چگونه بفهمیم پی اس فایو کپی خور است؟

پلی استیشن 5 (PS5) یکی از برترین و مدرن‌ترین کنسول‌های خانگی محسوب می‌شود. این محصول پنجمین کنسول بازی از شرکت سونی است و در سال 2020 تولید و عرضه شد. چند سالی می‌شود که ما شاهد تأثیرات قابل توجه این دستگاه یعنی پلی استیشن 5 در دنیای گیمینگ هستیم. این کنسول زیبا از سخت‌افزاری پیشرفته‌ بهره ‌می‌برد و همین موضوع یعنی وجود پردازنده‌های پر سرعت و کارت گرافیک قدرتمند باعث ارائه تجربه فوق‌العاده عالی در بازی‌های ویدئویی شده است.

شرکت سونی علاوه بر استفاده از سخت‌افزار قدرتمند، بازی‌های انحصاری با کیفیت بالایی را نیز ارائه داده است. طراحی PS5 کاربرپسند و جذاب است. جالب است بدانید که با روی کار آمدن و عرضه پلی استیشن 5 در دنیا، رقابت بازار کنسول‌ها به شدت افزایش پیدا کرد و به رقابت سنگینی بین بهترین شرکت های بازی سازی دامن زد. این کنسول بسیار محبوب است و در سراسر دنیا با استقبال بی‌نظیری رو‌به‌رو بوده است اما دارای چالش‌هایی مانند کپی ‌خور کردن نیز هست. در حقیقت بسیاری از گیمرها و علاقمندان به اجرای بازی‌های رایگان با مشکل کپی خور کردن ps5 مواجه هستند و نمی‌دانند که آیا ps5 کپی خور میشود یا نه ؟ 

مجموعه بروزکالا در ادامه قصد آموزش کپی ‌خور کردن PS5 را به شما دوستان گرامی دارد. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

• کپی خور ps5 چیست ؟
o مزایای کپی خور کردن PS5
o معایب کپی خور شدن ps5
• روش کپی خور کردن ps5
o چک کردن نسخه فریمور کنسول
o آماده‌سازی دستگاه و دانلود ابزارهای کارآمد
o اتصال کنسول به کامپیوتر و اجرای Exploit
o نصب Payload
o نصب نرم‌افزارهای خانگی (Homebrew)
• چگونه بفهمیم پی اس فایو کپی خور است
•  نتیجه‌گیری

آیا ps5 کپی خور میشود

کپی خور ps5 چیست ؟

کپی‌ خور کردن یا جیلبریک (Jailbreak) کردن پلی استیشن 5، به معنای هک کردن این کنسول بازی به منظور دور زدن محدودیت‌های نرم‌افزاری آن می‌باشد. این موضوع یکی از چالشی‌ترین موضوعات در جهان بازی‌های ویدئویی است. اما سوالی که احتمالاً برای شما پیش می‌آید این است که این فرایند چه امکانی را برای کاربر فراهم می‌کند؟

کاربر با هک کردن کنسول بازی می‌تواند اقدام به اجرای بازی‌های رایگان و غیر رسمی بپردازد. او با کپی خور کردن PS5 می‌تواند از نرم‌افزارهایی که توسط شرکت سونی تأیید نشده‌اند نیز استفاده کند. این کار برای کاربر امکان تغییرات در تنظیمات کنسول را نیز فراهم می‌کند.

مزایای کپی خور کردن PS5

کپی خور کردن پلی استیشن 5 (PS5) دارای مزایای زیادی است که از جمله این مزایا می‌توان به دسترسی به بازی‌های رایگان، امکان استفاده از نرم‌افزارهای غیر رسمی، اجرای بازی‌های قدیمی، تغییرات شخصی‌سازی و... اشاره کرد. شما با پی اس فایو کپی خور می‌توانید بازی‌های غیر رسمی و رایگان زیادی را روی کنسول خود نصب کنید و به اجرای این بازی‌ها بپردازید.

شما با کپی خور کردن PS5 می‌توانید تغییرات بسیاری را در تنظیمات کنسول ایجاد کنید. بعضی از روش‌های کپی خود کردن امکان اجرای بازی‌های قدیمی‌تر کنسول‌های قبلی را به شما خواهد داد. بسیاری از نرم‌افزارها توسط سونی تأیید نشده‌اند اما با انجام این کار می‌توان از این نرم‌افزارهای غیر رسمی هم بهره برد.

پیشنهاد مطالعه: بررسی عملکرد دسته PS5 و ایکس باکس

معایب کپی خور شدن ps5

آیا کپی خور کردن PS5 معایبی هم دارد؟ بله این کار با وجود تمام مزایایی که دارد، دارای معایبی نیز هست. این کار ممکن است خطرات امنیتی را به وجود بیاورد. انجام این کار ممکن است به سیستم عامل کنسول نیز آسیب برساند. کپی خور کردن پلی استیشن 5 ممکن است باعث عدم دسترسی کاربر به خدمات آنلاین یعنی عدم امکان اتصال به شبکه پلی استیشن (PSN) شود که نتیجه آن محدودیت تجربه کاربری و عدم دسترسی به به‌روزرسانی‌ها و... است.

به خاطر بسپارید که شما با انجام این کار قوانین و مقررات سونی را نقض می‌کنید و احتمال مسدود شدن حساب کاربری یا کنسول شما نیز وجود خواهد آمد. لازم به ذکر است که کپی خور کردن PS5 ممکن است باعث ایجاد مشکلات فنی و عملکردی نیز شود. از بین رفتن ضمانت شرکت سونی و محروم شدن شما از بازی‌های آنلاین به دلیل احتمال قفل شدن بازی‌ها از دیگر معایب این کار محسوب می‌شوند. 

بیشتر بدانید: نحوه تمیز کردن کنسول بازی

معایب کپی خور شدن ps5

پیشنهاد مطالعه: پرفروش ترین کنسول های بازی کدام اند؟

روش کپی خور کردن ps5

 همان‌طور که تا کنون متوجه شدید، کپی خور کردن پلی استیشن 5 دارای معایبی نیز هست اما بسیاری از گیمرها علاقمند به این کار هستند. در حقیقت این کار در تمام دنیا انجام می‌شود و مرسوم است و مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت آن دسترسی به بازی‌های جدید رایگان می‌باشد. به همین دلیل مجله بروزکالا در ادامه مراحل کلی این روند را برای شما دوستان گرامی توضیح می‌دهد.

چک کردن نسخه فریمور کنسول

پیش از انجام هر کاری شما باید ورژن فریمور (Firmware) را در بخش تنظیمات سیستم و اطلاعات سیستم بررسی کنید. شما باید برای رفتن به قسمت تنظیمات، از دکمه مثلت کنترلر بهره برید. به این نکته توجه کنید که در حال حاضر برای کپی خور کردن دستگاه، باید نسخه 4.50 یا پایین‌تر از آن روی کنسول بازی شما نصب شده باشد. 

آماده‌سازی دستگاه و دانلود ابزارهای کارآمد

قدم اول کپی ‌خور کردن پلی استیشن 5، آماده‌سازی دستگاه است که شامل بکاپ گرفتن از تنظیمات کنسول و تمامی داده‌ها دستگاه است. شما باید از مطابقت نسخه سیستم عامل پلی استیشن و نسخه مورد نظر برای کپی خور کردن، مطمئن شوید و سپس برای دانلود ابزارهای مورد نیاز این کار اقدام نمایید. شما برای کپی خور کردن PS5 نیاز به ابزارهایی مانند Exploit، Payload ‌و نرم‌افزارهای مرتبط دیگری از منابع معتبر دارید.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید بهترین کنسول برای بازی

اتصال کنسول به کامپیوتر و اجرای Exploit

اکنون شما باید فرایند کپی خور کردن PS5 را با اتصال کنسول به کامپیوتر آغاز کنید. شما می‌توانید به راحتی کنسول بازی خود را با یک کابل USB به رایانه متصل نمایید. در این مرحله نوبت به اجرای Exploit می‌رسد. Exploitها به دستگاه این اجازه را می‌دهند که از محدودیت‌های نرم‌افزاری که برای کنترل و امنیت سیستم قرار دارند، خارج شود. با استفاده از Exploit‌ها می‌توان بازی‌های رایگان و غیر رسمی را روی پلی استیشن 5 نصب و البته اجرا کرد. در کل کنسول، با اجرای Exploitها می‌تواند کدهای سفارشی را اجرا کند و از نرم‌افزارهای غیر رسمی پشتیبانی نماید. 

نصب Payload

در این مرحله شما باید پیلود Payload مورد نظرتان را به کنسول منتقل کنید و سپس اجرا نمایید. هنگامی که این کدها به کنسول تزریق می‌شوند، امکان اجرای نرم‌افزارهای غیر رسمی را به کنسول خواهند داد و فضایی را برای دور زدن محدودیت‌ها فراهم می‌‌کنند. 

نصب نرم‌افزارهای خانگی (Homebrew)

نرم‌افزارهای خانگی یا همان Homebrew، برنامه‌ها بازی‌هایی هستند که توسعه‌دهندگان غیر رسمی برای کنسول‌ها تولید می‌کنند. شما در این مرحله امکان نصب این نرم‌افزارها و برنامه‌های غیر رسمی را روی کنسول پلی استیشن 5 خود خواهید داشت. 

چگونه بفهمیم پی اس فایو کپی خور است ؟

یکی از سوالاتی که معمولاً برای گیمرها پیش می‌آید این است که از کجا بفهمیم PS5 کپی خور است و آیا همه نسخه‌های این دستگاه کپی خور خواهند شد؟ پاسخ این سوالات بستگی به نسخه دستگاه گیمر خواهد داشت. فعلاً امکان کپی خور شدن پلی استیشن 5 فقط برای برخی از نسخه‌های قدیمی‌تر وجود دارد. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، در حال حاضر تنها نسخه‌های فریمور کنسول 4.50 یا پایین‌تر کپی‌ خور می‌شوند. شما برای اینکه متوجه نسخه فریمور کنسول بازی خود شوید، باید به قسمت تنظیمات سیستم یعنی (System setting) و اطلاعات سیستم یعنی (System information) مراجعه نمایید.

راه‌های جایگزین برای کپی خور کردن PS5

از آنجا که کپی خور کردن پلی استیشن 5 دارای معایب و خطراتی است، بهتر است که شما به جای این کار به فکر راه‌ها و روش‌های جایگزین باشید. از جمله این روش‌های جایگزین می‌توان به استفاده از اشتراک‌های بازی مانند PlayStation Plus اشاره کرد که ماهانه چند بازی رایگان ارائه می‌دهد. استفاده از سرویسPlayStation Now نیز به شما اجازه دسترسی به چندین بازی PS2، PS3 و PS4 را خواهد داد. خرید بازی‌های دست دوم نیز می‌تواند در کاهش هزینه‌ها مفید واقع شود. علاوه بر اینها باید به برخی از بازی‌های PS5 که به ‌صورت رایگان در دسترس هستند نیز اشاره کرد. 

پیشنهاد مطالعه: درباره کنسول های نینتندو

نتیجه‌گیری

ما در این مقاله از مجله اینترنتی بروزکالا به آموزش کپی خور کردن پلی استیشن 5 پرداختیم. اکنون شما می‌دانید که این فرایند چگونه صورت می‌گیرد. با هم مروری بر مزایا و معایب کپی خورد کردن PS5 نیز داشتیم. آنچه شما کاربران عزیز باید به آن توجه کنید این است که اگرچه این فرایند می‌تواند امکانات جذابی را برای شما فراهم کند، اما با خطرات و ریسک‌های جدی مانند نقض قوانین سونی، از دست دادن ضمانت کنسول و به وجود آمدن مشکلات امنیتی همراه است. به همین علت ما راه‌های جایگزین برای کپی خور کردن PS5 را نیز به شما ارائه دادیم. آیا شما این ریسک را می‌پذیرید و اقدام به کپی خور کردن PS5 خود می‌کنید؟

اگر قصد خرید پلی ‌استیشن و لوازم جانبی آن را دارید، می‌توانید به وب‌سایت بروزکالا مراجعه نمایید و از محصولات با کیفیت و خدمات مناسب این فروشگاه از جمله گارانتی معتبر، خرید اقساطی، مشاوره رایگان با کارشناسان و... بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

1. پس از کپی خور کردن PS5 می‌توان به بازی‌های آنلاین دسترسی داشت؟

ممکن است این فرایند باعث مسدود شدن سرویس آنلاین شبکه پلی استیشن PSN شود و همین موضوع دسترسی شما را به بازی‌های آنلاین محدود نماید.