گزارشی از بهترین گوشی های بازار در سال 2023

تمامی لوازم الکترونیکی از جمله تلفن‌های همراه، سالانه در حال پیشرفت هستند. برندهای مختلف تولید گوشی همراه، هر ساله آپشن‌های تازه‌ای به گوشی‌ها اضافه می‌کنند، آن‌ها را از نظر نرم افزار و همچنین سخت افزار ارتقاء می‌دهند و تغییراتی در کارکرد و ساختار آن‌ها به وجود می‌آورند. بسیاری از این تغییرات، طبق نظرات و فید بک کاربران در مورد نمونه‌های قبلی صورت می‌گیرد و برخی از آن‌ها نیز ایده‌هایی تازه و آزمایشی هستند و نیازمند بازخورد.

بسته به نوع این تغییراتی که در ساختار و کارکرد گوشی‌ها پیاده می‌شود، تلفن‌های همراه جدید در هر سال از گستره قیمتی وسیعی برخوردار هستند. حال با به پایان رفتن سال 2023، در این مقاله از بروزکالا قصد داریم جدیدترین گوشی‌های بازار را در سالی که گذشت به شما معرفی کرده، ویژگی‌ها و مزایای آن‌ها را بررسی کنیم و به مقایسه قیمت‌ها بپردازیم.

آن‌چه در این مقاله خواهید خواند:

  1.  بهترین گوشی‌های سال 2023
  2. گوشی‌های میان‌رده سال 2023
  3. گوشی‌های مقرون به صرفه سال 2023
  4. بهترین‌ گوشی‌های سالی که گذشت به انتخاب کاربران ایرانی

بهترین گوشی‌های سال 2023

بهترین گوشی‌های سال 2023 در واقع آن‌هایی هستند که از قوی‌ترین امکانات، نرم افزار و سخت افزار برخوردار هستند. این گوشی‌ها باکیفیت‌ترین صفحه نمایش و دوربین را میان سایر تلفن‌های همراه دارند و شرکت سازنده زمان بسیار زیادی را صرف طراحی و برنامه نویسی این گوشی‌ها کرده است. به طبع این تلفن‌های همراه از سایر مواردی که تا این حد از کیفیت بالا و ویژه‌ای برخوردار نیستند، قیمت بالاتری نیز دارند.

1. گلکسی S23 اولترا سامسونگ:

گلکسی S23 اولترا تغییرات ظاهری خاصی نسبت به مدل‌های پیشین خود نداشته، با این حال، تفاوت بسیاری در برخی موارد با آن‌ها دارد. دوربین 200 مگاپیکسلی این گوشی همراه یکی از خارق العاده‌ترین اقدامات تهاجمی سامسونگ در سایت این گوشی همراه است، که باعث شده گلکسی S23 به رقابت با سری 14 و 15 آیفون برخیزد. این تلفن همراه به طور ویژه از پردازنده Snpadragon 8 Gen 2 استفاده می‌کند و همین امر سرعت کلاک آن را بسیار بالا برده و در نتیجه کیفیت عملکرد آن را تا حد باور نکردنی افزایش می‌دهد. این محصول بی‌نظیر یکی از بهترین محصولات سامسونگ تا به امروز قلمداد می‌شود، که از گوشی‌های نسل خود بسیار جلوتر می‌باشد.

2. شیائومی ۱۴:

سری 13 گوشی‌های شیائومی در سال 2022 و اوایل 2023 چنان خوش درخشیدند، که شیائومی به فکر تولید سری 14 با کیفیتی حتی بالاتر از سری قبلی افتاد. گوشی‌های سری 13 شیائومی همگی از پردازنده Snpadragon 8 Gen 2 استفاده می‌کردند و همچنین صفحه نمایشی که در تولید آن‌ها به کار رفته بود، باکیفیت‌ترین نمایشگر مورد استفاده شرکت شیائومی تا به امروز بود. این در حالی است که پس از انتشار شیائومی 14، مخاطبان گوشی و لوازم الکترونیکی بسیار غافلگیر شدند.

چرا که شیائومی 14 از پردازنده Snpadragon 8 Gen 3 پشتیبانی کرده و نمایشگری حتی باکیفیت‌تر از سری‌های پیشین خود داشت! کیفیت دوربین آن هم پیشرفت به‌سزایی کرده بود و همین امر این گوشی را به یکی از بهترین موارد سال 2023 تبدیل کرد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید گوشی های هوشمند

3. آیفون ۱۵ پرو مکس اپل:

شرکت اپل جنس و شکل بدنه گوشی‌های نسل جدید خود را تحت تغییرات جزئی قرار داده است. آیفون 15 پرومکس بدنه‌ای از جنس تیتانیوم داشته و باتری آن از نوع بهترین باتری لیتیومی موجود در بازار است. همچنین رم آن نیز بسیار پرظرفیت‌تر و پرسرعت‌تر می‌باشد. با این حال به دلیل تحریم واردات گوشی‌های آیفون به ایران، متاسفانه این محصول به راحتی در دسترس ما قرار نگرفته و استفاده از آن در ایران با مشکلات زیادی همراه خواهد بود.

4. گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ:

سامسونگ دو سری گوشی تاشو با عنوان‌های زد فولد و زد فلیپ به بازار عرضه کرده است، که هر سال مدل جدیدی از آن را معرفی می‌کند. زد فولد به صورت کتابی تا می‌شود. سامسونگ در هر سری جدیدی که از این گوشی ارائه می‌دهد، کیفیت صفحه نمایش و دوربین آن را افزایش می‌دهد و حتی برخی امکانات جدید برای آن در نظر می‌گیرد. به عنوان مثال زد فولد 5 اولین نسل گوشی‌های تاشوی سامسونگ است که دارای قلم لمسی می‌باشد.

همچنین لولای این مدل گوشی در سری 5 اصلاح شده و به صورت 360 درجه درآمده که از مشکلاتی که در سری‌های قبلی وجود داشت، مثل چین خوردگی صفحه، جلوگیری شود.

5. گلکسی زد فلیپ ۵ سامسونگ:

زد فلیپ هم نوع دیگری از گوشی‌های تاشوی سامسونگ است که به صورت عمودی تا شده و به سایز نصف یک گوشی معمولی در می‌آید. در تمامی سری‌های گلکسی زد فلیپ، یک نمایشگر خارجی کوچک در هنگامی که گوشی تا شده است وجود دارد، که کاربر می‌تواند از طریق آن برخی کارهای محدود را به سرعت انجام دهد. در سری 5 زد فلیپ سایز این ضفحه نمایش خارجی کمی بزرگ‌تر شده که این مسئله این امکان را به کاربران می‌دهد تا بتوانند فعالیت‌های بیشتری را از طریق نمایشگر بیرونی انجام دهند. همچنین طراحی لولا در زد فلیپ 5 نیز شامل اصلاحاتی برای رفع مشکلات قبلی شده است.

پیشنهاد مطالعه: 6 گوشی های برتر بازار ایران

گوشی‌های میان‌رده سال 2023

گوشی‌های میان‌رده گوشی‌هایی هستند که کیفیت معمولی‌تری نسبت به تلفن‌های همراه پرچم‌دار دارند، همچنین قیمت آن‌ها نیز مناسب‌تر است و در عین حال، امکانات بسیار خوب و مناسب استفاده روزمره و حتی برخی استفاده‌های حرفه‌ای دارا هستند. برخی از این گوشی‌های میان‌رده را در ادامه مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.

1. گلکسی A54:

سری A گوشی‌های سامسونگ از پرفروش‌ترین گوشی‌ها در بازار ایران هستند. چرا که علاوه بر قیمت مناسب، این سری از گوشی‌ها امکانات بسیار کاربردی برای استفاده عمده و روزمره دارند. دوربین خوب، سرعت متعادل و همچنین قطعات جانبی مناسب آن‌ها در بازار به وفور پیدا شده و در صورت بروز مشکل، حل آن راحت‌تر از موارد دیگر می‌باشد. گوشی گلکسی A54 از سری قبلی خود باتری قوی‌تری دارد، اما پردازنده آن تغییری نکرده و از همان کیفیت و سرعت بهینه و متوسط برخوردار است. طراحی پشت گوشی به دلیل تغییراتی در دوربین بیشتر به سری S نزدیک شده است و نمایشگر آن نیز از کیفیت بالاتری نسبت به مدل‌های قبلی برخوردار است.

