آشنایی با تاریخچه شرکت سامسونگ (برند sumsung)

اگر به دور و اطراف خود توجه کنید، لوازم زیادی خواهید یافت که برند سامسونگ روی آن‌ها درج شده است. محصولات این شرکت نام‌آشنا، در سراسر جهان توسط مردم استفاده می‌شوند و انتخاب اول بسیاری از کاربران هستند. شاید با شنیدن این اسم، اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد، تلفن همراه باشد. اما حقیقت این است که محصولات این برند، به گوشی‌های هوشمند ختم نمی‌شوند. از لوازم خانگی گرفته تا موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و انواع فناوری‌های نوین دیگر؛ سامسونگ در تمامی این عرصه‌ها حرفی برای گفتن دارد. خاستگاه این کمپانی، کشور کره جنوبی است اما امروزه به شرکتی چند ملیتی تبدیل شده است که در اقصی نقاط دنیا شعبه دارد.

کیفیت مثال‌زدنی و امکانات جذاب تولیدات مختلف آن موجب شده تا تقاضای جهانی زیادی داشته باشند. سامسونگ تاثیر عظیمی بر توسعه اقتصادی، سیاسی، رسانه و فرهنگ در کره جنوبی داشته است و از پادشاهان دنیای تکنولوژی محسوب می‌شود. داستان جالبی در مورد تاریخچه برند سامسونگ وجود دارد که انتظار آن را نخواهید داشت. در این مطلب از بروزکالا، هر چیزی که در مورد این کمپانی لازم است بدانید را به شما ارائه می‌دهیم.

سرفصل‌های مقاله

• شروع به کار شرکت سامسونگ و پیشرفت ان تا به حال
• محصولات تولیدی کمپانی سامسونگ
• جایگاه کنونی سامسونگ در جهان
• مزایای استفاده از محصولات شرکت سامسونگ
• تاریخچه شرکت سامسونگ در ایران
• آینده برند سامسونگ

شروع به کار شرکت سامسونگ و پیشرفت آن تا به حال

در تاریخ اول مارس سال 1938 میلادی، فردی به نام لی بیونگ چول، اقدام به تاسیس یک شرکت بازرگانی در زمینه صادرات کرد. این شرکت نوپا در شهر دئگو کره جنوبی بنا نهاده شد و در ابتدا تنها 40 کارمند داشت. بیونگ چول نام این شرکت را سامسونگ (به معنای سه ستاره) گذاشت. جالب است بدانید که در آن زمان، فروش ماهی خشک، مواد غذایی محلی و نودل در آن صورت می‌گرفت. با رونق گرفتن کار، دفتر اصلی این کمپانی به سئول انتقال یافت. در سال 1945 میلادی، سامسونگ چنان پیشرفت کرد که صادرات خود را به کشورهای بیشتری گسترش داد.

پس از آغاز جنگ کره و تصرف سئول توسط ارتش، موسس سامسونگ تجارت خود را به شهر بوسان منتقل کرد. او قصد توسعه مجدد کشور پس از جنگ را داشت پس در آن‌جا امور پالایش شکر و ریسندگی نیز به زمینه‌های کاری این شرکت افزوده شد. پس از آن حتی بیمه، مبادلات اوراق بهادار و خرده‌فروشی نیز به تاریخچه سامسونگ اضافه شدند. بالاخره در اواخر دهه 1960 میلادی، این گروه تجاری وارد صنعت الکترونیک شد و اولین محصولات آن در این زمینه، تلویزیون‌های سیاه و سفید بودند.

بیست سال بعد، کمپانی مذکور وارد حوزه سخت‌افزار ارتباطات شد و فعالیت خود را در سیستم‌های تولید تلفن و فکس توسعه داد. سرمایه‌گذاری‌های کلانی از طرف این شرکت در زمینه تحقیقات تکنولوژی انجام شد. این موضوع به پیشبرد سامسونگ تا خط مقدم صنعت جهانی، نقش مهمی ایفا کرد. سامسونگ همچنین در اواخر دهه 1970، وارد صنایع ساخت و ساز و کشتی‌سازی شد. سرمایه‌گذاری در پتروشیمی و صنایع سنگین و شیمیایی باعث شد مسیر رشد این شرکت بسیار هموار شود.

در سال 1978، یک مرکز هوافضا توسط این برند تاسیس شد و خط فناوری آن را به الکترونیک، نیمه‌هادی، مواد شیمیایی با پلیمر بالا، ابزار مهندسی ژنتیک، سیستم‌های ارتباط از راه دور، هوافضا و فناوری نانو گسترش داد. موسس اصلی، پس از بنا کردن یک کارخانه مونتاژ تلویزیونی در پرتغال، درگذشت. پسرش به جانشینی او درآمد و کمپانی را به چهار گروه تجاری تفکیک کرد. این گروه‌ها عبارتند از Samsung Group ،Shinsegae Group ،CJ Group و Hansol Group.

شینسگائه در مدیریت زنجیره‌ای از فروشگاه‌های کفش، پوشاک، کالاهای لوکس، لوازم آرایشی، جواهرات و لوازم خانگی فعالیت دارد. سی‌جی تولید کننده مواد غذایی، خدمات لجستیکی، رسانه‌های گروهی و داروسازی است؛ در حالی که هانسول در زمینه تولید و عرضه کاغذ و امور مخابرات فعالیت می‌کند. البته این گروه‌ها امروزه مستقل از هم می‌باشند و دیگر زیرمجموعه سامسونگ نیستند. از 1990، این شرکت به طور فزاینده‌ای در عرصه الکترونیک جهانی پیشرفت کرد و تولید انواع تلفن همراه و دستگاه‌های نیم‌رسانا را گسترش داد.

بالاخره در دهه 2000 میلادی از تاریخچه برند سامسونگ، شاهد به وجود آمدن انواع سری گوشی‌ هوشمند سامسونگ گلکسی (Galaxy) بودیم که به سرعت در صدر لیست سالانه پرفروش‌ترین موبایل‌های جهان قرار گرفتند. با رسیدن به سال 2006، سامسونگ عنوان پرفروش‌ترین تولید کننده تلویزیون در جهان را نیز از آن خود کرد. پس از آن با معرفی سامسونگ گلکسی تب، در حوزه تولید تبلت نیز پیشگام شد. 

تاریخچه برند سامسونگ

محصولات تولیدی کمپانی سامسونگ

1- گوشی‌های هوشمند:

همان‌طور که گفتیم، اولین رتبه در بازار فروش موبایل را گوشی‌های هوشمند سامسونگ تصاحب کرده‌اند. از مهم‌ترین سری‌های این محصولات می‌توان به گلکسی سری A، J، S و C اشاره کرد که هر کدام شامل چندین مدل مختلف می‌باشند. این محصولات از پرچمدارهای بازار موبایل هستند که کیفیتی فوق‌العاده و فراگیری جهانی دارند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی های سری A سامسونگ

تاریخچه برند سامسونگ

2- تبلت‌ها:

این محصولات نوپا نیز بار دیگر کیفیت و طراحی بی‌نظیر این برند را به نمایش گذاشته‌اند. انواع تبلت سامسونگ را با نام Galaxy Tab می‌توانید پیدا کنید و از بین آن‌ها، بهترین تبلت های سامسونگ را انتخاب نمایید. این شرکت حتی تبلت‌هایی خاص با ویژگی‌هایی مناسب گیمینگ نیز تولید نموده است. عنوان پرچمدار را به این تولیدات نیز می‌توان نسبت داد.

تبلت های سامسونگ

3- لپ‌تاپ‌ها:

لپ‌تاپ‌های سامسونگ را همگان با نام Galaxy Book می‌شناسند. این محصولات بسیار پرقدرت، باکیفیت و بادوام بوده و امتحان خود را در سطح جهانی پس داده‌اند. بهترین نمایشگرها، پردازنده‌ها و سخت‌افزارها را می‌توان در آن‌ها یافت. آن‌ها قیمتی نسبتا بالا دارند اما به همان نسبت، کیفیتی بی‌قید و شرط را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

لپ تاپ های سامسونگ

4- لوازم جانبی هوشمند:

سامسونگ در این زمینه تولیدات بی‌شماری را ثبت نموده است. اول از همه باید بگوییم که حتی قطعات زیادی از محصولات شرکت‌های دیگر را نیز سامسونگ می‌سازد. علاوه بر آن، لوازمی مانند انواع ساعت‌ هوشمند، گجت‌های پوشیدنی، فلش و رم، انواع هارد، قطعات الکترونیکی، تجهیزات سلامتی و پزشکی، لوازم مخابراتی، محصولات صوتی و قطعات جانبی گوشی مانند هندزفری، ایرپاد، شارژر و... از تولیدات این شرکت هستند.

5- لوازم خانگی:

اول از همه باید به تلویزیون‌ها و انواع مانیتور سامسونگ اشاره کنیم که با کیفیت و نوآوری مدرن خود، جایگاه ویژه‌ای در بازار جهانی پیدا کرده‌اند. نمایشگرهای بزرگ و خمیده، باعث تجربه دیداری بی‌نظیری می‌شوند که علت اصلی محبوبیت آن‌هاست. در ضمن، باید به تولید لوازم ضروری دیگری مانند یخچال، ماشین لباسشویی، گاز و فر، ماشین ظرفشویی، جارو برقی، سیستم‌های تهویه هوا و... در تاریخچه سامسونگ اشاره کرد.

تاریخچه شرکت سامسونگ

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ

جایگاه کنونی سامسونگ در جهان

از دهه 1970، سامسونگ  با قدرت شروع به افتتاح شعب جدید و افزایش کیفیت تولیدات خود شد تا از پیشگامان دیگر جهان، عقب نماند. از همان موقع، دفاتر خارجی این شرکت به سرعت زیاد شدند و تا به امروز، در اکثر نقاط جهان می‌توانیم نمایندگی‌های متعددی از این برند را ببینیم. از 2009 تا کنون، سامسونگ هر سال ده‌ها گوشی موبایل هوشمند با ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید و منحصربه‌فرد به بازار عرضه می‌کند که اکثر آن‌ها با استقبال بسیار زیاد کاربران روبه‌رو می‌شوند.

همچنین در بخش هوش مصنوعی بیکسبی نیز می‌توانیم پیشرفت این برند را به وضوح ببینیم. سازمان اینتربرند با ارزش‌گذاری سامسونگ با مبلغی نزدیک به 75 میلیارد دلار، این شرکت کره‌ای را به طور رسمی، پنجمین برند معتبر جهان معرفی کرد. اکنون این کمپانی دارای زیرمجموعه‌هایی شامل سامسونگ الکترونیکس، سامسونگ لایف، سامسونگ فایر، صنایع سنگین سامسونگ، سامسونگ موتورز، سامسونگ سی اند تی و سامسونگ فری می‌باشد. امروزه بیش از 400 هزار نفر در این مجموعه عظیم‌الجثه مشغول کار هستند و همگی در تلاشند تا درآمد آن را به بیش از 500 میلیارد دلار برسانند.

جایگاه نخست در تولید گوشی‌های هوشمند در جهان متعلق به سامسونگ است. درآمد این شرکت تنها در سه ماه سوم سال 2023 مقداری معادل با 67.4 وون برابر 50 میلیارد دلار بوده است. حال اگر به هر فروشگاه لوازم خانگی یا ابزارهای هوشمند سر بزنید، مرغوب‌ترین نمونه‌ها را می‌توانید در محصولات این برند پیدا کنید. به جرئت می‌توان گفت که برترین بازار تلویزیون جهانی متعلق به سامسونگ است.

مزایای استفاده از محصولات شرکت سامسونگ

  1. گوشی‌های هوشمند آن دارای بهترین سخت‌افزار و پردازنده می‌باشند و ویژگی‌های بسیار زیادی را در اکثر نقاط جهان، پشتیبانی می‌کنند.
  2. به علت فراگیری بسیار زیاد این برند، در صورت خرابی یا نیاز به قطعه جدید، به راحتی می‌توانیم آن را تهیه کنیم.
  3. خدمات پس از فروش این محصولات بسیار عالی هستند و تمام آن‌ها دارای گارانتی معتبر می‌باشند.
  4. سامسونگ همواره تلاش می‌کند که محصولات خود اعم از موبایل، تبلت و لپ‌تاپ‌ها را انعطاف‌پذیر با تکنولوژی روز دنیا و همراه با به‌روزترین ویژگی‌ها به مردم عرضه کند. حتی یخچال‌ها و جارو برقی‌های این کمپانی نیز از ویژگی‌های کاملا نوین برخوردار هستند.
  5. حفاظت پیشرفته و لایه‌های امنیتی سامسونگ (با نام Knox) بسیار معروف است؛ چرا که از حریم شخصی کاربران به خوبی حفاظت می‌کند. از این طریق شما می‌توانید به راحتی به بازیابی اطلاعات خود نیز بپردازید.
  6. لوازمی مانند گوشی‌ها و تلویزیون‌های سامسونگ، به نمایشگری با وضوح فوق‌العاده و صدایی پرقدرت معروف هستند. 
  7. به علت شناخته‌شده بودن و اعتبار بالای این شرکت، می‌توانید با خیالی آسوده محصولات آن را خریداری کرده و هیچ نگرانی‌ای از بابت نامرغوب بودن آن‌ها نداشته باشید.

تاریخچه شرکت سامسونگ در ایران

در ایران نیز مانند تمام دنیا، سامسونگ در صدر جدول عضه و تقاضای محصولات الکترونیکی قرار دارد. این برند با برند شیائومی و اپل در رقابت تنگاتنگی است و در برخی عرصه‌ها، از آنان پیشی نیز گرفته است. اکثر کاربران از گوشی‌های هوشمند این برند استفاده می‌کنند و در بسیاری از خانه‌ها می‌توان ردپایی از لوازم خانگی سامسونگ را مشاهده کرد. این کمپانی در ایران شعبه رسمی ندارد اما نمایندگی‌های رسمی و مجاز زیادی در استان‌های مختلف ایران هستند که برای خرید و یا تعمیر و دریافت خدمات پس از فروش این وسایل می‌توان به آن‌ها مراجعه نمود.

آینده برند سامسونگ

سامسونگ اخیرا گام بزرگی در زمینه هوش مصنوعی برداشته است و پیش‌بینی می‌شود در آینده نیز این پیشرفت ادامه پیدا کند. خبرها حاکی از آن است که یک هوش مصنوعی مولد با نام گاوس که در گلکسی S24 عرضه شد، قرار است با گسترش و آپدیت‌های جدیدی ارائه شود. این موضوع به تولید لوازم خانگی هوشمند و خودکار نیز کمک فراوانی خواهد نمود.

همچنین گوشی‌های هوشمند جدیدی در دست ساخت هستند که تمام ویژگی‌های آن‌ها اعم از کیفیت دوربین، سرعت و مقدار حافظه، قدرت پردازش، وضوح نمایشگر و قدرت صدا، ارتقا خواهند یافت و محصولاتی را به دست کاربران خواهند رساند که یک دستیار شخصی بی‌نظیر باشند. با خط تولیدهای جدیدی که قرار است به کارخانه‌های این شرکت افزوده شود، بالا رفتن درآمد و سود خالص آن و همچنین افزایش تعداد شعب و نمایندگی‌های سامسونگ در سراسر جهان، در آینده نه چندان دور قابل انتظار است.

سخن پایانی

یکی از برندهای بسیار معروف و محبوب که تقریبا در تمام جوامع و همه موقعیت‌های جغرافیایی دیده می‌شود، سامسونگ است. محصولات تولیدی این کمپانی را می‌توانید در خانه، محل کار، فروشگاه‌ها و هر مکان دیگری پیدا کنید. فردی به نام لی بیونگ چول در سال 1938 میلادی در کره جنوبی، اقدام به تاسیس این کارخانه کرد. اما در ابتدا، فروش محصولات غذایی در آن انجام می‌شد و سپس ریسندگی و صنایع خرده و عمده دیگر نیز به آن افزوده شد. تا این‌که در سال 1960، اولین تلویزیون سیاه و سفید توسط سامسونگ تولید شد و این اتفاق، آغاز پیشرفت این کمپانی در عرصه الکترونیک و ارتباطات بود.

امروزه این شرکت بزرگ، پنجمین برند برتر جهان است. در تولید و فروش محصولاتی مانند موبایل، تبلت، لوازم جانبی هوشمند، لپ‌تاپ، لوازم پزشکی و سلامتی، یخچال، تلویزیون، جارو برقی، گاز و فر و... سامسونگ از پیشگامان جهانی می‌باشد. با خرید تولیدات این شرکت، شما از مزایایی مانند همگام بودن با تکنولوژی روز دنیا، بهره بردن از خدمات پس از فروش و آسانی یافتن قطعات و اکسسوری به علت فراگیری آن‌ها برخوردار می‌شوید. اگر به دنبال تحقیق در مورد برند سامسونگ هستید، با مطالعه این مطلب هر اطلاعاتی که در مورد آن نیاز دارید را خواهید یافت.

سوالات متداول

1) شرکت سامسونگ در چه سالی و در کجا تاسیس شد؟

این شرکت در سال 1938 میلادی در شهر دئگو کره جنوبی تاسیس شد و موسس آن، فردی به نام لی بیونگ چول بود. در ابتدا سامسونگ به فروش و صادرات مواد غذایی می‌پرداخت اما به تدریج، حوزه‌های فعالیت خود را افزایش داد و به تولید انواع محصولات الکترونیکی رسید.

2) آیا سامسونگ در ایران شعبه رسمی دارد؟

سامسونگ در ایران شعبه رسمی ندارد اما دارای وب‌سایت رسمی و همچنین نمایندگی‌های مجاز و رسمی برای فروش و بهره‌گیری از خدمات پس از فروش در بسیاری از نقاط ایران می‌باشد.