نقد و بررسی بهترین انواع مانیتور خمیده

در گذشته ای نه چندان دور انتظار می رفت که مانیتور خمیده، یک مد زودگذر باشند، اما با توجه به اینکه امروزه مانیتورهای منحنی بسیار زیادی راهی بازار شده اند، گویی این حرف چندان درست نیست و ظاهرا آن ها آمده اند تا بمانند! اگرچه در گذشته، برای خرید مانیتور خمیده مجبور به پرداخت هزینه اضافی بودید، اما امروزه این قضیه صادق نیست. در حقیقت، این روزها حتی برخی از مانیتورهای خمیده، ارزان تر از نمونه های مشابه دارای صفحه تخت هستند.

برای بررسی قیمت انواع مانیتور کلیک کنید

از آنجا که امروزه تعداد زیادی مانیتور خمیده در بازار موجود است، ما در این مقاله گزینه های خرید شما را تنها به بهترین و مقرون به صرفه ترین مدل های موجود در بازار محدود کرده ایم. مانیتورهای خمیده گستره دید وسیع تری را فراهم می کنند، بنابراین به طور کلی تجربه غوطه وری در بازی، تماشای فیلم و سایر موارد را افزایش می دهند. آن ها همچنین به حذف اعوجاج در لبه های صفحه نمایش کمک می کنند و عمق بیشتری به تصویر می بخشند!

اگرچه وجود انحنا در نمایشگرهای 16:9 عادی به اندازه نمایشگرهای فوق عریض ضروری و موثر نیست، اما تجربه بصری همه جانبه و طراحی زیباتری را ارائه می دهد. محدوده انحنای مانیتورها از R1000 تا R3800 است. اکنون وقت آن رسیده است تا همه مانیتورهای خمیده موجود در لیست را بررسی کنیم.

 مانیتور خمیده AOC C24G1A

مانیتور خمیده

مشخصات فنی:

  • اندازه: 24 اینچ
  • انحنای صفحه: R1500
  • وضوح تصویر: 1080×1920
  • پنل:  VA
  • نرخ تازه سازی: 165 هرتز
  • VRR:FreeSync (G-SYNC ناپایدار)

مزایا:

معایب:

  • شبح های جزئی در بازی های سریع، عمدتا در صحنه های تیره تر

درباره مانیتور

AOC C24G1A  ارزان ترین مانیتور خمیده گیمینگ دارای نرخ تازه سازی 144 هرتز است. در واقع، این مدل حتی ارزان تر از برخی از مدل های60 هرتز می باشد.

کیفیت تصویر

درست مانند اکثر مانیتورهای خمیده، AOC C24G1A دارای پنلVA (تراز عمودی) است.

این فناوری پنل دارای نسبت کنتراست استاتیک فوق العاده 3،000:1 است که در مقایسه با پنل های IPS و TN که معمولاً حداکثر 1000:1 هستند، منجر به بازتولید رنگ سیاه عمیق تر و سفیدی روشن تر می شود. در نتیجه، جزئیات در سایه ها و هایلایت های تصویر واضح تر است.

رنگ های نمایش داده شده در این مدل نیز عالی است. اگرچه این فناوری به اندازه پنل های IPS با محتوای تصویری سازگار نیست، اما بسیار بهتر از پنل های TN می باشد. رنگ ها پر جنب و جوش و دقیق هستند، و تنها برای کارهای حرفه ای رنگ محور، به اندازه کافی سازگار نیستند.

AOC C24G1A  دارای طیف رنگی 120٪ sRGB است و همراه با تصویر sRGB از پیش کالیبره شده، از پیش تنظیم شده است. این مانیتور از عمق رنگ 8 بیتی بدون تغییر(8 بیتی واقعی) برای تولید 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می کند.

سایر مشخصات مربوط به پنل شامل روشنایی حداکثر 250 نیت و نسبت کنتراست استاتیک 3000:1 است. ممکن است حداکثر روشنایی نمایشگر، روی کاغذ کم به نظر برسد، اما در شرایط مشاهده عادی کاملا کافی است. اگرچه زاویه دید به صورت افقی و عمودی 178 درجه است، اما مانند پنل های IPS بی عیب و نقص نیست، بنابراین هنگام مشاهده از خارج از محور نمایشگر، برخی تغییرات جزئی در کنتراست ایجاد می شود. بزرگترین نقطه ضعف مانیتورهای پنل VA سرعت زمان پاسخدهی پیکسلی است.

اساساً، به دلیل سیاهی عمیق تر، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا پیکسل ها از رنگ سیاه به سایه های روشن تبدیل شوند، که این منجر به ایجاد شبح قابل توجه در هنگام حرکت سریع المان های تصویری می شود. با این حال، این مشکل فقط در مواقع خاص و به طور جزئی و بیشتر در زمان هایی که پیکسل های تیره بر تصویر غالب هستند، قابل مشاهده است.

گفتنی است که با وجود نرخ تازه سازی 144 هرتز، حتی حرکت مکان نما و پنجره های برنامه های موجود بر روی دسکتاپ نیز هموارتر و زیباتر به نظر می رسد.

ویژگی ها

AOC C24G1A  از AMD FreeSync با محدودهVRR 48-144Hz (نرخ تازه سازی متغیر) پشتیبانی می کند. همچنین می توانید مانیتور را روی 165 هرتز اورکلاک کنید!

FreeSync  به مانیتور خمیده اجازه می دهد تا سرعت همگام سازی خود را با نرخ فریم GPU سازگار کند.

تا زمانی که نرخ فریم محتوای در حال پخش در محدوده VRR مانیتور باشد هیچ مشکلی نیست، اما حتی اگر FPS تصویر به زیر 48 برسد،LFC  وارد عمل شده و به منظور ایجاد عملکرد روان تر، نرخ تازه سازی(47FPS -> 94Hz) را بالا می برد.

برای بهره مندی ازFreeSync ، به کارت گرافیک سازگار با AMD یاNVIDIA (فقط سری GTX 10 یا جدیدتر) نیاز دارید.

C24G1A دارای فناوریMBR (کاهش تاری حرکتی) است که این فناوری از طریق روان سازی نور پس زمینه باعث کاهش تاری حرکتی و مشاهده سایه می شود.

با این حال، در این فناوری روشنایی تصویر قربانی شده و نمی تواند همزمان با FreeSync فعال باشد.

از دیگر ویژگی ها می توان به Shadow Control (بهبود دید اجسام در سایه ها)، Color Game (تنظیمات اشباع رنگ) و حالت های تصویر از قبل کالیبره شده اشاره کرد.

طراحی و اتصال

پایه مانیتور خمیده نیز مانند قیمت آن استثنایی است. شما در این مدل یک پایه فلزی محکم با تنظیم ارتفاع تا 130 میلی متر، شیب بین -5 درجه/20 درجه، قابلیت چرخش تا  35+/- درجه و سازگاری با VESA 100x100 میلی متر را در اختیار خواهید داشت.

در حالی که صفحه نمایش دارای انحنای شدید R1500 است، اما به دلیل اینکه صفحه نمایش تنها 24 اینچ است، انحنا چندان قابل توجه نیست، اما این سبک طراحی کمی عمق تصویر را افزایش داده و مانیتور را زیباتر نشان می دهد.

گزینه های اتصال شامل دو پورتHDMI 1.4، یک ورودیDisplayPort 1.2، VGA  و جک هدفون است. همه ورودی های HDMI و DisplayPort از نرخ تازه سازی 144هرتز در رزولوشن 1080×1920 و AMD FreeSync پشتیبانی می کنند. فقط DisplayPort از 165 هرتز پشتیبانی می کند. توجه داشته باشید که " همگام سازیG-SYNC  " فقط در DisplayPort کار می کند.

بیشتر بخوانید: با جدیدترین و بهترین مدل های مانیتور سال 2021 آشنا شوید

مانیتور خمیده گیگابایت G27QC ، G32QCA

بهترین مانیتور خمیده

مشخصات فنی:

  • اندازه: 27 اینچ و 32 اینچ
  • انحنای صفحه: R1500
  • وضوح تصویر: 2560×1440
  • پنل:  VA
  • نرخ تازه سازی: 165 هرتز
  • VRR:FreeSync (G-SYNC ناپایدار)

مزایا:

  • نسبت کنتراست بالا و طیف رنگی وسیع
  • MBR  و FreeSync تا 165 هرتز
  • ویژگی های گیمینگ فراوان
  • پایه ارگونومیک و مستحکم، هاب USB

معایب:

  • سایه های جزئی در بازی های دارای صحنه های سریع، عمدتا در صحنه های تیره تر

درباره مانیتور

G27QC و G32QCA با ارائه صفحه نمایش بزرگتر و وضوح بالاتر، در حالی که نسبت کنتراست بالا، رنگ های غنی، پایه ارگونومیک و از همه مهمتر، نرخ تازه سازی بالا را حفظ می کنند، از بهترین انواع مانیتور خمیده موجود در لیست می باشند.

کیفیت تصویر

با رزولوشن Quad HD 2560×1440 پیکسل، با خرید این مانیتور خمیده، نسبت مناسب پیکسل بر اینچ را در نمایشگری 27 اینچی به دست می آورید. در حالی که جزئیات کاملاً واضح و بدون نیاز به استفاده از مقیاس بندی هستند، فضای صفحه نمایش زیادی در دسترس می باشد.

در صفحه نمایش 32 اینچی نیز همانند مانیتور 24 اینچی، تراکم پیکسلیp 1440 را به دست خواهید آورد، بنابراین با خرید این مدل، صفحه نمایش بزرگتر به منظور غوطه وری بیشتر در تصویر و وضوح و جزئیات صفحه نمایش یکسانی را به دست خواهید آورد.

گیگابایت G27QC و G32QCA هر دو دارای نسبت کنتراست بالای 3000:1 و طیف رنگی وسیع(90 DCI-P3٪~) هستند. مدل 32 اینچی با حداکثر روشنایی 350 نیت(400نیت برایHDR) در مقابل 250 نیت مدل 27 اینچی، کمی روشن تر است.

این طیف رنگی گسترده باعث اشباع بیشتر و واقعی تر شدن رنگ ها می شود، اما ممکن است برخی از محتواهای sRGB را بیش از حد اشباع نشان دهد. خوشبختانه، فقط می توانید از حالت sRGB  برای محدود کردن خروجی رنگ به 100٪ sRGB استفاده کنید.

ویژگی ها

هر دو مانیتور خمیده از AMD FreeSync در محدوده VRR 48-165Hz پشتیبانی می کنند، اما هیچکدام توسط NVIDIA به عنوان مانیتورهای سازگار با G-SYNC تأیید نشده اند. سایر ویژگی ها مانندMBR ، تنظیمات تصویر از پیش کالیبره شده، Black Equalizer و غیره نیز در این مانیتورموجود است.

طراحی و اتصالات

مانیتور خمیده Gigabyte G27QC  تنظیم ارتفاع تا 130 میلی متر، شیب 5- درجه/20 درجه و سازگاریVESA 100x100 میلی متر را ارائه می دهد. ارگونومیG32QCA  نیز یکسان است، اگرچه فضای کمی(100 میلی متر) برای تنظیم ارتفاع در اختیار خواهید داشت.

گزینه های اتصال در مانیتور خمیده G27QC شامل دو پورتHDMI 2.0، DisplayPort 1.4، هاب دوگانه USB 3.0، جک هدفون و دو بلندگوی یکپارچه 2واتی است.

مانیتور خمیده G32QCA  به جای DisplayPort 1.4 از DisplayPort 1.2 بهره می گیرد و فاقد بلندگوهای یکپارچه است.

مانیتور خمیده Sceptre C305B

قیمت مانیتور خمیده

مشخصات فنی:

  • اندازه: 30 اینچ
  • انحنای صفحه: R1800
  • رزولوشن: 2560×1080
  • پنل:  VA
  • نرخ تازه سازی: 200 هرتز
  • VRR: FreeSync (G-SYNC پایدار)

مزایا:

  • نسبت کنتراست بالا
  • FreeSync تا 200 هرتز
  • قالب Ultrawide برای افزایش غوطه وری در تصویر

معایب:

  • پایه فقط شیب دار می شود
  • سایه های جزئی در بازی های دارای صحنه های سریع، عمدتا در صحنه های تیره تر

درباره مانیتور خمیده Sceptre C305B

اگر به دنبال مدلی متفاوت هستید، لازم است تا یکی از مقرون به صرفه ترین مانیتور خمیده گیمینگ یعنی Scepter C305B-200UN را بررسی کنید!

کیفیت تصویر مانیتور خمیده Sceptre C305B

این صفحه نمایش فوق عریض30 اینچی 21:9 ارتفاعی برابر با یک مانیتور 24 اینچی عادی دارد، اما 33 درصد فضای افقی اضافی را(به منظور در اختیار داشتن میدان دید وسیع تر و تجربه بصری همه جانبه) ارائه می دهد.

انحنای صفحه نمایش در مانیتورهای فوق عریض(در این مدل R1800 است) بسیار مهم است زیرا لبه های صفحه را به دید محیطی شما نزدیک می کند و در نتیجه اعوجاج تصویر را از بین می برد.

علاوه بر این،  از یک پنل VA برای ایجاد نسبت کنتراست استاتیک 3000:1 فوق العاده استفاده می کند و حداکثر روشنایی و گستره رنگی آن به ترتیب 250 نیت و 90% s sRGB  می باشد.

با وجود وضوح تصویر 2560×1080 UWHD روی صفحه نمایش 29.5 اینچی، تراکم پیکسلی PPI 94 را دریافت می کنید که از نظر وضوح جزئیات تقریباً معادل p 1080 در مانیتورهای 24 اینچی است.

به علاوه، در این مانیتور خمیده فضای کاری افقی بیشتری در اختیار خواهید داشت که برای اجرای بازی ها، فیلم های 21:9 و ویرایش ویدئو عالی است.

یکی دیگر از موارد استثنایی در مورد این مانیتور خمیده اقتصادی، نرخ تازه سازی سریع 200 هرتز اورکلاک شده از نرخ اصلی 144 هرتز می باشد.

ویژگی ها

Scepter C305B-200UN  از AMD FreeSync با نرخ تازه سازی 48-200 هرتز پشتیبانی می کند و عملکرد پایدار G-SYNC را ارائه می دهد.

از دیگر ویژگی های این مانیتور خمیده می توان به تنظیماتFPS  و  RTSاز پیش کالیبره شده، تصویر در تصویر و ابزارهای استاندارد تنظیم تصویر مانند روشنایی، کنتراست، رنگ/اشباع و گاما اشاره کرد.

طراحی و اتصال

پایه مانیتور شیب دار، اما مستحکم است و می توانید به راحتی آن را جدا کرده و با استفاده از آداپتور VESA 75x75 میلی متری، مانیتور را روی پایه دیگری نصب کنید.

گزینه های اتصال شاملDisplayPort 1.2، HDMI 2.0، دو پورتHDMI 1.4، جک هدفون و دو بلندگوی داخلی 3وات است.

 مانیتور خمیده Samsung Odyssey G7

مانیتور خمیده ارزان قیمت

مشخصات فنی:

  • اندازه: 27 اینچ، 32 اینچ
  • انحنای صفحه نمایش: R1000
  • وضوح تصویر:2560×1440
  • پنل:  VA
  • نرخ تازه سازی: 240 هرتز
  • VRR:FreeSync (سازگار باG-SYNC)

مزایا:

  • نسبت کنتراست بالا
  • طیف رنگی وسیع
  • بسیاری از ویژگی ها از جمله FreeSync و MBR تا 240 هرتز
  • پایه کاملا ارگونومیک و گزینه های اتصال زیاد

معایب:

  • انحنای R1000 برای برخی از کاربران بسیار زیاد است

درباره مانیتور خمیده Samsung Odyssey G7

سری Samsung Odyssey G7 (C27G75T، C32G75T) دارای نرخ تازه سازی بالای 240هرتز و سرعت پاسخدهی سریع 1میلی ثانیه همراه با نسبت کنتراست بالا، طیف گسترده ای از رنگ ها و روشنایی زیاد، ترکیبی عالی از غوطه وری در تصویر و قدرت پاسخدهی را در اختیارتان قرار می دهد. قیمت مانیتور سامسونگ نسبت به آپشن های آن متفاوت است.

