بهترین پردازنده مرکزی برای بازی در سال 2020

با خرید بهترین پردازنده (CPU) کارت گرافیک های برتر می توانند نهایت ظرفیت خود را به رخ شما بکشند. به خصوص که وارد دوره جدیدی از بازی های 4K با قیمت مناسب می شویم. همچنین خرید بهترین سی پی یو برای گیمینگ سرمایه گذاری شایسته ای است برای هر کار خلاقانه که ممکن است بخواهید با رایانه خود انجام دهید. از جمله : بازی،کار های گرافیکی و... با وجود بهترین پردازنده های گیمینگ شما بیشتر از هر زمان دیگر قادر به  این هستید که کامپیوتر خود را به محدودیت برسانید.

AMD در حال حاضر درخشان ظاهر شده. چند سالی است که این پردازنده با پردازنده های Ryzen خود موفق به کسب افتخارات شده است ، اما با توجه به بازی های بسیار جذاب اینتل ، همیشه از شیار برتر دور مانده است. البته باید گفت که AMD گاهی اوقات اینتل را در مورد بازی ها شکست می دهد. با توجه به قابلیت های دیگری که AMD روی میز می آورد به نظر می رسد که AMD در حال حاضر گزینه بهتری است ، به شرطی که قیمت آن مناسب باشد.

برای خرید انواع قطعات کامپیوتر با قیمت مناسب وارد صفحه لینک شده شوید

خرید سی پی یو رایزن

همانطور که کارت گرافیک های انویدیا در عرض چند ثانیه به فروش می رسد ، پردازنده های سری Ryzen 5000 AMD نیز به همان سرعت به فروش رسید. آنها تراشه های شگفت انگیزی هستند. این امر مانع از این نمی شود که بهترین تراشه های بازار باشند ، اما به این معنی است که اگر به دنبال ارتقا هستید باید کمی صبور باشید.

تراشه های جدید Ryzen 5000 هنوز از سوکت AM4 قدیمی استفاده می کنند و با مادربردهای X570 ، B550 و A520 سازگار هستند که در آینده با پشتیبانی مادربرد B450 و X470 ارائه می شود. جدیدترین تراشه های Comet Lake اینتل از سوکت جدید LGA1200 استفاده می کنند.

بهترین پردازنده مرکزی برای بازی در سال 2020


1. AMD Ryzen 9 5900X


بهترین پردازنده برای گیمینگ در حال حاضر

هسته ها: 12 | اورکلاک: بله | حافظه پنهان : 64 مگابایت

  • بهترین سی پی یو برای گیمینگ
  • عملکرد عالی درکل
  • معماری سریع و کارآمد

معماری Zen AMD با ورود هر نسل بهبود یافته است. نکته قابل توجه برای گیمرها این است که بهبود یعنی که AMD درحال حاضر می تواند با اینتل رقاب هیجان انگیزی داشته باشد. رزولوشن بازی شما با هر چقدر هم که باشد ، این پردازنده می تواند از پس آن بر بیاید.

این بهترین پردازنده برای گیمینگ است. به عبارتی یک هیولای 12 هسته ای است که می تواند از پس تمام بازی هایی که آن را به چالش می کشند کنار بیاید. باید گفت که قیمت سی پی یو گیمینگ Ryzen 9 5900X تنها نقطه ضعف واقعی آن است و فراموش نکنید که هنگام خرید این موضوع را در نظر بگیرید. هرچند که هزینه ای که می کنید نتیجه خوبی دریافت می کنید. این یک تراشه خارق العاده برای بازی و هر کار دیگری است که ممکن است بخواهید انجام دهید.

اگر به دنبال یک قدرت واقعی هستید می توانید Ryzen 9 5950X را که 16 هسته است را تهیه کنید. با این وجود شما باید بیشتر هزینه کنید اما ارزش خرید را دارد. حتی برای اهدافی مثل بازی و حتی بیشتر این پردازنده بیش از حد کافی است.

 

2. AMD Ryzen 5 5600X

بهترین سی پی یو برای گیمینگ ارزان قیمت

هسته ها: 6 | اورکلاک: بله | حافظه پنهان : 32 مگابایت

  • عملکرد عالی برای بازی
  • ارزش عالی نسبت به هزینه
  • پتانسیل اورکلاکینگ مناسب

در بازی ها ، هیچ فرقی بین پردازنده های Ryzen 5000 وجود ندارد و این یعنی شما با این تراشه همان نرخ فریم را خواهید گرفت که در بالا معرفی کردیم. وقتی به آن فکر می کنید شاید باور نکردنی به نظر برسد. مهمترین ویژگی این پردازنده عملکرد عالی و مقرون به صرفه بودن است.

Ryzen 5 5600X با بهره گیری از Wraith Stealth  نظر مشتریان Ryzenرا نیز جلب می کند. بنابراین مجبور نیستید پول اضافی برای ویژگی های شخص ثالث بپردازید. خرید سی پی یو رایزن یک انتخاب هوشمندانه است چون واقعا قدرتمند ظاهر شده و طرفداران بسیاری دارد و رقابت خوبی با پردازنده های اینتل دارد.

 

3. Intel Core i7 10700K

بهترین پردازنده برای گیمینگ. اینتل یک پیشنهاد ارزشمند است

هسته ها: 8 | اورکلاک: بله | حافظه پنهان : 16 مگابایت

  • عملکرد عالی
  • اورکلاکینگ جامد

 این پردازنده در برنامه های جدی به اندازه کافی قدرتمند نیست ، اما از نظر بازی خوب عمل می کند. قیمت سی پی یو گیمینگ اینتل کمی ارزان تر از تراشه AMD است که توانایی مشابه آن را دارد. پردازنده های AMD سربار زیادی در خود ندارند ، در حالی که شما می توانید این پردازنده اینتل را با سرعت بیش از 5 گیگاهرتز روی همه هسته ها امتحان کنید.

برعکس AMD پشتیبانی PCIe 4.0 را برای ما به ارمغان می آورد ، البته لازم به ذکر است که علی رغم اینکه انویدیا آن را در کارت های سری 30 Ampere RTX قرار داده است ، هنوز تأثیر زیادی از نظر عملکرد بازی ندارد. کاری که انجام خواهد داد این است که به شما اجازه می دهد از SSD های PCIe 4.0 با بالاترین عملکرد استفاده کنید.

 

4. AMD Ryzen 7 5800X

یک پردازنده میان رده عالی برای کار و بازی

هسته ها: 8 | اورکلاک: بله | حافظه پنهان : 32 مگابایت

  • همان معماری عالی Zen 3
  • عملکرد عالی در بازی
  • پشتیبانی کامل از     PCle 4.0

اگر شما به پردازنده های اینتل علاقه ندارید این تراشه برای شما مناسب خواهد بود و باعث می شود در سه ویژگی اصلی بدون خطا باشد. این پردازنده مخصوص بازی است و همان ارقامی را که می توان برای 5900X و 5600X مشاهده کرد برای این پردازنده هم قابل مشاهده است. اما به نظر می رسد با هشت هسته از نظر کانفیگ به نقطه خوبی برسد و مطمئناً برای آینده مناسب است.

این سی پی یو در انجام کارهای جدی سریعتر است و اگر این همان چیزی است که نظر شما را جلب کرده بدون تردید آن را بخرید و به دیگر پردازنده ها فکر نکنید. اما اگر شما گیمر هستید و فقط پردازنده ای مخصوص گیمینگ می خواهید اینتل تقریباً همین کار را می کند اما هزینه کمتری هم دارد. به این نکته هم باید توجه داشت که پشتیبانی از PCIe 4.0 یک ویژگی عالی است.

 

5. Intel Core i9 10900K

پرچمدار Comet Lake یک گزینه قدرتمند است

هسته ها: 10 | اورکلاک: بله | حافظه پنهان : 20 مگابایت

  • سریعترین عملکرد برای بازی
  • قوی بود در اورکلاک کردن

برترین تراشه بازی اینتل ، Core i9 10900K ، با انتشار Zen 3 بسیاری از ویژگی های خاص آن را از دست داد. هنگامی که 10900K به بازار عرضه شد ، با اطمینان خاطر این که "سریعترین پردازنده بازی جهان" است ، با این حال اطمینان حاصل می کند که ادعا می شود که واقعاً می تواند ادامه داشته باشد. این پردازنده هنوز هم قدرتمند به حساب می آید. هنوز هم جذابیت عجیب و غریب در این پردازنده وجود دارد. اگه شما قصد خرید سی پی یو را دارید این پردازنده به شما توصیه می شود.

Core i9 10900K اولین پردازنده ای است که اینتل موفق به فشردن 10 هسته پردازشی در جریان اصلی خود شده است و با توجه به اینکه قادر به زدن 5.3 گیگاهرتز است قطعاً یک تراشه چشمگیر برای فناوری 14 نانومتری است که اینتل از آن بهره می برد. برای همراهی با این تراشه و برخی خنک کننده های جدی ، باید روی یک مادربرد Z490 سرمایه گذاری کنید.

 

6. Intel Core i5 10400F

یک گزینه عالی برای بودجه مناسب

هسته ها: 6 | اورکلاک: خیر | حافظه پنهان : 12 مگابایت

  • عملکرد متوسط
  • ​​ارزان قیمت

Core i5 10400F یک گزینه شگفت آور هیجان انگیز است. کمی سریعتر از نسل قبلی Core i5 9400 است. به طور کلی ، این یک گزینه عالی برای بودجه کم است که هزینه آن بیشتر از یک قطعه Core i3 نیست.

این پردازنده فاقد اورکلاک است. نداشتن این ویژگی عیب به حساب نمی آید ولی اگر از اورکلاک بهر می برد به یک پردازنده عالی تبدیل می شد. همچنین شما می توانید یک مادربرد H470 بگیرید. اکثر افراد از Intel Core i5 10400F راضی بوده اند بنابراین نگران پایین بودن قیمت آن نباشید.

