مانیتورهای به روز بازار برای طراحی گرافیک

بهترین مانیتور برای طراحی گرافیک چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ بدون شد دو ویژگی عمکلرد مناسب و وضوح تصویر اولین چیزهایی هستند که در ذهن شما نقش می‌بندند. طراحان حرفه ای گرافیک به دنبال خرید مانیتور هایی هستند که بتواند بهترین ترکیب عملکرد فوق العاده و بالاترین وضوح موجود را به آن ها هدیه دهد. همچنین این افراد به دنبال ماینتورهایی هستند که در صورت اتصال به سایر تجهیزات جانبی مورد استفاده، جدیدترین گزینه ها را در اختیار افراد قرار دهد و بعلاوه در حد بودجه مد نظر کاربران باشد. آیا موارد دیگری جز این موارد نیز باید در نظر گرفت؟ ما در این مقاله به این پرسش شما پاسخ داده و در ادامه به معرفی بهترین مانیتورهای مناسب طراحی گرافیک بازار روز خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • چگونه یک مانیتور مناسب برای طراحی گرافیک انتخاب کنیم؟
  • برای طراحی گرافیک چه نوع مانیتوری مناسب هست؟

چگونه یک مانیتور مناسب برای طراحی گرافیک انتخاب کنیم؟

قبل از خرید مانیتور برای برطرف کردن نیازهای مرتبط با طراحی گرافیکی خود، باید نوع مانیتور، ویژگی ها، وضوح، ابعاد کلی، اندازه صفحه نمایش، دقت رنگ، اتصالات، ارگونومی و بودجه خود را در نظر بگیرید.

نوع مانیتور

اگر تا به حال مانیتورهای جدید را به صورت آنلاین جستجو کرده باشید، می دانید که مدل های مانتیورهای موجود در بازار بی پایان هستند. امروزه مانیتورهای مختلفی، از مانیتورهای تجاری گرفته تا مانیتورهای مخصوص بازی سطح بالا و یا مانیتور خمیده  در بازار موجود هستند و انتخاب یک مانیتور مناسب می تواند دشوار باشد. انتخاب مدل مناسب متناسب با نیازهای شما مستلزم اطمینان از ویژگی هایی است که به دنبال آن می گردید. برای انجام کارهای گرافیکی، داشتن نمایشگری با وضوح بالا و گزینه های اتصال کافی مهم است.

امکانات

اگرچه گزینه های اتصال کافی و وضوح مناسب از ویژگی های مهم در انتخاب مانیتور هستند، اما آنچه در اینجا درباره آن صحبت می کنیم ویژگی های جانبی ای است که باعث می شود یک مانیتور از مانیتور دیگر متمایز شود. مواردی مانند پایه قابل تنظیم یا روکش مات و یا براق روی صفحه نمایش می تواند جزء مواردی باشد که شخصی را از خرید یک مانیتور منصرف یا به سمت خرید آن سوق دهد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید مانیتور کامپیوتر

وضوح

اگر در زمینه طراحی گرافیک فعالیت دارید، وضوح تصویر نمایشگری که انتخاب می کنید، اگر بزرگترین عامل در ارتباط با انتخاب مانیتور نباشد، قطعا می تواند یکی از مهم ترین ها باشد. مانیتورها از استفاده از لوله های اشعه کاتد فاصله زیادی گرفته اند و داشتن وضوح مناسب می تواند خروجی نهایی کار شما را به بهترین نحو نمایش دهد. بیایید نگاهی دقیق به برخی از رزولوشن های رایج موجود بیاندازیم:

مانیتورهای K4

وضوح K4 در حال تبدیل شدن به رزولوشنی استاندارد برای مانیتورهای جدید است. اصطلاح K4 به این معنی است که عکسی که روی صفحه نمایش به نمایش درمی آید، حدود 4000 پیکسل عرض دارد. به طور کلی، این بدان معنی است که با این رزولوشن، تصویری که مشاهده می کنید واضح تر به نظر می رسد و این مسئله می تواند ویرایش تصویر یا فایل نهایی پروژه شما را بسیار واضخ تر به نمایش بگذارد.

مانیتورهای K5

مانیتورهای K5 نسبتاً به تازگی وارد بازار شده اند. اصطلاح K5 به تعداد پیکسل های استفاده شده اشاره دارد؛ که در این حالت حدود 5000 است. مانیتورهای K5 معمولاً توسط طراحانی که به دنبال دستیابی به تراکم پیکسلی بالاتر، تصاویر واضح تر و همچنین دیدن جزئیات عالی که مانیتورهای K4 قادر به نمایش آن ها نیستند، استفاده می شوند.

وضوح 5K2K  چیست؟ به طور خلاصه، یک مانیتور 5K2K دارای وضوح افقی یک مانیتور K5 و وضوح عمودی یک صفحه نمایشK 4 است.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت مانیتور گیمینگ با مانیتور معمولی در چیست؟ [3 مورد مهم]

مانیتورهای K8

در حال حاضر، K8 از نظر رزولوشن پادشاه میدان فناوری است. مانیتورهایی با وضوح K8 تصاویری با حدود 8000 پیکسل را ارائه می دهند. مانند وضوح K5، محتوای زیادی برای نمایش در این مقدار از رزولوشن وجود ندارد. با این حال، با پیشرفت فناوری، میزان محتوایی که با کیفیت K5 یا K8 سازگار خواهند بود، رو به رشد می باشند.

اندازه مانیتور کامپیوتر

اندازه مانیتور رایانه ای که انتخاب می کنید با ابعاد اتاق کارتان در ارتباط است. نمایشگرها در طیف وسیعی از اندازه ها(حتی برخی به اندازه صفحه تلویزیون می باشند)، به شما فضای کافی برای تمام کارهایتان را می دهد. اگرچه ممکن است یک مانیتور بزرگ به طرز خارق العاده ای جذاب به نظر برسد، اما امکان دارد برای محیط کار شما مناسب نباشد.

بودجه

مهم نیست که به دنبال خرید چه چیزی هستیم، بلکه توانایی خرید و بودجه شما همیشه بر هر مورد دیگری اولویت دارد. برچسب قیمتی بعضی از مانتیورها قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. اگرچه شاید داشتن یک مانیتور گران قیمت و دارای ویژگی های سنگین خوب باشد، اما اگر فقط از آن برای مکالمه های اسکایپ و زوم استفاده می کنید، ممکن است بخواهید مقداری از این پول را پس انداز کنید و مانیتور اقتصادی تری را پیدا کنید.

برای طراحی گرافیک چه نوع مانیتوری مناسب هست؟

مانیتور 34 اینچ مدل 34WP550-B

به این خاطر که طراحان گرافیک در شغل‌شان باید به جزئیات توجه زیادی داشته باشند، به مانیتورهای باکیفیتی همچون مانیتور 34 اینچ مدل 34WP550-B ساخت شرکت LG نیاز دارند. کیفیت، کارآیی و دوام بالا از جمله ویژگی‌های این مانیتور هستند. صفحه نمایش این مانیتور، اولترا واید (فوق عریض) است و اندازه آن ۳۴ اینچ (حدود ۸۶ سانتی‌متر) که کمک می‌کند به راحتی و باجزئیات کامل همه چیز را ببینید. در این صفحه نمایش از پنل IPS با زاویه دید ۱۷۸ درجه، نور پس زمینه LED و رزولوشن ۱۰۸۰×۲۵۶۰ پیکسل نیز استفاده شده است. یک ویژگی استثنایی در این مانیتور، مدت زمان پاسخگویی بسیار کوتاه آن است که حدود ۵ میلی‌ثانیه است. تعداد رنگ‌های قابل نمایش روی این مانیتور نیز حدود ۱۶.۷ میلیون عدد هستند که تصاویری کاملا شبیه به واقعیت را نمایش می‌دهند. 

مانیتور LG مدل 34WP550-B دارای دو پورت HDMI و یک جک ۳.۵ میلی‌متری صدا است. این مانیتور به خاطر داشتن نرخ تازه‌سازی ۷۵ هرتزی، یک مانیتور همه‌کاره در نظر گرفته می‌شود و علاوه بر کارهای گرافیکی برای استفاده اداری، روزانه، تماشای فیلم و گیمینگ هم مناسب است. 

