بهترین ماوس های گیمینگ ارزان

تجهیزاتی مثل کیبورد و یا موس گیمینگ به علت استفاده‌های طولانی و هرروزه، معمولا به سرعت دچار فرسایش و استهلاک می‌شوند. پس عملا شخصی که در خرید این‌گونه وسایل دقت و آگاهی به خرج ندهد، ناچار به هزینه مجدد و تهیه مکرر آن‌ها خواهد بود. انتخاب و خرید قطعه مهمی مانند موس گیمینگ برای شخص گیمر از اهمیت بالایی برخوردار است و نیازمند دانش و آگاهی نسبت به ویژگی‌هایی همانند اندازه، وزن، جنس کابل، نوع سنسور، جنس و کیفیت ساخت و... می‌باشد. این موضوع برای هر سیستم و شخصی متفاوت است و حتی به نوع در دست گرفتن موس هم بستگی دارد. یک موس گیمینگ خوب و باکیفیت می‌تواند تفاوت بزرگی را در یک بازی ایجاد نماید. عواملی مثل راحتی موس در دست و سرعت پاسخ‌دهی، باعث دقت بالا در حرکات سریع به خصوص در بازی‌های سبک‌تر می‌گردد.
منتها اکثر موس‌های باکیفیت و درجه یک قیمت بالایی نیز دارند. در این بین شما برای صرفه‌جویی در هزینه، باید به دنبال نمونه‌ای باشید که در عین کیفیت، قیمت مناسبی نیز داشته باشد. در این مطلب از بروزکالا به معرفی جزئیات و ویژگی‌های این محصولات منحصربه‌فرد خواهیم پرداخت. و از بین بهترین موس های گیمینگ اقتصادی 8 مورد را معرفی خواهیم  کرد. با ما همراه باشید.

سرفصل‌های مقاله

  • فرق موس گیمینگ با موس‌های دیگر چیست؟
  • ویژگی‌های بارز بهترین موس‌های گیمینگ
  • چگونه برخی موس‌های گیمینگ باکیفیت ارزان و اقتصادی هستند؟
  • معرفی چند تا از بهترین موس‌های گیمینگ اقتصادی

فرق موس گیمینگ با موس‌های دیگر چیست؟

موس‌های گیمینگ با انواع دیگر آن فرق‌های عمده‌ای در طراحی، عملکرد، طول عمر و کیفیت دارند. در این قسمت به چند تفاوت بارز آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  1. حسگر: حسگر این نوع از موس با انواع دیگر آن تفاوت‌های زیادی دارد. آن‌ها دقت و سرعت بالاتری دارند که همین ویژگی آن‌ها را برای انجام بازی‌های ویدیویی مناسب می‌کند. تفاوت دیگر آن‌ها در حساسیت آن‌هاست که حتی قابلیت تنظیم را نیز شامل می‌شود که این قابلیت برای بازیکنان حرفه‌ای تعبیه شده است.
  2. سرعت: سرعت این نوع محصول به طرز چشم‌گیری از انواع دیگر خود بالاتر است. موس‌های گیمینگ سرعت حرکت بالایی دارند که این ویژگی به بازیکنان کمک می‌کند تا حرکات سریع‌تر و دقیق‌تری داشته باشند. چنین سرعتی بیشتر به دلیل استفاده از حسگرهای فوق‌العاده باکیفیت و پردازشگرهای قدرتمند است.
  3. قابلیت تنظیم: خیلی از قابلیت‌ها را در یک موس گیمینگ می‌توان تنظیم نمود در صورتی که در انواع عادی آن چنین امری امکان‌پذیر نیست. فاکتورهایی که شما در این محصول قادر به تنظیم آن‌ها هستید عبارتند از: حساسیت، وزن، ماکروهای چندگانه، کلیدهای قابل برنامه‌ریزی و دکمه‌های اضافی برای کنترل و اشراف بیشتر بازیکنان بر روی بازی که شامل تنظیمات صوتی نیز می‌شود.
  4. طراحی: طراحی نوعی از این محصول که برای بازی کردن طراحی شده است، قطعا با انواع دیگر تفاوت‌های بزرگی خواهد داشت. فرق‌های اساسی آن‌ها عبارتند از: شکل و اندازه منحصربه‌فرد و بزرگ‌تر برای کنترل و راحتی هرچه بیشتر بازیکنان، وزن سبک‌تر جهت بخشیدن سرعت و دقت عمل، و در نهایت کیفیت و دقت حسگر که فوق‌العاده بالا می‌باشند.
  5. قیمت: طبیعتا یک موس گیمینگ دارای قیمت بالاتری نسبت به موس‌های معمولی می‌باشد اما این موضوع بدان معنی نیست که نمی‌توان یک موس گیمینگ اقتصادی،  پرکاربرد و باکیفیت را خریداری نمود.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید ماوس گیمینگ

ویژگی‌های بارز بهترین موس‌های گیمینگ

قبل از خرید موس گیمینگ ارزان، باید اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید باکیفیت‌ترین و بادوام‌ترین محصول را از بین چندین نمونه انتخاب کنید. در این قسمت مهم‌ترین نکاتی را که در این مورد باید آن‌ها را به خاطر داشته باشید، به شما ارائه خواهیم نمود:

  1. تشخیص نوع کاربری موس: قبل از هر چیز باید اطمینان کسب کنید که محصول مورد نظرتان مناسب گیمینگ است. همان‌طور که گفته شد، این نوع از موس اغلب دارای چند دکمه اضافه برای کنترل کردن حساسیت موس، تغییر پروفایل آن و اسنایپر مود است. ویژگی‌هایی مثل بلند بودن کابل و قابلیت تغییر وزن نیز مربوط به چنین محصولاتی می‌باشند.
  2. انتخاب بی‌سیم یا باسیم بودن موس: شما با توجه به مقایسه‌ای که در ادامه به شما ارائه می‌شود می‌توانید بین این دو محصول، یکی را انتخاب کنید. موس باسیم سرعت بیشتر، راحتی کار کمتر و قیمت کمتر را به همراه دارد در صورتی که نوع بی‌سیم آن سرعت کمتر، راحتی کار بیشتر و قیمت بیشتری را همراه خود خواهد داشت.
  3. وزن و اندازه: یکی از پراهمیت‌ترین فاکتورهایی که به هنگام خرید ماوس گیمینگ ارزان باید آن را در نظر داشته باشید، انتخاب موسی است که با اندازه دست شما هماهنگی داشته باشد. موس‌های مخصوص بازی به علت سایز بزرگی که دارند، معمولا برای دست‌های بزرگ راحت‌ترند اما از جهت سبکی، استفاده از آن‌ها برای افرادی با دست‌های بزرگ کمی دشوار می‌شود. علاوه بر آن، هر نوع بازی به موس خاص خود احتیاج دارد. به طور مثال در بازی‌های اسنایپر، گیمر به موسی سنگین‌تر برای تمرکز روی هدف خود نیاز دارد در حالی که گیمرهای سرعتی بیشتر به دنبال انواع سبک‌تر آن هستند. البته لازم به ذکر است که برخی از این محصولات امکان تغییر وزن دارند که این یعنی می‌توانند به تنهایی برای بیشتر گیمرها مناسب باشند.
  4. ارگونومی و نوع گرفتن موس: همگی می‌دانیم که هر شخصی که با لپ‌تاپ یا کامپیوتر کار می‌کند، موس را به شیوه خاص خودش در دست می‌گیرد و به کار با آن می‌پردازد. به طور کلی می‌توان گفت سه مدل برای گرفتن موس در دست وجود دارد: با نوک انگشت یا (fingertip)، با کف دست یا (palm) و با چنگال یا (claw). اگر برای ساعات طولانی به بازی می‌پردازید، خرید یک موس ارگونومیک از مواردی است که نباید آن را پشت گوش بیندازید چرا که این محصول از تحمیل تنش بیش از اندازه و فشار اضافی به انگشتان شما می‌کاهد و موقعیتی برای دستان شما فراهم می‌کند تا دیرتر خسته شوند.
  5. قابلیت اطمینان و دوام: ممکن است در خرید برخی از لوازم اصلا به برند و ضمانت آن توجهی نکنیم و در ادامه مشکلی هم برای ما پیش نیاید اما این موضوع راجع به موس‌های مخصوص بازی به هیچ وجه صدق نمی‌کند. اگر به دنبال محصولی هستید که عمری و بادوام باشد، بهتر است در بیشتر اوقات به برندهای معتبر و نام‌آشنا اعتماد کنید و با بررسی و ارزیابی، از بین آن‌ها محصولی را به دلخواه خودتان انتخاب کنید. با توجه به اعتبار برند و قیمت نسبتا بالای این نوع از موس‌ها می‌توان با آسودگی خاطر، انتظار طول عمر بالا را از آن‌ها داشت. علاوه بر آن، اکثر شرکت‌های بزرگ محصولات خود را همراه با گارانتی ارائه می‌دهند و از این بابت نیز خیال مشتریان خود را راحت می‌کنند؛ پس بهتر است موسی تهیه کنید که دارای گارانتی باشد. برخی از موس‌های گیمینگ از سوئیچ‌های لمسی و مکانیکی و برخی دیگر از سوئیچ‌های نوری استفاده می‌کنند. اکثر شرکت‌ها جزئیات مربوط به آزمایش این سوئیچ‌ها را نیز ذکر می‌کنند پس حتما به آن‌ها توجه کنید. دوام هر سوئیچ چیزی حدود 4000 تا 10000 ساعت و یا بین 20 میلیون تا 50 میلیون کلیک تخمین زده می‌شود و آن‌ها با همین آمار رتبه‌بندی می‌شوند.
  6. تعداد کلیدها: برخلاف تصور، تعداد هرچه بیشتر کلیدهای موس نشانی از کاربرد بالای آن نیست. بازیکنان می‌بایست تعداد کلیدهای موس بازی خود را بر اساس هدف و نوع بازی خود انتخاب نمایند. کلیدهای موجود روی این وسیله به طور استاندارد باید بتوانند نیازهای اکثر گیمرها را برآورده سازند اما برخی از گیمرها به تعداد دکمه‌های بیشتری احتیاج دارند. به طور مثال کسانی که MOBA و MMORPG بازی می‌کنند، احتمالا به نمونه‌ای از این محصول نیاز خواهند داشت که حداقل چند کلید ماکرو قابل برنامه‌ریزی داشته باشد.
  7. سرعت نمونه‌برداری و DPI: معمولا نرخ نمونه برداری یا همان Polling Rate با مقوله‌ای دیگر به نام DPI اشتباه گرفته می‌شود. در صورتی که این دو، موضوعات کاملا متفاوتی از هم می‌باشند. مقوله DPI تعیین می‌کند که نشانگر موس شما تا چه اندازه‌ای روی صفحه نمایشگر جابه‌جا شود. این در حالی است که نرخ نمونه‌برداری تعیین می‌کند که حسگر موس هر چند وقت یک بار موقعیت خود را به رایانه گزارش دهد. به طور کلی می‌توان این‌گونه گفت که نرخ نمونه‌برداری بالاتر به تاخیر کمتر منجر می‌شود و DPI بالاتر این امکان را به کاربران می‌دهد تا مکان‌نمای خود را از یک سمت صفحه به طرف دیگر حرکت دهند. در نهایت هر دو این عوامل از اهمیت بالایی برخوردارند زیرا در حرکت و واکنش سریع بازیکنان و همچنین در بازی‌های تیراندازی تاثیر به‌سزایی دارند. IDP بیشتر موس‌های گیمینگ از 16000 تا 35000 رده‌بندی می‌شود که بازیکنان رقابتی قطعا متوجه دقت آن‌ها خواهند شد. در اکثر چنین محصولاتی شما قادرید تا این فاکتور را مطابق با بازی و نیازهای فردی خود از طریق دکمه‌ها یا نرم‌افزار تنظیم نمایند.
  8. نرم‌افزار و امکان سفارشی‌سازی: تقریبا تمام کمپانی‌های تولیدکننده موس‌های مخصوص بازی نرم‌افزار اختصاصی خودشان را دارند تا به کاربران کمک کنند که تمام لوازم جانبی و دستگاه‌های خود اعم از موس را سفارشی کنند. این موضوع مهم است که بدانید عواملی مانند تغییر مجدد دکمه‌ها، ذخیره‌سازی و یا تغییر پروفایل‌ها و سفارشی‌سازی موس تا چه حدی دشوار است و چه مراحلی را شامل می‌شود. برخی از نرم‌افزارهای مربوط به موس‌های گیمینگ اقتصادی تنها امکان تغییر DPI را از میان سرعت‌های از پیش تعیین‌شده‌ای فراهم می‌نمایند در حالی که موس‌های بالارده نرم‌افزارهایی را در اختیار کاربران و بازیکنان قرار می‌دهند که توسط آن قادر باشند تا هر تنظیماتی را به راحتی مدیریت کنند. برخی از آن‌ها حتی امکان ایجاد تغییرات فیزیکی مثل پنل‌هایقابل تعویض و وزنه‌های قابل جا‌به‌جایی را نیز فراهم می‌نمایند.
  9. عملکرد RGB: فاکتوری مانند RGB ممکن است ثاتیر بسیار ناچیزی بر عملکرد واقعی موس گیمینگ داشته باشد اما برای بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای اهمیت بصری و روانی بسیاری خواهد داشت. بسیاری از کاربران به ویژه استریمرها به ظاهر به‌روز و زیبای دستگاه‌های بازی خود افتخار می‌کنند پس این عامل می‌تواند نقش مهمی را برای آن‌ها ایفا نماید. در صورت تصمیم به خرید یک محصول RGB شما در هنگام خرید موس باید بررسی کنید که نورپردازی آن تا چه میزانی قابل شخصی‌سازی است و نور آن کجا و چگونه نمایش داده می‌شود. برخی از مدل‌ها تنها لوگوی خود را روشن می‌کنند در صورتی که برخی دیگر چراغ‌هایی دارند که هرگز نمی‌توانید آن‌ها را خاموش کنید.
  10. نظرات کاربران: پیش از خریداری هر محصولی بهتر است که نظرات و تجربیات دیگران را راجع به آن مطالعه و بررسی کنید تا آگاهی کسب کنید که آیا هزینه‌ای که می‌خواهید برای خریدتان پرداخت کنید، ارزشش را دارد یا خیر. این نظرات می‌توانند به شما در انتخاب بهترین موس های گیمینگ ارزان قیمت کمک شایانی کنند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید موس و کیبورد بی سیم

