توصیف فیزیکی هارد اینترنال

به عنوان مثال، فلش دارای یک درایو سخت نیز است، اما مانند هارد اینترنال معمولی نمی چرخد. درایوهای فلش درایوهای به حالت جامد ساخته شده اند و از طریق USB به کامپیوتر متصل می شوند.

 خرید انواع قطعات کامپیوتر با قیمت مناسب

ظرفیت هارد دیسک عامل مهمی است  مخصوصا برای کسی که یک دستگاه خاص مانند لپ تاپ یا موبایل را خریداری می کند. اگر ظرفیت ذخیره سازی نسبتا کوچک باشد،  بدین معنی است که فایل ها با سرعت بیشتری ذخیره می شوند، در حالی که یک درایو که دارای مقدار زیادی فضای ذخیره سازی است،  می تواند داده های بسیار بیشتری را انباشته کند.

انتخاب یک هارد اینترنال بر اساس میزان ظرفیت ذخیره سازی یک عامل مهم است.  برای مثال، اگر شما به یک تبلت نیاز دارید، 64 گیگابایت به جای 8 گیگابایت فضا را ممکن است انتخاب کنید زیرا می توانید ویدیوهای زیادی را ذخیره کنید. همین طور برای هارد اینترنال کامپیوتر این قضیه صدق می کند.                             

عیب یابی مشکلات هارد اینترنال

هارد اینترنال در رایانه شما بارها و بارها استفاده می شود، هر بار که شما چیزی را انجام می دهید که شامل خواندن یا نوشتن داده ها به دیسک است. پس از آن، طبیعی است که در نهایت دستگاه مشکل ساز شود.

یکی از رایج ترین مسائل، یک هارد دیسک است که سر و صدا ایجاد می کند، و بهترین گام اول در عیب یابی یک مشکل ، اجرای یک آزمون هارد دیسک است.

ویندوز شامل یک ابزار ساخته شده به نام chkdsk است که به شناسایی خطاهای مختلف هارد اینترنال می پردازد و حدامکان مشکلات آن ها را اصلاح می کند. شما می توانید نسخه گرافیکی این ابزار را در اکثر نسخه های ویندوز اجرا کنید.

بسیاری از برنامه های رایگان  هستند که می توانند هارد دیسک را برای مشکلاتی که ممکن است در نهایت منجر به جایگزینی آن شود، تست کنند. برخی از آنها همچنین می توانند عملکردی مانند زمان جستجو را اندازه گیری کنند.

 

بیشتر بخوانید: