راهنمای خرید بهترین پاور بانک + 14 نکته مهم

آیا می دانید چرا این روزها پاور بانک انقدر جذاب شده است؟ حتما برای شما هم اتفاق افتاده که هنگام مسافرت، کوهنوردی، پاساژ گردی یا هر زمان دیگری متوجه شدید که تلفن همراه تان در حال خاموش شدن است و در آن لحظه امکان استفاده از شارژر را ندارید. در این شرایط اگر یک پاور بانک، همراه خود داشته باشید می توانید دستگاه هوشمندتان را به آن متصل کنید تا بلافاصله شروع به شارژ شدن کند. 

با این حال، پیدا کردن پاور بانک مناسب آنقدرها که به نظر می رسد کار ساده ای نیست. اگر قبلا یک پاور بانک خریده اید ولی بعد از مدت کوتاهی شما را ناامید کرده، احتمالا چند مورد از نکات مهم در خرید پاور بانک را در نظر نگرفتید. در این مقاله، می خواهیم به هر آنچه که باید قبل از تهیه پاوربانک به آن توجه کنید اشاره کنیم تا به شما کمک کنیم خریدی درست و آگاهانه داشته باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • پاور بانک چیست و چه کاری انجام می دهد؟
  • فاکتورهای مهم برای خرید پاور بانک
  • پیشنهاد بروز کالا

پاور بانک چیست و چه کاری انجام می دهد؟

قبل از این که سراغ راهنمای خرید پاور بانک برویم باید ببینیم که این دستگاه نسبتا کوچک چیست و چرا تا این حد پرطرفدار شده است. پاور بانک که به عنوان شارژر قابل حمل نیز شناخته می شود، یک دستگاه جمع و جور است. این دستگاه انرژی الکتریکی را ذخیره می کند و به شما این امکان را می دهد که هر زمان که به منبع برق استاندارد (مانند پریز دیواری، شارژر ماشین و غیره) دسترسی ندارید، دستگاه های مختلف را با آن شارژ کنید. پاور بانک ها معمولا به چندین ساعت زمان نیاز دارند تا به طور کامل شارژ شوند. سپس بعد از شارژ کامل، انرژی را ذخیره می کنند تا هر زمانی که به انرژی آن نیاز داشتید بتوانید از آن استفاده کنید.

پاور بانک مدت زیادی نیست که به وجود آمده است. این ابزار بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ در حال توسعه بود، اما اولین بار در سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه لوازم الکترونیکی لاس وگاس از آن رونمایی شد. این ابزار یک همراه مطمئن است که به محض استفاده و بهره‌مند شدن از مزایای آن، دیگر نمی توانید بدون آن جایی بروید.

راهنمای خرید پاور بانک خوب

فاکتورهای مهم برای خرید پاور بانک

دانستن یک سری اطلاعات به شما این امکان را می دهد تا بدون این که تحت تاثیر افراد دیگر یا تبلیغات قرار بگیرید تصمیمی منطقی در خصوص انتخاب پاور بانک داشته باشید. برخی از مهم ترین فاکتورها و نکات خرید پاور بانک که باید در نظر بگیرید تا انتخابی عالی داشته باشید شامل این مواردند:

1- ظرفیت پاور بانک

شاید بتوان گفت که مهم ترین فاکتوری که هنگام تهیه پاور بانک باید در نظر بگیرید ظرفیت آن است. ظرفیت ذخیره سازی انرژی در پاور بانک ها با هم متفاوت است. منظور از ظرفیت تعداد دفعاتی است که یک پاوربانک می تواند یک دستگاه خاص را تا زمانی که ذخیره انرژی‌اش تمام شود، به طور کامل شارژ کند.

ظرفیت پاوربانک معمولا بر حسب میلی آمپر ساعت اندازه گیری می شود که با نماد mAh نشان داده می شود. اگر قصد دارید از پاور بانک تنها برای شارژ گوشی موبایل خود استفاده کنید، توصیه می کنیم یک پاوربانک با ظرفیت ۱۰,۰۰۰ میلی آمپر ساعت را خریداری کنید. پاور بانک هایی با این ظرفیت اکثر گوشی‌های هوشمند را ۳ تا ۴ بار (و اکثر تبلت ها را ۱ الی ۱.۵ بار) به طور کامل شارژ می کنند. 