چگونه برخی موس‌های گیمینگ باکیفیت ارزان و اقتصادی هستند؟

شاید کمی عجیب به نظر برسد که محصولاتی با چنین امکانات پیشرفته و باکیفیتی در عین حال اقتصادی و مقرون به صرفه نیز باشند؛ اما در واقع باید گفت که چنین امری ممکن است. در برخی موارد، شرکت‌های تولیدکننده موس‌های مخصوص بازی با حذف یک سری از آپشن‌های غیرضروری که بیشتر جنبه نمایشی و زیبایی ظاهری دارند یا ممکن است مورد استفاده تعداد اندکی از گیمرهای خاص واقع شوند، در عین حفظ کیفیت بالا، بهترین ماوس های گیمینگ ارزان را به کاربران عرضه می‌دارد تا آن‌ها با هر مقداری از بودجه قادر به خریداری و استفاده از بهترین موس های گیمینگ ارزان باشند.

معرفی چند تا از بهترین موس‌های گیمینگ اقتصادی

همان‌طور که گفته شد، یافتن بهترین نمونه از موس‌های مخصوص بازی که اقتصادی هم باشند، کار چندان دشواری نیست. اما برخی برندهای بی‌نام و نشان، به اسم همین موضوع، در حال عرضه نمونه‌های نامعتبر و بی‌کیفیت با ظاهری شبیه به نمونه‌های قوی محصول می‌باشند و ممکن است بسیاری از کاربران در هنگام خرید دچار اشتباه شوند و سهوا اقدام به تهیه چنین محصولاتی کنند. لذا در این قسمت از مطلب به معرفی چند تا از بهترین موس‌های گیمینگ اقتصادی می‌پردازیم.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

 Ammox X1-400 ماوس مخصوص بازی جنیوس مدل

اگر به دنبال یک موس اقتصادی برای بازی هستید که محدوده دقت نسبتا بالایی را شامل شود، موس مخصوص بازی جنیوس مدل Ammox X1-400 را می‌توانید تهیه کنید.

 

 

ماوس مخصوص بازی جنیوس مدل Ammox X1-400

 GM602 RGB موس گیمینگ گری

در صورتی که در جستجوی یک موس گیمینگ هستید که در عین مقرون به صرفه بودن، ظاهر جذابی هم داشته باشد و به دستگاه‌های بازی شما زیبایی ببخشد، موس گیمینگ گرین GM602 RGB گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

موس گیمینگ گرین GM602 RGB

  TGM206 موس مخصوص بازی تی دگر مدل

چنان‌چه به دنبال موس شیک و جذابی برای بازی می‌گردید که ضربه‌پذیری کلیدهای آن تا 10 میلیون کلیک را پوشش دهد، موس مخصوص بازی تی دگر مدل TGM206 را خریداری کنید.

موس مخصوص بازی تی دگر مدل TGM206

ماوس بایواستار والکری مدل گیمینگ

اگر موس گیمینگ دقیقی می‌خواهید که DPI آن محدوده بالایی را شامل شود، موس بایواستار والکری مدل گیمینگ پیشنهاد ما به شماست.

ماوس بایواستار والکری مدل گیمینگ

 

 T-TGM310 RGB ماوس مخصوص بازی تی دگر مدل

در صورتی که در جستجوی موس به‌روز و جذابی هستید که نورپردازی منحصربه‌فردی داشته باشد، موس مخصوص بازی تی دگر مدل T-TGM310 RGB را برای خرید انتخاب کنید.

ماوس مخصوص بازی تی دگر مدل T-TGM310 RGB

 Scorpion M6-600 Black موس گیمینگ جنیوس

چنان‌چه موس گیمینگی می‌خواهید که با محدوده دقت فوق‌العاده خود بازی کردن را برای شما لذت‌بخش‌تر کند، می‌توانید موس گیمینگ جنیوس Scorpion M6-600 Black را تهیه کنید.

موس گیمینگ جنیوس Scorpion M6-600 Black

  Scorpion M6-600 Black Orange موس گیمینگ جنیوس

اگر یک موس با ظاهری شیک و همه‌پسند را می‌خواهید که علاوه بر ویژگی‌های مورد قبل، زیبایی بیشتر و ابعاد راحت با دست داشته باشد، موس گیمینگ جنیوس Scorpion M6-600 Black Orange پیشنهاد خوبی برای شما خواهد بود.

موس گیمینگ جنیوس Scorpion M6-600 Black Orange

موس گیمینگ تراست GXT 133 LOCX

اگر دنبال موس بی‌نظیری هستید که علاوه بر ظاهر چشم‌گیر و خاص خود، از حسگر پرقدرتی برخوردار باشد، موس گیمینگ تراست GXT 133 LOCX پیشنهاد ما به شماست.

موس گیمینگ تراست GXT 133 LOCX

سخن پایانی

داشتن یک موس گیمینگ باکیفیت و در عین حال اقتصادی از دغدغه‌های مهم هر گیمری محسوب می‌شود. تشخیص باکیفیت بودن آن در عین اقتصادی بودن، آگاهی نسبت به اطلاعات خاصی مانند نوع کاربری، نظرات کاربران، طراحی RGB و نورپردازی، وزن و اندازه، ارگونومی، اطمینان و دوام، نرم‌افزار، تعداد کلیدها، سرعت نمونه‌برداری و DPI و نکاتی از این دست را ملزم می‌شود. پس در هنگام تهیه چنین محصول مهمی باید نکات مربوط به آن را دانسته و با داشتن اطلاعات کافی در این مورد و بررسی ویژگی‌های مختلف موس‌ها و سنجیدن آن‌ها نسبت به بودجه، نوع بازی و قابلیت‌های مد نظر خودتان، بهترین نمونه را انتخاب و تهیه نمایید.

سوالات متداول

1) تفاوت‌های موس گیمینگ با موس‌های معمولی چیست؟

موس گیمینگ در فاکتورهایی مثل حسگر، سرعت، قابلیت تنظیم، طراحی و قیمت با موس‌های دیگر تفاوت دارد.

2) با چه نکاتی می‌توان بهترین موس‌های گیمینگ اقتصادی را تشخیص داد؟

با توجه به نکاتی مانند نوع کاربری، نظرات کاربران، طراحی RGB و نورپردازی، وزن و اندازه، ارگونومی، اطمینان و دوام، نرم‌افزار، تعداد کلیدها، سرعت نمونه‌برداری و DPI و سنجیدن آن‌ها می‌توان بهترین موس‌های گیمینگ اقتصادی را تشخیص داده و خریداری نمود.