گوشی گلکسی z فولد 3 سامسونگ

با توجه به رندرهای جدید گوشی گلکسی z فولد 3 سامسونگ و با انتشار جزئیات تازه ای در مورد به اصطلاح مشخصات دوربین و سایر موارد، شایعات مربوط به این گوشی را در ذیل این مطلب به روز رسانی کرده ایم. در مورد تازه های پیش روی گوشی های تاشوی سامسونگ این قسمت را مطالعه کنید.

رونمایی بعدی از این گوشی پرچمدار سامسونگ به زودی انجام خواهد شد. گلکسی z فولد 3 سامسونگ سومین تکرار از سری گوشی های تاشوی این شرکت است و بر اساس شایعات، در حال اصلاح ایرادات است تا نهایتا چشم گیرترین و جالب توجه ترین گوشی در نوع خود باشد.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز انواع موبایل کلیک کنید

در زیر جمع بندی کاملی از تازه ها، شایعات و اخبار معتبری که تا الان پیرامون گلکسی z فولد 3 وجود داشته آمده است. حتما این مقاله را نشان گذاری کنید و هر چند وقت یک بار آن را چک کنید تا مطمئن شوید که هیچ اخبار جدیدی را در این باره از دست نخواهید داد.

تاریخ رونمایی گلکسی z فولد 3 سامسونگ

اسم و تاریخ رونمایی گلکسی z فولد 3 سامسونگ

ما قبل تر، اسم گلکسی فولد را برای یکی از گوشی های تاشوی سامسونگ و بعد از آن اسم گلکسی z فولد 2 را برای گوشی تاشوی دیگر این شرکت داشتیم. آیا سامسونگ دوباره می خواهد اسم لاین تاشوی خود را عوض کند؟ در واقع، در حال حاضر، شواهدی وجود دارد مبتنی بر اینکه آخرین نسخه از گوشی های تاشوی سامسونگ با نام گلکسی z فولد 3 رونمایی خواهد شد.

و اما درباره تاریخ معرفی این گوشی تاشو باید گفت که سامسونگ قصد دارد آن را در تاریخ  ۱۱ آگوست رونمایی کند. همچنین سامسونگ تایید کرد که امسال گلکسی نوت نخواهد داشت و به جای آن از دو گوشی تاشو رونمایی خواهد کرد. ما منتظریم که شرکت سامسونگ گلکسی z فولد 3 و گلکسی z فلیپ 3 را در این رونمایی معرفی کند.

طراحی گلکسی z فولد 3 سامسونگ

طراحی گلکسی z فولد 3 سامسونگ

اولین تصاویر منتشر شده از این گوشی تاشو در ماه می سورپرایز زیادی را ایجاد نکرد. رندرهای تبلیغاتی مدعی که با توجه به اطلاعات درز شده از تیپستر توییتر منتشر شده اند نشان می دهند که این گوشی تاشو احتمالا باز هم مثل کتاب باز و بسته شود و طرح و استایلی شبیه به گلکسی z فولد 2 داشته باشد.

تصاویر تازه تر و جدیدتر گلکسی z فولد 3 بالاخره در ۲۴ ژوئن توسط تیپستر ایوان بلاس به نمایش درآمد. این رندر شامل یک قلم پن است، اما با توجه به تصاویر منتشر شده از آن ممکن است جایی برای نگه داشتن قلم لمسی نداشته باشد ولی در هر صورت این قلم در کنار گوشی عرضه خواهد شد. این مساله که سامسونگ امسال قصد ندارد از یک گوشی نوت دیگر رونمایی کند معقولانه به نظر می رسد. اما با اینکه گلکسی z فولد 3 جانشین خوبی برای نوت امسال است، هیچ اسلاتی برای نگه داشتن قلم پن ندارد. شایعات اولیه و بیشتر رندرهای اخیر نشان دهنده این امر هستند که امکان وجود اسلات در بدنه گوشی وجود ندارد.

حالا که صحبت از این رندرهای جدید شد، باید گفت که وب سایت 91Mobiles  هم تصاویر رندر شده ای از کیس قلم اس سامسونگ برای گلکسی z فولد 3 را منتشر کرد که بیشتر حاکی از آن است که احتمالا این گوشی، اسلات اختصاصی برای لوازم جانبی ندارد.

بعد از آن باز هم شاهد رندرهای افشا شده بودیم، البته این بار تصاویری مبتنی بر CAD. همچنین این عکس ها مجموعه رنگ هایی که احتمالا سامسونگ ارایه خواهد کرد را به نمایش گذاشتند که عبارت هستند از سبز، نقره ای و مشکی. افشاگری های بعدی هم بر وجود این گزینه ها برای رنگ تاکید کردند.

وب سایت WinFuture هم بعدا به مجموعه این افشاگرها اضافه شد. این بار، نشریه German از کاور و جزییات داخلی این گوشی تاشو تصاویری را به نمایش گذاشت. این تصاویر شواهد بیشتری را نشان می دهند مبنی بر اینکه یک دوربین زیر نمایشگر جای دوربین پانچ هول را در صفحه نمایش داخلی این گوشی گرفته است.

یک بار دیگر می گوییم که به احتمال زیاد نتوان قلم اس را جایی در بدنه گوشی قرار داد. این امکان وجود دارد که سامسونگ بخواهد همان رویکردی که در مورد گلکسی اس ۲۱ اولترا داشت را در پیش گرفته و کیسی به همراه گوشی بفروشد که دارای اسلاتی هم برای قلم لمسی باشد.

ویژگی های گلکسی z فولد 3 سامسونگ
 

مشخصات و ویژگی های گلکسی z فولد 3 سامسونگ

گلکسی z فولد 3 به تازگی تاییدیه FCC را دریافت کرده و در کنار آن چند ویژگی کلیدی دیگر این گوشی نیز فاش شده است. این لیست، وجود قابلیت هایی مثل پشتیبانی از قلم اس، پشتیبانی از UWB و NFC ، اتصال mmWave با زیر ۶ مگا هرتز و شارژ معکوس تا ۹ وات را تایید می کند. جالب اینجاست که از تکنولوژی MST نیز در این گوشی پشتیبانی می شود که مزیتی دیگر برای آن دسته از کاربران سامسونگ است که از سرویس های PayPal استفاده می کنند.

همچنین FCC وجود پردازنده کوالکام اسنپدراگون که به احتمال زیاد اسنپدراگون ۸۸۸ است را نیز تایید کرده است. همچنین با توجه به لیست قبلی می دانیم که شارژر گواهی شده برای این گوشی از شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می کند.

شایعات ماه آوریل به این نکته اشاره داشت که گلکسی z فولد 3 احتمالا دارای درجه IP است. بر اساس افشاگری های مکس وینبک، درجه حفاظت آن احتمالا IP68 خواهد بود، یعنی آخرین امتیاز بنچمارک برای گوشی های پرچمدار. از قرار معلوم این مطلب توسط ایوان بلاس هم مورد تایید قرار گرفت، البته در یک افشاگری با جزییات بیشتر.

همچنین این ذهنیت، اطلاعاتی را در مورد سخت افزار دوربین گلکسی z فولد 3 برملا کرد. بلاس افشاگری های قبلی را دوباره تکرار و اشاره کرد که این گوشی دارای ۳ تا دوربین ۱۲ مگا پیکسلی خواهد بود. در صورت صحت داشتن این مطلب، گلکسی z فولد 3 قادر به ثبت ویدیوهای k8 نخواهد بود. این گوشی برای اینکه بتواند ویدیوهایی به این کیفیت ثبت کند، به سنسوری حداقل ۳۳ مگا پیکسلی نیاز دارد. 

این گوشی قرار است که یک دوربین سلفی ۱۰ مگا پیکسلی نیز داشته باشد. با این حال شایعه شده که سنسور دوربین زیر صفحه نمایش آن فقط ۴ مگا پیکسل خواهد بود. این برخلاف شایعات اولیه مبنی بر داشتن سنسور ۱۶ مگا پیکسلی است. بر اساس افشاگری آیس یونیورز، دوربین زیر صفحه نمایش بد نیست اما باز هم به سطح دوربین  سلفی های مرسوم نمی رسد. احتمالا سامسونگ قصد دارد این دوربین به خصوص را بیشتر برای تماس های ویدیویی ترتیب دهد تا فقط سلفی گرفتن. بر اساس گفته های بلاس، این گوشی تاشو یک صفحه نمایش تاشوی 6/7 اینچی نیز خواهد داشت که با یک صفحه نمایش کاور 2/6 اینچی جفت می شود .

بیشتر بدانید: گوشی های موتورولا سری اج 20 رونمایی شدند

سامسونگ ظاهرا ۲ مدل قلم اس برای استفاده با گلکسی z فولد 3 ارایه خواهد کرد که عبارت هستند از قلم اس پرو و قلم فولد ادیشن. این امکان هست که گزینه دوم با پرونده افشا شده گوشی سازگار باشد.

خرید آنلاین گلکسی z فولد 3 سامسونگ

قیمت و دسترسی گلکسی z فولد 3

سامسونگ قیمت پرچمداران خود را در سال ۲۰۲۱ خیلی بالا نبرده است، بنابراین فکر نمی کنیم که گلکسی z فولد 3 شاهد جهش قیمت خیلی زیادی باشد. نسخه قبلی این گوشی با قیمت ۱۹۹۹ دلار عرضه شد، قیمتی مشابه با گلکسی فولد اصلی.

سامسونگ رقبای تاشوی زیادی ندارد، بنابراین لازم نیست قیمت گذاری رقبای گلکسی z فولد 3 را مد نظر قرار دهد.  با این حال، اهمیت قیمت گذاری گلکسی z فولد 3 برای وسوسه کاربران گلکسی نوت است، یک کاهش قیمت اندک قطعا می تواند کمک کننده باشد.

همچنین این امکان وجود دارد که سامسونگ برنامه مبادله را برای آن افرادی که می خواهند گلکسی فولد یا گلکسی z فولد 2 خود را با مدل جدید معاوضه کنند، دوباره تجدید کند. به نظر می رسد که سامسونگ احتمالا به کابران خود این امکان را بدهد که بیش از یک دیوایس را با پرچمدار تاشوی خود معاوضه کنند (گوشی، تبلت، ساعت های هوشمند).

بر اساس یک افشاگری جدید، احتمالا قیمت گلکسی z فولد 3 برای مدل ۲۵۶ گیگا بایتی ۲۳۸۸ دلار و برای مدل  ۵۱۲ گیگا بایتی ۲۵۳۷ دلار می باشد.

از نظر دسترسی، انتظار می رود که این دیوایس کمی بعد از رونمایی آن در ۱۱ آگوست در سرتاسر دنیا موجود شود. با این حال، مشخص نیست که ذخیره جهانی چیپست چه تاثیری روی سرعت عرضه شدن این محصول به بازار خواهد داشت.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید گوشی هواوی P50 و P50 pro : هر آنچه باید بدانید

کاربران در چین احتمالا یک گلکسی z فولد 3 سفارشی با برند جدید گلکسی W22 5 G دریافت خواهند کرد، اما فقط ممکن است این دیوایس در نوامبر وارد بازار گردد.  برای بررسی جدیدترین مدل گوشی و لیست قیمت موبایل و تبلت به فروشگاه بروز کالا مراجعه کنید.