کیفیت تصویر

در مانیتور خمیده G7، کیفیت تصویر SDR بسیار مشابهی با مانیتورهای Gigabyte G27/32QCA  معرفی شده در بالا خواهید داشت.

در زمینه عملکرد، مدل های G7برتری زیادی دارند. آن ها اولین مانیتورهای VA با سرعت پاسخدهی پیکسلی 1میلی ثانیه هستند.

زمان پاسخدهی نه تنها در 240 هرتز، بلکه در هر نرخ تازه سازی دیگری نیز بسیار عالی است، زیرا overdrive به خوبی بهینه شده است!

ویژگی های مانیتور خمیده Samsung Odyssey G7

مانیتور خمیده سامسونگ G7 از AMD FreeSync Premium Pro با گواهی سازگاری G-SYNC تا 240هرتز در محدوده VRR 60-240هرتز در مدل 27 اینچی و 80-240هرتز در نسخه 32 اینچی پشتیبانی می کند.

سایر ویژگی ها عبارتند از: استانداردAim Point  سامسونگ،Black Equalizer  و ابزارهای MBR. قیمت مانیتور کامپیوتر سامسونگ را می توانید در فروشگاه بروز کالا بررسی کنید.

طراحی و اتصالات

مانیتور خمیده Samsung Odyssey G7 دارای انحنای زیاد R1000 که با انحنای چشم انسان برای غوطه وری کامل در تصویر مطابقت دارد، می باشد.

علاوه بر این، طراحی مستحکم و ارگونومیک پایه با تنظیم ارتفاع تا 120 میلی متر، 15+/- درجه گردان، چرخش 90 درجه، شیب 9- درجه/13 درجه و سازگاری باVESA 100x100 میلی متر از ویژگی های این مانیتور است.

گزینه های اتصال شامل دو سوکتDisplayPort 1.4،HDMI 2.0 (محدود به 144 هرتز)، جک هدفون و هابUSB 3.0  دوگانه است. برای بهره وری کامل از این مانیتور به یک کارت گرافیک با پشتیبانی از DisplayPort 1.4 DSC نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: هفت مورد از بهترین مانیتورهای سامسونگ

 مانیتور خمیده LG 34GP83A

مانیتور خمیده ارزان قیمت

مشخصات فنی:

  • اندازه: 34 اینچ
  • انحنای صفحه: R1900
  • رزولوشن: 3440×1440
  • پنل:  IPS
  • نرخ تازه سازی: 160 هرتز
  • VRR:FreeSync (سازگار باG-SYNC)

مزایا:

  • تراکم پیکسلی بالا
  • رنگ های دقیق و ثابت
  • سرعت پاسخ دهی پیکسلی بالا
  • FreeSync  تا 160 هرتز، سازگار با G-SYNC
  • یک خرید مانیتور گیمینگ با امکانات فراوان
  • پایه ارگونومیک و گزینه های اتصال زیاد

معایب:

  • نسبت کنتراست کمتر در مقایسه با مدل های VA
  • طراحی فاقد گزینه چرخشی است

درباره مانیتور خمیده LG 34GP83A

LG 34GP83A برای افزایش تجربه گیمینگ فراگیر، سرعت و رزولوشن بالایی دارد.

کیفیت تصویر مانیتور خمیده LG 34GP83A

بر اساس فناوری جدید پنل نانو IPS ال جی، این مدل از طیف رنگی وسیع 98٪ 3DCI-P که معادل 135٪ sRGB به منظور نمایش رنگ های پر جنب و جوش و زنده تر است، پشتیبانی می کند.

به طور طبیعی، اگر نیاز به نمایش رنگ های دقیق تر دارید، می توانید خروجی رنگ را به 100٪ sRGB  محدود کنید. این مانیتور از HDR پشتیبانی می کند و دارای حداکثر روشنایی 400 نیت می باشد.