یک قانون کلی خوب این است که یک پاوربانک با ظرفیت ۳ تا ۴ برابری باتری دستگاهتان خریداری کنید. همچنین اگر قصد دارید برای شارژ تبلت یا دستگاه دیگری با باتری بزرگ از پاور بانک استفاده کنید، به یک پاوربانک با ظرفیت بسیار بیشتر نیاز خواهید داشت. برای مثال پاور بانک هایی با ظرفیت ۲۰,۰۰۰، ۵۰,۰۰۰ میلی آمپر ساعت و بیشتر وجود دارند که بسته به نیاز می توانید آن ها را خریداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: 10 روش سریع تر شارژ شدن تبلت

راهنمای خرید پاور بانک

نکته مهم دیگر این است که باید تلفات انتقال انرژی را هم در نظر بگیرید و حدود ۲۵-۳۰ درصد از ظرفیت اعلام شده پاور بانک را حذف کنید تا برآوردی از ظرفیت واقعی آن را بدست آورید. برای مثال ظرفیت واقعی یک پاوربانک ۱۰,۰۰۰ میلی آمپر ساعت ممکن است نزدیک به ۷۵۰۰ میلی آمپر ساعت باشد. بنابراین این پاور بانک گوشی ای که باتری آن ۲۰۰۰ میلی آمپر است را بین سه تا چهار بار شارژ می کند. البته پاور بانک های رده بالا مجموع تلفات انرژی کمتر از ۱۰ درصد دارند. برای مثال، انواع پاور بانک شیائومی گزینه کارآمد و موثری هستند.

چندین عامل وجود دارد که می توانند روی ظرفیت پاور بانک شما تاثیر بگذارند. برای مثال قرار دادن پاور بانک در محیط های بسیار سرد یا گرم می تواند باعث از دست دادن انرژی ذخیره شده آن شود و حتی می تواند برای همیشه به باتری آسیب برساند. به علاوه اگر از استفاده از پاور بانک غافل شوید و مدت ها آن را بدون استفاده رها کنید، به خاطر پدیده ای به نام تخلیه خودکار باتری یا تخلیه خود به خودی باتری، انرژی ذخیره شده در باتری به مرور زمان از بین می رود. بنابراین، اگر چند هفته یا چند ماه است که از پاور بانک خود استفاده نکرده اید، باید برای استفاده از آن، پاور بانک را دوباره شارژر کنید، حتی اگر آخرین بار شارژ آن کامل بود.

به این نکته دقت کنید که خوب شارژ نشدن گوشی هوشمند نمی تواند فقط از ظرفیت پایین پاور بانکتان باشد و گاهی مشکل از گوشی است. اگر دلیل اینکه چرا شارژ باتری گوشی سریع خالی می شود، سوال شما هم هست نیاز است که گوشی تان را از نظر فنی بررسی کنید.

نکات خرید پاور بانک

2- وزن و اندازه

پاور بانک ابزاری است که می توانید برای موقعیت های مختلفی مثل دانشگاه، مسافرت، مهمانی و جاهایی که به شارژر و پریز برق دسترسی ندارید از آن استفاده کنید. از آنجایی که پاور بانک باید همیشه همراه تان باشد، وزن آن مسئله مهمی است که باید هنگام خرید در نظر بگیرید. پاور بانک های سنگین، دست و پا گیر هستند و پس از مدتی استفاده شما را کلافه می کنند. به همین خاطر بهترین پاور بانک ها سبک و قابل حمل هستند.

نکته مهم در راهنمای خرید پاور بانک خوب توجه به افزایش ظرفیت توام با سنگینی شارژر همراه، برای مثال وزن یک پاور بانک با ظرفیت ۲۰,۰۰۰ میلی آمپر بیشتر از پاور بانک ۱۰,۰۰۰ میلی آمپری است و ممکن است گزینه مناسبی برای سفر و استفاده مداوم نباشد. به طور کلی پاور بانک های ۱۰,۰۰۰ میلی آمپری تعادل خوبی را بین ظرفیت و وزن برقرار می کنند. وزن معقول پاور بانک هایی با این ظرفیت نیز بین ۱۵۰ الی ۲۵۰ گرم است.

نکته

 درست است که پاور بانک هر چه سبک تر باشد بهتر است، اما مراقب پاور بانک هایی باشید که به طور غیرعادی سبک هستند. این می تواند هشداری باشد که کیفیت اجزای داخلی پاور بانک (مانند باتری یا مکانیسم های ایمنی) به اندازه‌ای که ادعا شده نیست. بررسی وزن نسبت به ظرفیت پاور بانک مهمترین راه تشخیص پاوربانک اصل از فیک است.

3- طراحی و ظاهر پاور بانک

اگر چه انتخاب ظاهر پاوربانک تا حد زیادی به ترجیحات شخصی بستگی دارد، اما طراحی و ظاهر می تواند روی کاربر پسند بودن محصول و سهولت استفاده از آن هم تاثیر بگذارد. پاور بانک ها از نظر شکل با هم متفاوتند. ظاهر اکثر پاور بانک ها مستطیلی با درجات مختلفی از ضخامت است. البته گاهی ممکن است با پاوربانک هایی روبرو شوید که به شکل استوانه ای، بیضی، مکعبی و یا به اشکال غیرعادی و عجیب غریب (مثل طرح های عروسکی) هستند. تنوع ظاهری پاور بانک ها تا حدی زیاد است که امروزه مدل هایی به شکل فلفل قرمز تند، موز و هر چیزی که فکرش را بکنید هم ساخته شده اند. به طور کلی بهتر است پاور بانکی یا لبه های گرد را انتخاب کنید زیرا این پاور بانک ها نه تنها شیک به نظر می رسند، بلکه این امکان را فراهم می کنند که در مواقع لزوم آن ها را به راحتی در دست تان نگه دارید.

