بهترین و پرفروش ترین گوشی های سامسونگ سری اس

سری Galaxy S سامسونگ به عنوان یک سری پرچمدار و پرطرفدار شناخته می شود که آخرین نوآوری ها و فناوری های روز را در گوشی های خود به نمایش می گذارد. با بررسی تاریخچه برند سامسونگ می بینیم که سری Galaxy S از سال 2010 عرضه شد. طی سال ها، گوشی های هوشمند این سری، مراحل تکاملی قابل توجهی را پشت سر گذاشتند و همیشه سعی شده که تغییراتی مطابق با نیاز و میل کاربران در آن ها اعمال شود.

گوشی‌های سری S تا حدی پیشرفته اند که هر بار، مصرف کنندگان مشتاقانه منتظر انتشار نسخه جدید هستند. از آنجایی که این سری، گوشی های متعددی را عرضه کرده، در این مقاله می خواهیم بهترین گوشی سامسونگ سری اس را معرفی کنیم تا به شما در انتخاب آگاهانه تر کمک کنیم.

انچه در این مقاله خواهید خواند:

بهترین گوشی سامسونگ سری S
بهترین گوشی سامسونگ سری S کدام است؟
سامسونگ گلکسی S24 Ultra بهترین گوشی سامسونگ سری S
• طراحی گلکسی اس 24 اولترا
• صفحه نمایش گلکسی اس 24 اولترا
• عملکرد گلکسی اس 24 اولترا
• دوربین گلکسی اس 24 اولترا
• باتری گلکسی اس 24 اولترا
• نرم افزار گلکسی اس 24 اولترا
سایر گوشی های پرچمدار سری S
• گلکسی S23 اولترا
• گلکسی S22 اولترا
• گلکسی S23 و S23+
• گلکسی S22 و S22+
نتیجه گیری

بهترین گوشی سامسونگ سری S کدام است؟

سری S هر بار که گوشی جدیدی عرضه می کند، مشکلات گوشی های قبلی را برطرف می کند و ویژگی های پیشرفته ای را به گوشی جدید اضافه می کند. در حقیقت گوشی های جدید این سری، رده بالا هستند و جزو گوشی های گران قیمت محسوب می شوند. اما باید ببینید که کدام مدل بیشتر با بودجه و نیازهایتان متناسب است. در این بخش می خواهیم بهترین گوشی سامسونگ سری s را به شما معرفی کنیم. تا در خرید گوشی سامسونگ از سری اس انتخابی ایده‌آل خود را داشته باشید.

بهترین گوشی سامسونگ سری s

سامسونگ گلکسی S24 Ultra: بهترین گوشی سامسونگ سری S

خیلی از افراد متخصص و آشنا به تکنولوژی، سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا را برترین گوشی سال 2024 می دانند. این گوشی پرچمدار با پیشرفت های نوآورانه و قابلیت های رده بالایی که ارائه داده، بسیاری از رقبای اصلی خود را از میدان خارج کرده است. کافیست فقط یک هفته با سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا کار کنید تا متوجه شوید که چرا این گوشی در لیست برترین گوشی های جهان قرار دارد. با این حال از آنجایی که قیمت گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا بالا حساب می شود، بهتر است قبل از خرید گوشی موبایل سری اس با تمام ویژگی های آنها آشنا شوید.

طراحی

وقتی گلکسی اس 24 اولترا را دست بگیرید در همان نگاه اول متوجه می شوید که تغییرات ظاهری خاصی نسبت به نسل قبل در آن اعمال نشده است. قاب پشتی و نحوه قرارگیری دوربین ها در این گوشی درست همچون قبل است. اما این گوشی با قاب تیتانیومی عرضه می شود و کیفیت ساخت برتری نسبت به مدل های پیشین خود دارد. در گلکسی اس 24 اولترا، انحنایی که قبلا در پنل روبرویی وجود داشت حذف شده و این گوشی طراحی کاملا تخت و صافی دارد. ابعاد گوشی گلکسی اس 24 اولترا 6.4×3.1×0.34 اینچ هستند. اگر از گوشی های بزرگ خوشتان نمی آید از همین ابتدای کار باید به شما بگوییم که گلکسی اس 24 اولترا انتخاب مناسبی برای شما نیست. ولی اگر به گوشی های بزرگ علاقه دارید، هیچ گوشی اندرویدی دیگری را نمی توانید پیدا کنید که به اندازه گلکسی اس 24 اولترا خوش دست، زیبا و شکیل باشد.

ابهترین موبایل سامسونگ سری s در رنگ های تیتانیوم مشکی، تیتانیوم خاکستری، تیتانیوم زرد و تیتانیوم بنفش در دسترس است. برای گزینه های انحصاری مانند تیتانیوم سبز، تیتانیوم آبی و تیتانیوم نارنجی مستقیما از سایت رسمی سامسونگ خرید کنید. تمام این رنگ ها ظاهری لوکس دارند و در همان نگاه اول می توان فهمید که با یک گوشی گران قیمت و رده بالا سر و کار دارید. به غیر از متریال به کار رفته در ساخت گوشی، طراحی اولیه مانند سال گذشته باقی مانده است و این گوشی همچنان دارای کناره های متالیک است. همچنین کلید کناری (معروف به کلید Bixby) و دکمه های تنظیم صدا در سمت راست قرار گرفته اند. در قسمت پشت گوشی نیز پنج لنز را مشاهده می کنید. در پایین این گوشی هم پورت شارژ USB-C و سیلو اختصاصی برای S Pen قرار دارند.

پنل 6.8 اینچی QHD+ در این گوشی همچنان نرخ تازه سازی 1 تا 120 هرتز را ارائه می دهد. اما در این گوشی نوع آپدیت شده ای از کورنینگ گوریلا آرمور (Corning Gorilla Armor) به روزرسانی شده را دریافت می کنید که تا ۷۵ درصد روشنایی زننده را کاهش می دهد و به گفته سامسونگ چهار برابر بیشتر در برابر خش مقاوم است. بلافاصله پس از استفاده از گوشی متوجه وجود پوشش Anti-glare می شوید. هدف از استفاده از این پوشش، محافظت از چشم ها در برابر درخشش خیره کننده نور است. این پوشش روی محصولات گوناگونی از جمله گوشی ها و مانیتورهای رده بالا قرار می گیرد. پوشش Anti-glare تا حدی تجربه خوبی از کار کردن با گوشی را برای شما فراهم می کند که ممکن است بعد از استفاده از بهترین سامسونگ سری s دیگر دوست نداشته باشید سراغ هیچ گوشی دیگری بروید.

از نظر دوام نیز این گوشی با مدل های قبلی خود یکسان است و از استاندارد IP68 برخوردار است. به این معنی که این گوشی می تواند در برابر غوطه ور شدن در عمق 4.9 فوتی (1.5 متری) آب به مدت 30 دقیقه، مقاوم بماند و همچنین در برابر خاک، گرد و غبار و شن نیز مقاومت کند. در آخر از نظر طراحی، این گوشی تمام انتظاراتی که از یک گوشی پرچمدار دارید را برآورده می کند.

سامسونگ گلکسی S24 Ultra

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی گیمینگ

صفحه نمایش

چیزی که همه ما بدون شک آن را حس کرده ایم این است که سامسونگ در زمینه صفحه نمایش تلفن همراه پیشرو است و حرف اول را می زند. با این حال، اگر به دنبال تغییرات عمده در نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا بودید، باید به شما بگوییم که تغییر خاصی در این صفحه نمایش اتفاق نیفتاده است. اس 24 اولترا همچنان دارای صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X با نرخ تازه سازی تطبیقی است، به این معنا که می تواند بر اساس محتوایی که در حال نمایش است تا 1 هرتز کاهش یابد یا تا 120 هرتز افزایش یابد. این نمایشگر از نظر نرخ نوسازی، رزولوشن و فناوری پنل تغییری نسبت به نسل قبل نداشته است. البته این نقطه ضعف حساب نمی شود بلکه یک نقطه قوت است زیرا صفحه نمایش اس ۲۳ اولترا تا حدی بی نقص و پرطرفدار بود که سامسونگ تصمیم به تکرار آن گرفت.

یکی از ویژگی هایی که سامسونگ تبلیغ آن را می کند و به طور مکرر از آن تعریف کرده، بهبود میزان روشنایی صفحه نمایش است. به طوری که زیر نور خورشید حداکثر روشنایی از ۱۲۰۰ نیت به ۱۷۵۰ نیت می رسد. همچنین در صورتی که محتوای HDR را پخش کنید نیز این روشنایی تا ۲۶۰۰ نیت می رسد در حالی که در نسل قبل، روشنایی هنگام پخش محتوای HDR تنها ۱۷۵۰ نیت بود. یکی دیگر از مزایای این نمایشگر این است که نرخ پاسخگویی پنل آن نسبت به قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است. همه این ویژگی ها باعث شده اند که نتوانیم ایرادی از صفحه نمایش اس 24 اولترا بگیریم.

عملکرد

در گوشی گلکسی S24 اولترا از تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده شده است. تراشه های بیونیک اپل سال ها نسبت به دیگر تراشه ها برتری داشتند. اما سال گذشته شرکت سامسونگ با عرضه اسنپدراگون 8 نسل ۲ توانست از نظر قدرت با تراشه بیونیک برابری کند و این شکافی که مدت ها وجود داشت را پر کند. اما امسال اتفاق بهتری برای اندروید افتاد و تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 این شرکت توانست حتی از تراشه اپل هم فراتر برود و آن را شکست دهد. این تراشه قدرتی عالی دارد که باعث شده عملکرد این گوشی استثنایی شود. CPU گلکسی اس 24 اولترا نسبت به گلکسی اس ۲۳ اولترا حدودا ۳۰ درصد قوی تر است و GPU آن نیز حدودا ۲۵ درصد قوی تر است. همین باعث شده که عملکرد سخت افزار آن عالی باشد و برای انجام هر کاری مناسب باشد. گلکسی اس 24 اولترا تا حدی انتظارات را بالا برده که خیلی ها به جز این گوشی نمی توانند سراغ گوشی دیگری بروند.

زمانی که با نرم افزار Geekbench 6.2.2 که برای تست عملکرد سخت افزار استفاده می شود عملکرد گلکسی اس 24 اولترا بررسی شد، این گوشی توانست بالاترین امتیاز چند هسته ای که از یک گوشی دیده ایم را با امتیاز 7249 به دست آورد. این برای پیشی گرفتن از آیفون 15 پرو مکس که امتیاز 6945 را دریافت کرده بود کافی است. عملکرد این گوشی فراتر از فوق العاده است و هیچ بازی یا چیزی وجود ندارد که سرعت این گوشی را کاهش دهد. حتی اگر قصد انجام چند کار همزمان را داشته باشید باز هم این گوشی شما را ناامید نمی کند و هیچ افتی از نظر عملکرد را در آن مشاهده نخواهید کرد.

دوربین

در سال گذشته، دوربین های گوشی پرچمدار اس ۲۳ اولترا تا حدی قوی و رضایت بخش بودند که سامسونگ تصمیم گرفت در سال 2024 هم اکثر این ویژگی ها را ثابت نگه دارد. اس 24 اولترا از سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده می کند که با کمک آن می توانید عکس هایی با کیفیت استثنایی را ثبت کنید. به عنوان بهترین گوشی برای عکاسی، همچنین دارای یک دوربین 50 مگاپیکسلی تله پریسکوپ، یک دوربین 10 مگاپیکسلی تله فوتو و یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید نیز هست. همه این دوربین ها در کنار هم تجربه عکسبرداری و فیلمبرداری را بسیار خوشایند می کنند به طوری که می توانید از این گوشی برای تصویربرداری حرفه ای هم استفاده کنید.

بهترین گوشی سامسونگ سری اس

این گوشی همچنین مجهز به موتور ProVisual است که یک مجموعه کامل از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در نظر گرفته می شود و برای افزایش کیفیت تصاویر خروجی کاربرد دارد. برخی از این ابزارهای ویرایشی کمک می کنند که پس از ثبت عکس روی عکس هایتان کار کنید، اما برخی دیگر به طور خودکار و بدون اطلاع شما، تغییراتی را روی تصویر اعمال می کنند. این ابزار کمک می کنند تا تصاویر واضحی را حتی در زمان بزرگ نمایی ثبت کنید. البته نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که زوم اپتیکال در ۲۳ اولترا، ۱۰ برابر بود و در این گوشی کاهش یافته و به ۵ برابر رسیده است. این نشان می دهد که در هنگام زوم، ممکن است کیفیت اس ۲۳ اولترا از اس ۲۴ اولترا بیشتر باشد. اما در باقی موارد، اس ۲۴ اولترا همچنان پرچمدار است.

باتری

گوشی اس ۲۴ اولترا دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است که ظرفیت باتری آن مشابه با اس ۲۳ اولترا و اس ۲۲ اولترا است. اما طول عمر باتری گوشی فقط به ظرفیت آن بستگی ندارد و عوامل دیگری مثل پردازنده نیز در ماندگاری شارژ و قدرت باتری دخیل هستند. در آزمایش هایی که انجام شد شاهد این بودیم که شارژ گلکسی اس ۲۳ اولترا 12 ساعت و 22 دقیقه دوام آورد که این دو ساعت بیشتر از اس 22 اولترا بود. این رقم واقعا چشمگیر بود و توانست به خوبی رضایت کاربران را جلب کند. اما به نظر می رسد که پردازنده کوالکام در سال جدید روی کارآیی و قدرت باتری تمرکز بیشتری داشته است به طوری که در طول آزمایش مشخص شد که شارژ گلکسی اس ۲۴ اولترا 16 ساعت و 46 دقیقه دوام می آورد. این تقریبا چهار ساعت و نیم بیشتر از مدل قبلی خود و هفت ساعت بیشتر از گلکسی اس ۲۲ اولترا است!

باتری این دستگاه به حدی قوی است که بتواند آیفون ۱۵ پرو مکس (با ماندگاری شارژ 14 ساعت و ۲ دقیقه) را شکست دهد. به نظر می رسد کوالکام هر سال کاربران را شگفت زده می کند و هر سال باتری قوی تری را نسبت به سال گذشته ارائه می دهد. پس با خیال راحت با این گوشی فیلم ببینید، بازی های سنگین را اجرا کنید، در شبکه های اجتماعی فعالیت کنید تا ببینید چگونه در برابر استفاده سنگین دوام می آورد.

نرم افزار

گوشی گلکسی اس 24 اولترا با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6 عرضه می شود. با این حال، بزرگترین خبر این است که سامسونگ وعده داده که این گوشی هفت سال به روز رسانی نرم افزار و هفت سال به روز رسانی امنیتی را دریافت خواهد کرد. یکی دیگر از تغییرات مهم، معرفی Galaxy AI است. Galaxy AI یک سیستم هوش مصنوعی عمومی است که دستگاه های Galaxy از آن برای ارائه ویژگی های منحصر به فرد و نوآورانه استفاده می کنند.

ترجمه لحظه ای مبتنی بر هوش مصنوعی (AI Live Translate) یکی دیگر از ویژگی های افزوده شده به این گوشی است که امکان ترجمه زنده و لحظه ای هر دو طرف را حین گفتگو فراهم می کند. از این ویژگی می توانید زمانی که حضوری کسی را ملاقات کرده اید یا زمانی که تلفنی حرف می زنید استفاده کنید. استفاده از نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در این گوشی گسترده تر از قبل شده است و هدف از توسعه تمام این برنامه ها راحتی کاربران است.

سایر گوشی های پرچمدار سری S

درست است که این گوشی در حال حاضر بی رقیب ترین انتخاب است اما در سری S گوشی های دیگری نیز وجود دارند که عملکرد عالی آن ها به اثبات رسیده است. در این قسمت به معرفی برخی از این گوشی های پرچمدار سری S می پردازیم.

گلکسی S23 اولترا

اگر S24 اولترا امسال عرضه نمیشد، گوشی S23 اولترا همچنان پرچمدار بود. اس ۲۳ اولترا به عنوان پرفروش ترین گوشی سامسونگ سری s از نظر خوش دستی و طراحی هیچ ایرادی ندارد و مشخص است که گوشی گران قیمت و رده بالایی است. وزن این گوشی ۲۳۴ گرم است که از دو مدل دیگرش کمی سنگین تر است. البته این سنگینی محسوس نیست زیرا این گوشی همچنان به راحتی در دست قرار می گیرد و کار با آن حس خوبی به کاربر می دهد. صفحه نمایش این گوشی 6.8 اینچ و از نوع Dynamic AMOLED 2X است. این صفحه نمایش باکیفیت، به همراه پنل عقبی گوشی توسط گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می شوند.
رزولوشن این نمایشگر نیز ۱۴۴۰×۳۰۸۸ پیکسل است. اس ۲۳ اولترا با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 عرضه می شود. اس ۲۳ اولترا قدرت بالای پردازش، عدم هنگ کردن و عملکرد عالی خود را مدیون تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است. این گوشی دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی دارد و سه دوربین دیگر آن ۱۰, ۱۰ و ۱۲ مگاپیکسل هستند. دوربین سلفی آن نیز ۱۲ مگاپیکسلی است که کیفیت بالا و وضوحی عالی دارد. در کل اگر دنبال یک گوشی رده بالا هستید ولی نمی توانید برای اس ۲۴ اولترا هزینه کنید، این پرفروش ترین گوشی سامسونگ سری s انتخابی عالی است.

گوشی سامسونگ سری اس 23 اولترا

گلکسی S22 اولترا

با خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S22 هنوز هم موفق به انتخاب یکی از بهترین های سری S خواهید شد که طرفداران زیادی دارد. از نظر طراحی، این گوشی تلفیقی از سری Note و سری S است. بهتر است بدانید که اولین گوشی سری S که به همراه قلم عرضه شد، گلکسی S22 اولترا بود و از این نظر حس و حالی شبیه گوشی های سری نوت را تداعی می کند. نمایشگر 6.8 اینچی این گوشی محبوب از نوع Dynamic AMOLED 2X است که این نمایشگر لبه های خمیده ای دارد که برای برخی از کاربران خوشایند و جالب است.

حداکثر روشنایی این گوشی 1250 نیت است که در صورت پخش محتوای HDR این عدد به 1750 می رسد. در این گوشی از تراشه اگزینوس 2200 استفاده شده که اگر چه تراشه خوبی است اما از نظر قدرت و عملکرد نمی تواند با تراشه های اسنپدراگون در S23 اولترا و S24 اولترا رقابت کند. البته تراشه این گوشی نسبت به نسل قبل خود (یعنی تراشه اگزینوس 2100) خیلی بهتر است و عملکرد آن 20 درصد پیشرفت داشته است. با این گوشی می توانید فیلم و بازی های نسبتا سنگین را بدون مشکل اجرا کنید و از عملکرد خوب آن لذت ببرید.

با بررسی سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا دارای دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، به همراه دوربین پریسکوپ تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی، دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی نیز سنسور ۴۰ مگاپیکسلی دارد. منبع تغذیه آن، یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با قابلیت فناوری فست شارژ ۴۵ واتی است که در صورت استفاده معمولی، تا یک روز شارژ آن دوام دارد. در هر حال این گوشی همچنان پرچمدار و پرفروش است و جزو برترین گوشی های اندرویدی حال حاضر محسوب می شود.

سامسونگ گلکسی S22 اولترا

گلکسی S23 و S23+

سامسونگ دو گوشی گلکسی S23 و S23+ را در یک تاریخ به بازار عرضه کرد و دوباره توجه کاربران و طرفداران دستگاه های هوشمند را به خود جلب کرد. این دو گوشی در کل تفاوت های بسیار کمی با هم دارند. گلکسی S23 پلاس از نظر ابعاد بزرگ تر از S23 است و وزن آن نیز سنگین تر است اما نه تا حدی که خیلی ملموس باشد. به علاوه، نمایشگر S23 کوچک تر است و اندازه ۶.۱ اینچی دارد در حالی که نمایشگر S23 پلاس ۶.۶ اینچ است. هر دو گوشی پنل پشتی شیشه ای و فریم آلومینیومی دارند و نمایشگر آن ها با گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت می شود.
صفحه نمایش هر دو گوشی به پنل Dynamic AMOLED 2X مجهز است که باعث شده عملکرد کاملا مشابه و مطلوبی را ارائه دهند. سامسونگ این دو گوشی را با اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 5.1 عرضه کرد اما اعلام کرد که می توانید اندروید را به ۱۴ و رابط کاربری را نیز به One UI 5.1 ارتقاء دهید.

از نظر سخت افزار، به علت استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در هر دو گوشی، عملکرد آن ها عالی و استثنایی است. این دو گوشی برای انجام کارهای سنگین و گیمینگ عالی هستند و این تراشه امکان عملکرد روان و بدون مشکل را فراهم کرده است.  اگر چه باتری گلکسی S23 و S23+ از نوع لیتیوم یونی است اما تفاوت هایی از نظر باتری با هم دارند. ظرفیت باتری گوشی گلکسی S23 ۳۹۰۰ میلی آمپر است و از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می کند. این در حالیست که ظرفیت باتری S23+ به ۴۷۰۰ میلی آمپر ساعت می رسد و این گوشی از شارژ ۴۵ واتی پشتیبانی می کند.

از نظر دوربین نیز در گلکسی S23 و S23+ تفاوتی دیده نمی شود و هر دو مدل مجهز به یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی باکیفیت به همراه دو دوربین ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسلی هستند. دوربین جلوی این گوشی نیز ۱۲ مگاپیکسل است. این دو گوشی قابلیت های عالی و کاربر پسندی را ارائه می دهند تا هر آنچه که از یک گوشی خوب انتظار دارید را در اختیارتان قرار دهند.

سامسونگ گلکسی S23

گلکسی S22 و S22+

این دو گوشی نیز تا حد زیادی مشابه هستند و تنها یک سری تفاوت جزئی با هم دارند. قاب پشتی سامسونگ گلکسی S22 و S22 پلاس از جنس شیشه و فریم آن ها از آلومینیوم است. همین باعث شده که ظاهر این دو گوشی کاملا با گوشی هایی که بدنه پلاستیکی دارند متفاوت باشد و در همان نگاه اول مشخص باشد که کیفیت ساخت این گوشی ها بالاست. از نظر نمایشگر هر دو گوشی مجهز به نمایشگر باکیفیت Dynamic AMOLED 2X هستند و رزولوشن FHD+ دارند . اما یک تفاوت جزئی از این نظر دارند و آن اندازه صفحه نمایش آن هاست. 

اندازه صفحه نمایش گلکسی S22 ۶.۱ اینچ و اندازه صفحه نمایش گلکسی S22+ ۶.۶ اینچ است. از نظر کیفیت، صفحه نمایش این دو گوشی عملکردی عالی را ارائه می دهد. چه قصدتان گیمینگ باشد، چه چت کردن و وب گردی یا تماشای فیلم، نمایشگرهای این دو گوشی تصاویر را با بالاترین کیفیت و رنگ ها را به صورت زنده و واقعی نمایش می دهند. از نظر حداکثر روشنایی صفحه نمایش، روشنایی S22 حدود ۱۰۰۰ نیت و روشنایی S22 پلاس حدود 1200 نیت است. این یعنی اگر زیر نور مستقیم خورشید هم قصد نگاه کردن به این نمایشگرها را داشته باشید، هیچ مشکلی از نظر روشنایی نخواهید داشت و محتوا کاملا واضح است.

هر دوی این مدل ها مجهز به یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی باکیفیت به همراه یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی و یک دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی هستند. این دوربین ها همه انتظارات شما را برآورده می کنند و برای هر سبک عکاسی و فیلمبرداری مناسب هستند. سامسونگ در هر دو گوشی از تراشه اگزینوس 2200 استفاده کرده که قدرت پردازش خوبی دارد. 

شاید نتوان این تراشه را برتر یا عالی نامید، اما همچنان برای اجرای اکثر محتواها مناسب است و شما را ناامید نمی کند. از نظر باتری این دو گوشی با هم تفاوت هایی دارند. ظرفیت باتری S22 حدود ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت با فناوری شارژ سریع 25 واتی است. در حالی که ظرفیت باتری  گوشی سامسونگ S22 پلاس بالاتر و حدود 4500 میلی آمپر ساعت است و باتری آن نیز از شارژ سریع 45 واتی پشتیبانی می کند.

پیشنهاد مطالعه: مقایسه موبایل سامسونگ A73 و A53

بهترینگوشی سامسونگ سری s22

نگاهی کلی به ویژگی های گوشی های سامسونگ سری s

ویژگی های اصلی گوشی های سری s سامسونگ

صفحه نمایش با رزولوشن بالا و نیت‌های برجسته

عملکرد پرقدرت و سریع

طراحی زیبا و با کیفیت

امکانات دوربین پیشرفته و قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 

  پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی پیشرفته مانند فایو جی 

S24 Ultra 

عملکرد قدرتمند با پردازنده قدرتمند و حافظه رم بالا 

نمایشگر با کیفیت و قابلیت‌های مانند نرخ بروزرسانی و  HDR10 

دوربین‌های پیشرفته با امکانات عکاسی حرفه‌ای

طراحی زیبا و مقاوم

پشتیبانی از اتصالات بی‌سیم و امکانات ان اف سی و بلوتوث 

S23 اولترا

طراحی زیبا و باکیفیت

نمایشگر با کیفیت و دوربین پیشرفته

پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی پیشرفته

عملکرد پرقدرت و رابط کاربری سریع

S22 اولترا

دوربین‌های پیشرفته با امکانات عکاسی حرفه‌ای

پشتیبانی از اتصالات بی‌سیم و امکانات NFC و بلوتوث

عملکرد سریع و رابط کاربری پرقدرت

طراحی زیبا و مقاوم

S23+ 

عملکرد پرقدرت و حافظه داخلی بالا

دوربین با کیفیت و امکانات عکاسی حرفه‌ای

طراحی زیبا و مقاوم

S22+

   
نتیجه گیری

به نظر می رسد که سامسونگ با عرضه گوشی های نسل جدید خود تمام رقبا را به چالش کشیده است. تا جایی که بسیاری از این برندها برای این که از تکنولوژی های معرفی شده توسط سامسونگ عقب نمانند، در حال بهبود عملکرد خود هستند. سری S سامسونگ تا حدی عملکرد مطلوبی داشته که حتی افرادی که طرفدار پروپاقرص گوشی های آیفون هستند هم بعد از کار با این گوشی ها نمی توانند بی نقص بودن عملکردشان را انکار کنند. در حال حاضر بسیاری از گوشی های سری S بهترین گوشی های اندرویدی موجود در بازار هستند ولی Galaxy S24 Ultra همچنان پرچمدار است. در این مقاله به هر آنچه که درباره بهترین موبایل سامسونگ سری s باید می دانستید اشاره کردیم تا در خریدی هوشمندانه به شما کمک کرده باشیم.

سوالات متداول 

1. تفاوت بین سری گلکسی S و سری A چیست؟

گوشی های سری S از سری گوشی های پرچمدار و رده بالای سامسونگ در نظر گرفته می شوند. اگر به دنبال یک گوشی با جدیدترین پیشرفت های فناوری، طراحی بی نقص و عملکرد فوق العاده هستید، سری S به خوبی نیازهایتان را برطرف می کند. اگر یک عکاس، بلاگر، گیمر یا تولیدکننده محتوا هستید و در تمام طول روز از تلفن خود استفاده می کنید، از انتخاب گوشی های سری S پشیمان نخواهید شد. در مقایسه، گوشی های سری A یک انتخاب میان رده (بهترین گوشی های میان رده سامسونگ) هستند که قیمت مقرون به صرفه تری دارند. سری گلکسی A پرفروش ترین گوشی های هوشمند سامسونگ هستند که علت محبوبیت آن ها قیمت عالی، عملکرد بی نقص و باتری بادوام است.

2. سامسونگ هر چند وقت یک بار گوشی های جدید سری S را عرضه می کند؟

سامسونگ معمولا سالانه از گوشی های سری S جدید خود رونمایی می کند. این گوشی ها اغلب در سه ماهه اول سال عرضه می شوند.

3. آیا گوشی های سری S سامسونگ در برابر آب مقاوم هستند؟

تمام مدل های جدید سری S دارای استاندارد IP68 هستند. بنابراین اگر به طور تصادفی گوشی تان در سینک یا توالت افتاد نیازی نیست بترسید! البته این گوشی ها در برابر آب شیرین مقاوم هستند و بهتر است برای استفاده در ساحل یا استخر روی آن ها حساب نکنید. کلر و آب شور دریا تحت امتیاز IP68 نیستند، بنابراین بهتر است از پریدن به داخل استخر یا دریا با تلفن خود اجتناب کنید تا به گوشی تان آسیب نرسانید.