سطح بالا و قیمت های مقرون به صرفه برقرار کردند و همین عامل باعث شده تا شیائومی در رده بهترین گوشی های 2024 با بودجه ایده‌آل قرار بگیرد.

چیزی که در بررسی تاریخچه برند شیائومی پر واضح است، این است که گوشی های ساخت این برند پردازنده های قدرتمندی دارند که دارای عملکرد روان هستند و انجام همزمان چندین عملکرد را تضمین می کنند. نمایشگرهای بزرگ گوشی های شیائومی رزولوشن بالایی دارند که تصاویری سه بعدی را ارائه می دهند و تجربه کاربر را برای همه چیز (از وب گردی گرفته تا بازی) بهبود می بخشند. عمر باتری یکی دیگر از اولویت های شیائومی است و تلفن های هوشمند آن استفاده طولانی مدت را ممکن کرده اند. این گوشی ها همچنین فناوری شارژ سریع را در خود جای داده اند. این ویژگی باعث شده باتری گوشی‌های شیائومی دیرتر خراب شود و نیازی نباشد که کاربر در طول روز مدت زیادی گوشی خود را به شارژر متصل کند.

یکی از ویژگی های برجسته شیائومی سیستم دوربین پیشرفته آن است. دوربین های این برند دارای تعداد مگاپیکسل بالا، حالت شب، تشخیص صحنه با استفاده از هوش مصنوعی و لنزهای متعدد هستند. این قابلیت ها به کاربران امکان ثبت عکس های خیره کننده در شرایط مختلف را داده اند تا بهتر بتوانند خلاقیت خود را نشان دهند و لحظات به یاد ماندنی را با دوربین های باکیفیت شیائومی ثبت کنند. علاوه بر این، انواع گوشی شیائومی بر روی MIUI کار می کنند. MIUI یک سیستم عامل سفارشی مبتنی بر اندروید است که طیف وسیعی از گزینه های سفارشی سازی را ارائه می دهد. این سیستم عامل به کاربران اجازه می دهد دستگاه های خود را شخصی سازی کنند، رابط کاربری آن را مطابق میل خود تنظیم کنند و تجربه شخصی تر و لذت بخش تری داشته باشند. شیائومی با ارائه خدمات به مشتریانی که به دنبال ویژگی های سطح بالا و در عین حال مقرون به صرفه هستند، همچنان به عنوان بهترین موبایل 2024 در حال درخشیدن در بازار است.

بیشتر بدانید: راهنما خرید گوشی شیائومی

برترین گوشی های 2024

مزایا و معایب گوشی های آیفون 

گوشی های آیفون نماد لوکس بودن هستند و به خاطر ارائه قابلیت های استثنایی و بی رقیب جزو پرطرفدارترین گوشی ها در جهان هستند. اگر شما هم طرفدار این گوشی های رده بالا و خاص هستید بهتر است قبل از خرید گوشی آیفون، با اصلی ترین نقاط قوت و نقاط ضعف آن ها آشنا شوید. 

مزایای آیفون:

برخی از اصلی ترین مزایای گوشی های آیفون شامل این مواردند:

1. طراحی زیبا

گوشی های آیفون طراحی بی نقص، شکیل و بسیار زیبایی دارند. جالب است بدانید که شرکت هایی مانند IBM و BellSouth جزو اولین شرکت هایی بودند که دستگاه هایی را با صفحه نمایش لمسی معرفی کردند اما محصولات این شرکت ها محبوبیت گسترده ای کسب نکردند. در حقیقت صفحه نمایش لمسی در سال ۲۰۰۷ با عرضه گوشی آیفون توسط اپل به موفقیت و شهرت رسید. استیو جابز و تیمش با معرفی یک صفحه نمایش لمسی شیک، صنعت تلفن همراه را متحول کردند. آیفون استاندارد جدیدی را برای گوشی های هوشمند تعیین کرد و موفقیت گسترده این شرکت باعث شد تا سایر تولیدکنندگان تلفن همراه نیز از آن پیروی کنند. این شرکت همیشه در زمینه طراحی الهام بخش دیگر شرکت ها بوده و نمی توان از نظر زیبایی و خوش دست بودن از گوشی های این برند ایرادی گرفت.

2. دوربین بسیار باکیفیت

اپل همیشه بهترین کیفیت دوربین را در گوشی های خود ارائه می دهد. دوربین های آیفون یکی از اصلی ترین دلایلی هستند که خیلی از افراد به خرید این گوشی های رده بالا روی می آورند. اگر خیلی به کیفیت عکسبرداری اهمیت می دهید، گوشی های آیفون هر آنچه که از یک دوربین خوب انتظار دارید را در اختیارتان قرار می دهند.

3. کیفیت ساخت و دوام بالا

گوشی های آیفون از تلفیقی از شیشه و فلز درست شده اند که این ساختار در عین زیبایی، دوام بالایی به این گوشی ها بخشیده است. در واقع شیشه به کار رفته در ساخت این گوشی ها بسیار بادوام و باکیفیت است و در برابر ترک خوردگی و خراش مقاوم است.

4. امنیت برتر 

امنیت آیفون بسیار بالاتر از گوشی های اندرویدی است. ممکن است در صفحات خبری شنیده باشید که سازمان های اجراکننده قانون برای باز کردن قفل آیفون یک مجرم به مشکل خورده اند. اما آیا تا به حال گزارشی با این مضمون خوانده اید که FBI یا پلیس برای باز کردن قفل گوشی های اندرویدی با مشکل روبرو شده اند؟ پاسخ منفی است. می توان گفت که آیفون امن ترین و انواع بهترین موبایل 2024 روی کره زمین را ارائه می دهد.

