بهترین برند موس گیمینگ و معمولی [6 معیار مهم انتخاب]

امروزه فناوری تا حدی در جوامع امروزی ریشه دوانده است که در هر مکان، نشانی از آن دیده می‌شود. در تمام نقاط جهان از لوازم مختلف الکترونیکی جهت انجام اموری مانند ثبت و انتقال اطلاعات بهره گرفته می‌شود که موجب تسهیل و سرعت بخشیدن به تمام این عملیات‌ها می‌گردد. در اکثر ادارات، منازل و مراکز ابزارهای تکنولوژی موجود هستند تا به افراد در امور مختلف کمک کنند. به طور مثال، دیگر کمتر فردی پیدا می‌شود که تا به حال با لوازم پیشرفته و مفیدی همچون لپ‌تاپ و کامپیوتر کار نکرده باشد و یا از گوشی‌‌های هوشمند برای پیشبرد کارهای روزمره خود کمک نگرفته باشد.

افرادی که با این وسایل سر و کار دارند، به خوبی می‌دانند که هر کدام از آن‌ها یک سری لوازم جانبی و تجهیزات کاربردی را همراه با خود دارند. مثلا برای کار کردن با کامپیوتر، وجود ابزارهایی همچون کیس، کیبورد و موس ضروری است و بدون آن‌ها نمی‌توان به درستی از یک رایانه استفاده نمود. یکی از کلیدی‌ترین این تجهیزات، موس است که به عنوان یک عضو ضروری در کامپیوتر و یک عضو اختیاری کاربردی در حین خرید لپ‌ تاپ است.

این وسیله جهت کلیک و انتخاب نمودن آیکون‌های مختلف روی صفحه نمایش یا اسکرول کردن استفاده می‌شود. موس‌ها انواع مختلفی دارند و در کیفیت‌های متفاوتی دسته‌بندی می‌شوند. یکی از عوامل تعیین مرغوبیت این محصولات، برند آن‌هاست. در این مطلب از بروزکالا، بهترین برند های ماوس را بررسی می‌کنیم.

سرفصل‌های مقاله

  • معیارهای مشخص‌کننده یک برند عالی تولید کننده موس
  • معرفی بهترین برندهای تولید کننده موس معمولی
  • معرفی بهترین برندهای تولید کننده موس گیمینگ

برترین برندهای تولیدکننده موس

معیارهای مشخص‌کننده یک برند عالی تولید کننده موس

در این مورد، نمی‌توان تنها به جنبه ظاهری جذاب یک موس با نورپردازی زیبا و جذاب اعتماد کرد. عوامل زیادی وجود دارد که باید با در نظر گرفتن تمام آن‌ها، یک برند تولید کننده موس و محصولات آن را از دیگر نمونه‌ها تمایز داد. چند تا از مهم‌ترین این فاکتورها عبارتند از:

  • حسگرهای نوری فوق حساس در موس‌ها: موس‌ها، خصوصا اگر برای گیمینگ باشند، باید حسگرهای نوری بسیار حساس داشته باشند تا بتوانند به سرعت متوجه حرکات کوچک و جزئی شوند. قدرت و سرعت در تشخیص و پاسخ‌گویی، مهم‌ترین شاخصه یک موس می‌باشد.
  • کیفیت اتصالات: در انتخاب بهترین مارک موس بی سیم، محکم بودن و کیفیت اتصال آن اهمیت بالایی دارد چرا که در صورتی خرابی یا ضعف کابل، موس به درستی کار نخواهد کرد. اگر محصول بی‌سیم باشد نیز واسط یو اس بی یا بلوتوث آن تعیین‌کننده کیفیت اتصال به دستگاه خواهد بود.
  • طراحی ارگونومیک: یکی از مهم‌ترین عوامل در تشخیص بهترین برند موس، طراحی ارگونومیک این محصولات است. به خصوص در موس‌های گیمینگ، راحت و استاندارد بودن و آسیب نزدن به دست در استفاده طولانی مدت در اولویت اول قرار دارد.
  • دکمه‌های بیشتر در موس‌ها: وجود دکمه‌های بیشتر در این ابزار به معنای امکانات جانبی و قابلیت‌های متنوع‌تر است. در استفاده‌های حرفه‌ای، وجود این کلیدها باعث راحت‌تر شدن امور مختلف و سرعت بخشیدن به عملیات‌ها می‌شود.
  • کیفیت و روان بودن دکمه‌ها در موس‌ها: هرچه یک شرکت در تولید موس‌های خود از مواد اولیه باکیفیت‌تری استفاده کند، اجزای آن روان‌تر و بادوام‌تر بوده و استفاده از آن‌ها لذت‌بخش‌تر خواهد بود. شرکت‌های بزرگ و معتبر، برای تولید این محصولات از بهترین متریال استفاده می‌کنند.
  • سطح استاندارد DPI در موس‌ها: این معیار، میزان حساسیت یک موس را اندازه‌گیری می‌نماید و بیشتر برندهای مطرح، این مقدار را به بالاترین حد ممکن در محصولات خود می‌رسانند. این موضوع بدان معناست که این ابزارها، پاسخ‌های بسیار سریع‌تر و تشخیص صحیح‌تری را ارائه می‌دهند. این ویژگی در تمام کاربری‌ها خصوصا در بازی‌ها بسیار کاربردی است و تفاوت زیادی را ایجاد می‌کند.

معرفی بهترین برندهای تولید کننده موس معمولی

افراد زیادی بیشتر وقت خود را با رایانه شخصی می‌گذرانند و استفاده از ابزاری مانند موس برای آن‌ها ناگزیر است. بهره‌گیری طولانی مدت از این محصولات ممکن است در پایان یک روز کاری موجب خستگی و ناراحتی گردد. اما خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، طرح‌های بی‌شماری در تمامی این محصولات پدید آمده است که شامل تکیه‌گاه‌های استاندارد و طراحی‌های ارگونومیک مناسب هستند. در ادامه، به معرفی بهترین برندهایی که این محصولات را با ویژگی‌های کاربرپسندی تولید می‌کنند می‌پردازیم.

1- لاجیتک (Logitech)

 این شرکت در سال 1981 میلادی، در کشور سوئیس توسط دنیل بورل، پیرلوئیجی زاپاکوستا و ژیاکومومارینی تاسیس شد. مدیر عامل فعلی این کمپانی تولید کننده نرم‌افزار و لوازم جانبی، براکن دارل است. لاجیتک یکی از بهترین برندهای مربوط به رایانه از سال 2022 به بعد بوده است که از باکیفیت‌ترین مواد در ساخت موس‌های خود استفاده می‌کند. بدنه این محصولات معمولا از پلاستیک جامد با بافت نرم ساخته شده است که در مجموع، ظاهری بسیار زیبا دارد.

طراحی این ابزارها کاملا ارگونومیک و مناسب افراد راست‌دست است که احساس راحتی را به شما منتقل می‌کند. بهتر است که برای استفاده از این موس‌ها، از یکی از حالت‌های Palm  یا Claw بهره بگیرید. شما قادرید در این لوازم بخش بزرگی که برای استراحت انگشت شست در نظر گرفته شده را جهت کنترل در حرکت فشار دهید و از اسکرول وسط برای پیمایش در اسناد کامپیوتری به بهترین شکل ممکن بهره بگیرید.

درون جدیدترین مدل موس‌های این شرکت، از یک چرخ پیمایش جانبی انگشت شست استفاده شده است که می‌توانید برای اسکرول افقی از آن کمک بگیرید. اگر با جداول طولانی و یا نمودارهای گسترده سروکار دارید، این ویژگی در انواع موس‌ لاجیتک برای شما بسیار مفید خواهد بود. یکی از قابلیت‌های مفید این محصولات (خصوصا موس Mx Master 3) استفاده از آن‌ها به صورت بی‌سیم و از طریق بلوتوث است که خواهد توانست به صورت همزمان به سه دستگاه نیز متصل شود.

همچنین شما می‌توانید با استفاده از نرم‌افزار مخصوص، دکمه‌های این لوازم را تنظیم و برای اجرای برنامه‌های خاصی سفارشی‌سازی نمایید. متاسفانه بیشتر مدل‌های موس این شرکت تقریبا اندازه بزرگی دارند که استاندارد می‌باشد اما مناسب دست‌های کوچک نیست. استفاده از این محصولات برند لاجیتک در محل کار می‌تواند بسیار مفید واقع شود. بهترین موس های لاجیتک (logitech) را می‌توان در مدل‌های مختلف سری M پیدا کرد.

بهترین مارک موس بی سیم

2- اپل (Apple)

کمتر کسی است که با برند مطرح آمریکایی اپل آشنایی نداشته باشد. این شرکت در سال 1976 توسط استیو جابز، استیو ووزیناک و رونالد وین متولد شد و مدیر عامل کنونی آن، تیم کوک است. کمپانی اپل محصولاتی مانند مکینتاش، آیپد، آیفون، دستیارهای صوتی، گجت‌های پوشیدنی، لوازم خانگی، سخت‌افزار و لوازم جانبی رایانه را تولید می‌کند. این شرکت از بهترین متدهای روز دنیا برای ساخت موس‌های خود استفاده نموده است و به طور بی‌وفقه در حال به‌روزرسانی این ابزارهاست.

موس بی‌سیم Apple مدل Magic Mouse 2 یکی از بهترین‌های اپل است که بی‌سیم و قابل شارژ می‌باشد. طراحی این محصول به گونه‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی آن را روی میز خود بچرخانید و حرکت دهید. سطح مولتی‌تاچ این موس به شما اجازه می‌دهد که به آسانی در صفحات وب بچرخید و در اسناد خود پیمایش نمایید.

بهترین برند موس اپل

3- ایفورتک (A4tech)

 این شرکت در سال 1987 توسط روبرت چنگ تاسیس شد که مدیر عامل فعلی این برند نیز هست. محصولات تولیدی این کمپانی شامل کیبورد، موس، تجهیزات جانبی گیمینگ، هاب و... هستند. انواع  موس‌ برند ایفورتک که یکی از برترین محصولات از سال 2022 به بعد به شمار می‌روند، از آخرین تکنولوژی نوری با قابلیت V-tracking استفاده می‌کنند که آن‌ها را به یکی از بهترین نمونه‌ها در سراسر جهان تبدیل کرده است.

ای فور تک به عنوان بهترین مارک موس، خاصیت ارگونومیک و طراحی متوازنی را در انواع موس اداری به کار برده و به همین دلیل است که محصولات آن می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای محل کار یا اتاق شخصی شما باشند. از برترین موس‌های تولیدی ایفورتیک می‌توان به N400، N600X، N770FX و N500F اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید موس و کیبورد بی سیم

ایفورتک از بهترین برندهای ماوس

4- مایکروسافت (Microsoft)

این برند آمریکایی در سال 1975 توسط بیل گیتس و پاول آلن تاسیس شد و امروزه توسط ساتیا نادلا اداره می‌شود. مایکروسافت محصولاتی همچون ویندوز، آفیس، سرور، ایکس باکس، موبایل، لوازم جانبی رایانه، نرم‌افزار و... را تولید و در جهان عرضه می‌کند. یکی از نخستین سازندگان موس که برترین کیفیت ساختاری را در موس‌های معمولی خود به کار می‌برد و قیمت خوبی هم برای آن‌ها در نظر می‌گیرد، همین شرکت است.

اگر به ظاهر این محصولات دقت کنید، شکل ارگونومیک و نوع ساختار آن‌ها توجه شما را جلب خواهد کرد که همین موضوع، یکی از دلایل پرطرفدار بودن آن‌هاست. از جمله لوازمی که می‌توان آن را سرآمد این زمینه دانست، Microsoft Arc Mouse است که گزینه خوبی برای حمل و مسافرت به شمار می‌آید و طراحی سبک و جمع و جوری دارد. تنوع موس‌ برند مایکروسافت بالاست و با توجه به کاربری خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید.

مایکروسافت از برترین برندهای موس

5- دل (Dell)

 شرکت معروف دل در آمریکا، در سال 1984 و توسط مایکل دل بنیان نهاده شد که مدیر عامل فعلی این  برند نیز هست. محصولات تولیدی آن مواردی مثل کامپیوترهای شخصی، سرور، گوشی هوشمند، تلویزیون، لوازم جانبی کامپیوتر و... هستند. دل نیز یکی دیگر از تولید کنندگان مطرح این ابزار است که شهرت بالایی در تولید موس‌های ارزان، باکیفیت و خاص دارد.

طراحی نوآورانه و سبک منحصربه‌فرد این محصولات شگفت‌انگیز است و این موضوع با فناوری روز دنیا تلفیق شده است. اگر با لپ‌تاپ کار می‌کنید، بهتر است از این برند محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. هر موس شرکت دل به علت حداکثر کیفیت با حداقل قیمت و شکل خاص و سبک بودن، شایسته خریداری است.

یکی از بهترین موارد قابل معرفی از این کمپانی، MS5120W است که یک ابزار بی‌سیم با طراحی رسمی و تجاری و شکل متقارن می‌باشد و استفاده از آن با دست چپ و راست بسیار راحت است. این لوازم فضای کمی را اشغال می‌کنند و در نمونه‌های پیشرفته، از اتصال دوحالته بهره می‌برند که شامل 2.4 گیگاهرتز بی‌سیم و اتصال بلوتوث 5.0 است و به هر کامپیوتری وصل می‌شود.

بهترین برند موس دل

6- اچ پی (HP)

 این برند آمریکایی در سال 1939 توسط دیوید پکارد و بیل هیولت تاسیس شد اما مدیر عامل فعلی آن، دیون ویسلر است. حوزه تخصص آن در محصولاتی مانند موس، پرینتر، نرم‌افزار، دوربین دیجیتال، تبلت، کامپیوتر شخصی و... می‌باشد. موس‌های شرکت اچ پی دارای کیفیت بالا و اتصال فوق‌العاده قدرتمند هستند و لوازمی کاملا قابل اعتماد برای استفاده‌های طولانی مدت در هر زمینه‌ای می‌باشند. این بهترین مارک موس بی سیم و با سیم در سری اس و ام درخشش چشمگیری داشته است.

بهترین برند های موس اچ پی

معرفی بهترین برندهای تولید کننده موس گیمینگ

  • لاجیتک (Logitech): لاجیتک برندی است که هرگز عملکردهای پیشرفته را به خاطر قیمت کم، قربانی نمی‌کند. موس‌های این شرکت در حداقل‌ترین حالت ممکن شامل 6 دکمه و نرم‌افزار G Hub و نورپردازی RGB هستند. برای خرید بهترین محصولات گیمینگ با بودجه مناسب، می‌توانید این مارک را انتخاب کنید.
  • استیل سریز (SteelSeries): موس‌های استیل سریز از زیباترین و خاص‌ترین طراحی‌ها و نورپردازی‌های منحصربه‌فرد برخوردار هستند که دکور اتاق گیمینگ شما را تکمیل می‌نمایند. محصولات SteelSeries Prime Wireless به صورت کاملا ارگونومیک طراحی شده‌اند و برای اندازه‌های مختلف دست مناسب هستند. دکمه‌های غیرضروری در این ابزارها حذف شده‌اند تا برای مسابقات ورزشی حرفه‌ای مناسب باشند و سرعت و تمرکز لازم را به گیمرها ارائه دهند. پاسخ‌گویی سریع و برد موس‌های بی‌سیم این برند، کاربران را همیشه شگفت‌زده می‌کند. یکی از نکات مثبت این محصولات به‌صرفه، امکان قرارگیری روی تمام سطوح می‌باشد.

استیل سریز بهترین برند های موس گیمینگ

  • راکت (ROCCAT): راکت بهترین برند موس گیمینگ از نظر بسیاری از گیمرهاست. این برند موس‌های فوق‌العاده سبک با طراحی نورپردازی نیمه‌شفاف داخلی و دکمه‌های بسیار سریع را تولید می‌کند. کلیدهای غنی و دقیق و خلاقانه، از ویژگی‌های کاربرپسند محصولات این برند است. نوآوری و تنوع این ابزارهای کاربردی شرکت راکت، موجب شده است تا افراد و گیمرهای معروف بزرگی از آن‌ها استفاده کنند.

راکت بهترین برند موس گیمینگ

  • هایپر ایکس (Hyper X): هایپر ایکس تولید‌کننده بهترین موس های گیمینگ ارزان و مقرون به‌صرفه‌ است. این موس‌ها به راحتی قابل سفارشی‌سازی هستند. از بهترین نمونه‌های آن‌ها می‌توان به HyperX Pulse Fire Surge RGB اشاره کرد که چراغ‌های آن قابل تنظیم هستند و شاسی راحت و سرعت عمل بی‌نظیری دارد. این موس‌های گیمینگ طراحی شکیل و بی‌نقصی دارند و دکمه‌های جانبی آن‌ها در مناسب‌ترین مکان قرار گرفته‌اند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید موس گیمینگ

هایپر ایکس بهترین برند ماوس بازی

  • ایسوس (ASUS): انواع موس‌ برند ایسوس، نمایانگر سرعت بالاتر و تاخیر بسیار کمتر محصولات کابلی نسبت به محصولات بی‌سیم هستند. به نظر می‌آید که این برند معروف، در سال 2021 به تولید بهترین محصولات بی‌سیم قابل اعتماد و پرسرعت دست یافته‌اند. برای نمونه، ROG Keris Wireless ابزار فوق‌العاده‌ای است که هم اتصال بلوتوث و هم قابلیت بی‌سیم 2.4 گیگاهرتزی را شامل می‌شود و با طراحی عالی ارگونومیک و وزن کم خود، به یکی از بهترین نمونه‌ها در جهان مبدل شده است. محصولات این شرکت دارای سوئیچ‌های زیردکمه‌ای مفید و دکمه‌های کناری قابل شخصی‌سازی هستند که در تست‌های مختلف، سربلند بیرون آمده‌اند. این موس‌ها بهترین انتخاب برای اجرای بازی‌های گرافیکی و اکشن می‌باشند.

ایسوس بهترین برند موس گیمینگ

  • واکسی (VAXEE): شرکت واکسی با تولید چند نمونه از موس‌های بازی بی‌نقص، خود را در زمره بهترین برندهای موس گیمینگ قرار داده است. یکی از برترین این تولیدات، Vaxee Zygen Np-01 است که با فرم ارگونومیک متمایز برای راست‌دست‌ها و کابل بافته‌شده نرم، برای بازی‌های حرفه‌ای فوق‌العاده عمل می‌کند. واکسی در محصولات خود کمتر بر عواملی مانند نورپردازی تمرکز کرده است و بیشتر روی ظاهر استاندارد و دکمه‌های سریع و روان آن‌ها کار کرده است. چرخ اسکرول، دکمه‌های لمسی و سنسورهای نوری محصولات این برند موجب معروفیت آن‌ها شده‌اند. استفاده از این موس‌ها بسیار آسان است و به علت وجود تمام تنظیمات در خود ابزار، احتیاجی به نصب نرم‌افزار مخصوص نیز نخواهد بود.

واکسی از بهترین برندهای موس گیمینگ

  • کورسیر (Corsair): موس‌های تولیدی این کمپانی به علت اندازه خود، مورد علاقه افرادی با دست‌های بزرگ‌تر هستند. این محصولات دارای وزن کم و کابل‌های بسیار انعطاف‌پذیر هستند و طراحی آن‌ها ایده‌آل و استاندارد است. یکی از برترین نمونه‌های آن‌ها، Sabre RGB Pro است که سرعت فوق‌العاده و در عین حال، قیمت مناسبی را شامل می‌شود. محصولات کورسیر از نرم‌افزار اختصاصی Icue Corsar استفاده می‌کنند که یکی از بهترین برنامه‌ها جهت سفارشی‌سازی نورپردازی، ماکروها و تنظیمات کلی ابزار است. 

کورسیر بهترین برند موس برای بازی

  • گلوریوس (Glorious): بهترین برند موس گیمینگ موس‌ برند گلوریوس است. محصولات مدرن و نوینی که طراحی راحت و عملکرد روان آن‌ها باعث شده تا انتخاب بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای شوند. به طور مثال در مدل O، سنسورهای نوری استاندارد با دکمه‌های حساس و طراحی متقارن دیده می‌شود و همچنین کابل آن از موارد انعطاف‌پذیری ساخته شده است. این محصول برای کابران راست‌دست و چپ‌دست مناسب است و به نسبت قیمت خوبی که دارد، ویژگی‌ها و امکانات بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برترین برند مس برای بازی گلوریوس

  • بنکیو (BENQ): محصولات این برند علی‌رغم اندازه بزرگی که دارند، همیشه نسبتا سبک و راحت هستند. ظاهر ساده آن‌ها باعث شده است تا قیمت مناسب‌تری هم داشته باشند. تاخیر کلیکی این تولیدات به شدت ناچیز است و در بازی‌های حرفه‌ای، شاهد بالاترین سرعت پاسخ‌گویی توسط آن‌ها خواهید بود. این موس‌های اصیل، کیفیت و عملکرد مطمئنی دارند و تنوع اندازه زیادی در آن‌ها دیده می‌شود.

بنکیو بهترین ماوس گیمینگ

سخن پایانی

همه ما در زندگی روزمره یا کاری خود از لوازم الکترونیکی استفاده می‌کنیم و با کمک آن‌ها وظایف خود را راحت‌تر انجام می‌دهیم. یکی از برترین و کاربردی‌ترین این لوازم، رایانه است که شامل تجهیزات و لوازم جانبی خاصی می‌شود. یکی از مهم‌ترین این لوازم، موس است که برای کلیک و اسکرول کردن استفاده می‌شود.

برترین برندهای تولید کننده این ابزار در بخش گیمینگ شامل لاجیتک، استیل سریز، راکت، هایپر ایکس، ایسوس، واکسی، کورسیر، گلوریوس و بنکیو هستند. بهترین شرکت‌های تولید کننده موس‌های معمولی و اداری نیز لاجیتک، اپل، ایفورتک، مایکروسافت، دل و اچ پی هستند که خصوصیات محصولات آن‌ها در این مطلب شرح داده شد تا در هنگام خرید موس، با بهترین نمونه‌های آن در بازار آشنایی کامل داشته باشید.

سوالات متداول

1) بهترین تولید کننده‌های موس‌های معمولی کدامند؟

بهترین برندهای تولید کننده موس‌های معمولی و اداری لاجیتک، اپل، ایفورتک، مایکروسافت، دل و اچ پی هستند.

2) بهترین تولید کننده‌های موس‌های گیمینگ کدامند؟

برترین شرکت‌های تولید کننده موس گیمینگ لاجیتک، استیل سریز، راکت، هایپر ایکس، ایسوس، واکسی، کورسیر، گلوریوس و بنکیو هستند.