نقد و بررسی ماوس گیمینگ بی سیم لاجیتک مدل G602

Logitech G602 (جی 602 لاجیتک) یکی از ماوس های گیمینگ وایرلس و قدرتمند شرکت مشهور لاجیتک است که به خاطر ساخت وسایل جانبی قابل اعتمادی که تولید می کند شناخته شده است. این ماوس دارای طراحی مناسب و قیمتی مقرون به صرفه است. در حالی که این مدل بیش از یک سال عمر دارد می توانید با قیمت (امروز) تقریبا 616000 تومان آن را از فروشگاه بروزکالا خریداری کنید و این بدان معناست که این ماوس گیمینگ هنوز توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرده است.

چرا باید ماوس گیمینگ بی سیم لاجیتک مدل G602 را خریداری کنیم؟

ماوس گیمینگ بی سیم لاجیتک مدل G602 دارای قابلیت های بسیار خوبی می باشد که قبل از خرید بهتر است با آنها آشنایی پیدا کنید:

طراحی ارگونومی Logitech G602

ماوس Logitech G602 برای دست راست طراحی شده است بنابراین کاربرانی که چپ دست هستند نمی توانند استفاده مناسبی از این ماوس لاجیتک داشته باشند. در هنگام استفاده کف دست راحت روی ماوس می نشیند و با استفاده از نوارهای لاستیکی مانع از عرق کردن دست می شود، انجنای ماوس طبیعی است و خوشحالیم بگوییم که این ماوس یکی از راحت ترین ماوس های گیمینگ موجود در بازار است. ماوس G602 دارای 11 کلید می باشدکه شامل کلیک راست و چپ، سوئچر حالت های عملکردی، افزایش و کاهش دقت DPI و 6 کلید قابل برنامه ریزی در اطراف و البته کلید اسکرول می باشد (دکمه ها کمتر از ماوس Logitech G600 و Razer Naga است).

نکته جالب توجه در مورد G602 این است که دکمه های جانبی با وجود کوچک بودن و نزدیک هم بودن به راحتی قابل تفکیک هستندو یک ردیف از چراغ های LED آبی رنگ در کنار ماوس G602 وجود دارد که برای نمایش سطح DPI استفاده می شود. بدیهی است که عدم وجود سیم باعث می شود که ماوس را به راحتی جابجا کرد، این ماوس بازی دارای وزن تقریبا 107 گرم است که نسبت به ماوس Razer Mamba (با وزن 125 گرم) سبکتر می باشد.

قابلیت های ماوس بی سیم لاجیتک G602

برخلاف ماوس های معمولی، یک ماوس گیمینگ باید رنج DPI خوبی داشته باشد. به این دلیل که DPI  حساسیت ماوس را نشان می دهد و یک ماوس با DPI بالا به این معناست که می توان مکان نما را سریع حرکت داد و شما می توانید با سرعت بالایی بازی های خود را انجام دهید. G602 دارای رنج DPI مابین 250 و 2500 است. دقت اول برای انجام هر کاری به غیر از مرور وب بسیار کند اسست در حالی که دقت دوم برای بازی به اندازه کافی خوب است. گیمرهای حرفه ای به طور معمول از موس هایی که دارای دقت 4500 و حتی 8200 هستند (مانند Turtle Beach Grip 500) نیاز دارند، به همین خاطر گیمرهای عادی می توانند با خیال راحت اقدام به خرید ماوس لاجیتک G602 کنند.

همانطور که گفته شد G602 یک ماوس بی سیم است پس انرژی خود را از دو باتری AA تامین می کند که تقریبا 250 ساعت گیم پلی را در اختیار شما قرار می دهد. این ماوس به گونه ای طراحی شده است که با یک باتری AA طول عمر 125 ساعتی را ارائه می دهد. اگر می خواهید عملکرد خود را به حداکثر برسانید می توانید با استفاده از یک باتری وزن ماوس را کاهش دهید.

علاوه بر این لاجتیک در وسط ماوس G602 یک دکمه قرار داده تا بین حالت ها سوئیچ کنید. شما می توانید از این دکمه برای سوئیچ از حالت “عملکرد” به حالت “استقامت” استفاده کنید که باعث می شود 1440 ساعت باتری را در اختیار شما قرار دهید. با این حال این افزایش عمر باتری باعث افت دقت و کاهش حساسیت می شود. بنابراین می توانید از این دکمه فقط در مواقعی که بازی نمی کنبد استفاده کنید.

نرم افزار ماوس بازی G602 لاجیتک

برخلاف برخی از رقبا، این ماوس دارای اسم خیلی جالبی نمی باشد اما این بدان معنا نیست که از یک نرم افزار عالی برخوردار نباشد. برای استفاده از ماوس کافی است که دانگل USB بی سیم 2.4 گیگاهرتزی را به سیستم وصل کنید. حالا زمان مناسبی برای بیان این نکته است که G602 می تواند از کابل توسعه دهنده USB هم استفاده کندکه می توانید از آن برای کاهش فاصله بین دانگل و ماوس استفاده کنید. بعد از وصل کردن دانگل، درایور به طور خودکار نصب می شود.

بعد از راه اندازی نرم افزار، شما می توانید به تعدادی از قابلیت ها دسترسی پیدا کنید، به طور مثال می توانید DPI را مجددا تنظیم کتید، دستورات ماکرو را برای دکمه های مختلف برنامه ریزی کنید و پروفایل های بازی را تنظیم کنید. تمام این تغییرات در حافظه آنبرد ماوس ذخیره می شود. در هنگام راه اندازی یک بازی خاص این نرم افزار به طور خودکار تشخیص می دهد و پروفایل مربوطه را بارگذاری می کند.

عملکرد ماوس گیمینگ Logitech G602

G602 مانند تمام ماوس های بازی دارای نقاط قوت و ضعف خود می باشد. G602 برای MOBA ها بهترین گزینه می باشد. این امر تا حد زیادی به دلیل وجود تعداد دکمه های قابل برنامه ریزی است که روی ماوس وجود دارد؛ این دکمه ها برای بازی هایی مانند League of Legends و Dota 2 بسیار کاربردی است.

در بازی های استراتژیکی هم ماوس G602 به خوبی کار می کند. موردی که گیمرها ممکن است به آن ایراد بگیرند مقدار DPI است که این ماوس ارائه می دهد چون باعث می شود که رقابت در بازی هایی مانند Counter-Strike و Call of Duty سخت شود. به طور کلی هنگام کار با ماوس G602 متوجه خواهید شد که در انواع مختلفی از بازی های این ماوس به خوبی کار می کند و تا حد زیادی ردیابی ها پیوسته و صاف و هموار می باشد. لاجیتک ادعا می کند که زمان پاسخگویی این ماوس 2 میلی ثانیه و بدون تاخیر است.

بازار ماوس های گیمینگ هنوز اشباع نشده است و شما باید حتما دستگاهی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. G602 یک ماوس راحت با طراحی ارگونومی استکه از تعداد زیادی از کلیدها بهره برده است و دقت نسبتا خوبی را به کاربران ارائه می دهد. شما می توانید بدون هیچ مشکلی و بدون خستگی در ناحیه مچ دست بازی های خود را به راحتی اجرا کنید. شما می توانید برای خرید ماوس گیمینگ بی سیم لاجیتک مدل G602 به فروشگاه بروزکالا مراجعه کنید. اگر به ماوسی با دقت بالاتر نیاز دارید کافیست با این فروشگاه تماس حاصل کنید تا پشتیبانان سایت بهترین ماوس گیمینگ را به شما پیشنهاد دهند.