این مانیتور از FreeSync با محدوده VRR 48-144هرتز پشتیبانی می کند و NVIDIA آن را به عنوان مدل سازگار با G-SYNC تأیید می کند.

اگر عمق رنگ را از 10 بیت به 8 بیت کاهش دهید، می توانید مانیتور را روی 160 هرتز اورکلاک کنید. در این حالت، محدوده VRR به 48-160هرتز افزایش می یابد.

مزیت دیگر این مانیتور گیمینگ فوق عریض IPS نسبت به سایر مدل ها، سرعت پاسخدهی سریع 1 میلی ثانیه ای آن است.

طراحی و اتصالات

پایه مانیتور با قابلیت تنظیم ارتفاع تا 110 میلی متر، تنظیم شیب 5- درجه/15 درجه و سازگاری با VESA 100x100 میلی متر ارائه می شود.

گزینه های اتصال شاملDisplayPort 1.4، دو ورودی HDMI 2.0(حداکثر 85 هرتز در 3440×1440)، یک هاب 3.0USB دوگانه و جک می باشد.

 مانیتور خمیدهSamsung C49HG90

خرید مانیتور خمیده

مشخصات فنی:

  • اندازه: 49 اینچ
  • انحنای صفحه: R1800
  • وضوح تصویر: 1080×3840
  • پنل:  VA
  • نرخ تازه سازی: 144 هرتز
  • VRR:FreeSync (سازگار با G-SYNC)

مزایا:

  • نسبت کنتراست بالا و طیف رنگی وسیع
  • دارای گواهی600 DisplayHDR
  • MBR و FreeSync تا 144 هرتز
  • ویژگی های گیمینگ فراوان
  • پایه ارگونومیک و گزینه های اتصال فراوان

معایب:

  • تراکم پیکسلی پایین

درباره مانیتور خمیدهSamsung C49HG90

آیا عرض 21:9 برایتان کافی نیست؟ برای غوطه ور شدن بیشتر در تصویر Samsung 90CHG با نسبت تصویر 32:9 را بررسی کنید!

کیفیت تصویر

این مانیتور خمیده فوق عریض با ابعاد 49 اینچ معادل دو مانیتور 27 اینچی 1920×1080 است که در کنار هم قرار گرفته اند.

این مانیتور خمیده دارای پنل VA با نسبت کنتراست بالای 3000:1، حداکثر روشنایی 600 نیت برای نمایش محتوایHDR  و طیف رنگی وسیع 125٪ sRGB  می باشد.

وضوح تصویر 3840×1080 این مانیتور منجر به ایجاد تراکم پیکسلی در حدودPPI 80(همان p1080 در مانیتورهای 27 اینچی) می شود.

حتما اطمینان حاصل کنید که بازی های مورد علاقه شما از نسبت تصویر 32:9 پشتیبانی می کنند.

ویژگی های مانیتور خمیدهSamsung C49HG90

این مانیتور از AMD FreeSync Premium Pro در محدوده VRR 48-144 هرتز پشتیبانی می کند.

سایر ویژگی ها شامل تنظیمات تصویر از پیش کالبره شده (از جمله حالتsRGB)، PiP/PbP  و اکولایزر سیاه است.

طراحی و اتصالات

پایه این مانیتور خمیده  بسیار بزرگ است، بنابراین مطمئن شوید که یک میز بزرگ برای قرارگیری آن در اختیار دارید! همچنین این پایه دارای قابلیت تنظیم ارتفاع تا 120 میلی متر، قابلیت چرخش  15+/- درجه، شیب 4- درجه/17 درجه و سازگاریVESA 100x100 میلی متر است.

گزینه های اتصال این مدل فراوان است و دارای دو پورتHDMI 2.0، DisplayPort 1.2، mini-DisplayPort 1.2، جک هدفون، پورت های ورودی و خروجی میکروفون و هاب دوگانه USB 3.0 است. برای بررسی قیمت تجهیزات گیمینگ و انواع تلویزیون به فروشگاه بروز کالا سر بزنید.

بیشتر بخوانید: