پاور بانک بی سیم

این مدل پاور بانک امکان استفاده ی همزمان چند دستگاه برای شارژ کردن را دارد. می توان گفت از معایب پاور بانک همان کابل آن بود که ممکن بود گاهی برای چند دستگاه خود، چندین کابل، برای شارژ کردن دستگاه هایمان حمل کنیم اما با این تکنولوژی، دیگر جای نگرانی نمی ماند چون با تمام دستگاهایی که این فناوری را پشتیبانی کند سازگار و قابل استفاده می باشد.

امروزه بسیاری از دستگاه ها شامل iPhone XS / X / 8  به علاوه سامسونگ S9 /S9+ / S8 / S8+ /Note 8/ S7 / S6 همچنین ساعت های  هوشمند مجهز به گیرنده Qiمی باشند که می توانند از پاور بانک های بی سیم استفاده کنند.

برخلاف پاور بانک ها که داخل آن ها باتری های قابل شارژ تعبیه شده بود، پاور بانک های بی سیم از داخل طوری سیم پیچ شده است که در واقع میدان مغناطیسی برای انتقال انرژی با دستگاهی که باید شارژ شود ایجاد می کند.

انرژی از طریق اتصال القایی به یک دستگاه الکتریکی فرستاده می شود که می تواند برای شارژ باتری استفاده شود که همان تکنولوژی وایرلس یا بی سیم می باشد. معمولا  بعضی از پاور بانک های بی سیم قابلیت Fast charging دارند. اما برای کار کردن خود پاور بانک های بی سیم نیاز به یک منبع انرژی برق هست که از طریق متصل کردن کابل یو اس بیبه پورت USB انجام می گیرد.

چند مدل از بهترین پاور بانک های بی سیم

1.         Energizer’s QE10000CQ 10K Wireless Charging Power Bank

از پروفروش ترین و بهترین گزینه های پاور بانک مارک انرجایزر می باشد.

این مدل پاور بانک قابلیت شارژ دو دستگاه در یک زمان  و تا ۳ بار قابلیت شارژ کامل را دارد.

Xiaomi Wireless Power Bank 10000mAh for Daily Use – Black

این پاور بانک قابلیت شارژ ۳ دستگاه در یک زمان را دارد سبک وزن بوده و قابلیت حمل آسان را دارد.

ازمعایب این تکنولوژی :

پاور بانک های بی سیم نسبت با سیم زمان بیشتری برای کامل شدن شارژ احتیاج دارند.

و موضوع دیگر قرار ندادن فلز روی این پاور بانک ها می باشد به دلیل میدان مغناطیسی تعبیه شده در پاوربانک ممکن است اختلال ایجاد کند.