چگونه بهترین ترکیب ماوس و صفحه کلید گیمینگ را پیدا کنیم؟

صنعت گیمینگ در زمینه تکنولوژی نسبت به گذشته پیشرفت بی‌سابقه‌ای داشته است. این مسئله در رابطه با سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای گیمینگ نیز صادق است و در حال حاضر گیمرها می‌توانند از میان طیف وسیعی از سخت‌افزارها و نرم‌افزار دست به انتخاب بزنند. کیبوردها و ماوس‌های گیمینگ نمونه‌ای از این ابزارهای ضروری هستند که هر گیمری برای لذت بردن از باید بهترین نوع آن‌ها را تهیه کند. 

با داشتن بهترین ماوس و کیبورد گیمینگ، شما نه تنها می‌توانید راحت‌تر بازی کنید بلکه دیگه تجربه خستگی دست ومچ را نخواهید داشت. البته موضوعی که اینجا مطرح است، این است که در انتخاب کیبورد و صحفه کلید مناسب، چه مواردی را مد نظر قرار دهیم. با مطالعه ادامه این مقاله از مجله اینترنتی بروزکالا، هرآنچه لازم است را در مورد ماوس و کیبورد مناسب گیمینگ به شما خواهیم گفت.

تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی

 ماوس ها و صفحه کلیدها با طراحی‌های گوناگون و با اهداف گوناگونی وارد بازار می شوند. پیدا کردن مدلی که دقیقاً راست کار اهداف شما باشد، می تواند کمی چالش درست کند. اگر به دنبال خرید ماوس برای محل کار باشید، خوش دست بودن ماوس یکی از مهم ترین صفاتی است که باید در نظر داشته باشید، زیرا ساعات زیادی قرار است با آن کار کنید.اما اگر دنبال ماوس خوب برای گیمینگ می گردید، آنچه اهمیت بیشتری دارد، حساسیت و دقیق بودن ماوس نسبت به کلیک است.

در واقع ویژگی اصلی  بهترین ماوس های گیمینگ ردیابی دقیق‌تر و با سرعت بالاتر است؛ اما ویژگی‌هایی مانند قابلیت شخصی‌سازی، راحتی و نحوه کاربری آن نیز از ویژگی‌های ماوس‌های گیمینگ به شمار می‌روند. زمانی که تمام فعل و انفعالات داخل بازی کامپیوتری شما مانند حرکت دادن تصویر، مسیریابی، کنترل و نشانه‌گیری در بازی‌های شوتر از طریق ماوس انجام می‌شود، مطمئن باشید یک ماوس گیمینگ مناسب از اعضای اصلی تجهیزات گیمینگ شما محسوب می‌شود. مهمترین تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی داشتن سنسوری با سرعت و دقت ردیابی بالا است.

 

درباره کیبورد و موس گیمینگ

سنسور های لیزری و نوری

ماوس‌های معمولی و رایج بیشتر از سیستم سنسورهای نوری دارای LED استفاده می‌کنند، آخرین تغییرات این صنعت استفاده و بکارگیری از سنسورهای لیزری است. اما این دو نوآوری چه تفاوت‌هایی دارند؟ نحوه عملکرد و ساخت ماوس‌های لیزری نیز هم‌مانند ماوس‌های نوری استفاده است با این تفاوت که بجای نور قرمز رنگ، LED و اینفرارد در ساختشان از فناوری جایگزین لیزر استفاده می‌شود.

نور لیزر باعث روشن شدن سطح ماوس‌پد می‌شود، اما بر خلاف سنسورهای نوری که با پردازش تصویر دریافت شده و تغییرات آن جهت و سرعت حرکت ماوس را تشخیص می‌دهند؛ ماوس‌های با سنسور لیزری عمق فرورفتگی و برآمدگی‌های سطح ماوس‌پد را تشخیص می‌دهند.

این امر باعث می‌شود تا ماوس‌های لیزری در مقابل ماوس‌های معمولی حساسیت بیشتری داشته باشند. با توجه به نوه کارکرد و ردیابی این دسته از سنسورها، ماوس‌پدهایی با جنس سطوح مختلف مانند ماوس‌پد Logitech G640 و Logitech G440 نیز طراحی شده‌اند تا ردیابی را برای سنسور ماوس شما ساده‌تر کنند و ردیابی دقیق‌تری را در اختیار شما قرار دهند.

وضوح عملکرد یا DPI ماوس گیمینگ

DPI یا Dots Per Inch واحد اندازه‌گیری دقت ماوس شماست. هرچقدر که DPI ماوس شما بیشتر باشد، زمانی که ماوس خود را حرکت می‌دهید، نشانگر ماوس بیشتر حرکت می‌کند. تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی در این است که ماوس‌های گیمینگ دارای DPIهای بالاتری هستند تا دقت بیشتری در ردیابی خود داشته باشند. به عنوان مثال لاجیتک در ماوس‌های گیمینگ گران‌قیمت خود از سنسور لاجیتک HERO استفاده می‌کند که بازه DPI 100 تا ۱۶۰۰۰ را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین برخی از ماوس‌های گیمینگ دارای دکمه‌‌های تنظیم DPI هستند و یا حتی دارای دکمه‌ای به نام Sniper Button هستند که با فشار آن‌ DPI ماوس به کمترین میزان خود می‌رسد تا در هنگام شلیک با اسنایپر حداکثر دقت را داشته باشند. 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی ماوس مخصوص بازی ای فورتک مدل X-710BK

ارگونومی و شخصی سازی

ارگونومی و نحوه طراحی شکل ظاهری ماوس نیز از اهمیت بالایی نیز برخوردار است. از آنجایی که شما ساعت‌ها ممکن است غرق بازی‌های ویدئویی شوید، حس راحتی و لذت بخش بودن این ساعات از اهمیت زیادی باید برخوردار است. بهترین ماوس‌های حال حاضر بازار مانند ماوس Logitech G903 این قابلیت را به شما می‌دهند که اجزای سازنده آن مانند تعداد دکمه‌ها و وزن ماوس را بر اساس نیازتان تغییر دهید.

بسیاری از ماوس های موجود علاوه بر دکمه‌های کلیک راست و چپ دارای دکمه‌های قابل تنظیم نیز هستند تا دستورات کلان برای انتخاب سریع اسلحه و غیره را برنامه ریزی و در دسترس قرار دهید تا در زمانی که به آن‌ها نیاز دارید به دنبال آن‌ها روی کیبورد خود نباشید. این قابلیت ویژه در بازی های استراتژی که در کمترین زمان باید بهترین انتخاب را داشته باشید به بهترین نحو به کمک شما می‌آیند.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی ماوس گیمینگ بی سیم لاجیتک مدل G602

کیبورد ممبرین چه تفاوتی با کیبورد گیمینگ دارد

تفاوت کیبورد ممبرین با کیبورد گیمینگ

کیبورد‌های معمولی یا ممبرین (Membrane) دارای یک برد اصلی هستند و روی آنها قطعات پلاستیکی وجود دارند که توسط یک قطعه لاستیکی از هم جدا شده‌اند، با فشار دادن این نوع دکمه قطعه لاستیکی آن فشرده می‌شود و قطعه پلاستیکی رویی آن حرکت می‌کند و باعث ایجاد یک اتصال کوتاه در کیبورد می‌شود که این پیام برای کامپبوتر شما می‌فرستد که دکمه‌ای فشرده شده است.

کیبورد‌های ممبرین نسبت به کیبورد‌های مکانیکی کم‌صداتر هستند و با توجه به ساده‌تر بودن مکانیزم کاری آنها، هزینه ساخت بسیار کمتری نیز دارند، اما کیبورد‌های ممبرین عمر بسیار کمتری نسبت به کیبورد‌های مکانیکی دارند.