در حالی که i5 10400F ممکن است در تست های چند رشته ای به سرعت پردازنده های دیگر نباشد ، اما در مجموعه بازی ها ، با آخرین نسل AMD 3900X رقابت می کند. بازی های آینده ممکن است فراتر از توانایی های 6 هسته ای آن منتشر شود. در حال حاضر i5 10400F بسیار سریع و بسیار مقرون به صرفه است.

 

7. AMD Ryzen 5 3600

یک پردازنده مرکزی میان رده قابل اعتماد

هسته ها: 6 | اورکلاک: بله | حافظه پنهان : 32 مگابایت

  • عملکرد خوب
  • ​​مقرون به صرفه

خرید سی پی یو رایزن 3600 زیاد توصیه نمی شود. به این نکته باید اشاره کرد که این پردازنده به آخر کار نزدیک می شود اما هنوز یک مورد قوی برای پردازنده های Zen 2 AMD به حساب می آید ، با عملکرد و کارایی خوب. Ryzen 5 3600 در مورد بازی و سایر وظایف کمی عقبتر از 3900X است. به طور معمول 5 درصد اختلاف یا کمتر است. گزینه بهتر یک  میان CPU رده مانند AMD RX 5700 یا حتی نسل قبلی RX 590 است. در هر صورت ، 3600 برنده خواهد شد.

با خرید سی پی یو رایزن 3600 شما دارای یک پردازنده 6 هسته ای / 12 رشته ای می شوید و خارج از بازی ها ، 3600 سریعتر از 10400F اینتل است. با این حال قیمت سی پی یو گیمینگ 3600 کمی بیشتر است. پردازنده های AMD نیز مشکلات کمتری در حملات کانال جانبی مانند Meltdown ، Spectre ، Foreshadow و MDS دارند که به شما امنیت خاطر می دهد .

مادربرد گیمینگ

قیمت مادربرد گیمینگ ارزان تر از پردازنده های رده بالا است. مادربرد گیمینگ پایه و اساس کل رایانه شما را تشکیل می دهد. به همین ترتیب باید یک انتخاب خوب داشته باشید تا دچار مشکل نشوید. می توان گفت بهترین مادربردها واقعاً کامپیوتر شما را مانند یک فرش زیبا به هم گره می زنند.

بیشتر انتخاب مادربرد شما به پشتیبانی از سوکت ، درگاه ها و کیفیت کلی مربوط می شود اما حتی فراتر از همه اینها ، چند نکته دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال : داشتن گزینه اورکلاک برای پردازنده شما یا پشتیبانی از حافظه با عملکرد بالا. هنگام انتخاب باید به قیمت مادربرد گیمینگ هم توجه کرد. آیا شما طرفدار پردازنده پرطرفدار و قدرتمند اینتل هستید که از پس همه موارد بر می آید؟ یا می خواهید پرچم AMD را با افتخار به اهتزاز در آورید؟ با توجه به عملکرد جدید پردازنده های AMD Ryzen 5000 بهتر است روی خرید سی پی یو رایزن فکر کنید.

همچنین خرید کیس گیمینگ برای گیمرها یکی از موارد ضروری است. خرید کیس گیمینگ باعث می شود رایانه های شخصی شما از یک نقطه قوت استفاده کنند اما همچنین می تواند نوعی نقطه پایان باشد که دستگاه شما را از بقیه متمایز می کند. مادربردی که می خواهید استفاده کنید چقدر بزرگ است؟ چقدر فضای ذخیره سازی مدنظر دارید؟ کارت گرافیک شما چقدر بزرگ است؟ اینها سولاتی است که باید قبل از انتخاب جدید رایانه شخصی از خود بپرسید.

یک کیس PC با اندازه کامل از E-ATX پشتیبانی می کند و فضای زیر و روی میز شما را اشغال می کند. موارد کوچک تر مانند NZXT H200i فقط می تواند تخته های Mini-ITX را در خود جای دهد و می تواند محدود کننده باشد تا آنجا که اجزای CPU را پشتیبانی کنند. کیس های رایانه ای Mid-tower یک انتخاب بسیار متداول تر هستند که از تمام ATX و تعداد انگشت شماری برد E-ATX پشتیبانی می کنند.

برای خرید کیس گیمینگ شما انتخاب های گسترده ای نیز دارید. برخی از ما دوست داریم کیس های بزرگ و قدرتمند بخریم، در حالی که دیگران موارد دیگری را ترجیح می دهند. هنگامی که در مورد اندازه مورد نظر خود تصمیم گرفتید نوبت ویژگی های سرگرم کننده بعدی می شود. ده ها ویژگی و گزینه وجود دارد مانند : پورت های ورودی / خروجی ، تنظیمات خنک کننده ، پنجره ها ، جریان هوا ، روشنایی و...

برای خرید بروزترین پردازنده های اینتل و AMD وارد صفحه لینک شده شوید.

مطالب مرتبط: