بهترین کنسول بازی 2024

به نظر شما  کنسول بازی چی خوبه؟ بازی‌های ویدیویی در چند دهه اخیر پدیده‌ای پرطرفدار جهانی بوده‌اند. با کمک این بازی‌ها می‌توانید برای چند ساعت از دنیای خسته کننده و یکنواخت بیرون فاصله بگیرید و وارد دنیای ماجراجویانه جدیدی شوید. می‌توانید در این دنیای جدید در هر نقشی که دوست داشتید ظاهر شوید و تجربه‌ای متفاوت داشته باشید. کنسول‌های بازی، اجرای این بازی‌های هیجان انگیز و جدید را ممکن کرده‌اند. اگر شما هم می‌خواهید بهترین کنسول بازی را خریداری کنید، در اینجا به تمام اطلاعات مورد نیازتان در این مسیر اشاره کرده‌ایم پس با ما همراه شوید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

عوامل مهم هنگام خرید بهترین کنسول بازی
1. مقایسه کنسول بازی از نظر قیمت
2. مقایسه کنسول های بازی از نظر گرافیک
3. مقایسه کنسول های بازی از نظر نوع بازی
4. مقایسه کنسول های بازی از نظر سرویس های آنلاین
5. مقایسه کنسول های بازی از نظر واقعیت مجازی 
6. سخت افزار
7. رابط کاربری
8. پشتیبانی از رسانه
9. دسته بازی
10. لوازم جانبی
11. بازی‌های انحصاری 

بهترین کنسول های بازی سراسر دنیا
1. پلی استیشن 5
2. پلی استیشن 4 اسلیم
3. پلی استیشن ۴ پرو
4. ایکس باکس وان
5. ایکس باکس وان اس
6. نینتندو سوییچ
7. نینتندو 2DS XL
8. نینتندو 3DS XL

کدام کنسول بازی را بخریم؟

 

عوامل مهم هنگام خرید بهترین کنسول بازی

شرکت‌های مختلفی اقدام به ساخت مدل‌های متنوعی از کنسول‌های بازی کرده‌اند و همین امر باعث شده که انتخاب کنسول مناسب کمی سخت باشد. اگر شما هم بین انتخاب دو یا چند مدل مردد هستید، بیایید شما را با اصلی‌ترین فاکتورهایی که باید هنگام خرید کنسول در نظر بگیرید آشنا کنیم تا انتخابی عالی و بی نقص داشته باشید:

1. مقایسه کنسول بازی از نظر قیمت

اولین چیزی که هنگام خرید کنسول بازی جدید به ذهن هر کسی می‌آید، قیمت است. قیمت کنسول‌های بازی ساخت برندهای مختلف تقریبا مشابه است. با این حال کنسول‌های جدیدتر پلی استیشن به خاطر خدمات و تکنولوژی پیشرفته‌ای که ارائه می‌دهند اغلب قیمت بالاتری دارند.

برای این که انتخاب‌تان درست باشد، بعد از تعیین بودجه، چندین کنسول که در آن رنج قیمتی هستند را انتخاب کنید. سپس ویژگی‌های این کنسول‌ها را با هم مقایسه کنید و کم کم چندین کنسول را حذف کنید تا انتخاب‌تان به دو یا سه مورد محدود شود. در نهایت هم یک گزینه را انتخاب کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که معمولا با عرضه کنسول‌های جدید، کنسول‌های قدیمی‌تر از نظر قیمت کاهش پیدا می‌کنند. البته ممکن است چندین سال طول بکشد تا این اتفاق بیفتد.

علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که در صورت خرید کنسولی که حاوی لوازم جانبی یا هارد دیسک بزرگ‌تر است، قیمت کنسول افزایش می‌یابد.

از آنجایی که قرار نیست به طور مداوم کنسول‌تان را عوض کنید، بهتر است هنگام هزینه کردن آگاهانه تصمیم بگیرید تا مطمئن باشید که این هزینه در جای کاملا درستی صرف شده است. هنگام خرید کنسول این نکته را هم باید مد نظر بگیرید که اگر چه بیشتر بودجه‌تان صرف خرید کنسول جدید می‌شود اما نباید از سایر هزینه‌های اضافی مانند تجهیزات جانبی، بازی‌ها و خدماتی مانند بازی آنلاین غافل شوید. پس باید مقداری از بودجه‌تان را هم برای این منظور اختصاص دهید.

کنسول‌ها همچنین اغلب قیمت پایین‌تری از رایانه‌های شخصی رده بالا دارند. همین موضوع باعث شده که کنسول‌های بازی به گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر از رایانه‌های گیمینگ برای بسیاری از گیمرها (به ویژه مبتدیان) تبدیل شوند.

2. مقایسه کنسول های بازی از نظر گرافیک

برخی از بازی‌ها به حافظه رم زیاد، پردازنده سریع و گرافیک بالا نیاز دارند در حالی که برخی دیگر نیازهای چندان پیشرفته و سختگیرانه‌ای ندارند. حتی اگر الان به بازی‌های سه بعدی هاردکور علاقه‌مند نباشید، ممکن است در آینده علاقه‌مند شوید بنابراین کنسولی را در نظر بگیرید که می‌تواند تمام بازی‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید را اجرا کند.

خیلی از افراد هنگام خرید از عملکرد گرافیک غافل می‌شوند زیرا نمی‌دانند که گرافیک می‌تواند از نظر بصری تجربه‌ای خیره کننده و روان را برای شما فراهم کند. کنسول‌هایی مانند سری پلی استیشن و ایکس باکس دارای سخت افزار قدرتمندی هستند که از گرافیک با وضوح بالا، نورپردازی شبیه واقعیت و نرخ فریم ثابت و یکنواخت پشتیبانی می‌کنند.

هنگام خرید مشخصات فنی و گرافیک کنسول را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که انتظارات شما را برای تصاویر عالی و گیم پلی روان برآورده می‌کند.

3. مقایسه کنسول های بازی از نظر نوع بازی

هر کنسولی به نیازهای نوع خاصی از گیمرها پاسخ می‌دهد و برای گروه سنی خاصی مناسب‌تر است. از ماجراجویی‌های اکشن گرفته تا شبیه ‌سازی‌های ورزشی و تجربه‌های خلاقانه سندباکس (sandbox)، این کنسول‌ها یک پلتفرم همه کاره برای تجربه گیمینگ هستند.

حتما قبل از خرید در مورد کتابخانه بازی یا لایبرری (Library) هر کنسول تحقیق کنید تا مطمئن شوید که با ترجیحات شما و نوع بازی‌هایی که می‌خواهید روی کنسول انجام دهید مطابقت دارد. البته بسیاری از بازی‌ها وجود دارند که آن‌ها را می‌توان روی تمامی کنسول‌ها اجرا کرد.

معمولا کنسول‌های نینتندو (Nintendo) بازی‌هایی را ارائه می‌دهند که خانواده‌پسند و بدون صحنه‌های خشن هستند، در حالی که ایکس‌باکس و پلی‌استیشن بازی‌هایی را ارائه می‌دهند که برای گیمرهای هاردکور طراحی شده‌اند. پس قبل از خرید باید ببینید که بیشتر طرفدار چه ژانر بازی‌هایی هستید.

سازگاری عقب‌رو (backward compatibility) به معنای توانایی کنسول در اجرای بازی‌های نسخه‌های پیشین خود است. هر کنسولی تعدادی بازی جدید و قدیمی دارد. کنسول Wii U نینتندو از نظر سازگاری عقب‌رو می‌تواند همه بازی‌های نسخه Wii را اجرا کند. Xbox One نیز قابلیت اجرای برخی از بازی‌های Xbox 360 را دارد. با این حال، پلی استیشن 4 تنها مجموعه محدودی از بازی‌های سیستم‌های قبلی را اجرا می‌کند.

4. مقایسه کنسول های بازی از نظر سرویس های آنلاین

توانایی بازی آنلاین برای بسیاری از گیمرها یک ضرورت و فاکتور مهم محسوب می‌شود و خوشبختانه امروزه اکثر کنسول‌های پرطرفدار اتصال آنلاین را ارائه می‌دهند. با کمک سرویس‌های آنلاین می‌توانید با گیمرهایی از هر نقطه دنیا بازی کنید و به رقابت با هم بپردازید. در حالی که PlayStation 4 و Nintendo Wii U یک شبکه آنلاین رایگان ارائه می‌دهند اما اتصال به ایکس باکس لایو (Xbox Live) برای شما هزینه دارد.

هر سرویس آنلاین تعدادی گزینه مختلف را برای بهبود تجربه گیمینگ ارائه می‌دهد. البته هر سه (نینتندو، پلی استیشن و ایکس باکس) شامل یک فروشگاه مجازی هستند که می‌توانید بازی‌های کلاسیک را از آن‌ها خریداری کنید. 

علاوه بر این، سرویس Netflix در هر سه کنسول موجود است که این امکان را فراهم کرده که فیلم‌ها را در تلویزیون خود پخش کنید. هر کنسول طیف گسترده‌ای از خدمات دیگر را نیز ارائه می‌دهد که شامل پخش جریانی تلویزیون و فیلم‌های قابل دانلود هستند.

5. مقایسه کنسول های بازی از نظر واقعیت مجازی 

در بازی‌های ویدئویی که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کنند از یک محیط مصنوعی سه بعدی استفاده می‌شود. محیط‌های واقعیت مجازی با نرم‌افزار VR ایجاد می‌شوند و به گونه‌ای به کاربر ارائه می‌شوند که جایگزین محیط واقعی می‌شوند. با کمک این بازی‌ها و با به کار بردن ابزار مخصوص حس می‌کنید که واقعا در آن محیط هستید.

بازی‌های VR را می‌توان روی گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، لپ‌تاپ‌ها و کنسول‌های بازی پخش کرد. کنترل کردن بازی‌های VR ممکن است با صفحه کلید و ماوس استاندارد، دسته بازی و روش‌های ضبط حرکت باشد. اگر به این سبک بازی‌ها علاقه دارید حتما قبل از خرید کنسول چک کنید که کنسول مورد نظرتان از این قابلیت پشتیبانی می‌کند.

6. سخت افزار

یک کنسول بازی از اجزای سخت افزاری مختلفی تشکیل شده است که با هم کار می‌کنند تا یک تجربه گیمینگ یکپارچه و بدون لگ را به گیمرها ارائه دهند. اصلی‌ترین این قطعات شامل این مواردند:

  • پردازنده: پردازنده یا CPU مغز کنسول است و تمام وظایف محاسباتی را انجام می‌دهد.
  • واحد پردازش گرافیکی (GPU): وظیفه ارائه گرافیک و تصاویر با کیفیت بالا را بر عهده دارد.
  • حافظه با دسترسی تصادفی (RAM): داده‌ها را به طور موقت ذخیره می‌کند و به بازیابی سریع داده‌ها کمک می‌کند.
  • فضای ذخیره سازی: این فضا برای ذخیره داده‌های بازی، سیستم عامل و سایر فایل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که شامل درایو دیسک سخت (HDD) یا درایو حالت جامد (SSD) است. SSD عملکرد سریع‌تری از HDD دارد و از حافظه ۴ الی ۵۰۰ گیگابایت دسترس است که بسته به این که چقدر فضا در کنسول نیاز دارید می‌توانید کنسولی با حافظه مد نظرتان را انتخاب کنید.
  • ورودی/ خروجی: شامل پورت‌هایی برای اتصال دسته‌ها، HDMI برای خروجی ویدیو و خروجی صدا است.

هر چه کیفیت قطعات سخت افزاری کنسول بهتر باشد عملکرد کلی کنسول نیز قوی‌تر است و تجربه گیمینگ بهتری را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد. کنسول‌های دارای سخت افزار قوی، عملکرد بدون لگ، تصاویر واقعی و گرافیکی دقیق را ارائه می‌دهند. از آنجایی که یک کنسول قرار است سال‌ها برای شما کار کند، بهتر است کمی بیشتر هزینه کنید و کنسولی را خریداری کنید که سخت افزار آن عملکرد عالی و بی رقیبی را ارائه می‌دهد. هر چه CPU و GPU قوی‌تر باشند قدرت پردازش کنسول نیز بالاتر است.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای ویدئویی خرید لپتاپ گیمینگ

7. رابط کاربری

یک کنسول خوب باید رابط کاربری کاربر پسند داشته باشد. این شامل منو، آیکون‌ها و سایر عناصر گرافیکی است که به کاربر این امکان را می‌دهند تا به راحتی در قابلیت‌های کنسول پیمایش کند. رابط کاربری همچنین دسترسی به تنظیمات، لایبرری بازی و سایر ویژگی‌ها را فراهم می‌کند.

کنسولی را انتخاب کنید که کار با رابط کاربری آن برای شما راحت باشد. همچنین رابط کاربری برخی از کنسول‌ها را می‌توان مطابق با ترجیحات کاربر سفارشی کرد. این شامل تغییر پس‌زمینه، تم و سایر تنظیمات است. رابط کاربری برخی از انواع کنسول، به خصوص کنسول‌های جدیدتر را می‌توان از طریق به روز رسانی نرم افزار آپدیت کرد که این می‌تواند ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی را به کنسول اضافه کند.

8. پشتیبانی از رسانه

اگر چه در گذشته کنسول‌ها فقط مخصوص بازی کردن بودند اما امروزه کنسول‌ها را می‌توان برای چیزی بیش از بازی استفاده کرد. اگر از گوش دادن به موسیقی، تماشای ویدیو یا پخش آنلاین توییچ (Twitch) در بین جلسات گیمینگ خود لذت می‌برید، به دنبال کنسولی بگردید که از پخش و اجرای رسانه پشتیبانی می‌کند. هر دو کنسول Xbox و PS4 پشتیبانی از تلویزیون زنده را ارائه می‌دهند که با کمک آن‌ها می‌توانید برنامه‌های مورد علاقه‌تان را پخش کنید. 

بیشتر بدانید: آموزش نحوه اتصال کنسول بازی ( پلی استیشن ) به تلویزیون

9. دسته بازی

دسته بازی مهم‌تر از چیزی است که حتی فکرش را می‌کنید. بهتر است دسته بازی‌ای را خریداری کنید که نحوه چیدمان دکمه‌ها، بدنه، جنس آن و کار با آن به نحوی باشد که بعدها با آن به مشکل برنخورید. از آنجایی که قرار است دسته کنسول گاهی تا چند ساعت در دست‌تان باشد همیشه راحتی آن را در اولویت قرار دهد و به هیچ عنوان سراغ دسته‌های سنگین نروید. 

پیشنهاد مطالعه: بررسی عملکرد دسته PS5 و ایکس باکس

10. لوازم جانبی

لوازم جانبی می‌توانند به کنسول‌تان کارآیی بیشتری دهند و آن را تبدیل به ابزار جذاب‌تری کنند. برای مثال، اگر می‌خواهید بازی‌های VR را انجام دهید، باید بدانید که آیا کنسول‌تان تجهیزات VR را دارد یا خیر. از دوربین‌هایی مانند کینکت (kinect) نیز می‌توان برای دستورات صوتی و بازی‌های تناسب اندام استفاده کرد.

11. بازی‌های انحصاری 

بازی‌های انحصاری به بازی‌هایی می‌گویند که فقط برای یک کنسول منتشر می‌شوند. به عنوان مثال بازی Halo برای ایکس باکس و Uncharted فقط برای پلی استیشن قابل دسترس است و به علت حق امتیازی که دارند نمی‌توان آن‌ها را روی دستگاه‌های دیگر یافت. پس اگر بازی خاصی مد نظرتان است حتما بررسی کنید که روی چه کنسول‌هایی قابل اجرا است.

بیشتر بدانید: نحوه تمیز کردن کنسول بازی 

بهترین کنسول های بازی سراسر دنیا

برخی از کنسول‌های بازی به خاطر سخت افزار قوی و عملکرد روانی که ارائه می‌دهند جایگاه بالایی بین گیمرهای سرتاسر جهان دارند. در این قسمت به معرفی برخی از این کنسول‌ها پرداخته‌ایم:

پلی استیشن 5

پلی استیشن ۵ در بالای لیست ما قرار دارد و علت آن عملکرد استثنایی و بی رقیب این کنسول است. با بررسی تاریخچه کنسول‌های بازی متوجه می‌شویم که این کنسول تا حدی محبوب و شناخته شده است که تقریبا هر کسی از هر جای جهان اسم آن را شنیده یا تجربه خوشایندی از بازی با آن داشته است. PS5 تنوع بازی بالایی دارد و همه این‌ها در کنار قدرت پردازش عالی و گرافیک شگفت انگیز، از آن یک کنسول بی نقص ساخته‌اند. یکی از مزایای PS5 داشتن حافظه SSD است که با کمک آن بازی‌ها در کمترین زمان ممکن بارگذاری می‌شوند و سرعت اجرای بازی‌ها نیز به طور چشمگیری بالا رفته است.

از دیگر ویژگی‌های این کنسول، می‌توان به پشتیبانی از صدای سه بعدی اشاره کرد که کمک می‌کند لذت و هیجان بیشتری را تجربه کنید. سخت افزار PS5 نیز نسبت به نسل قبل بسیار بهبود یافته است. برخی دیگر از ویژگی‌های جذاب این کنسول شامل دسته دوال سنس، میکروفون و بازخورد لمسی هستند که هدف همگی آن‌ها لذت بخش‌تر کردن بازی است. اگر چه این کنسول قیمت بالاتری نسبت به سایر مدل‌ها دارد اما ارزش هزینه صرف شده را دارد و تجربه‌ای بی نظیر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین مانیتورها برای پلی استیشن ۵

پلی استیشن 4 اسلیم

زمانی که ویژگی‌های پلی استیشن 4 کم کم در حال منسوخ شدن و از رده خارج شدن بودند، شرکت سونی با ارائه پلی استیشن 4 اسلیم دوباره توجه‌ها را به خود جلب کرد. این کنسول همچنان طرفدارانی در سرتاسر جهان دارد و یکی از علل پرطرفدار بودن آن، قیمت مقرون به صرفه این کنسول است. طراحی این محصول جمع و جورتر شده است که این ویژگی برای بسیاری از کاربران خوشایند بوده است. این پلی استیشن همچنین نسبت به نسخه قبلی بی صدا شده و انرژی کمتری مصرف می‌کند.

البته با وجود داشتن لایبرری گسترده و اجرای بسیاری از بازی‌های PS4، همچنان پلی استیشن 4 اسلیم برای اجرای بسیاری از بازی‌ها مناسب نیست. اگر توقع اجرای بازی‌های 4K را دارید، این کنسول نمی‌تواند انتظارات‌تان را برآورده کند. با این حال این کنسول با نرخ فریم بالا، بازی‌ها را کاملا روان اجرا می‌کند و گیمینگ را لذت بخش می‌کند.

پلی استیشن ۴ پرو

اگر اجرای بازی‌های 4K از اهمیت زیادی برای شما برخوردار است و این قابلیت را با کنسول پلی استیشن 4 اسلیم دریافت نکردید، پلی استیشن ۴ پرو را خریداری کنید. این کنسول به طور روان و بدون لگ بازی‌های جدید را اجرا می‌کند. سرویس PlayStation Now نیز این امکان را فراهم کرده که بیش از 800 عنوان بازی را استریم کنید. این کنسول با قابلیت‌های بی نظیری که ارائه می‌دهد قطعا ارزش خرید را دارد و همچنان یک انتخاب عالی در بین گیمرها محسوب می‌شود.

ایکس باکس وان

شرکت مایکروسافت با عرضه کنسول‌های بازی متنوع، بار دیگر خود را دنیای تکنولوژی اثبات کرد. ایکس باکس وان نیز یکی از محصولات بی نظیر این شرکت است که هیجان یک بازی شبیه به واقعیت و بدون لگ را برای شما به ارمغان می‌آورد. ایکس باکس وان از پردازشگر قدرتمند، سخت افزار قوی، رزولوشن عالی و گرافیک بی‌نقص برخوردار است که همه این‌ها ویژگی‌هایی هستند که هر گیمری به دنبال آن‌ها است. اگر به کیفیت تصویر و پخش اهمیت ویژه‌ای می‌دهید، مطمئن باشید از انتخاب ایکس باکس وان پشیمان نخواهید شد. همین ویژگی‌ها هستند که باعث شده‌اند ایکس باکس وان همیشه در صدر باشد و هیچ وقت قدیمی نشود. در هر دوره‌ای این محصول طرفداران خاص خود را دارد و به خوبی نیازهای گیمرها را برآورده می‌کند.

یکی از ویژگی‌های دیگری که این کنسول را منحصر به فرد کرده این است که با کینکت (دستگاه هوشمند برای شناسایی حرکت و صدا) قابل استفاده است. اگر چه استفاده از کینکت یک امر اختیاری در نظر گرفته می‌شود اما اکثر خریداران این فرصت را از دست نمی‌دهند و آن را تهیه می‌کنند تا تجربه گیمینگ بدون نقصی داشته باشند. با کمک این ابزار می‌توانید با فرمان‌های صوتی و حرکتی، بازی را جذاب‌تر کنید. این کنسول قابلیت اجرای اکثر بازی‌های مسابقه‌ای، استراتژیک و بازی FIFA را دارد. قرارگیری درایو دیسک بلوری در این دستگاه نیز یک مزیت محسوب می‌شود که می‌توانید با کمک آن DVD و فیلم‌های بلوری را اجرا کنید.

ایکس باکس وان اس

عملکرد سخت افزاری کنسول ایکس باکس وان اس استثنایی است و این کنسول دارای ۸ گیگابایت رم DDR3 است. این کنسول قابلیت اجرای بازی‌های 4K را دارد به همین خاطر بهتر است آن را به نمایشگری با کیفیت 4K وصل کنید تا متوجه کیفیت بی رقیب و عالی آن شوید. این کنسول برای افرادی مناسب است که قدرت پردازش و عملکرد سخت افزار برای آن‌ها در اولویت قرار دارد. علاوه بر این، ایکس باکس وان اس فقط برای گیمینگ استفاده نمی‌شود و با استفاده از آن می‌توانید به نتفلیکس و برنامه‌های این چنینی هم دسترسی داشته باشید. این مدل معمولا در حافظه‌های ۵۰۰ گیگابایتی، ۱ ترابایتی و ۲ ترابایتی عرضه می‌شود که با بالا رفتن حافظه، قیمت نیز افزایش پیدا می‌کند. در حقیقت از نظر بسیاری از کاربران و کارشناسان، این مدل یک نسخه بهبود یافته از ایکس باکس وان است.

نینتندو سوییچ

کنسول نینتندو سوییچ را اولین کنسول هیبریدی در جهان می‌دانند. به این معنا که هم یک کنسول خانگی است و هم قابلیت حمل دارد. این کنسول از نظر طراحی بسیار جذاب است و در رنگ‌های مشکی، قرمز و آبی طراحی شده است که بسته به سلیقه‌تان می‌توانید یک رنگ آن را انتخاب کنید. در این کنسول از پردازنده گرافیکی Tegra X1 با ۳۲ گیگابایت حافظه استفاده شده است.

همچنین می‌توانید با کارت حافظه میکرو اس‌دی (microSD) حافظه داخلی دستگاه‌تان را تا ۲ ترابایت افزایش دهید. دوام شارژ این محصول هم به بازی‌ای که آن را اجرا می‌کنید بستگی دارد و بین ۳ الی ۶ ساعت می‌تواند شارژ را نگه دارد. چیزی که این کنسول را جذاب‌تر کرده نمایشگر باکیفیت آن است که دارای ابعاد ۶.۲ اینچ و وضوح HD است. این کنسول برای تمامی سنین مناسب است و حتی می‌توانید از آن با خیال راحت برای کودکان بالای ۶ سال هم استفاده کنید. والدین هم می‌توانند از طریق اپلیکیشن مخصوصی که روی گوشی نصب می‌شود، روی ساعت و زمان بازی فرزندشان نظارت کنند. شرکت نینتندو برای جبران کاستی‌های مدل‌های قبلی خود، این کنسول را با بهترین و جذاب‌ترین بازی‌ها عرضه کرد و خیلی زود توانست توجه گیمرها را جلب کند.

نینتندو 2DS XL

کنسول نینتندو 2DS XL یکی دیگر از محصولات شرکت نینتندو است که با قیمت مقرون به صرفه‌ای عرضه می‌شود تا افرادی با هر بودجه بتوانند آن را تهیه کنند. نینتندو 2DS XL صفحه نمایشی هم اندازه با نینتندو 3DS XL دارد. وزن این مدل نیز پایین‌تر 3DS XL است و این موضوع باعث شده که حمل آن آسان‌تر باشد. یکی از مزایای این کنسول وجود قابلیت NFC است که برای پشتیبانی از فیگورهای نینتندو در این محصول گنجانده شده است. اگر دنبال یک گزینه برای اجرای بازی‌های رده پایین و متوسط هستید، از خرید کنسول نینتندو 2DS XL پشیمان نخواهید شد.

نینتندو 3DS XL

کنسول بازی نینتندو 3DS XL یک کنسول قابل حمل با امکانات بی نظیر است که با آن می‌توانید بازی‌های سه بعدی را اجرا کنید و از آن‌ها لذت ببرید. چیزی که این کنسول را جالب‌تر کرده این است که برای اجرای این بازی‌ها نیازی به عینک مخصوص ندارید! این کنسول نسبت به نسخه‌های قبل خود دارای سخت افزار بهینه شده، قابلیت‌های سه بعدی ارتقاء یافته و ارگونومی بهتر است که همه این ویژگی‌ها باعث شده‌اند گیمینگ برای شما لذت بخش‌تر شود. این کنسول مجهز به سه دوربین است و امکانات پیشرفته‌ای دارد که باعث شده نسبت به هم رده‌های خود کمی قیمت بالاتری داشته باشد. با کمک این کنسول می‌توانید حتی بازی‌های قدیمی نینتندو را هم اجرا کنید و غرق در این بازی‌های نوستالژی و لذت بخش شوید. اگر دنبال یک کنسول مناسب برای خودتان یا فرزندتان هستید، نینتندو 3DS XL انتخاب خوبی در نظر گرفته می‌شود.

کدام کنسول بازی را بخریم؟

در حقیقت این که کدام کنسول بازی را باید خریداری کنید یک تصمیم شخصی است و به ترجیحات‌تان بستگی دارد. اگر دنبال یک کنسول هستید که جدیدترین و به‌روزترین بازی‌ها با گرافیک بالا را بدون مشکل اجرا کند، بدون شک پلی استیشن 5 بهترین انتخاب برای شماست. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای کنسول پلی استیشن 5 پرداخت کنید ولی می‌خواهید قابلیت‌هایی تقریبا مشابه با آن دریافت کنید، کنسول‌های ایکس باکس می‌توانند نیازهایتان را به خوبی برآورده کنند. و در آخر اگر دنبال یک گزینه ساده و بدون پیچیدگی هستید، سراغ کنسول‌های نینتندو بروید.

سخن پایانی

خرید کنسول بازی می‌تواند یکی از هیجان انگیزترین و بهترین خریدهایی باشد که هر کسی انجام می‌دهد. با پیشرفت تکنولوژی، کنسول‌های بازی هم پیشرفته‌تر می‌شوند و قابلیت‌های بهتری را به کاربران عرضه می‌کنند. اگر شما هم طرفدار بازی‌های ویدئویی هستید و می‌خواهید با خرید کنسول اوقات فراغت‌تان را هیجان انگیزتر کنید، ممکن است هنگام خرید کمی گیج شده باشید. با نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم کمتر امکان دارد که هنگام خرید کنسول بازی اشتباه کنید. پس هنگام خرید احساسی تصمیم نگیرید و حتما نکات ذکر شده را در نظر بگیرید.

سوالات متداول

1. کدام کنسول برای بازی چند نفره آنلاین بهتر است؟

کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S دارای قابلیت‌های آنلاین بسیار قوی‌ای هستند. همین ویژگی آن‌ها را به انتخابی عالی برای گیمرهایی تبدیل می‌کند که از بازی های چند نفره آنلاین لذت می‌برند. اگر چه Nintendo Switch هم دارای قابلیت‌های آنلاین است، اما قابلیت‌های این کنسول به اندازه کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S گسترده نیست.

2. آیا می‌توانم از لوازم جانبی گیمینگ یکسان در کنسول‌های مختلف استفاده کنم؟

برخی از لوازم جانبی گیمینگ (مانند انواع خاصی از دسته‌ها) می‌توانند در کنسول‌های مختلفی استفاده شوند. با این حال، مهم است که قبل از خرید، سازگاری را بررسی کنید تا مطمئن شوید که لوازم جانبی با کنسول مورد نظرتان کار می‌کنند.

3. آیا رده سنی روی انتخاب کنسول بازی تاثیرگذار است؟

بله در حقیقت برخی از کنسول‌ها برای رده سنی خاصی طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، هنگامی که قصد خرید کنسول برای بچه‌های کوچک و خردسال را دارید، ممکن است نیازی به خرید بازی‌هایی که گرافیک و تکنولوژی پیشرفته‌ای دارند، نباشد. در واقع برای این گروه سنی نیازی به پیچیدگی نیست زیرا کودکان به بازی‌های ساده که با روحیه لطیف آن‌ها سازگار است علاقه مند هستند. کنسول‌های نینتندو به علت سادگی و خشن نبودن بازی‌ها، برای این گروه سنی مناسب‌ترند. با این حال، با افزایش سن، انتظارات هم بالاتر می‌رود و سلیقه هم عوض می‌شود. اینجاست که باید کنسول‌هایی با بازی‌هایی را خریداری کنید که با استفاده از بهترین تکنولوژی ساخته شده‌اند و گرافیک قوی‌ای دارند. نوجوانان بازی‌های تیراندازی، ماشین سواری و بازی‌های این چنینی را ترجیح می‌دهند و کنسول‌های ایکس باکس و پلی استیشن برای گروه سنی آن‌ها مناسب‌تر است.