کیبورد‌ گیمینگ چیست؟

کیبوردهای گیمینگ غالباً از دسته کیبوردهای مکانیکی هستند. همانطور که از اسم آن مشخص است، کیبورد‌های مکانیکی از یک مکانیزم مکانیکی برای فشردن دکمه‌ها استفاده می‌کند و انواع مختلفی دارد، اما در کل همه آنها از قطعه‌هایی مانند پایه دکمه، فنر و رویه آن تشکیل می‌شود. کیبوردهای گیمینگ هم مانند سایر کیبورد‌های مکانیکی عمر طولانی‌تری نسبت به کیبورد‌های ممبرین دارند و کلیک‌ها را بسیار سریع‌تر ثبت می‌کنند که می‌تواند تعداد کلیک‌های شما روی کیبورد را در یک زمان مشخص بالاتر ببرد.

همچنین کیبورد‌های مکانیکی برخلاف کیبورد‌های معمولی یا ممبرین می‌توانند همه دکمه‌ها را همزمان فعال کنند، کیبورد‌های معمولی می‌توانند تعداد محدودی از دکمه‌ها را به صورت همزمان فعال کنند و این امر به این دلیل است که دکمه‌ کیبورد‌های معمولی برروی یک صفحه هستند و تعداد دکمه‌های فعال بستگی به برد آن کیبورد دارد، اما دکمه کیبورد‌های مکانیکی مکانیزم‌های جداگانه‌ای دارند که باعث می‌شود دکمه‌ها با دکمه‌های دیگر ارتباطی نداشته باشند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین کیبورد مخصوص بازی

چگونه بهترین کیبورد گیمینگ را بشناسیم

همانطور که گفته شد تفاوت کیبورد‌ گیمینگ و کیبورد معمولی فقط در قیمت آن‌ها نیست و فناوری ساخت آن‌ها نیز متفاوت است. هرکدام از این نوع کیبورد‌ها نکات مثبت و منفی خود را دارند و باید ببینید که کدام نوع کیبورد برای شما مناسب‌تر است. اگر نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید یا هرازگاهی به بازی می‌پردازید، می‌توانید کیبورد معمولی و یا کیبوردی مانند کیبورد گیمینگ لاجیتک G213 Prodigy را تهیه کنید که بیشتر قابلیت‌های یک کیبورد گیمینگ کاملاً حرفه‌ای مثل نورپردازی RGB، دکمه‌های برجسته با جابه‌جایی زیاد و سطح فرورفته، قابلیت Anti-Ghosting که باعث می‌شود بتوانید بیشتر از چند دکمه محدود را به صورت همزمان فعال کنید را دارد.

خرید کیبورد گیمینگ حرفه ای

اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید و یا محدودیتی برای هزینه کردن ندارید، کیبوردهای گیمینگ و مکانیکی مانند کیبوردهای لاجیتک G910 Orion Spectrum,  G Pro Keyboard, G413 Carbon را به شما پیشنهاد می‌کنیم که دارای جدیدترین و بهترین تکنولوژی‌ها در زمینه کیبورد‌های گیمینگ مانند LightSync RGB و سوییچ‌های مکانیکی Logitech Romer-G هستند.

منظور از کیبورد مکانیکی ، کیبوردهایی است که برخلاف کیبوردهای معمولی در میانه‌ی بازه‌ی حرکتی خود عمل می‌کنند. در ادامه با اشاره به ساختار داخلی کلید مکانیکی به انواع کیبوردهای مکانیکی Cherry MX، لاجیتک و ریزر اشاره می‌کنم. کیبورد مکانیکی واژه‌ی جدیدی در دنیای کیبورد و بالاخص کیبوردهای حرفه‌ای گیمینگ نیست اما شاید کمی مبهم و تازه به نظر برسد. کیبوردهای مکانیکی با توجه به اینکه کلیدهای بهتری دارند، قیمت بالاتری دارند و معمولاً بیشتر مورد توجه گیمرها و کاربران حرفه‌ای هستند.

هر کلیدی عمل اصلی خود یعنی برقرار مدار ارتباطی و ارسال سیگنال مربوطه را انجام می‌دهد اما همه‌ی کلیدها کیفیت یکسانی و وقتی آنها را فشار می‌دهیم، حس یکسانی به ما منتقل نمی‌شود. در واقع مکانیزم داخلی کلیدها بسیار متنوع است. بخش اصلی هر کامپیوتر گیمینگ، کیبورد آن است، خصوصا کیبورد مکانیکی که محبوب گیمرهاست. اما تمامی سوئیچ های مکانیکال به کار رفته در این کیبورد گیمینگ یکسان نیستند. به طور کلی دو نوع کیبورد وجود دارد: کیبوردهای مکانیکال، که سوئیچ هایی منفرد و فنرهایی فلزی دارند و کیبوردهای رابر دام (Rubber dome)، که مدرن تر و ارزانتر هستند. این کیبوردها، صفحات پلاستیکی دارند که حس لمس را ایجاد و تماس با کیبورد را در کامپیوتر ثبت می کنند.

فارغ از این که چه نوع سوئیچی را انتخاب می کنید، به طور کل کیبوردهای مکانیکال مناسب بازی های PC هستند، زیرا زمانی که فشار داده می شوند، فیدبکِ واضحی دارند. همچنین یک کیبورد مکانیکی نسبت به رابر دام مقاوم تر است. به عنوان مثال عمر سوئیچ های Cherry MX، بسته به نوع سوئیچ، حدود 20-50 میلیون ضربه است، در حالی که عمر رابر دام تنها به 5 میلیون ضربه می رسد.از آنجایی که امروزه سوئیچ های زیادی در بازار هستند، در این مقاله شما را با انواع آن ها آشنا می کنیم تا بتوانید تفاوت میان آن ها را درک کنید. 

پیشنهاد بروزکالا برای خرید 

1. کیبورد و ماوس بی سیم Rapoo مدل X1960

ست  کیبورد و ماوس بی سیم Rapoo مدل X1960 دارای ابعاد 438153x25.6x میلی‌متری می‌باشد. وزن این محصول 590 گرم است. نکته مهم در مورد این ست، بی‌سیم بودن آن است. این کیبورد و ماوس با سیستم عامل‌های ویندوز، اندروید، مک او اس و iOS سازگار است. روی این کیبورد بی‌سیم 118 کلید وجود دارد. تعداد کلید‌های میانبر در آن نیز 19 عدد است. این کیبورد دارای تاچ پد و چراغ پس‌زمینه نیست. از آنجا که این ست به صورت بی‌سیم کار می‌کند، منبع تغذیه آن باتری خواهد بود. از ویژگی‌های این کیبورد می‌توان به مقاومت در برابر گرد و غبار، حروف حک شده فارسی روی دکمه‌ها، وجود کلید روشن و خاموش و وجود نمایشگر میزان باتری اشاره کرد.

کیبورد و ماوس بی سیم Rapoo مدل X1960

2. کیبورد و ماوس بی سیم گرین مدل GKM-505W با حروف فارسی

گرین یکی از برندهای عالی در ساخت کیبورد و ماوس محسوب می‌شود. کیبورد و ماوس بی سیم گرین مدل GKM-505W با حروف فارسی نیز یک ست بسیار با کیفیت از این برند است. این ست علاوه بر کیفیت بالا، زیبایی خاصی نیز دارد. از ویژگی‌های ماوس این مجموعه می‌توان به وجود 4 کلید در آن اشاره کرد. نوع اتصال این ست بی‌سیم است. کیبورد این مجموعه دارای حروف حک شده فارسی است. روی این صفحه کلید 116 کلید مشاهده می‌شود. نوع رابط آن دانگل USB است. فرکانس این کیبورد 2.4 گیگاهرتز می‌باشد. 

کیبورد و ماوس بی سیم گرین مدل GKM-505W با حروف فارسی

3. باندل گیمینگ گیمدیاس مدل ARES P2 3-IN-1 COMBO

باندل گیمینگ گیمدیاس مدل ARES P2 3-IN-1 COMBO دارای کیبورد، ماوس و ماوس پد است. این مجموعه دارای کیبورد با وزن 730 گرم و ابعاد  36 × 176 × 447 میلی‌متری می‌باشد. ابعاد ماوس 107 گرمی آن 38 × 65 × 127 میلی‌متر است. ماوس پد این ست در ابعاد 15 × 180 × 240 میلی‌متر تولید و عرضه می‌شود. نوع اتصال این محصولات به کامپیوتر از طریق سیم است. از ویژگی‌های کیبورد این مجموعه می‌توان به ورودی USB، چراغ پس‌زمینه و طول کابل 1.5 متری اشاره کرد. این کیبورد دارای 19 کلید رولر و 8 کلید مولتی مدیا می‌باشد.