در ساخت این مانیتور همچنین از این تکنولوژی‌ها استفاده شده است:

  • تکنولوژی FreeSync: مشکل پارگی تصویر را برطرف می‌کند.
  • قابلیت Blue Light Reduction: برای کاهش نور آبی مضر استفاده می‌شود.
  • قابلیت Flicker Safe: برای مراقبت از چشم) استفاده می‌شود.

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Samsung Essential C390 LS32C390EA 32 inches

یکی از بهترین مانیتورهای منحنی که تا به امروز معرفی شده، مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Samsung Essential C390 LS32C390EA 32 Inches است. شاید فکر کنید که هدف از این نوع طراحی، فقط نوآوری و تفاوت بوده اما هدف دیگری پشت این طراحی جسورانه است. در حقیقت دید انسان محدوده‌ای در حدود 1000R دارد و این مانیتور با انحنای 1000R به نحوی طراحی شده که تمام محتوای پخش شده روی آن، در زاویه دید مخاطبان باشد. یک مطالعه در بیمارستان دانشگاه ملی سئول نشان داد که هر چه مانیتور به 1000R نزدیکتر باشد، خستگی چشم را محدودتر می‌کند و ضرر کمتری برای چشم‌ها دارد.

مانیتور گیمینگ سامسونگ مدل Samsung Essential C390 LS32C390EA 32 inches

صفحه نمایش این مانیتور نیز با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ عرضه می‌شود و حدود 16 میلیون رنگ را نمایش می‌دهد. پشتیبانی از FreeSync و نرخ نوسازی 75 هرتز هم از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش آن هستند که باعث شده‌اند به راحتی قابلیت پخش هر محتوایی را داشته باشد. یکی دیگر از فناوری‌های موثر به کار برده در این مانیتور که برای کاهش مصرف انرژی استفاده می‌شود، Eco Saving Plus است. فناوری Flicker Free نیز به طور مداوم سوسو زدن های خسته کننده و آزاردهنده صفحه را حذف می‌کند. حالت Eye Saver نیز نور آبی ساطع شده را به حداقل می‌رساند.

این نمایشگر طراحی زیبایی دارد، تقریبا بدون حاشیه است و با یک پایه فلزی باریک و با کیفیت ممتاز عرضه می‌شود. بنابراین علاوه بر ویژگی‌های فنی منحصربه‌فرد، در هر فضایی که قرار بگیرد، زیبایی و شیک بودن آن را تکمیل می‌کند. اگر چه مانیتور Samsung C390 LS32C390EA برای گیمرها طراحی شده، اما به خاطر تصاویر بی عیب و نقص و کیفیت و دوام بالایی که دارد، انتخابی عالی برای طراحان گرافیک نیز هست.

مانیتور گیمینگ تویستد مایندز مدل TM27FHD192IPS سایز 27 اینچ

اگر طراح گرافیک هستید و دنبال یک مانیتور در رنج قیمت مناسب با ویژگی‌های حرفه‌ای هستید، مانیتور گیمینگ تویستد مایندز مدل TM27FHD192IPS انتخاب مناسبی برای شماست. این مانیتور اندازه کوچک‌تری نسبت به دو مانیتور معرفی شده در بالا دارد و برای افرادی مناسب است که محدودیت فضا دارند. 

صفحه نمایش این مانیتور از نوع تخت است و با پنل Fast IPS و رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ عرضه می‌شود. به علاوه توانایی نمایش حدود ۱۶.۷ میلیون رنگ را دارد. اما نکته منحصر به فرد در مورد این صفحه نمایش این است که نرخ تازه‌سازی آن، 192 هرتز و زمان پاسخ‌دهی آن، 1 میلی‌ثانیه است. این یعنی محتوا با سرعت و کیفیت عالی و بدون تاخیر روی این نمایشگر پخش می‌شود. اما این تمام ماجرا نیست و این ویژگی‌ها را می‌توانید با قیمتی باور نکردنی تهیه کنید. این مانیتور برای گیمینگ، طراحی گرافیک، کارهای ادیت و هر استفاده دیگری مناسب است.

مانیتور گیمینگ تویستد مایندز مدل TM27FHD192IPS سایز 27 اینچ

از نظر پورت نیز این دستگاه با 2 پورت DisplayPort و 2 پورت HDMI 2.1‌ به همراه یک خروجی هدفون عرضه می‌شود. این یعنی مانیتور TM27FHD192IPS با اکثر دستگاه‌هایی که از قبل دارید سازگار است و نیازی نیست که از این بابت نگرانی‌ای داشته باشید. مانیتور تویستد مایندز TM27FHD192IPS با اقلامی همچون دفترچه راهنما، آداپتور برق و کابل DisplayPort به شما عرضه می‌شود.

مانیتور گیمینگ 27 اینچ تویستد مایندز مدل TM27DFI

از آنجایی که مانیتورهای گیمینگ از استاندارد ساخت بالایی برخوردارند و ویژگی‌های بسیار جدید و متنوعی دارند، بهترین انتخاب برای طراحان گرافیک هستند. شرکت تویستد مایندز یک کمپانی محبوب است که به طور حرفه‌ای روی ساخت دستگاه‌های گیمینگ کار می‌کنند و علاوه بر گیمرها، طراحان گرافیک نیز به محصولات آن‌ها علاقه‌مند هستند. مانیتور گیمینگ 27 اینچ تویستد مایندز مدل TM27DFI نیز یکی از تولیدات پرطرفدار این شرکت است.

مانیتور گیمینگ 27 اینچ تویستد مایندز مدل TM27DFI

اندازه این مانیتور تخت، ۲۷ اینچ است که برای قرارگیری در فضاهایی با اندازه کوچک تا متوسط مناسب است. در طراحی آن نیز از پنل IPS و وضوح Full HD استفاده شده است که برای انجام کارهای ویرایشی، گیمینگ نیمه حرفه‌ای و کاربردهای اداری و خانگی مناسب است.

یکی از ویژگی‌های اصلی این مانیتور، نرخ تازه سازی بالای آن است. پورت DisplayPort در این مانیتور دارای نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز و پورت HDMI آن دارای نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز است. بالا بودن نرخ تازه سازی به معنای این است که محتوایی که مشاهده می‌کنید کیفیت و جزئیات بیشتری دارد و به صورت روان و بدون هیچ تاخیری می‌توانید هر محتوایی را روی آن پخش و اجرا کنید. این مانیتور همچنین با نرخ پاسخ دهی ۱ میلی ثانیه عرضه می‌شود. این نرخ پاسخ دهی برای مانیتورها یک رقم عالی محسوب می‌شود و این امکان را فراهم می‌کند که تصاویر، بدون تاری، تاخیر و به صورت نرم اجرا شوند. این مانیتور با 2 درگاه DisplayPort و 2 درگاه HDMI به همراه یک عدد ورودی جک ۳.۵ میلی‌متری برای اتصال اسپیکر عرضه می‌شود.

مانیتور خمیده 24 اینچ سامسونگ مدل Samsung LS24C360EA

سامسونگ همیشه محصولاتی با کیفیت استثنایی و ویژگی‌های به‌روز عرضه می‌کند و نیازهای تمام اقشار را در نظر می‌گیرد. مانیتور خمیده 24 اینچ سامسونگ مدل Samsung LS24C360EA نیز یکی از بهترین محصولات این کمپانی است که انتخابی عالی برای طراحان گرافیک، گیمرها و کاربران عادی در نظر گرفته می‌شود. این نمایشگر حالت منحنی دارد و میزان انحنای آن 1800R است. به علاوه بالغ بر ۱۶ میلیون رنگ را نمایش می‌دهد و رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ دارد. 

مانیتور خمیده 24 اینچ سامسونگ مدل Samsung LS24C360EA

از تکنولوژی‌های منحصر به فرد این مانیتور می‌توان به این موارد اشاره کرد: فناوری Eco Saving Plus (برای کاهش انرژی مصرفی)، حذف پرش تصویر و حالت Eye Saver (برای تغییر تنظیمات به نحوی که برای چشم‌ها راحت باشد). این نمایشگر با حداکثر نرخ تازه‌سازی ۷۵ هرتز و حداقل زمان پاسخگویی ۴ میلی ثانیه عرضه می‌شود که برای اجرای روان نرم‌افزارهای گرافیکی مناسب هستند. این مانیتور با ۱ پورت D-Sub و ۱ پورت 1.4 HDMI به همراه خروجی هدفون عرضه می‌شود. اقلام همراه آن نیز شامل کابل برق و کابل HDMI هستند.

مانیتور بنکیو مدل EW3280U سایز 32 اینچ

مانیتور بنکیو EW3280U یک مانیتور باکیفیت، با ویژگی‌های متنوع و جدید است. این مانیتور تصاویر را با جزئیات خیره کننده و دقیق نمایش می‌دهد و رنگ‌ها در آن زنده و شبیه به واقعیت هستند. به همین خاطر است که انتخابی عالی برای طراحان گرافیک، ادیتورها و گیمرها در نظر گرفته می‌شود. پنل IPS این مانیتور با وضوح 4K UHD و رزولوشن ۳۸۴۰×۲۱۶۰ کمک می‌کند که از تمام زوایا، تصاویر را با رنگ واقعی و بدون تاری نگاه کنید. فناوری HDR به کار رفته در ساخت این نمایشگر نیز کمک می‌کند که سطح روشنایی و کنتراست تصاویر به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. نرخ تازه سازی ۶۰ هرتزی این نمایشگر هم تصاویر را خوب و روان اجرا می‌کند.


این مانیتور با تکنولوژی Eye Care (برای محافظت از چشم‌ها) و Low Blue Light (برای کاهش نور آبی مضر) عرضه می‌شود. از آنجایی که طراحان گرافیک گاهی مجبورند ساعت‌ها روبروی مانیتور بنشینند، باید مانیتوری را انتخاب کنند که خستگی و فشار وارده به چشم را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. مانیتور بنکیو مدل EW3280U این ویژگی‌ها را دارد و اگر قرار است استفاده طولانی از مانیتور داشته باشید، قطعا از انتخاب آن پشیمان نمی‌شوید.

اسپیکرهای داخلی این مانیتور نیز کیفیتی عالی دارند تا جایی که دیگر نیازی به اسپیکر خارجی ندارید و می‌توانید از صدای رسا و باکیفیت آن‌ها لذت ببرید. سازندگان این مانیتور، نیازهای همه کاربران را در نظر گرفته‌اند و پورت‌های USB، HDMI و DisplayPort را در آن گنجانده‌اند که کمک می‌کنند مانیتور را به لپ‌تاپ، کنسول گیمینگ، کامپیوتر و هر دستگاه دیگری متصل کنید. این مانیتور با یک پایه قابل تنظیم عرضه می‌شود که قابلیت تنظیم شیب، چرخش و ارتفاع را برای کاربران فراهم کرده است. با تنظیم مانیتور در حالت مناسب، می‌توانید فشار وارده به گردن را کاهش دهید.

نتیجه‌گیری
با هم مروری بر بهترین مانیتور برای طراحی گرافیک داشتیم. متوجه شدیم که قبل از خرید نمایشگر مخصوص طراحی گرافیک، باید به فاکتورهایی مانند نوع، وضوح و اندازه تصویر توجه کنیم. همچنین در ادامه بهترین محصولات حال حاضر بازار را به همراه مشخصات برای شما معرفی کردیم.
شما دوستان گرامی می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان بروزکالا تماس بگیرید و با آنها مشاوره رایگان پیش از خرید داشته باشید. با مراجعه به وب‌سایت بروزکالا از جدیدترین و برترین نمایشگرهای بازار دیدن کنید و با نهایی کردن خرید خود، از مزایای بی‌نظیر این فروشگاه بهره‌مند شوید.