بهترین مدل گوشی تاشو سامسونگ (samsung)

برندهای زیادی هستند که در عرصه تکنولوژی فعالیت می‌کنند و لوازم بی‌شماری را طراحی و عرضه می‌کنند تا زندگی افراد را آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر نمایند. شرکت سامسونگ، از پیشگامان دنیای فناوری است و تا کنون، محصولات بسیار پیشرفته‌ای را روانه بازار لوازم الکترونیک کرده است. در تاریخچه شرکت سامسونگ به عنوان یک کمپانی بزرگ جهانی، تولیدات بی‌نظیری همچون انواع گوشی هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ، ساعت هوشمند، گجت‌های پوشیدنی، انواع لوازم خانگی و... قلبل توجه است. سامسونگ در عرصه تولید موبایل بسیار موفق عمل کرده و در طی دهه‌های اخیر، انواع مختلفی از آن را ساخته است.

موبایل‌های سامسونگ در سراسر جهان پرچمدار هستند و طرافداران بسیاری دارند. این محصولات سری‌های مختلفی دارند و معمولا با نام گلکسی شناخته می‌شوند. گوشی‌های هوشمند سامسونگ در گذر زمان، پیشرفته‌تر شدند و به تازگی نمونه‌های جدیدی به بازار عرضه شده‌اند که به صورت تاشو هستند. این تولیدات جدید از کیفیت بی‌سابقه‌ای برخوردار هستند و صفحه نمایش منحصربه‌فردی دارند. دارندگان موبایل‌های تاشو از تجربه تصویری فوق‌العاده و محافظت بیشتر از نمایشگر بهره خواهند برد. جابه‌جایی آسان، اشغال جای کمتر، امکانات جانبی بیشتر و دوام بالاتر از مزایای دیگر این محصولات هستند. در این مطلب از بروزکالا، انواع بهترین گوشی تاشو سامسونگ را معرفی نموده و خصوصیات آن‌ها را شرح می‌دهیم.

سرفصل‌های مقاله

• گوشی تاشوی سامسونگ چیست؟
• بررسی تاریخچه گوشی‌های تاشوی سامسونگ
• معرفی گوشی تاشوی Z Fold 3 سامسونگ
• معرفی گوشی تاشوی Z Flip 4 سامسونگ
• معرفی گوشی تاشوی Z Fold 4 سامسونگ
• معرفی گوشی تاشوی Z Flip 5 سامسونگ
• معرفی گوشی تاشوی Z Fold 5 سامسونگ

معرفی گوشی تاشوی سامسونگ

این گونه از موبایل‌ها، از نمونه‌های جدید، پرطرفدار، قدرتمند و پیشرفته موجود در بازار هستند. برند سامسونگ تقریبا هر سال اقدام به تولید مدل جدیدی از این محصولات می‌کند. تلفن‌ همراه تاشو دارای صفحه نمایش خاصی است که می‌توان آن را از وسط تا نمود و این ویژگی، مهم‌ترین قابلیت این موبایل محسوب می‌شود. به علت جدید بودن این محصولات، همواره چالش‌ها و مشکلاتی در عرضه، تهیه و استفاده آن‌ها مشاهده می‌شود. بهترین گوشی سامسونگ تاشو شامل دو نوع می‌شوند که در نوع اول، با خم شدن صفحه نمایش گوشی ابعاد کوچک‌تری پیدا می‌کند و در نوع دوم، با باز کردن گوشی بزرگ‌تر شدن ابعاد نمایشگر را خواهیم دید.

استفاده از این نسل تولیدات، تجربه کاربری نزدیک به دسکتاپ را برای شما به ارمغان می‌آورد. البته باید دانست که لازم است نکات خاصی را در رابطه با به‌کارگیری موبایل‌های تاشوی این شرکت رعایت کنید تا از آن‌ها حفاظت کرده و امور خود را نیز آسان‌تر انجام دهید. سامسونگ همواره در تلاش است تا خصوصیات و امکانات این محصولات را افزایش دهد و نسخه‌های پیشرفته‌تری از آن‌ها را به دنیا معرفی نماید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی 5 گوشی میان رده سامسونگ

بهترین گوشی تاشو سامسونگ

بررسی تاریخچه گوشی‌های تاشوی سامسونگ

سامسونگ تقریبا از سال 2013، مفاهیم و تریلرهای نمایشی مرتبط با فناوری موبایل‌های تاشو را منتشر می‌کرد که تبدیل به تبلت می‌شدند. در اواخر همان سال، محصولاتی به نام Samsung Galaxy Round توسط این شرکت تولید شدند که دارای منحنی‌های ظریف در کنار صفحه نمایش خود بودند و تا حدی انعطاف عمودی داشتند. استفاده با یک دست، اولین هدف تولید این گوشی‌های خلاقانه بود. تا سال 2019 میلادی، ایده‌های مختلف در رابطه با این نوآوری گسترش یافت و بالاخره در آن سال، سامسونگ گلکسی فولد وارد بازار لوازم الکترونیک شد که صفحه نمایشی با ابعاد 7.3 اینچ داشت. این مدل نمایشگر که Infinity Flex Display نام داشت، دارای صفحه نمایش ثانویه‌ای در جلوی موبایل نیز بود که امکان استفاده در حالت خمیده را نیز فراهم می‌کرد. این سری از محصولات، کاربرد کلاسیک گوشی هوشمند تاشو را به نمایش می‌گذاشتند که قابل تبدیل به یک تبلت بود.

رقبای این شرکت از جمله برند شیائومی، موتورلا، گوگل، مایکروسافت، هواوی، لنوو و ZTE نیز در همین عرصه وارد کار شدند اما سامسونگ، متوقف نشد. مدتی پس از عرضه این نسل از موبایل‌ها، گزارش‌هایی مبتنی بر خرابی صفحه نمایش آن‌ها منتشر شد که ناشی از شکاف بین صفحه و شاسی گوشی‌‌ها بود. نرم بودن بیش از اندازه نمایشگر باعث ورود اجسام خارجی و ایجاد فرورفتگی حتی با لمس می‌شد. لایه محافظ به جای مقاومت، بیشتر باعث بالا رفتن احتمال شکستگی محصول می‌شد و آسیب‌پذیری آن را افزایش می‌داد. در این نقطه، مردم سراسر دنیا اعتماد خود را نسبت به این محصولات نوین، از دست دادند. به همین علت بود که عرضه همین محصولات نیز پس از معرفی، با تاخیر همراه بود تا تغییراتی مانند گسترش لبه‌ها و کلاهک‌ها در آن انجام گیرد. اما پس از مدتی، سامسونگ با قدرت بیشتر وارد شد و اقدام به رفع ایرادات گوشی‌های تاشوی خود کرد. مشکلات صفحه نمایش را به حداقل رساند و فاصله بین نمایشگر و شاسی را تا حد امکان کاهش داد.

در زمانی که محصولات مشابه شرکت موتورلا در اذهان عمومی کمرنگ شدند، سامسونگ از مدل جدیدی رونمایی کرد که گلکسی زد فلیپ نام داشت. این سری جدید دارای پردازنده سریع‌تر، باتری بزرگ‌تر، وضوح نمایشگر بالاتر و دوربین‌های بهتری نسبت به رقیب خود بود. لایه‌ای پلاستیکی روی صفحه شیشه‌ای را پوشانده بود که به منظور محافظت از Z Flip بود. البته در معرفی، حرفی از این موضوع به میان آورده نشد و خراش‌های ایجاد شده روی گوشی به همین دلیل، چالش جدیدی را برای این کمپانی به وجود آورد. سامسونگ کماکان در تلاش است تا سری جدیدی از این تولیدات را بسازد که بسیار موفق‌تر از نمونه‌های پیشین عمل کند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین گوشی های سری A سامسونگ

 معرفی گوشی تاشوی Z Fold 3 سامسونگ

موبایل دیگری که در مجموعه بهترین گوشی های تاشو سامسونگ قرار می‌گیرد، گلکسی زد فولد 3 است. طراحی این مدل نسبت به نسل قبلی اصلاح شده است و شکاف لولای کمتری دارد. این محصول نیز دارای گواهینامه IPX8 است و کاملا ضدآب می‌باشد. نمایشگر 7.6 اینچی آن از نوع AMOLED 2X است که نرخ نوسازی 120 هرتز دارد. در این مدل نیز می‌توان از قلم S استفاده کرد و از بلندگوهای استریو بهره برد. پردازنده مرکزی آن اسنپدراگون 888 آدرنو 660 است که قوی‌تر از نسل‌های پیشین عمل می‌کند. حافظه داخلی این محصول می‌تواند 256 و یا 512 گیگابایت باشد و رم آن در هر حالتی باید 12 گیگابایت باشد. دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتوی زد فولد 3، 12 مگاپیکسل و دوربین‌های سلفی آن 4 و 10 مگاپیکسل هستند. اما از طرف دیگر، هنوز شکاف لولا وجود دارد، عمر باتری کم است و شارژر همراه با جعبه آن عرضه نمی‌شود.

گوشی تاشوی Z Fold 3 سامسونگ

معرفی گوشی تاشوی Z Flip 4 سامسونگ

تلفن بعدی مورد نظر ما، گلکسی زد فلیپ 4 است که طراحی عالی و جمع و جوری دارد و از آلومینیوم ساخته شده است. قیمت گوشی موبایل سامسونگ تاشو در این مدل از نمونه‌های دیگر مناسب‌تر است و همین موضوع موجب رواج بیشتر آن شده است. این محصول از از گواهینامه IPX8 مبنی بر مقاومت در برابر نفوذ آب برخوردار است. صفحه نمایش این موبایل سامسونگ دارای 6.7 اینچی Foldable Dynamic AMOLED 2X است که نرخ رفرش 120 هرتز و روشنایی 1200 نیت است. نمایشگر کوچک‌تر آن نیز 1.9 اینچ است که از نوع Super AMOLED می‌باشد. این تلفن همانند اکثر موبایل‌های هوشمند پیشرفته از حالت HDR پشتیبانی می‌نماید.

سیستم عامل آن اندروید 12 قابل ارتقا همراه با One UI 5.1 و تراشه مرکزی آن، اسنپدراگون 888 پلاس نسل یک از نوع آدرنو 730 است. حافظه داخلی این دستگاه بین 128، 256 و 512 گیگابایت است و رم 8 گیگابایت مناسب آن خواهد بود. دوربین اصلی این گجت 12 مگاپیکسل و دوربین‌های فوق عریض و سلفی آن به ترتیب 12 و 10 مگاپیکسل می‌باشد. البته در مورد نقاط ضعف آن باید گفت که زیر فشار پردازش حداکثری ممکن است دچار لگ شود، بدون شارژر در جعبه به فروش می‌رسد و از DeX پشتیبانی نمی‌کند.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید تلویزیون سامسونگ

گوشی تاشوی Z Flip 4 سامسونگ

معرفی گوشی تاشوی Z Fold 4 سامسونگ

طراحی نوین این گوشی توسط سامسونگ باعث شده است تا صفحه پوششی برای استفاده کاربران بسیار مناسب‌تر و راحت‌تر شود. بهترین مدل گوشی تاشو سامسونگ ضدآب و دارای گواهینامه IPX8 است اما باید گفت که کماکان نسبت به گرد و غبار، مقاومت چندانی ندارد. نمایشگر این محصول تا جایی پیش رفته است که روشنایی آن، تقریبا دو برابر رقبای تاشوی خود است و به وضوح دیداری کمک شایانی می‌کند. باتری آن 4400 میلی‌آمپر ساعت است که عمر بسیار بالایی دارد و از شارژ سریع 25 وات پشتیبانی می‌کند. نرم‌افزار این دستگاه بسیار غنی ساخته شده است که برای انجام چند کار به صورت همزمان یا همان مولتی تسکینگ بسیار مناسب خواهد بود. پشتیبانی از قلم S به این مدل اضافه شده است که قابلیت‌های زیادی را همراه با خود می‌آورد. عملکرد فوق‌العاده قوی دوربین سلفی نیز از ویژگی‌هایی است که در بهترین مدل گوشی تاشو سامسونگ Z Fold 4، اضافه شده است.

نمایشگر محصول دارای ابعادی معادل 7.6 اینچ از نوع Foldable Dynamic AMOLED 2X است که نرخ نوسازی 120 هرتز و روشنایی 1200 نیت را شامل می‌شود. صفحه نمایش کوچک‌تر آن نیز همان مشخصات را داراست. سیستم عامل اندرویدL12 قابل ارتقا همراه One UI 41.1 از بزرگ‌ترین نقاط قوت زد فولد 4 محسوب می‌گردد. تراشه مرکزی این دستگاه سامسونگ اسنپدراگون 888 پلاس نسل اول است که از نوع Aderno 730 می‌باشد. حافظه ذخیره‌سازی داخل آن می‌تواند 356، 512 و یا 1000 گیگابایت باشد و تمام انواع آن از کارت حافظه پشتیبانی می‌کنند. دوربین اصلی این گوشی هوشمند تاشو 50، دوربین فوق عریض آن 12، تله فوتو 10 و دوربین‌های سلفی آن 4 و 10 مگاپیکسل می‌باشد. البته در زمان تا کردن تلفن، شکاف مشاهده خواهد شد که برجسته است و این موضوع از نقاط ضعف این مدل محسوب می‌شود.

گوشی تاشوی Z Fold 4 سامسونگ

معرفی گوشی تاشوی Z Flip 5 سامسونگ

این مدل، اولین دستاورد سامسونگ برای تولید یک گوشی تاشوی فاقد شکاف است. زد فلیپ 5 دارای رتبه IPX8 است که بیانگر کاملا ضدآب بودن آن می‌باشد. نمایشگر آن ابعادی معادل 6.7 اینچ از نوع Foldable Dynamic AMOLED 2X دارد که نرخ رفرش آن 120 هرتز و روشنایی آن 1750 نیت است. این خصوصیات، محصول مورد نظر را برای اجرای ترفندهای نرم‌افزاری و انواع کارهای روزمره مناسب می‌کنند. زد فلیپ 5 همچنین صفحه نمایش کوچک‌تری به اندازه 3.4 اینچ دارد که بسیار دقیق و روشن است و نرخ تازه‌سازی آن 120 هرتز است. دوربین‌های پیشرفته (دوربین اصلی 12 مگاپیکسل، دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسل و دوربین سلفی 10 مگاپیکسل) و کیفیت بالای عکس و فیلم، از نقاط قوت دیگر این مورد از بهترین گوشی کتابی سامسونگ Z Flip 5 است.

در مورد پردازنده هم باید گفت که کمپانی در این مدل، از آخرین و بزرگ‌ترین چیپست اسنپدراگون (اسنپدراگون 8 نسل دوم: آدرنو 740) استفاده نموده است که قدرت بی‌نظیر و سرعت بالایی را داراست. بهبود پردازش و شارژدهی باتری را در زد فلیپ 5 نسبت به مدل‌های پیشین، به وضوح می‌توان مشاهده کرد. حافظه داخلی آن می‌تواند 256 یا 512 گیگابایت باشد و در هر دو حالت، از رم 8 گیگابایت پشتیبانی کند. راجع به نقاط ضعف آن بایستی به لگ زدن در فشار پردازش حداکثری، عدم عرضه شارژر در جعبه و عدم پشتیبانی از DeX اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: راهنما خرید بهترین گوشی شیائومی

گوشی تاشوی Z Flip 5 سامسونگ

معرفی گوشی تاشوی Z Fold 5 سامسونگ

سری زد فولد توسط سامسونگ تا جایی ادامه یافت که ایرادات مدل‌های قبلی رفع شده و به کیفیت آن تا حد چشم‌گیری افزوده شود. کمپانی در رابطه با طراحی این محصول، ظرافت خاصی به خرج داده است و از لولای فلکس جدید به‌کار گرفته است. بدین وسیله، شما دیگر هیچ شکافی در محل تا شدن گوشی هوشمند حس نخواهید کرد. گواهینامه IPX8 که نشان‌دهنده ضدآب بودن موبایل است را می‌توان در مشخصات زد فولد 5 مشاهده کرد. صفحه نمایش آن با ابعاد 7.6 اینچ از نوع Foldable Dynamic AMOLED 2X و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز، تصاویر بی‌نظیری را نمایش خواهد داد که تفاوت آن با گوشی‌های معمولی مشهود است. کیفیت تصویر، وضوح و دقت رنگ را در نمایشگر کوچک‌تر 602 اینچی آن نیز تجربه بصری لذت‌بخشی را برای شما فراهم خواهد کرد.

باتری این محصول 4400 میلی‌آمپر ساعت است که طول عمر بسیار مناسبی برای یک موبایل تاشو محسوب می‌شود. دوربین اصلی آن 50، دوربین فوق عریض 12، تله فوتو 10 و دوربین‌های سلفی آن 4 و 10 مگاپیکسل هستند. با این اوصاف، این نسل گجت‌ها را می‌توان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین ابزارها برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری ذکر نمود. با استفاده از آن‌ها در هر مقداری از نور خواهید توانست عکس‌ها و ویدیو‌های خوبی تهیه کنید. تراشه مرکزی آن از نوع اسنپدراگون 8 نسل 2 Aderno 740 است که در لیست مشخصات، اولین نقطه قوت این تلفن ذکر شده است؛ چرا که کارایی و ثبات بی‌نظیری دارد. حافظه داخلی آن بین سه مقدار 256، 512 و 1000 گیگابایت متغیر است اما در هر حالت از رم 12 گیگابایت پشتیبانی می‌نماید. البته لازم به ذکر است که سرعت شارژ و کیفیت دوربین می‌توانست بیشتر از این باشد.

گوشی تاشوی Z Fold 5 سامسونگ

 

سخن پایانی

شرکت سامسونگ از پیشگامان دنیای فناوری است که محصولات پرچمدار زیادی را به مردم دنیا عرضه کرده است. این تولیدات را در هر جایی می‌توان دید چون شامل لوازم ارتباطی، دستیارهای هوشمند، لوازم خانگی و... می‌شوند. یکی از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین محصولات این کمپانی بین‌المللی بزرگ، گوشی‌های هوشمند هستند که در سراسر دنیا طرفدار دارند و شامل انواع مختلفی می‌شوند. یکی از جدیدترین ابتکارهای سامسونگ در در زمینه تولید موبایل، طراحی و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو بود که ایده اولیه آن از سال 2013 شکل گرفت و پس از عرضه نسخه اولیه، با انتقاداتی روبه‌رو شد اما با چند سال مکث، بسیار قوی‌تر به بازار تکنولوژی وارد شد و رقبای خود را پشت سر گذاشت. در این مطلب، چند نمونه از بهترین گوشی کتابی سامسونگ را معرفی نمودیم تا در صورت تمایل برای کسب اطلاعات یا خرید موبایل، به شناخت و آگاهی کافی نسبت به این محصولات نوآورانه برسید.سوالات متداول

1) بهترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ کدامند؟
از بهترین مدل‌های این محصول می‌توان Z Fold 3، Z Flip 4، Z Fold 4، Z Flip 5 و Z Fold 5 را نام برد.

2) رقبای برند سامسونگ در تولید گوشی‌های تاشو کدامند؟
علاوه بر سامسونگ، شرکت‌هایی مثل ZTE، گوگل، موتورلا، هواوی، لنوو، مایکروسافت و شیائومی نیز به تولید این دستگاه‌ها می‌پردازند.