از این گذشته، زیبا بودن ظاهر لوازمی که خریداری می کنیم برای اکثر ما مهم و حائز اهمیت است. پس بهتر است رنگ و ظاهری را برای پاور بانک تان انتخاب کنید که از نظرتان زیبا باشد تا بعدا از تصمیم خود پشیمان نشوید. هنگام انتخاب بهترین پاور بانک این نکته را در نظر بگیرید که سطوحی که براق و صیقلی هستند نسبت به سطوح مات در برابر خراش و اثر انگشت آسیب پذیرتر هستند. همچنین یک پاوربانک با رنگ تیره (مانند مشکی) در پوشاندن آثار خراش، اثر انگشت و آسیب های سطحی بهتر عمل می کند.

نکات مهم در خرید پاور بانک

4- کیفیت ساخت

یک پاور بانک کم دوام یا شکننده که از پلاستیک ارزان قیمت یا سایر مواد ضعیف ساخته شده است مسلما نمی تواند انتخاب خوبی باشد. در عوض، شما یک محصول قوی می خواهید که بتواند در برابر سقوط، ضربه و سایر صدمات ناگهانی مقاومت کند.  بدنه پاور بانک های برتر از موادی مانند آلومینیوم آنادایز شده، پلی کربنات، لاستیک سیلیکون و PC-ABS (پلی کربنات اکریلونیتریل بوتادین استایرن) ساخته شده است. برخی از این مواد دارای خواصی هستند که آن ها را در برابر حرارت یا آتش مقاوم می کند. برخی از پاور بانک ها نیز دارای بدنه چند لایه برای استحکام بیشتر هستند.

پاور بانک های باکیفیت‌تر معمولا قبل از این که به بازار عرضه شوند باید تست های دقیق و سختگیرانه ای همچون تست لرزش، ضربه و دما را با موفقیت پشت سر بگذارند. اگر هنگام خواندن توضیحات محصول متوجه شدید که به چنین مواد، پروسه ها یا تست هایی اشاره شده است، به این معناست که پاور بانک از کیفیت خوبی برخوردار است. به طور کلی پاور بانک های بادوام برای استفاده در فضای باز، کمپینگ، کوهنوردی و غیره طراحی شده اند، اما اگر قصد استفاده از پاور بانک در فضای بیرون را ندارید، یک پاور بانک با کیفیت معمولی هم می تواند کارتان را راه بیندازد.

پیشنهاد مطالعه: پاور کامپیوتر چیست و انواع آن

بهترین پاور بانک های بازار

5- برند پاور بانک

از دیگر نکات مهم در خرید پاور بانک توجه به برند ساخت آن می باشد. برای اطمینان از این که پاور بانک باکیفیتی را خریداری می کنید، بهتر است از برندهای معتبر تولیدکننده لوازم الکترونیکی خریدتان را انجام دهید. برخی از بهترین برندها شامل Anker، RAVPower، Asus، Lenovo، Samsung و Xiaomi هستند. البته مواظب باشید که یک پاور بانک فیک و تقلبی را به جای محصول اصلی خریداری نکنید زیرا هم هزینه تان به هدر می رود و هم این محصولات هیچ کارآیی برای شما ندارند. متاسفانه تعداد این پاور بانک های تقلبی روز به روز بیشتر می شود تا جایی که شرکت شیائومی بیش از نیمی از فروش پاور بانک خود در سال ۲۰۱۴ را به دلیل وجود نمونه های تقلبی از دست داد.

به همین خاطر بهتر است برای اطمینان از این که پاور بانک اصلی را خریداری می کنید، خریدتان را از فروشندگان و نمایندگی‌های معتبر انجام دهید. همچنین معمولا مدل های اصلی و مدل های تقلبی مشابه آن ها یک سری تفاوت های جزئی دارند که با آگاهی از این تفاوت‌ها می‌توانید به راحتی از سرمایه تان محافظت کنید. برای مثال برخی از تولیدکنندگان پاوربانک با ساختن محصولات دارای هولوگرام یا سایر علائم متمایز که به راحتی قابل کپی نیستند، این امکان را فراهم می کنند که محصولات شان را از نمونه های تقلبی تشخیص دهید.

علاوه بر این، پاور بانک‌های بدون برند یا مدل هایی که توسط سازندگان نامشخص تولید می شوند بیشتر احتمال دارد که به مشکل بخورند. یک پاور بانک نامرغوب و غیراستاندارد در بهترین حالت نمی تواند دستگاه شما را به درستی شارژ کند و در بدترین حالت به دستگاه تان آسیب می رساند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین پاور کامپیوتر

راهنمای خرید شارژر همراه

6- تعداد و نوع پورت ها

تعداد و نوع پورت‌های یک پاور بانک یکی دیگر از عواملی است که بهتر است هنگام خرید در نظر گرفته شود. بسیاری از پاور بانک ها تنها دارای یک پورت خروجی هستند که با این مدل پاور بانک می توانید فقط یک دستگاه را شارژ کنید. این پاور بانک‌ها برای استفاده روزمره مناسب هستند.

از طرف دیگر برخی از مدل های پاور بانک (به خصوص مدل های با ظرفیت بالا) دارای دو، سه، چهار یا چند پورت خروجی هستند. مزیت داشتن چندین پورت این است که می توانید دو یا چند دستگاه را به طور همزمان شارژ کنید. اگر می خواهید با پاور بانک چندین دستگاه را شارژ کنید یا قرار است شما و دوستان یا اعضای خانواده تان به طور مشترک از یک پاور بانک استفاده کنید، این مدل ها انتخاب بهتری هستند.

از نظر نوع پورت، اکثر پاور بانک ها از پورت های USB-A برای خروجی استفاده می کنند و در برخی از مدل ها این پورت ها با فناوری شارژ سریع کوالکام سازگار هستند. برای ورودی نیز اکثر پاور بانک ها دارای پورت میکرو USB هستند. همچنین در برخی از پاور بانک ها پورت های ورودی USB-C را خواهید یافت.

7- توان خروجی

منظور از توان خروجی پاور بانک، سرعتی است که در آن پاور بانک می تواند دستگاه شما را شارژ کند. سرعت شارژ مسئله بسیار مهمی است، زیرا مطمئنا نمی خواهید دستگاه تان برای مدت طولانی به پاور بانک متصل باشد. پاور بانک ها از نظر حداکثر جریان الکتریکی خروجی با هم متفاوتند و این جریان الکتریکی معمولا با آمپر (A) اندازه گیری می شود. استاندارد جریان فعلی برای پاور بانک ها ۲ آمپر است. البته حداکثر خروجی برخی از مدل ها به ۲.۴ آمپر هم می رسد و در صورتی که دستگاه شما این جریان را بپذیرد، می توانند آن را خیلی سریع تر شارژ کنند.

یک قانون کلی این است که پاور بانک هایی با جریان خروجی بالا همیشه به آن هایی که جریان خروجی پایینی دارند ارجحیت دارند. به همین خاطر توصیه می کنیم از خرید پاور بانکی که جریان خروجی آن ۱ آمپر یا کمتر است خودداری کنید، زیرا باعث می شود شارژ دستگاه تان بیش از حد طول بکشد. علاوه بر این، پاور بانک های زیادی وجود دارند که از شارژ سریع کوالکام پشتیبانی می کنند. فناوری شارژی که با برخی از دستگاه های مجهز به اسنپدراگون ادغام شده و سرعت شارژ را فراتر از حد معمول USB می برد. اگر هم پاور بانک و هم دستگاه تلفن همراه شما از شارژ سریع کوالکام پشتیبانی کنند، می توانید از شارژ سریع تری نسبت به شارژ ۲.۴ آمپری لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: افزایش طول عمر باتری گوشی هوشمند

بهترین پاو بانک ها

8- نوع باتری 

در انتخاب بهترین پاور بانک های بازار توجه به داشتن دو نوع رایج باتری‌های قابل شارژ،  لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری حائز اهمیت است. در حالی که هر دو مزایا و معایب خود را دارند، آشنایی با تفاوت های آنها کمک می کند که هنگام انتخاب پاور بانک تصمیم گیری آگاهانه ای داشته باشید.

  • باتری های لیتیوم یون چگالی انرژی بالایی دارند و برای دستگاه های قابل حمل مانند گوشی های هوشمند و تبلت ها انتخابی ایده آل هستند. عمر چرخه این باتری ها در مقایسه با سایر انواع باتری ها طولانی تر است که امکان چرخه های شارژ/ دشارژ بیشتری را فراهم می کنند.
  • از طرف دیگر، باتری های لیتیوم پلیمر معمولا سبک تر و نازک تر از باتری های لیتیوم یون هستند. این نوع باتری ها برای پاور بانک هایی مناسبند که باریک و سبک هستند. باتری های لیتیوم پلیمر به دلیل ترکیبات الکترولیت جامد، خطر نشت یا انفجار کمتری دارند.

