مشخصات موبایل سامسونگ (Galaxy S24)

تکنولوژی امروزه به دستیاری یاری‌رسان برای افراد تبدیل شده است که امور زیادی را با کمک آن می‌توان به راحتی انجام داد. انسان‌ها از ابزارهای مختلف فناوری استفاده می‌کنند تا نیازهای خود را برطرف نمایند. یکی از پراستفاده‌ترین و کاربردی‌ترین این وسایل، گوشی‌های هوشمند هستند که تنوع زیادی در انواع خدمات خود دارند. کمپانی‌‌های بزرگی در سراسر جهان هستند که به تولید موبایل‌های پیشرفته می‌پردازند. از بزرگ‌ترین این شرکت‌ها می‌توان به شرکت اپل، شرکت شیائومی و شرکت سامسونگ اشاره کرد که پرچمداران تکنولوژی کل جهان محسوب می‌شوند.

سامسونگ، یکی از این برندهای ابرقدرت است که بهترین و به‌روزترین ابزارهای فناوری را تولید و به مردم عرضه می‌کند. این کمپانی محصولات زیاد دیگری از جمله لپ‌تاپ، تبلت، گجت‌های پوشیدنی، لوازم خانگی و... نیز تولید می‌کند که کیفیت تمامی آن‌ها در میان رقیبان، سرآمد است. گوشی‌های سامسونگ بیشترین طرفدار و مصرف‌کننده را در دنیا دارند و از امکانات مدرن و پیشرفته‌ای برخوردار هستند. یکی از فوق‌العاده‌ترین آن‌ها، گلکسی S24 است که به تازگی از آن رونمایی شده است. سامسونگ خبر داده است که این محصول، پرچمداری است که تمام رقیبان را کنار می‌زند. در این مطلب از بروزکالا می‌خواهیم به مشخصات گوشی S24 سامسونگ، اشاره‌ای داشته باشیم.

سرفصل‌های مقاله

  • تاریخ معرفی و عرضه گوشی S24 سامسونگ چه زمانی بوده است؟
  • توضیحاتی درباره صفحه نمایش گوشی S24 سامسونگ
  • همه‌چیز در مورد طراحی گوشی گلکسی S24
  • ماژول دوربین گوشی S24 سامسونگ به چه صورت است؟
  • مشخصات باتری، حافظه، پردازنده و سیستم عامل گوشی S24 سامسونگ
  • قیمت گوشی S24 سامسونگ چه‌قدر است؟

تاریخ معرفی و عرضه گوشی S24 سامسونگ چه زمانی بوده است؟

برند سامسونگ، گوشی‌های سری گلکسی S23 خود را در 17 فوریه سال 2023 معرفی نمود و این در حالی بود که سری S22، سال قبل تقریبا در همان زمان منتشر شده بودند. پس این‌گونه انتظار می‌رفت که در فوریه سال 2024، شاهد رونمایی از مدل‌های اس 24 این شرکت باشیم. البته تا آن زمان تمام شایعات، تاریخ عرضه این موبایل را ژانویه می‌دانستند و معتقد بودند که حداکثر تا 17 ژانویه، این گوشی هوشمند وارد بازار خواهد شد که معادل با 27 دی ماه سال 1402 در ایران می‌باشد. در همین تاریخ، از پرچمداران بزرگ سری اس 24 سامسونگ که غول‌های بی‌همتای تکنولوژی محسوب می‌شوند، رونمایی شد. به تاریخ شمسی، گوشی‌های این سری از اواسط بهمن ماه قابل خریداری شدند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین برند موبایل در 2024

نقد و بررسی گلکسی s24 معمولی

توضیحاتی درباره صفحه نمایش گوشی S24 سامسونگ

با فرض وجود سه مدل در سری S24، احتمالا ابعاد صفحه نمایش مدل معمولی آن 6.1 اینچ، اس 24 پلاس 6.6 اینچ و اس 24 اولترا 6.8 اینچ تخمین زده شده بود. اما در روز رونمایی مشخص شد که نمایشگر مدل اس 24 اولترا 6.8 اینچ و از نوع Dynamic AMOLED 2X است. در حالی که تا قبل از آن شایعه شده بود که نمایشگر آن ممکن است از نوع WQHD باشد که شباهت بیشتری به S22 Ultra در مقابل S24 پایه دارد. تا زمان اظهارات رسمی، فرض بر این بود که مدل پایه این سری به صفحه نمایش 120 هرتزی AMOLED S23 1080 در 2340 پیکسل مجهز باشد. شایعات گویای این بودند که مدل‌های پلاس و اولترای این سری نیز از پنل AMOLED 2X باشکوه دینامیک گوشی S23 Ultra نیز برابر با 1440 در 3088 پیکسل برخوردار خواهند بود که البته در کمال حیرت، شاهد به حقیقت پیوستن این حدس و گمان‌ها بودیم. منابعی گفته بودند که S24 و S24 Ultra می‌توانند به صورت پویا و هوشمند، نرخ به‌روزرسانی خود را بین 1 تا 120 هرتز تنظیم نمایند.

پیش از این آن‌ها می‌توانستند تا مرز 48 هرتز کاهش نرخ تازه‌سازی داشته باشند. پس این تغییر، ارتقای بزرگی در جهت بهبود عمر و عملکرد باتری به حساب می‌آید. در روز رونمایی معلوم شد که این خبر نیز صحت دارد و تغییر این نرخ نوسازی می‌تواند به صورت اتوماتیک یا با انتخاب شما باشد. همچنین صحبت‌هایی راجع به یک پنل OLED جدیدتر و کارآمدتر M13 در اس 24 اولترا شده بود و مقیاس تولید محصولات تعیین خواهد کرد که آیا این پنل در دو مدل دیگر این سری نیز استفاده می‌شود یا خیر. گفته می‌شد در بخش جلویی صفحه هر سه مدل گلکسی S24 امکان دارد حداکثر روشنایی به 2500 نیت برسد و آن‌ها را به درخشان‌ترین نمایشگرهای موبایل در جهان تبدیل نماید. اما حقیقت از انتظارها نیز فراتر رفت و حداکثر روشنایی گوشی‌های این سری، 2600 نیت اعلام شد. منبع دیگری علاوه بر این اطلاعات، در مورد گوشی S24 سامسونگ احتمال مجهز بودن به صفحه نمایش M13 را داده بود.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی تاشوی سامسونگ

نقد و بررسی گلکسی s24

همه‌چیز در مورد طراحی گوشی گلکسی S24

 در بررسی موبایل s24 سامسونگ، به نظر می‌رسد ظاهر این سری با آن‌چه ما به آن عادت کرده‌ایم، تا حدودی متفاوت است. این برند، هربرت لی، مدیر طراحی سابق مرسدس بنز را از سال 2023 برای طراحی گوشی‌های هوشمند و انواع ساعت‌ هوشمند خود استخدام نموده است. بنابراین انتظار هم می‌رود که سری S24 از لحاظ زیبایی‌شناسی از مدل‌های اخیر S فاصله بگیرند. چندین شایعه به تغییرات طراحی اشاره داشتند که شامل حاشیه‌های کوچک‌تر و لبه‌های صاف‌تر با پیروی از گلکسی زد فولد 5 و از قضا آیفون 15 پرو است. رندرهای اخیر این سری از انواع گوشی‌ هوشمند سامسونگ نیز این موضوع را تایید می‌نمایند. البته در روز رونمایی دیدیم که پنل پشتی گوشی‌های این سری کاملا شبیه به سری قبل است. در ضمن در رونمایی از اس 24 پلاس و اس 24 اولترا دیده شده است که هیچ تغییر بزرگی به جز حاشیه‌های کوچک‌تر نداشتند که البته طرح‌های لورفته از آن‌ها نیز مهر تاییدی بر این امر بوده است.

همچنین در رونمایی دیده شده است که در مشخصات موبایل سامسونگ s24، خبری از نمایشگر منحنی نیست و صفحه نمایش صاف در آن‌ها ارائه خواهد شد که این امر، برتری صفحه نمایش تخت نسبت به نمایشگرهای خمیده را یک بار برای همیشه اثبات نمود. اعلام شده است که S24 Ultra، از آلیاژ سبک اما مقاوم و محکم تیتانیوم برخوردار است؛ اما وزن آن تقریبا 233 گرم خواهد بود که یک گرم کمتر از S23 Ultra است. ضخامت این گوشی نیز به اندازه 0.3 میلی‌متر کمتر و حاشیه‌ها در حد 1.1 میلی‌متر باریک‌تر از اولترای سال 2023 می‌باشند. پس مشخص شد که هر سه گوشی اس 24، با فریم تیتانیومی و به سبک آیفون پرو 15 عرضه خواهند شد. شیشه صفحه نمایش S24 Ultra از نوع گوریلا گلس اما با بازتاب نور 75 درصد کمتر و مقاومت 4 برابر بیشتر است. در مدل اولترای این سری، شاهد پشتیبانی از قلم Spen با کارایی روان و ابتکار نوآورانه هستیم.

در مورد رنگ‌بندی این گوشی‌های جذاب، تا کنون تنها دو شایعه شنیده‌ایم که اولین مورد از طرف فاش‌کننده سریالی سامسونگ، راس یانگ بوده است. این اطلاعات گفته است که سری S24 گلکسی، در چهار رنگ مشکی، بنفش، خاکستری و زرد عرضه خواهد شد. کمپانی این گزینه‌های رنگی را منحصرا از طریق سایت رسمی خود در دسترس قرار خواهد داد. راس یانگ ادعا کرد که رنگ‌های دیگر این محصولات، نارنجی، سبز روشن و آبی روشن خواهند بود. در سری S23، رنگ‌های مشکی فانتوم، سبز، کرم و بنفش را داشتیم؛ در حالی که سری اس 22 در رنگ‌های بنفش بورا، سفید فانتوم، سبز، صورتی، طلایی و مشکی فانتوم عرضه شد. اما در نهایت شاهد رونمایی مدل پایه و مدل پلاس این سری در رنگ‌های مشکی، بنفش، سفید و زرد بودیم. رنگ‌های مدل اولترای اس 24 هم مشکی، خاکستری، بنفش و زرد بودند. گلکسی اس 24 نخستین گوشی زرد رنگ پس از گلکسی اس 10 است که در سال 2019 با رنگ زرد قناری رونمایی شد.

پیشنهاد مطالعه: نکات مهم برای خرید موبایل - ویدئو

بررسی سامسونگ s24

ماژول دوربین گوشی S24 سامسونگ به چه صورت است؟

در رابطه با دوربین، آیس یونیورس (Ice Universe) ادعا کرده بود که سامسونگ حسگر تله‌فوتو در اس 23 اولترا را با یک راه حل نوین در گوشی اس 24 اولترا جایگزین می‌کند و این در حالی است که دوربین اصلی گوشی همان‌طور باقی می‌ماند. اخبار دیگر در نقد و بررسی گلکسی s24، نشان از طراحی دوربین زوم اپتیک Gen4 برای بهبود قابل توجه قابلیت‌های بزرگ‌نمایی S24 Ultra داشت. با رسیدن به تاریخ رونمایی، حقیقت غیر قابل انکار وجود ردپای واضح هوش مصنوعی در دوربین گوشی‌های این سری را شاهد بودیم. شایعات کنار رفتند و حقیقت عبارت بود از: یک دوربین تله‌فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم 5 برابری و قدرت تثبیت اپتیکال و لنز f/3.4، دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و لنز 23 میلی‌متری با توانایی ثبت عکس‌های 10 برابر بهتر، دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراروید با دیافراگم f/2.2 و لنز 13 میلی‌متری با قابلیت فوکوس خودکار، دوربین تله‌فوتو 10 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 و لنز 69 میلی‌متری و در نهایت، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و لنز 26 میلی‌متری.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S24 Ultra 5G

در S24 Ultra شاهد به‌کارگیری فناوری ProVisual و ISP Block جهت کاهش خطا در دوربین بودیم. در واقع ProVision Engine مجموعه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی است که این امکان را به شما می‌دهد تا اشیا را پاک کرده و ادامه کار را جهت پر کردن فضای خالی به Generate Edit بسپارید. در ضمن قابلیت Instant Slow-mo نیز می‌تواند فریم‌های اضافه تشکیل دهد تا تغییرات مثبت در مدت زمان ویدیو ایجاد شود. لازم به ذکر است که Nightography نیز به لطف زاویه تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال بهتر عمل نموده و لرزش دست را جبران می‌نماید. از دیگر مشخصات گوشی S24 سامسونگ فناوری ISP Block، که هم به طور اختصاصی برای دوربین جلو و عقب جهت کاهش لرزش و خطا تعبیه شده است. قابلیت Super HDR نیز پیش‌نمایش HDR در منظره‌یاب دوربین پیش از عکس‌برداری را نشان می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی سامسونگ سری s

معرفی گوشی S24 سامسونگ

مشخصات باتری، حافظه، پردازنده و سیستم عامل گوشی S24 سامسونگ

باتری:

گزارشی ادعا کرده بود که سامسونگ در حال کار کردن روی باتری خودروی الکتریکی برای گوشی‌های هوشمند است و به همین دلیل، ممکن است شاهد بهبودهایی در این زمینه باشیم. در موعد رونمایی و معرفی گوشی S24 سامسونگ دریافتیم که باتری گوشی 5000 میلی آمپر ساعت در S24 Ultra موجود است. اعلام شده است که سامسونگ گلکسی اس 24 استاندارد باتری 4000 میلی آمپر ساعتی خواهد داشت که 100 میلی آمپر ساعت بزرگ‌تر از S23 می‌باشد. خبرها حاکی از وجود شارژ سیمی 45 واتی و شارژ بی‌سیم 15 واتی برای مدل اولترای سری جدید هستند. اما گفته می‌شود که شارژ S24 استاندارد، به 25 وات محدود خواهد بود.

پردازنده:

گفته شده بود این موبایل‌ها احتمالا از جدیدترین تراشه اسنپدراگون کوالکام بهره خواهند برد که به نظر می‌رسد اسنپدراگون 8 نسل 3 سال 2024 باشد. با این حال، بعضی از مناطق ممکن است به جای آن، یک Exynos 2400 دریافت نمایند که احتمالا قدرت پایین‌تری خواهد داشت. این خبر به وضوح در لایو رونمایی، تایید شد که به غیر از کانادا و آمریکا، در بازارهای دیگر خبری از این تراشه در اس 24 و اس 24 پلاس نیست. از سمت دیگر در بررسی موبایل سامسونگ s24، می‌گفتند امکان دارد اس 24 استاندارد را به اگزینوس 2400 مجهز نمایند؛ در حالی که مدل‌های پلاس و اولترا دارای اسنپدراگون 8 نسل 3 هستند. این ادعا نادرست بود و تمامی موبایل‌های این سری از تراشه یکسانی برخوردار شدند. گزارش دیگری ادعا کرده بود که S24 Ultra در تمام مناطق از بهترین چیپست برخوردار خواهد شد که مورد تایید کمپانی سامسونگ قرار گرفت. در هر صورت، تمام مدل‌های سری اس 23 از نسخه سفارشی پردازنده اسنپدراگون 8 نسل دوم کوالکام استفاده می‌کنند.

پس نسخه‌های نسل سوم این تراشه که سری S24 گلکسی هستند، مطمئنا گوشی‌های قدرتمندتری نسبت به مدل‌های پیشین خود خواهند بود و احتمالا مدل‌های اگزینوس هم با توان بیشتری عرضه می‌شوند. اظهارات لایو رونمایی نشان می‌دهد که نسل سوم اسنپدراگون به طور قابل توجهی سریع‌تر از نسل قبل از خود است و امتیازات بنچمارک جدید برای هر دو گلکسی اس 24 و اس 24 اولترا این موضوع را تایید می‌نماید. بر اساس فهرست Geekbench، مدل پایه بعدی سامسونگ به امتیاز تک‌هسته‌ای 2051 و امتیاز چندهسته‌ای 6204 دست یافته است. اس 23 امتیازات 1855 و 4903 را به دست آورده است. بنابراین می‌توانیم انتظار بهبود عملکرد ملموسی را نسبت به این سری داشته باشیم. لازم به ذکر است که پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی S24 Ultra، امتیاز تک‌هسته‌ای 2214 و امتیاز چندهسته‌ای 6744 را کسب نموده است. در تست‌ها، آیفون 15 پرومکس به ترتیب امتیازات بنچمارک 2935 و 7207 را کسب کرد؛ در حالی که اس 23 اولترا امتیازاتی برابر 2011 و 5365 را به دست آورده است.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی گیمینگ

حافظه:

شنیده شده بود که Samsung Galaxy S24 Ultra امکان دارد تا 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشد که دوبرابر S23 Ultra است و مدل 256 گیگابایتی ممکن است دارای 12 گیگابایت رم باشد. منبعی دیگر مدعی بود که S24  و S24 Plus از 128.8 گیگابایت شروع می‌شوند اما یک مدل 265.12 گیگابایتی نیز موجود خواهد بود و مدل اولترای آن، 16 گیگابایت رم خواهد داشت. در نهایت دیدیم که گلکسی اس 24 اولترا در دو مدل به صورت 256، 512 و 1 ترابایت حافظه داخلی همراه با 12 گیگابایت رم منتشر شده است. رم S24 در حد همان 8 گیگابایت و حافظه اصلی آن روی 128 گیگابایت مانده است اما این مقدار در مدل پلاس در رم تا 12 و در حافظه داخلی تا 256 گیگابایت افزایش داشته است.

هوش مصنوعی:

هوش مصنوعی در بررسی سامسونگ s24، اس 24 قادر است به هوش مصنوعی مجهز شود؛ به طوری که یکی از منابع، آن را تلفن هوش مصنوعی توصیف نموده است. هوش مصنوعی قادر است در مواردی همچون دوربین، نقشه و راه‌یابی گوگل مپ، ترجمه آنلاین مکالمات صوتی، برنامه آنلاین Interpreter و ترجمه هر محتوا به زبان‌های دیگر، در گوشی‌های اس 24 ظاهر شود.

سیستم عامل:

سامسونگ تمام شایعات در این باره را تایید کرد و رسما اعلام نمود که هر سه گوشی سری اس 24، با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 به بازار وارد می‌شوند و دارای 7 سال پشتیبانی نرم‌افزاری هستند.

بررسی موبایل s24 سامسونگ

قیمت گوشی S24 سامسونگ چه‌قدر است؟

با در نظر گرفتن سری S23 گوشی‌های سامسونگ به عنوان نمونه، قیمت حدودی مدل معمولی S24 799.99، S24 Plus 999.99 و S24 Ultra 1199.99 دلار تخمین زده شد. با این حال، برخی اطلاعات لورفته نشان از این داشت که مدل اس 24 اولترا، بیش از اس 23 اولترا قیمت‌گذاری خواهد شد و به همین ترتیب، مدل‌های دیگر این سری نیز ممکن است شامل این افزایش قیمت شوند. در حال حاضر و در کشور ما، مدل پایه این سری تقریبا 55 میلیون، مدل پلاس آن تقریبا 60 میلیون و مدل اولترای آن تقریبا 74 میلیون تومان است که این مقادیر ممکن است با نوسانات دلار، تغییر کنند.

پیشنهاد مطالعه: مقایسه موبایل سامسونگ A73 و A53

سخن پایانی

در دنیای تکنولوژی، روزانه شاهد چندین پیشرفت و نوآوری در حوزه ابزار و دستیارهای هوشمند هستیم. هر کدام از لوازم الکترونیکی که تولید می‌شوند، در یک یا چند حوزه به کارهای انسان سرعت می‌بخشند یا آن‌ها را تسهیل می‌کنند. یکی از کارآمدترین این وسایل، گوشی هوشمند است که افراد بی‌شماری در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده موبایل، سامسونگ است که سالانه بهترین و پیشرفته‌ترین گوشی‌های پرچمدار جهان را تولید می‌کند. آخرین سری این محصولات، Galaxy S24 است که شایعات و حواشی بسیاری را با خود به همراه داشته است. این سری از تلفن‌های مدرن در ژانویه 2024 رونمایی شدند و رقیبان سرسخت خود را ترساندند. درمقاله بررسی گوشی سامسونگ s24، تمامی احتمالات و اخبار شرح داده شد تا آشنایی کافی با آن داشته باشید.

سوالات متداول

1) تاریخ انتشار گلکسی اس 24 چه روزی بوده است؟

این سری قدرتمند از موبایل‌های برند سامسونگ در 17 ژانویه 2024 معادل با 27 دی 1403 به جهان عرضه شده‌اند و از اواسط بهمن ماه در دسترس خریداران قرار گرفته‌اند.

2) قیمت گوشی‌های سری S24 سامسونگ چه‌قدر است؟

مدل پایه آن را 799.99 دلار، مدل پلاس آن را 999.99 دلار و مدل اولترای آن را 1199.99 دلار قیمت‌گذاری کرده‌اند. اما اکنون و در ایران مدل پایه این سری تقریبا 55 میلیون، مدل پلاس آن تقریبا 60 میلیون و مدل اولترای آن تقریبا 74 میلیون تومان می‌باشد که این مقادیر ممکن است با نوسانات دلار، تغییر کنند.