باندل گیمینگ گیمدیاس مدل ARES P2 3-IN-1 COMBO

4. کیبورد و ماوس بی سیم رپو مدل 8210M

رپو برندی مطرح و معتبر است که ست کیبورد و ماوس بی سیم رپو مدل 8210M را تولید می‌کند. کیبورد این ست بی‌سیم است. نوع رابط این دستگاه بلوتوث و دانگل USB می‌باشد. این محصول دارای ورودی USB است اما تاچ پد و چراغ پس زمینه کیبورد در آن تعبیه نشده است. این ست با سیستم عامل‌های Windows XPVista7810, Mac OS، iOS، Android، Chrome OS سازگاری دارد. صفحه کلید این ست دارای 113 کلید است و ماوس آن 6 کلید دارد.

کیبورد و ماوس بی سیم رپو مدل 8210M

5. کیبورد و موس گیم دیاس HERMES E1C

کیبورد و موس گیم دیاس HERMES E1C یک ست بسیار عالی است که عملکرد فوق‌العاده خوبی دارد. نوع رابط این دو محصول با سیم است. اگر بخواهید از ویژگی‌های کیبورد این ترکیب بدانید، باید به ابعاد 3 × 180 × 240 ميلي‌متر و وزن 105 گرمی آن اشاره کنیم. این کیبورد با سیم، دارای تاچ پد نیست اما چراغ پس‌زمینه دارد. این محصول با تمامی سیستم عامل‌ها سازگار است. تعداد کلیدهای آن 104 عدد است. این صفحه کلید دارای 14 کلید میانبر است. مقاومت بالای آن در برابر گرد و غبار و البته رطوبت از مزایای فوق‌العاده خوب آن محسوب می‌شود. طول کابل این دستگاه 1.5 متر است. ابعاد ماوس 38.5 × 67 × 118 ميلي‌متر است و دارای 6 عدد کلید می‌باشد. جالب است بدانید که طول عمر سوئیچ صفحه کلید بیش از 50 میلیون ضربه است.

کیبورد و موس گیم دیاس HERMES E1C

6. کیبورد و موس گیمینگ گرین GKM605 RGB

برند گرین این ست را در بهترین حالت ممکن تولید و عرضه کرده است. کیبورد و موس گیمینگ گرین GKM605 RGB با صفحه کلیدی با ابعاد ابعاد کیبورد 455×153×36 میلی‌متر و ابعاد موس 95×65×37 میلی‌متر تولید می‌شود. وزن کیبورد در این ترکیب 760 گرم و وزن ماوس 97 گرم است. تعداد کلید‌های کیبورد 104 عدد و تعداد کلید‌های میانبر 12 عدد می‌باشد. به خاطر بسپارید که ماوس این مجموعه 7 کلیدی است.

از ویژگی‌های صفحه کلید می‌توان به 19 کلید آنتی گوست با قابلیت فشردن هم زمان، کلیدهای هیبرید شبه مکانیکی با طول عمر و دقت بالا (۱۰ میلیون)، نور پس زمینه RGB به همراه جلوه های نوری متعدد، قابلیت Game Mode، کلیدهای با فونت فارسی لیزر شده اشاره کرد. از قابلیت‌ها و مشخصات ماوس این مجموعه باید به 7 کلید با قابلیت‌های backward، Forward و تنظیم DPI، طراحی ارگونومیک بدنه، کیفیت ساخت بسیار عالی، مناسب برای استفاده با هر دو دست و ایده‌آل برای کنترل با کف دست، نورپردازی RGB اشاره کرد. حداکثر دقت موس 6400 نقطه بر اینچ است. طول کابل کیبورد 1.8 متر است.

کیبورد و موس گیمینگ گرین GKM605 RGB

7. باندل گیمینگ گیمدیاس مدل HERMES E4 3-IN-1 COMBO

بدون شک یکی از برترین ست‌های موجود در بازار ایران باندل گیمینگ گیمدیاس مدل HERMES E4 3-IN-1 COMBO است که قیمتی کمتر از سه میلیون تومان دارد. ابعاد کیبورد این ست 40 × 102 × 292 میلی‌متر و وزن آن 520 گرم است. ماوس این ترکیب 116 گرم دارد و ابعاد آن 42 × 66 × 127 میلی‌متر می‌باشد. این مجموعه دارای کیبورد مکانیکی ۶۱ کلیدی با طراحی کوچک و چند رنگ است. نوع رابط این صفحه کلید USB Type-C است و برای اتصال سیم ورودی USB دارد. این کیبورد دارای چراغ پس‌زمینه می‌باشد اما تاچ پد ندارد. عمر مفید سوئیچ صفحه کلید 50 میلیون بار است. تعداد کلیدهای ماوس در این مجموعه 7 عدد است. طول کابل کیبورد 1.7 متر است و منبع تغذیه آن، کابل USB Type-C می‌باشد. ابعاد ماوس پد این مجموعه 3 × 270 × 480 میلی‌متر است.
باندل گیمینگ گیمدیاس مدل HERMES E4 3-IN-1 COMBO

بخش های اصلی سوئیچ کیبورد

قبل از اینکه وارد مبحث انواع سوئیچ کیبورد مناسب گیمینگ شویم، ابتدا بخش های تشکیل دهنده ی یک سوئیچ را بررسی می کنیم. یک سوئیچ مکانیکال به بخش های زیر تقسیم می شود که به ترتیب از بالا به پایین معرفی می کنیم:

  • Keycap یا کلاهک: قطعه ای پلاستیکی که کلیید روی کیبورد را مشخص می کند. روی این قطعه حروف چاپ می شوند.
  • استم (Stem): ساقه یا همان stem در واقع بخشی است که کلاهک روی آن سوار می شود. شکل این قسمت در سوئیچ ها متفاوت است.

بخش های اصلی کیبورد گیمینگ

  • Switch housing: بخشی است که تمامی قطعات را کنار یکدیگر قرار می دهد.
  • اسلایدر: اسلایدر به فنر فشار وارد می کند و ارتباط بین ورقه های کانتکت فلزی، که در کنار سوئیچ هستند، را قطع می کند.
  • ورقه های کانتکت فلزی: زمانی که این ورقه ها به یکدیگر برخورد می کنند، یک ضربه کلید ثبت می شود.
  • فنر: فنر به دور پایه ی اسلایدر می پیچد و سوئیچ را به موقعیت ابتدایی خود بر می گرداند.

در سوئیچ های دام رابر، تنها 3 یا 4 بخش وجود دارد که عبارتند از کلاهک، اسلایدر، لایه سیلیکونی، تخته مدار چاپی (PCB) با مدارهای الکترونیکی.

انواع رفتارِ سوئیچ های مکانیکال

سوئیچ های مکانیکال می توانند رفتارهای گوناگونی داشته باشند. 

  • خطی: ضربه کلید ثابت و آرام است
  • لمسی: یک ضربه در وسط، معمولا اطراف نقطه تحریک
  • کلیکی: یک ضربه در وسط، با صدای «کلیک» بلند

با استفاده از سوئیچ های حسی و کلیکی، هر بار که شما چیزی را تایپ می کنید، فیدبکی مانند یک «کلیک» یا «احساس ضربه» را دریافت خواهید کرد. این سوئیچ ها در ژانرهایی مانند RTS، که اکشن های شما در دقیقه عامل پیروزی است، بسیار مناسب هستند.  اگر علاقمند به انواع بازی با سرعتی بالاتر هستید، سوئیچ های خطی مناسب کار شما هستند. زیرا هیچ کلیکی وجود ندارد. شما می توانید سوئیچ را سریعتر فشار دهید و ضربات کلید را با سرعت بالاتری ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کیبوردهای 2022

کارخانجات معروف تولید سوئیچ 

کالیه، معروف به Kaihua Electronics، یک کارخانه چینی تولید سوئیچ است. این سوئیچ ها برای اولین بار در سال 1990 وارد بازار و به تدریج در تمام دنیا پخش شدند. نه تنها سوئیچ های کالیه رقیب سوئیچ های چری ام ایکس هستند، بلکه این شرکت، سوئیچ هایی سفارشی برای شرکای خود نیز تولید می کند .

غیر ممکن است که شما به دنبال تجهیزات گیمینگ باشید و به برند خوش نام ریزر بر نخورید. در سال 2014، شرکت گیمینگ ریزر با همکاری Kaihua، سوئیچ های مکانیکال ریزر را توسعه دادند، که فورا در کیبوردهای گیمینگ سری BalckWidow استفاده شد. از آن زمان، شرکت ریزر خط تولید سوئیچ های خود را با همکاری چندین تولید کننده مانند Greetech ،Kaihua و غیره گسترش داده است. در حال حاضر دو نسخه از سوئیچ های ریزر موجود هستند: Razer Green و Razer Orange.

شرکت لاجیتک، سوئیچ Romer-G خود را با همکاری شرکت Omron، که یکی از تولید کنندگان برجسته ژاپنی است، تولید کرد. در حال حاضر، سوئیچ Romer-G تنها در کیبورهای گیمینگ Logitech G810 Orion موجود هستند.

SteelSeries به Kaihua تبدیل شد تا سریع ترین سوئیچ ممکن را تولید کند. نتیجه ی این همکاری سوئیچ QS1 است که اولین بار در کیبورد مکانیکی SteelSeries Apex M800 استفاده شد. ساختار سوئیچ QS1 مانند سوئیچ Romer-G است. یک فنر در مرکز قرار می گیرد و کلاهک ها را پشتیبانی می کند. در پایه سوئیچ نیز یک LED قرار دارد.

Cooler Master به جز در یک مدل، از سوئیچ های Cherry MX روی کیبوردهای خود استفاده می کند. سوئیچ Cooler Master Hybrid Capacitive نسخه ی اصلاح شده ی سوئیچ Torpe است. این سوئیچ ساقه (Stem) مربوط به سوئیچ Cherry MX را به مرکز ساقه ی Torpe اضافه می کند، که این کار باعث می شود که کاربران بتوانند کلاهک های سفارشی خود را روی آن نصب کنند.

Bloody از سوئیچ های نوری برای کیبوردهای گیمینگ خود استفاده می کند. زمانی که نور لیزر زیر هر سوئیچ قطع می شود، سوئیچ های نوری، یک ضربه کلید را تشخیص می دهند. از آن جا که این شرکت به کانتکت های فلزی اطمینان نمی کند، محصولات آن خطای کمتری دارند.
روکات یک برند قدیمی در تولید کیبورد بوده اما در عرصه سوئیچ تازه کار است. با وجود تجربه ی کم، اولین اقدام این شرکت، که سوئیچ مکانیکی Titan است، بسیار فوق العاده از کار در آمد. علاوه بر ویژگی هایی مانند دقت بالا، تیتان قادر به کاهش نوسانات سوئیچ و ثبت زودتر ضربه های کلید به دلیل استفاده از مواد با کیفیت بالا است. روکات همچنین با سوئیچ هایی با کلاه بسیار باریک و سبک وزن جفت می شود.

می توان نتیجه گرفت که بهترین سوئیچ گیمینگ وجود ندارد. به طور کلی کیبورد مکانیکی دوام و عملکرد بهتری دارد، ولی در انتخاب همیشه اولویت شما مهم است. همه ما گیمرهای حرفه ای StarCraft را با کیبوردهایی مجهز به Cherry MX Blues و گیمرهای Counter Strike را با کیبوردهای membrane دیده ایم. پس بهتر است سوئیچ های مختلف را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام مناسب شما هست.

نتیجه گیری 

در این مقاله سعی کردیم اطالاعات جامعی در مورد ماوس و کیبورد گیمینگ به شما بدهیم: از جمله اینکه مناسبترین ماوس ها برای گیمینگ، دارای سنسورهای قوی هستند و کیبوردهای مکانیکال بهترین کیبوردهای گیمینگ هستند که سوئیچ های مختلفی دارند. امیدواریم که از این مقاله بهره کافی برده باشید. با بروزکالا همراه باشید.