2. سامسونگ گلکسی A34:

امکانات و کارکرد گلکسی A34 بسیار مشابه به A54 است، حتی طراحی پشت گوشی نیز در این موبایل به مدل A54 شباهت دارد. با این حال، از نظر باتری و صفحه نمایش کمی ضعیف‌تر بوده، اما همچنان برای استفاده روزمره بسیار مناسب و درخور است و به طبع فیمت کمتری نیز دارد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی برای عکاسی کدام هست؟

3. شیائومی 13T:

سری T گوشی‌های شیائومی سری‌ای از این برند است که برای بازار جهانی طراحی شده است. گوشی شیائومی T13 یکی از مناسب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌ها برای استفاده روزمره کاربران معمولی است، که با پنل پشتی سیلیکونی، بسیار محکم است و به راحتی آسیب نمی‌بیند. صفحه نمایش این گوشی به نوعی طراحی شده است که برای چشم‌های حساس به نور، بسیار عالی واقع می‌شود. همچنین وزن آن نیز بسیار کم بوده و در استفاده کوتاه مدت دست را خسته نمی‌کند. دوربین آن نیز یکی از باکیفیت‌ترین دوربین‌های ارائه شده توسط تلفن‌های همراه شرکت شیائومی می‌باشد. همچنین باتری قدرتمندی داشته و شارژدهی مناسب و بالایی دارد.

4. پوکو X5 پرو شیائومی:  

سری پوکو برند شیائومی به نسبت سری‌های دیگر آن قیمت پایین‌تری دارد و مشخصات آن‌ها نیز بسیار مناسب و ایده‌ال هستند. پوکو X5 از صفحه‌نمایش AMOLED 120 هرتز استفاده می‌کند و پردازنده‌ آن نیز Snapdragin G778 می‌باشد. باتری نسبتاً قوی دارد و به سرعت شارژ می‌شود. اما در هر صورت، برخی از گوشی‌های این سری برند شیائومی هنگام استفاده توسط کاربران دچار مشکلاتی می‌شوند.

5. پوکو F5 شیائومی:

این گوشی برند شیائومی، به عنوان یک گوشی گیمینگ به بازار عرضه شد و بین گیمرهای حرفه‌ای سروصدای زیادی کرد. باتری قوی، نمایشگر باکیفیت و سرعت کلاک بالا و پردازنده مناسب، همگی باعث شده این گوشی به عنوان یک تلفن همراه میان‌رده، بسیار عالی عمل کند. قیمت پوکو F5 در گستره متوسط قرار می‌گیرد و تقریباً هم‌رده بسیاری از گوشی‌های سامسونگ و از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار است.

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین و بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی 2023

6. ردمی نوت ۱۳ شیائومی:

سری ردمی برند شیائومی با توجه به قیمت مناسبی که دارد، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. مخصوصاً در ردمی نوت 13 که کیفیت صفحه نمایش، سرعت باتری و شارژدهی و همچنین کیفیت دوربین‌ها نسبت به سری قبلی بسیار پیشرفت کرده است. سری ردمی نوت در ایران از پرفروش‌ترین سری گوشی‌های شیائومی می‌باشد و کاربران آن بسیار از کارایی تلفن همراه خود راضی هستند.

گوشی‌های مقرون به صرفه سال 2023

گوشی‌های مقرون به صرفه به نسبت گوشی‌های میان‌رده از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند و کیفیت آن‌ها هم در برخی موارد، ممکن است که پایین‌تر باشد. با این حال، هیچ یک برای استفاده روزمره و عادی یک کاربر معمولی تلفن همراه، دچار مشکلات شدید نمی‌شوند. معمولاً وزن سبک‌تری دارند و برای استفاده افراد مسن و یا کودکان مناسب‌تر هستند. ظرفیت حافظه آن‌ها نه چندان بالا و سرعت عملکردشان در حد معمولی است. برخی از این گوشی‌های مقرون به صرفه را در ادامه این مقاله بررسی کرده‌ایم.

1. گلکسی A24:

این گوشی سامسونگ بدنه‌ای پلاستیکی و دوربینی نسبتاً ضعیف دارد و از ظرفیت حافظه متوسطی نیز برخوردار است. اما باتری آن جزو باتری‌های خوب محسوب می‌شود و شارژدهی مناسبی دارد. این به این معنا است که برای افرادی که نیاز به سرعت بسیار بالا و استفاده از نرم افزارهای خیلی سنگین ندارند و همچنین زیاد اهل عکاسی نیستند، این گوشی، تلفن همراه مناسبی است و کیفیت باتری آن هم در حدی است که عمر مفید کافی داشته باشد.

2. سامسونگ گلکسی A14:

نمایشگر این مدل از گوشی سامسونگ از مدل A24 باکیفیت‌تر است و همین امر آن را به یکی از گوشی‌های بسیار ارزان و مناسب در بازار ایران تبدیل کرده که طرفداران زیادی نیز دارد. 

3. سامسونگ گلکسی A05: 

سری A0 سامسونگ ضعیف‌ترین سری گوشی‌های این برند محسوب می‌شود. گلکسی A05 از رم 3 گیگا بایتی و حافظه 32 گیگی برخوردار است و با این اوصاف، تنها جوابگوی کارهای بسیار ساده و روزمره است.

4. ردمی 20A شیائومی:

سری ردمی شیائومی به طور کل از سخت افزار بسیار باکیفیتی برخوردار است و این مسئله در مورد گوشی‌های رده پایین این سری نیز صدق می‌کند. اما ردمی A20 از نظر نرم افزار در سطح قابل قبول اما رو به پایینی است که همان‌طور که به طور کل در مورد گوشی‌های مقرون به صرفه گفته شد، به درد افرادی می‌خورد که از تلفن همراه هوشمند استفاده‌های بسیار ساده و روزمره‌ای دارند.

پیشنهاد مطالعه: گوشی اپل بهتره یا اندروید؟

 

بهترین‌ گوشی‌های سالی که گذشت به انتخاب کاربران ایرانی

1. گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra

گوشی Samsung Galaxy S21 Ultra

گوشی S21 Ultra با دارا بودن یکی از بهترین مجموعه های دوربین، قدرت فوق العاده، عمر باتری عالی، طراحی مستحکم و مجموعه ای از ویژگی های عالی دیگر، انتخاب فوق العاده ای برای شما خواهد بود. Galaxy S21 Ultra یک گوشی ارزان قیمت نیست و با وجود قیمت پایین تر نسبت به نسخه قبلی خود، همچنان گرانتر از هر پرچمدار دیگری است. اما اگر به دنبال تجربه استفاده از بهترین گوشی هوشمند در سالی که گذشت هستید، سخت است که محصولی بهتر از این را پیدا کنید.

  1. صفحه نمایش: سامسونگ گلکسی S21 Ultra دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی با نرخ تازه سازی تطبیقی ​​120 هرتز و رزولوشن Quad HD است. این یکی از بهترین نمایشگرهای تلفن هوشمند موجود در بازار است.
  2. عمر باتری: عمر باتری سامسونگ S21 Ultra بسیار بالا است و اغلب با یک بار شارژ کامل یک روز کامل را دوام می آورد. اگر با نرخ تازه سازی 120 هرتز بازی کنید، احتمالاً باتری سریعتر تخلیه می شود.
  3. توجه داشته باشید که Samsung Galaxy S21 Ultra همراه با شارژر در جعبه عرضه نمی شود، بنابراین باید از شارژر دستگاه قبلی خود استفاده کرده یا شارژر مخصوص آن را به صورت جداگانه خریداری کنید.
  4. دوربین: دوربین 108 مگاپیکسلی سامسونگ در Galaxy S21 Ultra برای بسیاری از افراد عالی است. هرگز از دوربین این گوشی ناامید نخواهید شد. همانند نسخه قبلی خود، در این تلفن همراه نیز می توانید از زوم 100 برابر استفاده کنید، اما این قابلیت نسبت به Galaxy S20 Ultra  بسیار پیشرفت کرده است و دو دوربین تله فوتو در کنار هم این کار را به عهده دارند.

مشخصات فنی این گوشی برتر:

  • وزن: 227 گرم
  • ابعاد: 165.1 x75.6 x 8.9 میلی متر
  • سیستم عامل: اندروید 11
  • اندازه صفحه نمایش: 6.8 اینچ
  • وضوح تصویر: 1440 x 3200
  • پردازنده: Snapdragon 888 / Exynos 2100
  • RAM: 12 گیگابایت/ 16 گیگابایت
  • حافظه داخلی: 128 گیگابایت/ 256 گیگابایت/ 512 گیگابایت
  • باتری: 5000 میلی آمپرساعت
  • دوربین پشت: 108 مگاپیکسل+ 10 مگاپیکسل +10 مگاپیکسل+ 12 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 40 مگاپیکسل

مزایا:

  • بهترین زوم دوربین
  • طراحی شگفت انگیز

معایب:

  • قیمت بالا
  • فاقد اسلات کارت microSD

2. گوشی iPhone 12 Pro/iPhone 12 Pro Max

گوشی iPhone 12 Pro /  iPhone 12 Pro Max

گوشی iPhone 12 Pro  همه ویژگی های خوب iPhone 12 را اقتباس کرده و آن ها را بهبود بخشیده است. گوشی iPhone 12 Pro Max  عمر باتری بهتر و دوربین کمی قوی تر و همچنین صفحه نمایش بزرگ تری را ارائه می دهد. ممکن است قیمت بیشتر iPhone 12 Pro  برای همه قابل توجیه نباشد، اما این گوشی بدون شک بهترین تلفن هوشمند ساخت شرکت اپل است که تا کنون عرضه شده است.

چرا این تلفن همراه رتبه دوم را از آن خود کرده است؟ iPhone 12 Pro و​​ iPhone 12 Pro Max قدرتمندترین و گران ترین آیفون های معرفی شده تا به امروز هستند. در حالی که با همین مقدار پول می توانید اقدام به خرید گوشی سامسونگ با صفحه نمایش بزرگتر و فضای ذخیره سازی بیشتر کنید، اما اکثر کاربران iOS علاقه ای به Android ندارند.

  1. صفحه نمایش: صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED اپل در آیفون 12 پرو واقعاً توجه ما را به خود جلب کرده است. این صفحه نمایش حتی اگر روی 60 هرتز تنظیم شده باشد، باز هم برای پخش ویدئو و بازی فوق العاده است. ناچ بالای صفحه هنوز وجود دارد، اما به نظر می رسد پس از مدتی با آن کنار خواهید آمد.
  2. عمر باتری: با بهینه سازی بیشتر iOS و یک سلول باتری بزرگتر در داخل گوشی، این بهترین عمر باتری ای است که ما در بین محصولات iPhone تجربه کرده ایم.
  3. دوربین: چیدمان دوربین سه گانه در iPhone 12 Pro فوق العاده است. در حالی که سه دوربین عقب تفاوت چندانی با دوربین های iPhone 11 Pro ندارند، تنها تفاوت سنسور LiDAR اضافه شده به دوربین که ظاهراً امکان عکس برداری در حالت عمودی در حالت شب را نیز امکان پذیر می کند، می باشد. اگر می خواهید بهترین دوربین در بین دستگاه های Apple را در اختیار داشته باشید، روی iPhone 12 Pro Max حساب کنید. 

مشخصات فنی این گوشی برتر:

  • وزن: 189 گرم/ 228 گرم
  • ابعاد: 146.7 میلی متر در 71.5 میلی متر در 7.4 میلی متر / 160.8 میلی متر در 78.1 میلی متر در 7.4 میلی متر
  • سیستم عامل: iOS 14
  • اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ/ 6.7 اینچ
  • وضوح تصویر: 1170 x2532 /1284 x2778
  • پردازنده:  A14 Bionic
  • RAM: 6 گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی: 128 گیگابایت/256 گیگابایت/512 گیگابایت
  • دوربین عقب: 12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 12 مگاپیکسل

مزایا:

  • انتخاب رنگ متنوع
  • صفحه نمایش شفاف و پر تحرک

معایب:

  • عدم وجود شارژر در جعبه

3. گوشی Samsung Galaxy S21/S21 Plus

گوشی 21Galaxy S/Plus 21 S مانند گذشته از نظر مشخصات و قدرت بهترین نیستند و در عوض اکنون گوشی های اولترا جدید سامسونگ مورد توجه قرار گرفته و جایگاه برتر را از آن خود کرده اند.

چرا آن ها در رتبه سوم قرار دارند: سامسونگ گلکسی S21 با ترکیب فوق العاده ای از ویژگی های عالی، طراحی فوق العاده و این واقعیت که ارزان تر از Galaxy S21 Ultra و سایر مدل های قبلی است، برای بسیاری عالی خواهد بود. اگر اکنون دارنده Samsung Galaxy S20 هستید ما خرید آن را توصیه نمی کنیم، اما برای دیگران، این گوشی هوشمند بسیار رضایت بخش خواهد بود. اگر به دنبال صفحه نمایش بزرگتر و باتری بهتر هستید، حتما مدل پلاس با قیمت کمی بیشتر را انتخاب کنید.

  1. صفحه نمایش: در مورد تغییر وضوح سامسونگ گلکسی S21به Full HD مطالب زیادی گفته شده است، اما در عمل متوجه تفاوت وضوح چندانی نمی شوید، مگر اینکه این تلفن همراه را در کنار یک صفحه نمایش QHD مشاهده کنید. با نرخ تازه سازی 120 هرتز و روشنایی عالی، صفحه نمایش Galaxy S21 بسیاری راضی کننده خواهد بود.
  2. عمر باتری: باتریSamsung Galaxy S21  با یک بار شارژ یک روز کامل را دوام می آورد و سلول 4000 میلی آمپر ساعتی آن به این معنی است که برای مدت زمان بالایی نیاز به شارژر نخواهید داشت. باتری S21 Plus با مجهز بودن به یک سلول 4800 میلی آمپر ساعتی عملکرد بهتری دارد.
  3. دوربین: دوربین Galaxy S21 تقریباً مشابه Galaxy S20 است، اما چند تغییر نرم افزاری عملکرد آن را بهتر کرده است. به طور کلی، دوربین این گوشی به اندازه Galaxy S21 Ultra خارق العاده نیست، اما برای اکثر افرادی که می خواهند از صحنه های خاص عکس بگیرند، این تلفن همراه واقعا عالی است.

مشخصات فنی این گوشی برتر :

  • وزن: 169 گرم/ 200 گرم
  • ابعاد: 151.7 در 71.2 در 7.9 میلی متر/ 161.5 در 75.6 در 7.8 میلی متر
  • سیستم عامل: اندروید 11
  • اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ/ 6.7 اینچ
  • وضوح تصویر: 1080 در 2400
  • پردازنده:Snapdragon 888 / Exynos 2100
  • RAM: 8 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 128 گیگابایت/256 گیگابایت
  • باتری: 4000 میلی آمپرساعت/ 4800میلی آمپرساعت
  • دوربین عقب: 12مگاپیکسل +64مگاپیکسل +12مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 10مگاپیکسل

مزایا:

  • دوربین فوق العاده و همه کاره
  • ارزان تر از Galaxy S20

معایب:

  • فاقد پشتیبانی از microSD
  • صفحه نمایش بهترین نیست

4. گوشی iPhone 12 mini/iPhone 12

iPhone 12 یا iPhone 12 mini  از نظر فنی با iPhone 12 Pro تفاوتی ندارند، اما هر دو از قیمت بسیار مناسبی(برای گوشی های آیفون) برخوردارند و هر کدام دارای بیشترین ویژگی های کلیدی ای که از یک تلفن همراه اپل انتظار دارید، هستند. iPhone 12  با همان صفحه نمایش 6.1 اینچی، اما چند ویژگی جدید مانندMagSafe ، جای iPhone 11 را گرفته است. پس از آن در رده بعدی iPhone 12 mini جدید وجود دارد که مشابه iPhone 12 عادی اما در ابعاد کوچکتر است. 

چرا این تلفن همراه در رتبه چهارم قرار گرفته است؟ این گوشی به اندازه تلفن های همراه برتر سامسونگ از ارزش خرید بالایی برخوردار نیست، اما iPhone 12 به دلیل قیمت نسبتا مناسب، برای برخی از مردم بهترین iPhone است.

  1. صفحه نمایش: صفحه نمایش 6.1 اینچی همان اندازه صفحه نمایشiPhone 12 Pro  که بین اندازه های iPhone 12 mini و Pro Max 12 قرار دارد، است و اگر می خواهید صفحه نمایش نسبتا بزرگی داشته باشید، انتخاب جذابی است.  
  2. عمر باتری: این آیفون ها می توانند یک روز کامل دوام بیاورند و از این لحاظ کمی بهتر از آیفون 11 می باشند. چه چیزی را از دست خواهید داد؟ سری گران قیمت iPhone 12 Pro باتری بهتری دارد، اما با توجه به اینکه امسال هیچ گوشی ای همراه با شارژر عرضه نمی شود، به هر حال باید شارژر جداگانه ای خریداری کنید.
  3. دوربین: این دوربین با دارا بودن یک لنز 12 مگاپیکسلی اصلی و یک لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض از نظر کیفیت بسیار نزدیک به دوربین بهترین آیفون عرضه شده تا کنون می باشد. این تلفن های همراه فاقد دوربین سه لنز مشابه مدل های Pro که به لنز تله فوتو مجهز هستند، می باشد. این دوربین دارای یک حالت نوردهی طولانی در شب که به طور خودکار عکس های تیره را روشن می کند، می باشد.

مشخصات فنی این گوشی برتر :

  • وزن: 134گرم/ 164گرم
  • ابعاد: mm131.5mm x64.2mm x7.4mm / 146.7mm x 71.5mm x 7.4
  • سیستم عامل: iOS 14
  • اندازه صفحه نمایش: 5.4 اینچ/ 6.1 اینچ
  • وضوح تصویر: 1080x2340 /1170 x2532
  • پردازنده:  A14 Bionic
  • RAM: 4 گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 64 گیگابایت/128 گیگابایت/256 گیگابایت
  • دوربین عقب: 12 مگاپیکسل+12 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 12 مگاپیکسل

مزایا:

  • صفحه نمایش OLED رنگارنگ
  • مجهز به G5

معایب:

  • دوربین ها مشابه آیفون 11 قدیمی تر هستند
  • عمر باتری تنها خوب است

5. گوشی OnePlus 9 Pro

گوشی OnePlus 9 Pro

گوشی OnePlus 9 Pro  یک پرچمدار درجه یک است و یکی از نقاط ضعف اصلی گوشی های قبلی OnePlus یعنی دوربین آن ها را پوشانده است. این تلفن همراهی است که می تواند با سایر گوشی های برتر رقابت کند و حتی ممکن است برخی افراد، دوربین آن را به سایر گوشی های موجود در این لیست ترجیح دهند.

چرا رتبه پنجم را کسب کرده است؟ ممکن است OnePlus در این مدل توجه خود را بر روی دوربین های OnePlus 9 Pro متمرکز کرده باشد، اما به طور کلی این یک تلفن هوشمند فوق العاده باورنکردنی است که از قدرت بالایی برخوردار است، یک صفحه نمایش عالی دارد و بیشتر ویژگی هایی را که از هر تلفن پرچمدار دیگری انتظار دارید، ارائه می دهد. عمر باتری مطلوب ترین نیست و با توجه به سابقه وان پلاس در بازار گوشی های هوشمند به طرز چشمگیری گران است، اما به دلیل کیفیت بالا و ویژگی های درجه یکی که دارد، جایگاه خود را در لیست بهترین تلفن های هوشمند ما بدست آورده است.

  1. صفحه نمایش: این صفحه نمایش 6.7 اینچی به دلیل ساده ای می تواند شما را بیشتر از نمایشگر یک iPhone تحت تاثیر قرار دهد: "Fluid Display" که نرخ تازه سازی را روی 120 هرتز تنظیم می کند. این صفحه نمایش نه تنها باعث می شود بازی بهتر به نظر برسد، بلکه پیمایش در وب را نیز روان تر می کند. افزایش مقیاس عالی و HDR10+ نیز از برتری های صفحه نمایش این تلفن همراه درجه یک هستند.
  2. عمر باتری: اگر به این ویژگی نیاز دارید که باتری گوشی تان تمام روز دوام بیاورد،OnePlus 9 Pro  این امکان را مهیا می کند، اما بهترین عمر باتری را در بین هم رده های خود ارائه نمی دهد. این دستگاه دارای باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است و قرار است با یک بار شارژ یک روز کامل دوام بیاورد، اما اگر بیش از حد از تلفن همراه تان استفاده می کنید ممکن است چنین طول عمر باتری ای را ارائه ندهد. این تلفن همراه دارای قابلیت شارژ سریع عالی و ویژگی های شارژ بی سیم است.
  3. دوربین: به لطف همکاری جدید Hasselblad و یک لنز فوق عریض"freeform" ، که برای کاهش اعوجاج در لبه تصاویر طراحی شده است، OnePlus 9 Pro دارنده بهترین دوربین تلفن همراه در بین تولیدات OnePlus است. این بهترین دوربین عکاسی موجود در لیست ما نیست، اما با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی عالی در کنار یک تله فوتوی 8 مگاپیکسلی و فوق عریض 50 مگاپیکسلی یک پیشرفت قابل توجه از این شرکت محسوب می شود.

مشخصات فنی این گوشی برتر :

  • وزن: 197 گرم
  • ابعاد: 163.2 x73.6 x 8.7 میلی متر
  • سیستم عامل: اندروید 11
  • اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ
  • وضوح تصویر: 1440 x3216
  • پردازنده: Snapdragon 888
  • رم: 8/12 گیگابایت
  • حافظه ذخیره سازی: 128/256 گیگابایت
  • باتری: 4500 میلی آمپر ساعت
  • دوربین عقب: 48 مگاپیکسل+ 50 مگاپیکسل 8 مگاپیکسل+ 2 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 16 مگاپیکسل

مزایا:

  • دارای بهترین دوربین در بین تلفن های همراه OnePlus
  • قدرت عالی

معایب:

  • قیمت بالا
  • فاقد پشتیبانی از  microSD

6. سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا

گلکسی نوت 20 اولترا گران ترین انواع گوشی برتر غیر تاشو سامسونگ است و مزیت بزرگ نسل نوت این است که همواره با یک دوربین شگفت انگیز عرضه می شوند. چرا رتبه ششم را کسب کرده است: این گوشی یکی از قدرتمندترین گوشی های سامسونگ است، اما گرانتر از اکثر مدل های سری S21 می باشد. این گوشی همراه همه کاره است، اما همه افراد نیازی به چنین تلفن همراه همه کاره ای ندارند.

  1. صفحه نمایش: صفحه نمایش 6.9 اینچی Note 20 Ultra بزرگ است. در این تلفن همراه نمی توانید به طور همزمان رزولوشنWQHD+ و نرخ تازه سازی 120 هرتز را فعال کنید. یک مزیت واقعی: حفره دوربین جلو کوچکتر از همیشه است.
  2. عمر باتری: Note 20 Ultra دارای یک باتری جامد 4500 میلی آمپر ساعتی است که یک روز کامل را دوام می آورد. شارژر سریع نیز در جعبه همراه محصول قرار داده شده است.
  3. دوربین: نوت 20 اولترا یکی از بهترین دوربین های تلفن های همراه اندرویدی را در میان انواع گوشی برتر در بازار موبایل ایران دارد و این تا حدی به دلیل زوم اپتیکال 5 برابری و زوم دیجیتال 50 برابری است. ما همچنین متوجه شدیم که این گوشی دارای بهترین دوربین فوق عریض نیز می باشد.

مشخصات فنی این گوشی برتر :

  • وزن: 208 گرم
  • ابعاد: 164.8 x 77.2 x 8.1 میلی متر
  • سیستم عامل: اندروید 10
  • اندازه صفحه نمایش: 6.9 اینچ
  • CPU: Exynos 990/Snapdragon 865 Plus
  • RAM: 12گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی: 128 گیگابایت/256/512 گیگابایت
  • باتری: 4500 میلی آمپر ساعت
  • دوربین عقب: 108 مگاپیکسل/12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل
  • دوربین جلو: 10 مگاپیکسل

مزایا:

  • بزرگنمایی شگفت انگیز دوربین
  • قلم S Pen

معایب:

  • فوق گران
  • ویرایش غیرطبیعی پوست صورت

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا گوشی‌های محبوب و به‌نام را از برندهای مختلف که در سال 2023 بسیار روی بورس بودند، به شما معرفی کنیم. این گوشی‌ها را در سه دسته بهترین گوشی‌های همراه، گوشی‌های همراه میان‌رده و گوشی‌های همراه رده پایین یا مقرون به صرفه، بررسی کردیم و ویژگی‌های آن‌ها، تغییرات نسبت به مدل‌ها و سری‌های قبلی، مزایا، معایب و قیمت آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کردیم. دسته چهارم نیز بهترین‌ گوشی‌های سالی که گذشت به انتخاب کاربران ایرانی بودند.

برندهای معتبر و مشهور لوازم الکترونیکی، هر ساله سری‌های جدیدی از محصولات خود را به بازار عرضه کرده و در هر سری جدید در تلاش هستند تا ایرادات قبلی را رفع کرده و یا ویژگی‌های مثبت را ارتقاء ببخشند و حتی امکانات و آپشن‌های جدید به هر محصول اضافه کنند. از بین این محصولات بسیاری از آن‌ها عرضه‌ای موفق خواهند بود و با تقاضای مردم در هماهنگی کامل قرار می‌گیرند. اما برخی هم هستند که ممکن است با شکست مواجه شوند. از این رو بهتر است برای خرید تلفن همراه جدید، کمی صبر کنید تا محصولاتی که به تازگی به بازار آمده‌اند، آزمون خود را پس بدهند و کیفیت خود را ثابت کنند.

سوالات متداول

1. گوشی‌های رده پایین برای چه استفاده‌هایی مناسب هستند؟

گوشی‌های رده پایین به طور معمول سرعت و حافظه پایین‌تری داشته و ممکن است باتری چندان قوی‌ای نیز نداشته باشند. از این رو برای استفاده‌های عادی و روزمره مناسب هستند.

2. بهترین برند تولید کننده گوشی‌های میان‌رده چیست؟

اکثر برندهای مشهور امروزی گوشی‌های میان‌رده بسیار خوبی تولید می‌کنند. اما برند شیائومی این روزها به نوعی پرچم‌دار تولید گوشی‌های میان‌رده شده است و در بسیاری از موارد کیفیت گوشی‌های آن در مقایسه با سایر گوشی‌های اندروید مثل گلکسی‌های برند سامسونگ، بسیار بالاتر و بهتر می‌باشد.