5. باتری قدرتمند

شرکت اپل همه جوانب را برای راحتی کاربران در نظر گرفته و گوشی های این برند کیفیت باتری رقابتی و بسیار عالی ای دارند. اگر دنبال گوشی ای هستید که همیشه همراه تان باشد و شارژ آن دیر تخلیه شود، آیفون انتخاب مناسبی برای شماست.

6. بدون بدافزار

گوشی های آیفون بدون بدافزار (Malware) هستند. اپل به شدت اپ استور خود را کنترل می کند و قبل از قرار دادن هر برنامه ای در اپ استور، آن را از همه جوانب بررسی می کند. هیچ راهی وجود ندارد که بدافزار بتواند این فرآیند غربالگری را پشت سر بگذارد. علاوه بر این، iOS اپل امنیت عالی ای را ارائه می دهد تا از هر نوع آسیب پذیری امنیتی که ناشی از برنامه های شخص ثالث است جلوگیری کند.
برعکس، فروشگاه گوگل پلی هیچ فرآیند بررسی ای ندارد. گوگل این اجازه را داده تا هر برنامه ای در اپ استور منتشر شود. بنابراین، اگر در مورد برنامه ای که روی گوشی خود نصب می کنید دقت نکنید، ممکن است راه نفوذ بدافزارها را به گوشی تان باز کنید.

معایب آیفون

گوشی های آیفون در عین داشتن ظاهر شیک و مزایای منحصر به فرد، یک سری نقاط ضعف نیز دارند. برخی از اصلی ترین معایب این گوشی ها به شرح زیر هستند:

1. گران بودن 

همه ما می دانیم که قیمت گوشی های آیفون خیلی بالا است و گران ترین گوشی های حال حاضر متعلق به این برند هستند. حتی آیفونی که دو سال پیش عرضه شد، از یک دستگاه پرچمدار و جدید اندرویدی گران قیمت تر است. درست است که تجربه کاربری آیفون و ادغام سخت افزار با نرم افزار در آیفون بهتر از گوشی های اندرویدی است اما این قیمت بالای گوشی های آیفون را توجیه نمی کند. به اعتقاد بسیاری از کاربران و منتقدان، بخش عظیمی از هزینه ای که آیفون برای هر گوشی از خریداران دریافت می کند صرفا به خاطر نام مشهور این برند است. تعمیر گوشی آیفون هم گران است. برای مثال یک تعویض ساده صفحه نمایش آیفون صدها دلار برای شما هزینه دارد.

2. لوازم جانبی گران قیمت

یکی دیگر از معایب اصلی آیفون این است که لوازم جانبی آن هم بسیار گران هستند. ایرپاد، قاب گوشی، قلم اپل، کابل لایتنینگ و ... هر چیزی که ساخت اپل باشد قیمت بالایی دارد.

3. نداشتن جک هدفون

اگر چه روز به روز تولیدکننده های بیشتری از این روند حذف جک هدفون استفاده می کنند اما همچنان داشتن جک هدفون 3.5 میلی متری، خیلی زندگی را آسان تر می کند. آیفون تنها با یک پورت لایتنینگ عرضه می شود. این یعنی در آن واحد یا می توانید آیفون را شارژ کنید یا موسیقی گوش کنید و نمی توانید هر دو را همزمان انجام دهید. درست است که می توانید از ایرپاد استفاده کنید، اما قیمت ایرپاد آیفون خیلی بالا است.

4. عدم امکان نصب برنامه های خارج از اپ استور

شما باید هر اپلیکیشنی که می خواهید را از اپ استور اپل نصب کنید. هیچ راهی برای دانلود و نصب اپلیکیشن از اینترنت به جز از طریق اپل اپ استور وجود ندارد. از طرف دیگر در اندروید، اگر برنامه ای از فروشگاه گوگل پلی حذف شده باشد، اما به آن نیاز داشته باشید می توانید APK برنامه را از یک منبع مطمئن دانلود و آن را نصب کنید. شما همچنین می توانید یک اپ استور شخص ثالث (مثل Amazon AppStore) که صدها هزار برنامه دارد را نصب کنید. این در حالیست که در آیفون این امکان وجود ندارد.

5. بدون حافظه خارجی

یکی دیگر از محدودیت های آیفون این است که نمی توانید از کارت SD استفاده کنید. هیچ گوشی آیفونی دارای اسلات کارت SD نیست. حتی اگر یک کارت خوان SD را به گوشی آیفون وصل کنید و یک کارت SD را وارد کنید، آیفون به شما اجازه نمی دهد که هیچ سند و فایلی را به جز عکس ها منتقل کنید.

6. حذف شارژر

یکی از سیاست های عجیب اپل که بسیاری از کاربران را متعجب کرد حذف شارژر از جعبه گوشی بود. با شروع سری آیفون 12 در سال 2020 این حرکت آغاز شد و همچنان ادامه دارد. برخی از مدل های آیفون با کابل های تایپ سی به لایتنینگ همراه هستند اما همچنان شارژر ندارند. این به این معناست که کاربران باید با صرف هزینه جدا، شارژر آیفون که معمولا قیمت بالایی هم دارد را تهیه کنند.

مزایا و معایب گوشی های سامسونگ

اگر قصد دارید یک گوشی سامسونگ خریداری کنید، بهتر است با مزایا و معایب گوشی های سامسونگ آشنا شوید تا تصمیمی درست تر بگیرید.

مزایای سامسونگ

علاوه بر ویژگی ها و نقاط قوتی که در قسمت بالا درباره سامسونگ گفتیم، برخی از مزایای دیگر گوشی های سامسونگ به شرح زیر هستند:

1. قابلیت تشخیص چهره

جدیدترین گوشی های سامسونگ دارای قابلیت تشخیص چهره هستند. می توانید این قابلیت را تنظیم کنید تا قفل گوشی تان فقط با چهره خودتان باز شود. این ویژگی که برای ایمن سازی تلفن استفاده می شود باعث شده افراد غیرمجاز نتوانند از تلفن شما استفاده کنند.

2. قابل استفاده در وضعیت آب و هوایی نامناسب 

می توانید هنگام بارش باران خفیف نیز از گوشی سامسونگ خود استفاده کنید. برخی از این گوشی ها حتی دارای استاندارد IP67 یا IP68 هستند، به این معنا که می توانید تا عمق مشخصی آن ها را در آب فرو ببرید بدون اینکه مشکلی ایجاد شود. اکثر گوشی های سامسونگ همچنین در برابر گرد و غبار نیز مقاوم هستند.

3. خدمات پشتیبانی از مشتری مناسب

در صورت بروز هر گونه مشکل در گوشی تان می توانید به صورت آنلاین یا با مراجعه حضوری به دفاتر پشتیبانی سامسونگ، مشکل تان را با پرسنل در میان بگذارید. اگر گوشی تان گارانتی داشته باشد و به مشکل خورده باشد، قطعات آن را عوض می کنند و در صورت درست نشدن، گوشی جدیدی به شما می دهند. در صورت اتمام گارانتی نیز به درستی شما را راهنمایی می کنند و مشکل تان را برطرف می کنند.

4. استفاده همزمان از چندین برنامه

گوشی سامسونگ دارای ویژگی تقسیم صفحه است که به وسیله آن می توانید در یک صفحه نمایش به چندین برنامه را دسترسی داشته باشید. این ویژگی چند وظیفه ای بهره وری تان را افزایش می دهد. می توانید در یک برنامه تایپ کنید و همزمان با استفاده از قابلیت تقسیم صفحه، ویدیویی را در برنامه دیگری تماشا کنید.

5. وجود میلیون ها اپلیکیشن

از آنجایی که گوشی های سامسونگ روی سیستم عامل اندروید کار می کنند، میلیون ها برنامه در فروشگاه Google Play موجود هستند که کاربر می تواند برنامه های مورد نیازش را از بین آن ها انتخاب و روی تلفن خود نصب کند. همچنین یک سری برنامه های اختصاصی سامسونگ نیز وجود دارند که می توانید آن ها را از اپ استور مخصوص سامسونگ نصب کنید.

6. محافظت بهتر در برابر ویروس ها

سامسونگ به تکنولوژی حذف ویروس از تصاویر مجهز هستند. هنگامی که یک تصویر را از واتس اپ و سایر برنامه ها دانلود می کنید، برخی از کاربران ویروس هایی را به تصاویر متصل می کنند. اما با تهیه گوشی سامسونگ خیال تان راحت است زیرا تمام تصاویر ذخیره شده در گوشی شما اسکن می شوند.

7. ایده آل برای کارهای اداری

می توانید برنامه های MS Office و Google Workspace را روی تلفن سامسونگ خود نصب کنید و با Excel، Word و PowerPoint کار کنید. همچنین می توانید فایل های مهم خود را در Dropbox، Google Drive و OneDrive ذخیره کنید.

8. پشتیبانی از5G 

اکثر گوشی های سامسونگ دارای پشتیبانی از 5G هستند که با استفاده از آن می توانید با سرعت بالایی از اینترنت استفاده کنید و تجربه راحت تر و بهتری داشته باشید. با اینترنت 5G می توانید فایل های حجیم را دانلود کنید و ویدئوهای HD را به راحتی پخش کنید.

9. متصل کردن به چاپگر سامسونگ

اگر می خواهید یک سند را از گوشی سامسونگ خود چاپ کنید، سامسونگ این امکان را فراهم کرده که به آسانی این کار را انجام دهید. می توانید گوشی خود را به صورت بی سیم به چاپگر سامسونگ وصل کنید. برای این کار، باید برنامه پرینت سامسونگ که مخصوص موبایل است را نصب کنید که می تواند به شما در کارهای چاپ کمک کند.

بیشتر بدانید: بهترین گوشی تاشو برند سامسونگ

معایب سامسونگ

در کنار مزایای گسترده، گوشی های سامسونگ معایبی هم دارند که در اینجا به برخی از رایج ترین آن ها اشاره کرده ایم:

1. برنامه های از پیش بارگذاری شده

یکی از مشکلات گوشی های سامسونگ این است که برنامه های زیادی همچون کروم، فیس بوک، یوتیوب، گوگل مپ، درایو، نتفلیکس و غیره از پیش روی آن ها نصب شده اند. مشکل این است که نمی توانید این برنامه های از پیش بارگذاری شده را حذف نصب کنید و این برنامه ها، فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال می کنند.

2. مشکلات دسترسی به اعلان ها

سامسونگ در زمینه تولید گوشی های منحصر به فرد تبحر خاصی دارد و گوشی های منحنی مانند Galaxy Z Fold و Galaxy Z Flip را تولید کرده است. اما در این نوع گوشی ها، دسترسی و رسیدگی به اعلان ها کمی دشوار است. گاهی اوقات ممکن است اعلان های مهم را از دست بدهید زیرا صدای اعلان را نمی شنوید یا این که برخی از اعلان ها نمایش داده نمی شوند.

3. فریز شدن صفحه نمایش

اگر برنامه های زیادی را روی تلفن تان نصب کرده باشید، ممکن است صفحه نمایش تان گاهی اوقات فریز شود. در این شرایط وقتی اسکرول می کنید، صفحه نمایش پاسخگو نیست. همچنین گاهی اوقات صفحه اصلی روی یک برنامه گیر می کند.

4. ری استارت گوشی به صورت خودکار

برخی از برنامه های گوگل پلی به درستی روی گوشی های سامسونگ کار نمی کنند. در این شرایط پس از نصب این برنامه ها ممکن است گوشی تان فریز شود یا این که به طور خودکار ری استارت شود.

5. وزن بالا 

برخی از گوشی های سامسونگ به دلیل استفاده از سخت افزار سنگین، وزن بالایی دارند. در این شرایط هنگامی که برای مدت طولانی با گوشی کار کنید یا آن را در جیب تان نگه دارید، سنگینی آن را کاملا احساس خواهید کرد. این گوشی ها بعد از مدتی کاربران را خسته می کنند و حس ناخوشایندی به آن ها می دهند.

6. پردازنده اگزینوس

در گوشی های قدیمی سامسونگ از پردازنده های اگزینوس (Exynos) استفاده می شود که امروزه این پردازنده ها عملکرد چندان مطلوبی ندارند. این پردازنده ها هنگام استفاده از واتس اپ یا هنگام بازی کردن، سرعت گوشی را کند می کنند.

7. داغ شدن سریع 

اگر یک پخش زنده را در تلفن سامسونگ تان تماشا کنید یا بازی های سنگین را اجرا کنید متوجه می شوید که گوشی تان به سرعت داغ می شود. گاهی سیستم خنک کننده سامسونگ نمی تواند پردازنده و باتری گوشی را به خوبی خنک کند. در این شرایط پشت گوشی داغ می شود و نمی توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

8. قیمت بالا 

بهترین گوشی های 2024 از برند سامسونگ نسبت به دیگر برندها گران تر هستند. خیلی از برندهای گوشی دارای مشخصات مشابه مثل رم و پردازنده یکسان با سامسونگ هستند اما قیمت پایین تری نسبت به گوشی های سامسونگ دارند.

مزایا و معایب گوشی های شیائومی

شیائومی یک برند نوظهور و نوپا در دنیای دیجیتال است که خیلی زود توانست خودش را به مردم ثابت کند و محصولاتش را در کل جهان به فروش برساند. گوشی های شیائومی به محض عرضه توانستند توجه کاربران را به خود جلب کنند و این شرکت به یک رقیب اصلی برای اپل و سامسونگ تبدیل شد. اگر قصد خرید گوشی شیائومی را دارید، بیایید با اصلی ترین نقاط قوت و نقاط ضعف این گوشی ها آشنا شویم.

مزایای شیائومی

برخی از اصلی ترین مزایای گوشی های شیائومی به شرح زیر هستند:

1. قیمت ارزان

طبق گزارش ها و نظراتی که کاربران داده اند در ۹۰ درصد مواقع دلیل اصلی خرید گوشی های شیائومی به خاطر قیمت مناسب این گوشی ها است. می توانید یک گوشی شیائومی را پیدا کنید که دارای صفحه نمایش OLED، دوربین سه لنزی، رم ۸ گیگابایتی و آخرین پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۶۵ است و در عین حال قیمتی کمتر از ۴۰۰ دلار دارد. این قیمت حدود ۶۰ درصد کمتر از قیمت گوشی مشابه سامسونگ یا اپل است.

به علت همین تکنیک قیمت گذاری بی رقیب بود که شیائومی توانست تا این حد به شهرت برسد و همه رقبا را از نظر قیمت شکست دهد. البته فکر نکنید که گوشی‌های شیائومی به دلیل استفاده از قطعات بی کیفیت ارزان هستند؛ بلکه کیفیت قطعات به کار برده در گوشی ها و محصولات این برند بارها به اثبات رسیده است. شیائومی ترجیح می دهد حاشیه سود کم ولی فروش بالایی داشته باشد.

2. طراحی عالی

اگر یک گوشی شیائومی را در کنار یک گوشی سامسونگ بگذارید و از کسی بخواهید حدس بزند کدام یک ۶۰ درصد ارزان تر است، هیچ کسی نمی تواند تفاوت ظاهری خاصی بین این دو گوشی پیدا کند. از نظر طراحی، گوشی‌های شیائومی عالی به نظر می رسند و همه ویژگی های ظاهری که از یک گوشی انتظار می رود را دارند. نمایشگرهای OLED تمام صفحه، کیفیت ساخت عالی، خوش دست بودن و رنگ بندی مناسب از ویژگی های این گوشی ها هستند.