به طور کلی هر دو نوع باتری توان خروجی قابل اعتمادی را ارائه می دهند. این که کدام یک را انتخاب می کنید تا حد زیادی به ترجیحات شخصی تان بستگی دارد. اما برای انتخاب بهترین پاور بانک باید خیلی مراقب باشید، زیرا همه پاوربانک ها از سلول های لیتیوم یون یا لیتیوم پلیمر اصلی استفاده نمی کنند. تولیدکنندگان پاور بانک های تقلبی یا بی کیفیت ممکن است برای پایین آوردن هزینه ها، ایمنی و عملکرد را فدا کنند. پس اطمینان حاصل کنید که از منابع معتبر پاور بانک را خریداری می کنید. بهتر است به دنبال گواهینامه ها یا برچسب های استانداردی مانند UL یا CE باشید تا از مطابقت محصول با استانداردهای صنعت مطمئن شوید.

9- ویژگی های ایمنی

همان طور که گفتیم باتری های لیتیوم پلیمر ایمن تر از باتری های لیتیوم یون هستند. یک شاخص کلی برای ارزیابی کیفیت باتری، درجه یا گرید است. برای مثال باتری هایی که گرید A هستند کیفیت بسیار بالایی دارند. پاور بانک های با کیفیت بالا همچنین دارای مدار محافظ داخلی (PTC) هستند تا از گرمای بیش از حد، اتصالی کردن، نوسانات ولتاژ، نوسانات جریان و شارژ بیش از حد دستگاه پس از شارژ کامل محافظت کنند. اگر چه این ویژگی ها ممکن است قیمت را افزایش دهند اما ارزش این را دارند که برای آرامش خاطرتان هزینه بیشتری را صرف کنید.

10- چراغ های نشانگر LED

شاید وجود چراغ های نشانگر LED یک ویژگی ضروری برای پاور بانک نباشد اما وجود آن ها کاربردی و مفید است. اکثر مدل های جدید پاور بانک دارای ۳ یا ۴ چراغ نشانگر LED هستند که در نزدیکی دکمه پاور و درگاه های شارژ قرار گرفته اند. چراغ های نشانگر تقریبا به شما می گویند چقدر شارژ در پاور بانک باقی مانده است. همچنین اطلاعاتی از قبیل این که آیا پاور بانک از منبع برق شارژ می شود یا نه، آیا پاور بانک در حال شارژ دستگاه تان هست یا نه و اطلاعات این چنینی را در اختیارتان قرار می دهند.

11- کیف پاور بانک

برخی از پاور بانک ها به همراه یک کیف یا کاور عرضه می شوند. این کیف ها به محافظت بیشتر از پاور بانک در برابر ضربه، گرد و غبار، آب و خراش کمک می کنند. همچنین می توانید کابل شارژ را در داخل این کیف نگهداری کنید تا آن را گم نکنید.

اگر پاور بانک تان با کیف یا کاور همراه نیست، زیاد نگران نباشید، زیرا می توانید از فروشگاه هایی که لوازم جانبی دارند یکی برای آن تهیه کنید. حتی خودتان می توانید یک کیسه کوچک که برای هر وسیله دیگری است و متناسب با اندازه پاور بانک تان است را بردارید و پاور بانک و لوازم جانبی همراهش را در آن قرار دهید.

راهنمای خرید انواع شارژر همراه

12- گارانتی

معمولا اکثر پاور بانک های معتبر با گارانتی همراه هستند که طول مدت این گارانتی از ۶ ماه تا ۱۸ ماه متغیر است. دوره گارانتی طولانی همیشه یک امتیاز خوب برای برند محسوب می شود زیرا نشان می دهد که تولیدکننده به طول عمر محصول خود اعتماد دارد. برای مثال برند پاور بانک Anker یکی از تولیدکنندگانی است که به خاطر دوره های گارانتی طولانی مدت و ۱۸ ماهه خود شناخته می شود.

13- خدمات مشتری

پاور بانک ها ابزار بسیار ساده ای هستند و برخلاف گوشی ها، تبلت ها و سایر لوازم الکترونیکی قطعات زیادی ندارند. به همین خاطر در اکثر موارد به مشکل نمی خورند و نیازی به تماس با خدمات مشتری نخواهید داشت. اما اگر به هر دلیلی مشکلی در پاور بانک تان رخ دهد، قطعا خوشحال می شوید که سازنده ای را انتخاب کنید که خدمات مشتری و پشتیبانی عالی و سریعی را ارائه دهد. پشتیبانی مناسب، به شما در رفع مشکل کمک می کند و در صورت نیاز فورا قطعات محصول را جایگزین یا محصول را تعویض می کند.

بهترین راه برای اطلاع از کیفیت خدمات پشتیبانی یک تولیدکننده، خواندن نظرات زیر محصولات آنهاست. معمولا مشتری ها نظرات مثبت یا منفی خود در خصوص خدمات پشتیبانی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. با کمک این نظرات می توانید بفهمید که برند مورد نظرتان تا چه حد به رفاه و کسب اطمینان مشتریان خود اهمیت می دهد. برای مثال برند Anker یکی از تولیدکنندگان پاوربانک است که به ارائه خدمات عالی به مشتری ها مشهور است.

14- قیمت پاوربانک

قبل از تهیه پاور بانک، بودجه نهایی تان را مشخص کنید و دنبال محصولاتی در همان دامنه قیمتی بگردید. اگر چه نیازی نیست که پاور بانک خیلی گران باشد اما دنبال گزینه های خیلی ارزان هم نروید. تعداد زیادی پاوربانک مشکوک با قیمت ارزان یا وزن پایین در بازار وجود دارند که ادعا می کنند ظرفیت های بالایی دارند. اما این احتمال را در نظر بگیرید که این پاور بانک ها کیفیت ساخت پایینی دارند یا ممکن است باتری ریفربیشد (refurbished) داشته باشند که به سرعت ظرفیت خود را از دست می دهد. قیمت متوسط معمولا بهترین گزینه برای انتخاب پاوربانک است، زیرا پاور بانک هایی در این رنج قیمت معمولا تعادل خوبی بین کیفیت، ویژگی ها و قیمت برقرار می کنند.

پیشنهاد بروز کالا

امروزه پاور بانک های خوب زیادی در بازار موجود هستند و همین موضوع انتخاب گزینه مناسب را سخت تر کرده است. ما در این مقاله بهترین پاور بانک های بازار را معرفی کرده ایم:

1- پاوربانک ای دیتا مدل P10000QCD ظرفیت 10000 میلی آمپر ساعت

با پاوربانک ای دیتا مدل P10000QCD زمان کمتری را صرف شارژ کنید و از شارژ سریع دستگاه تان لذت ببرید! این پاور بانک جمع و جور با داشتن یک باتری بزرگ 10,000 میلی آمپر ساعتی، سه پورت USB و پشتیبانی از طیف گسترده ای از فناوری های شارژ سریع، تجربه لذت بخشی را برای شما فراهم می کند.

با وجود بسیاری از فناوری های شارژ سریع، تشخیص این که کدام یک می تواند برای شما بهترین گزینه باشد کمی سخت است. خوشبختانه P10000QCD از طیف گسترده ای از استانداردهای شارژ سریع از جمله Qualcomm QC 3.0، USB PD 3.0، MTK PE1.1، Samsung AFC، HUAWEI SCP & FCP و OPPO VOOC پشتیبانی می کند.

پاوربانک ای دیتا مدل P10000QCD

ویژگی ها:

  • پلاستیک ارتجاعی با قابلیت ضد حریق
  • داشتن دو درگاه USB-A و یک پورت USB-C با جریان خروجی حداکثر 5V/3A برای شارژ همزمان سه دستگاه
  • دارای یک صفحه نمایش دیجیتال برای اطلاع از وضعیت دقیق پاور بانک
  • دارای حفاظت چند مداری برای محافظت در برابر شارژ بیش از حد، تخلیه بیش از حد، بالا رفتن زیاد از حد دما، اتصالی کردن، ولتاژ و جریان بیش از حد
  • دارای گارانتی
  • شارژ آسان با کمک پورت دوطرفه USB Type-C

2- پاوربانک انرجایزر مدل UE20006PQ ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

برند آمریکایی انرجایزر با تولید و عرضه پاوربانک UE20006PQ ، یک محصول ارزشمند و کاربردی دیگر را در اختیار مصرف کنندگان قرار داده است. طراحی و ویژگی های منحصر به فرد این پاور بانک باعث شده که بتواند رقبای خود را شکست دهد و بدرخشد. این پاور بانک با ظرفیت ۲۰,۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارای یک خروجی Smart USB-A و یک خروجی USB-C است که با هر بار استفاده از این محصول می توانید باتری گوشی هوشمندتان را تا ۶ بار شارژ کنید.

فناوری USB-C Power Delivery به شما این امکان را می دهد که گوشی آیفون و سایر دستگاه های USB-C را فقط در عرض سی دقیقه از ۰ تا ۵۰ درصد شارژ کنید. از طرف دیگر فناوری Smart USB-A از شارژ سریع سامسونگ، هواوی و سایر دستگاه های اندرویدی سازگار پشتیبانی می کند. UE20006PQ پاور بانک مناسبی برای گوشی های هوشمند، تبلت و سایر دستگاه های هوشمند است و تجربه کاربری خوشایندی را برای شما فراهم می کند.

پاوربانک انرجایزر مدل UE20006PQ

ویژگی ها:

  • وزن ۴۲۰ گرم
  • جنس بدنه پلاستیک ABS 
  • سازگار با گوشی های دارای سیستم عامل اندروید و iOS
  • دارای نشانگر LED
  • پشتیبانی از فناوری شارژ سریع
  • قابلیت شارژ همزمان ۲ دستگاه
  • دارای باتری لیتیوم پلیمر باکیفیت

 3- پاور بانک تسکو 10000 میلی آمپر مدل TP 815L

اگر دنبال یک پاور بانک مقرون به صرفه و در عین حال باکیفیت هستید که دوام مناسبی داشته باشه، پاور بانک تسکو مدل TP 815L یکی از بهترین گزینه هایی است که در حال حاضر وجود دارد. وزن این پاور بانک حدود ۲۳۰ گرم است که وزن نسبتا کمی در نظر گرفته می شود و حمل آسان این محصول را فراهم کرده است. به علت وزن پایین، این پاور بانک را همیشه می توانید در کیف تان قرار دهید و با خود حمل کنید. 

بدنه این پاور بانک از پلاستیک باکیفیت ساخته شده است که تا حد زیادی در برابر خط و خش و ضربه مقاوم است. ولتاژ خروجی این پاور بانک تسکو ۵ ولت است. بهترین پاور بانک تسکو دارای دو پورت خروجی USB 5V/2A، یک پورت ورودی Type-C 5V/2A و یک پورت ورودی MicroUSB نیز هست.  یکی از مزایای این پاور بانک داشتن صفحه دیجیتال LED برای نمایش میزان شارژ است. این پاور بانک ظرفیت مناسبی دارد و می تواند به راحتی موبایل و تبلت شما را شارژ کند.

پاور بانک تسکو مدل TP 815L

ویژگی ها:

  • دارای نشانگر LED
  • دارای باتری لیتیوم پلیمر باکیفیت با توان 10.5W
  • موجود در دو رنگ سفید و مشکی
  • دارای گارانتی 12 ماهه تسکو 
  • به همراه کابل MicroUSB
  • دارای ابعاد 15.5*68*139 میلی متر برای حمل آسان و قرار گرفتن در جیب

4- پاوربانک تسکو مدل TP 829L با ظرفیت 10000 میلی آمپر

برند تسکو در زمینه تولید پاور بانک های قدرتمند و در عین حال اقتصادی تبحر خاصی دارد. یکی از پاور بانک های این برند که وزنی حدود ۲۲۰ گرم دارد، پاوربانک تسکو مدل TP 829L است. این پاور بانک قوی قابلیت شارژ همزمان دو دستگاه را فراهم می کند. بهترین پاور بانک فست شارژ (شارژ شونده و شارژ کننده سریع) و اقتصادی . به این معنا که هم هنگام اتصال پاور بانک به منبع برق، خیلی سریع شارژ می شود و هم زمانی که موبایل، تبلت یا غیره را به آن متصل می کنید، این دستگاه ها را در کمترین زمان ممکن شارژ می کند.

پاوربانک تسکو مدل TP 829L با ظرفیت 10000 میلی آمپر دارای خروجی های USB و Type-C است که این امکان را فراهم کرده تا دستگاه های مختلفی مثل انواع مختلف گوشی، ساعت هوشمند، ایرباد و غیره را با آن شارژ کنید. بدنه این پاور بانک نیز از پلاستیک باکیفیت ساخته شده است که در عین سبک بودن دستگاه باعث شده که استحکام بالایی داشته باشد. این پاور بانک همچنین طراحی شکیل و ابعاد مناسبی دارد و به راحتی در جیب یا کیف قرار می گیرد. پاور بانک TP 829L همچنین با یک نمایشگر LED دیجیتال عرضه می شود که به شما این امکان را می دهد تا از شارژ باقیمانده اطلاع پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: فناوری شارژ معکوس چیست؟

پاوربانک تسکو مدل TP 829L

ویژگی ها:

  • باتری لیتیوم پلیمر ۱۰۰۰۰ میلی آمپر ساعت باکیفیت
  • قابلیت فست شارژ
  • قابلیت شارژ همزمان دو دستگاه
  • بدنه بادوام

 5- پاور بانک 10000 میلی آمپر ساعت Energizer مدل UE10065

یکی دیگر از پاور بانک های منحصر به فرد برند انرجایزر که قابلیت های فوق العاده ای را ارائه می دهد، پاور بانک مدل UE10065 است. این پاور بانک دارای دو پورت ورودی و دو پورت خروجی است و یک گزینه عالی برای شارژ سریع دستگاه های هوشمندتان در نظر گرفته می شود. این پاور بانک با یک بار شارژ می تواند به مدت ۳۶ ساعت دستگاه‌های هوشمند را شارژ کند.

پاور بانک UE10065 انرجایزر در دو رنگ مشکی و سفید در دسترس است. بدنه این پاور بانک نیز از پلاستیک ABS ساخته شده است که از کیفیت بالایی برخوردار است و در برابر ضربات و خط و خش، مقاومت خوبی از خود نشان می دهد. وزن این پاور بانک نیز حدود ۲۲۲ گرم است که در رده پاور بانک های سبک قرار دارد و به راحتی می توانید آن را در هر جا همراه خود حمل کنید. این پاور بانک همچنین دارای نشانگر LED برای نشان دادن میزان شارژ باتری است.

ویژگی ها:

  • دارای یک کابل همراه
  • قابل استفاده برای تلفن های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و iOS
  • باتری لیتیوم پلیمر
  • امکان شارژ تبلت، ساعت هوشمند، ایربادز و دیگر دستگاه های الکترونیکی

پاور بانک Energizer مدل UE10065

6-  شارژر همراه شیائومی مدل Redmi ظرفیت 20000 میلی آمپر ساعت

برند شیائومی اخیرا به یک برند تولیدکننده لوازم الکترونیکی پرطرفدار تبدیل شده است. یکی از محصولات محبوب شیائومی پاور بانک های این برند هستند که با استفاده از آن ها دیگر نیازی نیست نگران تمام شدن شارژ گوشی هوشمندتان در مواقع اضطراری باشید. پاور بانک شیائومی مدل Redmi از تمامی پروتکل های شارژ سریع پشتیبانی می کند. این دستگاه دو پورت خروجی USB دارد و یک همراه مطمئن برای سفر، مهمانی، محل کار و به طور کلی بیرون از خانه محسوب می شود.

یکی از مزایای شارژر همراه شیائومی مدل Redmi این است که قابلیت شارژ همزمان دو دستگاه را دارد. این دستگاه همچنین وزن نسبتا سبکی دارد که حمل آن را راحت تر کرده است. این پاور بانک دارای یک سیستم محافظتی است که از پاور بانک و دستگاه متصل به آن در برابر نوسانات برق، اتصالی کردن، تغییرات دما و بالا رفتن جریان محافظت می کند. این پاور بانک می تواند تمام دستگاه های هوشمند از جمله گوشی، تبلت، دستگاه پخش موسیقی و غیره را شارژ کند. باتری این پاور بانک نیز ظرفیت و قدرت بالایی دارد و با یک بار شارژ باتری این پاور بانک می توانید چندین بار از آن برای شارژ دستگاه های هوشمندتان استفاده کنید.

شارژر همراه شیائومی مدل Redmi

ویژگی ها:

  • باتری لیتیوم پلیمر باکیفیت 
  • جنس بدنه از پلاستیک باکیفیت و مقاوم در برابر ضربه 
  • پشتیبانی از پروتکل های فست شارژ
  • دارای نشانگر LED
  • شارژ ایمن دستگاه ها 
  • تخصیص هوشمند شدت جریان خروجی (Fit Charge)

سخن پایانی

پاور بانک ها ابزاری سودمند هستند که وجود آن ها در زندگی افرادی که اهل سفر و گردش هستند ضروری است. اما از آنجایی که انواع گوناگونی از پاور بانک در بازار وجود دارد نمی توان بی گدار به آب زد و حتما باید قبل از خرید عواملی مثل ظرفیت، وزن، طراحی، کیفیت، برند تولیدکننده، نوع باتری، ویژگی های ایمنی و عوامل دیگر را در نظر گرفت. با مطالعه این راهنمای خرید شارژر همراه، انتخاب آگاهانه تری خواهید داشت.

سوالات متداول 

1. طول عمر پاور بانک چقدر است؟

اگر از پاور بانک به درستی مراقبت شود و در جای خشک و خنک نگهداری شود طول عمر آن طولانی است و چندین سال دوام می آورد. اما اگر از پاور بانک خود چندین بار در روز استفاده کنید، این را باید در نظر بگیرید که ممکن است عملکرد باتری آن به تدریج کاهش یابد. این موضوع در مورد همه باتری ها (چه در پاور بانک، موبایل یا لپ تاپ) یکسان است.

2. آیا شارژ بیش از حد می تواند به پاوربانک آسیب برساند؟

هنگامی که پاور بانک بیش از حد شارژ شود، سلول های باتری ممکن است آسیب ببینند و خراب شوند. این موضوع می تواند منجر به کاهش ظرفیت باتری و افزایش مدت زمان شارژ شدن پاور بانک شود. در برخی موارد، شارژ بیش از حد می تواند باعث گرم یا داغ شدن بیش از حد باتری و آسیب های جدی تر شود.

3. آیا می توان به صورت روزانه از پاور بانک استفاده کرد؟

بهتر است از پاور بانک ها کم استفاده کنید و تنها در موارد ضروری سراغ پاور بانک بروید. در مواقع عادی باید گوشی تان را با شارژر و پریز برق شارژ کنید تا باتری آن آسیب نبیند.