3. امکان روت کردن گوشی بدون لغو گارانتی

تقریبا می توان گفت که تمام سازندگان گوشی‌های اندرویدی نمی خواهند که گوشی هایشان را روت کنید. و برای این که به شما نشان دهند تا چه حد به این سیاست پایبند هستند بیان کرده اند که هر کسی که یک گوشی اندرویدی را روت کند، ضمانتنامه آن گوشی را باطل می کند. بنابراین اگر می خواهید این کار را انجام دهید، مسئولیت هر آنچه که اتفاق بیفتد با خود شماست.

با این حال، شیائومی در این زمینه سیاست کاملا متفاوتی را به کار برده است. این برند نه تنها به شما اجازه روت کردن گوشی ها را می دهد، بلکه گارانتی گوشی را نیز باطل نمی کند. این باعث می شود گوشی های شیائومی گزینه ای ایده آل برای کسانی باشند که دوست دارند با روت کردن گوشی خود به امکانات و قابلیت های بیشتری دست پیدا کنند.

4. باتری قدرتمند

شیائومی از قوی ترین و بهترین سیستم شارژ و باتری استفاده می کند. همین موضوع باعث شده که گوشی های شیائومی در مقایسه با سامسونگ مدت بیشتری شارژ نگه دارند و برای استفاده طولانی مدت مناسب تر باشند. علاوه بر این اکثر گوشی های شیائومی از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن شارژ می شوند.

بیشتر بدانید: بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

معایب شیائومی

با وجود مزایای گسترده، گوشی های شیائومی معایبی هم دارند که شامل این مواردند:

1. داغ شدن گوشی

 بزرگترین نقطه ضعف‌ در شیائومی به عنوان بهترین برند موبایل در 2024، داغ شدن بیش از حد است. بسیاری از کاربران گزارش داده اند که گوشی هایشان در حین انجام کارهای سنگین مانند بازی بیش از حد داغ می شود. البته اکثر گوشی های میان رده بسیاری از برندها، این مشکلات را دارند. شیائومی پس از مشاهده این مشکل، روی آن کار کرده و در نتیجه این تغییرات، شدت داغ شدن در بسیاری از مدل ها کاهش یافته است.

2. تبلیغات در MIUI

بسیاری از کاربران از تبلیغات آزاردهنده ای که مدام در گوشی شیائومی آن ها ظاهر می شود شاکی هستند. وجود تبلیغات در برنامه های داخلی شیائومی مثل مدیریت فایل و تنظیمات، معمول است. اگر چه این تبلیغات ممکن است برای برخی از افراد آزاردهنده نباشند، اما خیلی از کاربران آن ها را ناخوشایند تلقی می کنند. با توجه به شدت بالای شکایات کاربران، شیائومی قول حذف این تبلیغات را داده است اما به نظر می رسد که همچنان هر از گاهی ظاهر می شوند.

3. استفاده ضعیف از رم

گوشی های شیائومی معمولا با ظرفیت رم بالا عرضه می شوند. اما نحوه مدیریت حافظه رم گوشی باعث می شود که کاربران به خصوص کاربرانی که رم گوشی آن ها زیر ۴ است، در این زمینه شکایات زیادی داشته باشند. در این شرایط وقتی از یک برنامه به دیگری می روید، برنامه های قبلی بسته می شوند و این موضوع خیلی کلافه کننده است. شیائومی تمایل دارد که برنامه ها را از پس زمینه حذف کند که این ویژگی برای افرادی که قصد انجام همزمان چند کار را دارند خوشایند نیست. 

تلفن هوشمند باید طوری طراحی شده باشد که RAM را به شیوه ای کارآمد مدیریت کند و تاثیر منفی بر استفاده از گوشی نداشته باشد. در برخی شرایط رم شیائومی ۴ گیگابایت است و کاربر فقط اجازه استفاده از ۱.۵ گیگابایت از آن را دارد. این چیزی است که شیائومی باید در گوشی های آینده به آن رسیدگی کند زیرا یکی از رایج ترین شکایات در مورد گوشی های این برند است

4. مشکل در به روزرسانی های اندروید

در شیائومی دریافت به روزرسانی اندروید عملکرد بسیار خوبی دارد. اما مشکل از جایی شروع می شود که هنگام اجرای این به روزرسانی ها متوجه مشکلات متعددی می شوید. به گفته کاربران هر زمان که به روزرسانی جدید اندروید منتشر می شود، ممکن است گوشی با باگ های زیادی مواجه شود. این باگ ها شامل مشکلات تخلیه باتری و اشکالات و خرابی برنامه ها هستند.

5. کیفیت متوسط دوربین

گوشی های شیائومی نسبت به قیمت خود عملکرد دوربین مناسبی را ارائه می دهند. اما اگر به دنبال یک گوشی هوشمند با دوربین برتر هستید، گوشی های شیائومی ممکن است نتوانند بهترین گزینه برای شما باشند. به این خاطر که این گوشی ها تمرکز اصلی خود را روی ارائه عملکرد خوب با قیمت مقرون به صرفه می گذارند.

پیشنهاد بروز کالا 

برخی از بهترین گوشی‌های بازار ایران شامل این مواردند:

1. گوشی موبایل اپل مدل Apple iPhone 13 ظرفیت 128 گیگابایت

اپل هر بار با عرضه گوشی های استثنایی خود جنجالی در بازار محصولات الکترونیک به پا می کند. گوشی اپل مدل Apple iPhone 13 نیز یکی از محصولات پرطرفدار و محبوب این کمپانی است که با تغییرات ظاهری جزئی نسبت به مدل های قبلی عرضه شد. یکی از این تغییرات کوچک شدن ناچ بالای صفحه نمایش و بزرگ تر شدن صفحه نمایش بود. این گونه بخش بیشتری از قسمت جلویی گوشی را نمایشگر تشکیل می دهد و هنگام مشاهده فیلم یا هر محتوای دیگری، قسمت سیاه بالای نمایشگر شما را اذیت نمی کند. دوربین های iPhone 13 نیز به جای قرار گرفتن زیر هم، به صورت مورب قرار گرفته اند. در کل iPhone 13 یک گوشی خوش دست با ظاهر شکیل است.

گوشی موبایل اپل مدل Apple iPhone 13

این گوشی همچنین دارای گواهی IP68 است که می تواند به مدت ۳۰ دقیقه و در عمق ۶ متری آب دوام بیاورد. صفحه نمایش iPhone 13 از نوع Super retina XDR OLED با رزولوشن ۱۱۷۰×۲۵۳۲ است. این نمایشگر برای پخش هر نوع محتوایی مناسب است. نمایشگر iPhone 13 با سرامیک شیلد محافظت می شود که باعث شده مقاومت خوبی در برابر ضربه از خود نشان دهد. تنها ایرادی که می توان از نمایشگر این گوشی گرفت نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی آن است زیرا از گوشی پرچمداری با این قیمت انتظار می رود که نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی داشته باشد.

سخت افزار این گوشی نیز بسیار قدرتمند است و تمام رقبای خود را شکست می دهد. قصد انجام هر کاری را داشته باشید (چه پخش ویدئوی 4K و چه بازی)، می توانید روی سخت افزار iPhone 13 حساب کنید و از عملکرد سریع آن لذت ببرید. باتری این گوشی نیز ظرفیت 3240 میلی آمپر ساعت دارد که نسبت به گوشی های قبلی پیشرفت داشته است. دوربین های این گوشی نیز عملکرد تحسین برانگیز و غیرقابل رقابتی دارند که همه این ویژگی ها در کنار هم، iPhone 13 را به یک انتخاب عالی تبدیل کرده اند.

ویژگی ها:

  • ظرفیت 128 گیگابایت
  • دارای فریم آلومینیومی و استفاده از گوریلا گلس در قسمت پشت و جلوی گوشی 
  • وزن 174 گرم
  • دارای 4 گیگابایت حافظه RAM
  • دوربین پشت دوگانه 12 مگاپیکسل+ 12 مگاپیکسل
  • دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسل
  • ضدآب

2. گوشی موبایل اپل مدل آیفون 13 Apple Pro Max ظرفیت 256 گیگ

آیفون ۱۳ پرو مکس یکی از جدیدترین و برترین گوشی های 2024 شرکت اپل است که در طراحی آن سعی شده مشکلات مدل های قبلی برطرف شود. این گوشی دارای قاب پشتی مات است که زیبایی بیشتری به آن افزوده است و حتی در نگاه اول هم مشخص است که با یک گوشی رده بالا و پرچمدار سر و کار دارید. دوربین های این گوشی همچون سایر مدل های آیفون عملکرد استثنایی ای را ارائه می دهند و رضایت کاربرانی که عاشق عکاسی هستند را به دست آورده اند. این دوربین ها با یک لایه مقاوم یاقوت کبود محافظت می شوند.

گوشی موبایل اپل مدل آیفون 13 Apple Pro Max ظرفیت 256 گیگ

صفحه نمایش آیفون 13 پرو مکس از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن 1284×2778 است، نرخ نوسازی آن نیز ۱۲۰ هرتز است. این صفحه نمایش کیفیت عالی ای دارد و پخش روان هر برنامه و محتوایی را ممکن کرده است. اگر چه این صفحه نمایش با سرامیک شیلد محافظت می شود اما همچنان توصیه می کنیم که از گلس برای گوشی تان استفاده کنید. گوشی های آیفون همیشه از نظر سرعت پردازنده و عملکرد درخشیده اند و آیفون ۱۳ پرو مکس هم از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی با تراشه A15 Bionic عملکرد سریع و بی نقصی را به شما ارائه می دهد. ظرفیت باتری این گوشی نیز۴۳۵۲ میلی آمپر ساعت است که رقم بسیار مناسبی برای باتری محسوب می شود و باعث شده که شارژ آن مدت زیادی دوام بیاورد.

ویژگی ها:

  • ظرفیت 256 گیگ
  • وزن ۲۴۰ گرم
  • رم ۶ گیگابایت
  • دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسل
  • دارای ۴ دوربین عقب: سه دوربین ۱۲+ ۱۲+ ۱۲ مگاپیکسل+ یک دوربین TOF 3D LiDAR
  • نسبت نمایشگر به بدنه حدودا 87.4 درصد
  • باتری لیتیوم یونی
  • پشتیبانی از شارژ سریع و شارژ بی سیم

3. گوشی موبایل اپل مدل Apple iPhone 13 ظرفیت 256 گیگابایت

یک گوشی با طراحی برتر، قابلیت های پیشرفته و عملکرد تحسین برانگیز. صفحه نمایش موبایل اپل مدل Apple iPhone 13 ظرفیت 256 گیگابایت از نوع OLED با فناوری Super Retina XDR است که تجربه لذت بخشی از کار کردن با گوشی را برای شما فراهم می کند. وزن این گوشی نیز 174 گرم است که نسبت به بسیاری از گوشی های آیفون سبک تر است و باعث شده در استفاده طولانی مدت شما را خسته نکند. باتری این گوشی نیز بسیار قدرتمند است و برای استفاده روزمره، شارژ آن ۱.۵ روز دوام می آورد. اگر هم برای گیمینگ یا مشاهده فیلم از این گوشی استفاده کنید شارژ آن تا یک روز دوام می آورد که این واقعا عملکرد چشمگیری است.

گوشی موبایل اپل مدل Apple iPhone 13 ظرفیت 256 گیگابایت

علاوه بر این با یکبار عکاسی یا فیلمبرداری با دوربین های آیفون ۱۳ متوجه کیفیت عالی و واقعی بودن رنگ ها می شوید. این گوشی همچنین مجهز به پردازنده A15 Bionic است که عملکردی سریع، رضایت بخش و بی نقص را برای اجرای هر گونه محتوایی فراهم می کند. به نظر می رسد که این گوشی تمام انتظارات کاربران را برآورده کرده و عملکرد خوب خود را کاملا تثبیت کرده است.

ویژگی ها:

  • ظرفیت 256 گیگابایت
  • دارای دوربین عقب دوگانه 12 مگاپیکسل+ 12 مگاپیکسل
  • دارای دوربین جلو 12 مگاپیکسل
  • پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G
  • گواهی IP68 برای مقاومت گوشی در برابر آب و گرد و غبار
  • مناسب برای گیمینگ
  • دارای باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 3240 میلی آمپر ساعت
  • قابلیت شارژ سریع و شارژ بی  سیم

4 .گوشی موبایل شیائومی مدل xiaomi Redmi Note 12 Pro 256GB And 8GB RAM 4G

یکی از بهترین گوشی های میان رده 2024، گوشی xiaomi Redmi Note 12 Pro با قابلیت های عالی که با بسیاری از گوشی های رده بالا رقابت می کند. این گوشی دارای دوربین قدرتمند، حافظه داخلی بالا و هر چیزی است که از یک گوشی خوب انتظار دارید و همه این قابلیت ها را با قیمت مناسب عرضه می کند. نمایشگر AMOLED این گوشی کیفیت خوب و میزان روشنایی مطلوبی دارد که باعث شده کاربران از تجربه کار با این گوشی راضی باشند. این گوشی مجهز به پردازنده Snapdragon 732G است که بازی های سنگین را به خوبی و بدون لگ اجرا می کند.

گوشی موبایل شیائومی مدل xiaomi Redmi Note 12 Pro 256GB And 8GB RAM 4G

ویژگی ها:

  • دوربین عقب چهار گانه ۱۰۸+۸+۲+۲ مگاپیکسلی
  • دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسلی
  • دارای صفحه نمایش با تکنولوژی دالبی ویژن
  • دارای حسگر اثر انگشت
  • دارای باتری لیتیوم پلیمر ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت قابلیت شارژ سریع ۶۷ وات 

5. گوشی موبایل دو سیم کارت شیائومی مدل پوکو C65 ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت

سری پوکو شیائومی همیشه با عرضه گوشی های مقرون به صرفه و پیشرفته کاربران را شگفت زده می کند. یکی از محصولات خوش قیمت این سری، گوشی شیائومی مدل پوکو C65 است که به محض عرضه، در لیست محصولات پرطرفدار و پرفروش شیائومی قرار گرفت. این گوشی دارای یک نمایشگر IPS LCD با اندازه ۶.۷۴ اینچ است. رزولوشن این نمایشگر ۷۲۰×۱۶۰۰ پیکسل است و روشنایی مناسب و رضایت بخشی دارد. این نمایشگر هنگام پخش فیلم، چت کردن، بازی، مشاهده عکس و غیره، تجربه روان و خوشایندی را برای شما فراهم می کند. بهترین برند موبایل در 2024 با پردازنده Helio G85 که برای اجرای کارهای روزمره و بازی‌های سبک انتخاب مناسبی است. یکی از ویژگی های متمایز این گوشی قابلیت نگهداری باتری است که در کنار طراحی جذاب و متفاوت و سایر ویژگی ها، آن را به یک گزینه عالی تبدیل کرده است.

گوشی موبایل دو سیم کارت شیائومی مدل پوکو C65 ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت

ویژگی ها:

  • دوربین عقب دو گانه ۵۰ مگاپیکسل+ ۲ مگاپیکسل
  • دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی
  • دارای شیشه گوریلا گلس برای محافظت از صفحه نمایش
  • دارای سنسور اثر انگشت در کنار قاب
  • دارای باتری لیتیوم پلیمر ۵۰۰۰ میلی  آمپر ساعت
  • پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ وات

6. گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi Redmi Note 12S ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

اگر سخت پسند هستید و دنبال یک گوشی باکیفیت و مقرون به صرفه هستید، از انتخاب گوشی Xiaomi Redmi Note 12S پشیمان نخواهید شد. این گوشی دارای پردازنده قوی Mediatek Helio G96 برای اجرای بازی های متوسط یا نیمه سنگین است. علاوه بر این صفحه نمایش AMOLED این گوشی باعث شده که کیفیت پخش و نمایش تصویر مناسبی داشته باشد. Redmi Note 12S با ضخامت 8.1 میلی متر و وزن 176 گرم یک گوشی ظریف و خوش دست محسوب می شود. همه این ویژگی ها با وجود دوربین های حرفه ای و باکیفیت در این گوشی تکمیل شده اند.

گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi Redmi Note 12S ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

ویژگی ها:

  • دوربین عقب سه گانه ۱۰۸+۸+۲ مگاپیکسلی
  • دوربین جلو ۱۶ مگاپیکسلی
  • دارای حسگر اثر انگشت
  • باتری لیتیوم پلیمر ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • قابلیت شارژ سریع ۳۳ وات
  • رزولوشن 1080×2400 پیکسل

7. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 ULTRA دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت رم 12 گیگابایت با قابلیت 5G

یکی از گوشی های رده بالای سامسونگ که شاید بتوان گفت در حال حاضر یکی از برترین گوشی های 2024 جهان در نظر گرفته می شود، موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 ULTRA دو سیم‌کارت است. شیشه جلویی و پشتی این گوشی با گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می شود که باعث افزایش چشمگیر مقاومت و دوام آن شده است. صفحه نمایش ۶.۸ اینچی این گوشی نیز از نوع Dynamic AMOLED 2X با روشنایی ۱۷۵۰ نیت است که کیفیت تصویر فوق العاده عالی ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. عملکرد سخت افزار این گوشی نیز بی نقص و چشمگیر است که یکی از علل آن استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. همه این ویژگی ها در کنار هم یک گوشی رده بالا با قابلیت های بی نظیر را تشکیل داده اند.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 ULTRA

ویژگی ها:

  • دارای فریم آلومینیومی
  • رزولوشن صفحه نمایش 1440×3088 پیکسل
  • دوربین عقب ۲۰۰ مگاپیکسل+ ۱۲ مگاپیکسل+ ۱۰ مگاپیکسل+ ۱۰ مگاپیکسل
  • دوربین جلو ۱۲ مگاپیکسلی
  • ضدآب و دارای گواهی IP68 که مقاومتی تا عمق ۱.۵ متر برای ۳۰ دقیقه را ارائه می دهد
  • دارای قلم S Pen سامسونگ
  • ظرفیت باتری ۵۰۰۰ میلی  آمپر ساعت
  • نوع باتری لیتیوم  یونی
  • شارژ سریع ۴۵ وات
  • شارژ بی  سیم ۱۵ وات
  • شارژ معکوس ۴.۵ وات

8. گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A34 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

یکی از گوشی های محبوب سامسونگ که قیمت نسبتا مناسبی هم دارد، گوشی Galaxy A34 5G است. این گوشی با طراحی جذاب، باتری مناسب، دوربین های باکیفیت و داشتن اسپیکرهای استریو توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. صفحه نمایش 6.6 اینچی باکیفیت این گوشی با یک لایه گوریلا گلس 5 محافظت می شود و باعث بهبود دوام آن شده است. این گوشی ضدآب دارای گواهی IP67 نیز هست و نرم افزار کاربرپسند و سخت افزار بسیار قوی (با پردازنده Dimensity 1080) دارد.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A34 5G

ویژگی ها:

  • دارای دوربین پشت سه گانه ۴۸+۸+۵ مگاپیکسل 
  • دارای دوربین جلو ۱۳ مگاپیکسلی
  • دارای صفحه نمایش Super AMOLED با رزولوشن 1080×2340 پیکسل
  • جلوی گوشی از شیشه (گوریلا گلس 5) ساخته شده و قسمت پشت و فریم آن پلاستیکی است.
  • دارای حسگر اثر انگشت
  • باتری لیتیوم پلیمر ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت

نتیجه گیری

قبل از این که گوشی جدیدی خریداری کنید، بررسی بهترین و شناخته شده ترین برندهای تولیدکننده گوشی به شما این امکان را می دهد که گوشی ای را خریداری کنید که با نیازهایتان متناسب تر است. امروزه سه برند اپل، سامسونگ و شیائومی در زمینه عرضه گوشی های هوشمند در دنیا حرف اول را می زنند. هر سه برند ویژگی های پیشرفته و مناسبی را ارائه می دهند و نمی توان گفت که کدام یک بهتر از دیگری است، به این خاطر که هر سه برند نقاط قوت و نقاط ضعف خود را دارند. در این مقاله به مزایا و معایب گوشی های شیائومی و سامسونگ و البته برند اپل اشاره کردیم تا به شما در انتخاب گزینه مناسب کمک کنیم و مانع از هدر رفتن بودجه تان شویم.

سوالات متداول

1 .کدام برند تولیدکننده موبایل برای مدت طولانی تری خدمات گارانتی را ارائه می دهد؟

در حالی که برند سامسونگ و اپل گارانتی ۱ ساله را برای گوشی های خود در نظر گرفته اند، برند شیائومی گارانتی ۲ ساله را برای گوشی های هوشمند خود ارائه می دهد.

2. گوشی های کدام برند برای گیمینگ مناسب تر است؟

برندهای اپل، سامسونگ و شیائومی گوشی های متنوعی را طراحی و عرضه کرده اند که هر یک از این گوشی ها برای هدف خاصی مناسب تر هستند. به طور کلی هر سه برند گوشی های میان رده و رده بالای خوبی را ارائه داده اند که برای گیمینگ مناسب هستند و از این نظر عملکرد هر سه برند مطلوب است.

3. تنوع مدل های گوشی در کدام برند بیشتر است؟

برندهای سامسونگ و شیائومی نسبت به اپل مدل های متنوع تری را عرضه می کنند که برای هر فردی با هر بودجه و نیازی مناسبند.