کیس مناسب برنامه نویسی

آیا برای برنامه‌نویسی نیاز به یک سیستم قدرتمند دارم؟ چه میزان رم برای این کامپیوتر لازم خواهم داشت؟ اگر قصد اسمبل کردن سیستم را داشته باشم، باید چه مدل کیسی تهیه کنم؟ اینها برخی از سوالاتی هستند که برای یک برنامه‌نویس قبل از تهیه کامپیوتر مورد نیاز خود، پیش می‌آید. در حالت کلی برنامه‌نویس دستورالعمل‌هایی را به رایانه می‌دهد و برنامه‌هایی را به وجود می‌آورد. او برای انجام کار خود نیاز به سیستمی با قدرت و سرعت بالا دارد زیرا نباید در انجام کار خود با تأخیر مواجه شود.

در حقیقت رایانه‌هایی که برای کاربری عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد با رایانه‌های برنامه‌نویسی متفاوت هستند. این تفاوت در بعضی فاکتورها مانند میزان ظرفیت رم، فضای ذخیره‌سازی، پردازنده مناسب، مانیتور، کیس و... وجود دارد. فروشگاه اینترنتی بروزکالا در ادامه توضیحات مختصری در مورد قطعات کیس کامپیوتر برای برنامه‌نویسی به شما خواهد داد و چند نمونه از بهترین کیس مناسب برنامه نویسی را به شما معرفی خواهد کرد.
 
آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1.    مادربرد مناسب برای برنامه‌نویسی
2.    پردازنده مناسب برنامه‌نویسی
3.    میزان ظرفیت رم کامپیوتر برنامه‌نویسی باید چقدر باشد؟
4.    هارد مناسب برنامه‌نویسی کدام است؟
5.    کیس کامپیوتر مناسب برنامه‌نویسی به پیشنهاد بروزکالا
•    کیس کامپیوتر گرین مدل AVA
•    کیس کامپیوتر گرین مدل HIWA
•    کیس کامپیوتر اوست مدل AWEST Rodin
•    کیس کامپیوتر گرین مدل Pars Evo
6.    نتیجه‌گیری 

 

مادربرد مناسب برای برنامه‌نویسی

مادربرد یکی از مهم‌ترین قطعات هر کامپیوتری محسوب می‌شود که بسیاری از قطعات دیگر رایانه مانند پردازنده، رم، کارت گرافیک را روی خود نگه می‌دارد. وقتی این قطعه قدرتمندتر باشد، شما می‌توانید سخت‌افزارهای بهتر و قوی‌تری نیز روی آن نصب کنید. اولین نکته‌ای که در خرید مادربرد باید به آن توجه نماییم، این است که چه نسلی از پردازنده‌ها را پشتیبانی می‌کند.

بهتر است این قطعه نسل هشتم، نهم و دهم CPU را پشتیبانی کند. این قطعه باید دارای قدرت باس بالایی باشد و بتواند اطلاعات میان سخت‌افزارها را سریع انتقال دهد. بهتر است که مادربرد بیشتر از یک اسلات رم داشته باشد تا در صورت لزوم بتوانیم بیشتر از یک رم روی آن نصب کنیم و علاوه بر آن از رم‌های DDR4 و DDR5 پشتیبانی کند. پشتیبانی از تکنولوژی NVME را نیز در انتخاب مادربرد در نظر بگیرید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین مادربرد برای کامپیوتر

پردازنده مناسب برنامه‌نویسی

شاید شما هم شنیده باشید که رم برای برنامه‌نویسی از سایر قطعات اهمیت بیشتری دارد اما باید بیان کنیم که یکی از مهم‌ترین قطعاتی که هنگام انتخاب آن باید دقت کنید، CPU است. پردازنده همان مغز کامپیوتر شما است و نقش بسیار مهمی را در سیستم ایفا خواهد کرد. در انتخاب این قطعه دقت کنید زیرا در افزایش سرعت سیستم تأثیر خواهد گذاشت.

می‌توانید هم از پردازنده‌های اینتل و هم از AMD استفاده کنید اما غالباً برای برنامه‌نویسی توصیه به استفاده از سی‌پی‌یوهای اینتل می‌شود. 64 بیتی بودن CPU و پشتیبانی از 64 گیگابایت رم نیز اهمیت دارد. به حافظه کش دقت کنید؛ هر چه حافظه کش بیشتر باشد، بهتر است. قطعاً تعداد هسته‌ها و رشته‌های پردازنده مهم است و هر چه بیشتر باشد، عملکرد دستگاه سریع‌تر و روان‌تر خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: برترین پردازنده (cpu) لپ تاپ و کامپیوتر در 2023

میزان ظرفیت رم کامپیوتر برنامه‌نویسی باید چقدر باشد؟

RAM یا Random Access Memory یک حافظه موقت و بسیار سریع است که وظیفۀ نگهداری از داده‌ها و اطلاعاتی که پردازنده در حال پردازش آنها است را دارد. قبل از خرید رم به این نکته دقت کنید که برای برنامه‌نویسی رم 16 گیگابایتی عالی خواهد بود؛ حداقل ظرفیت حافظه RAM باید 8 گیگابایت باشد. قدرت رم‌های DDR4 و DDR5 بالا است و برای شما مناسب خواهد بود. فرکانس پایه این قطعه باید بیشتر از 2000 مگاهرتز باشد. سعی کنید رمی را انتخاب کنید که دو کاناله باشد و از تکنولوژی  Dual Channel بهره برد.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید رم کامپیوتر

هارد مناسب برنامه‌نویسی کدام است؟

حافظه ذخیره‌سازی برای هر نوع رایانه‌ای مهم است زیرا این قطعه حافظ و نگهدارنده تمامی اطلاعات و فایل‌های ما از جمله فیلم، عکس، موسیقی و... می‌باشد. برخلاف رم که حافظه‌ای موقتی است، هارد اطلاعات را به صورت دائمی در خود نگه می‌دارد. سیستم مخصوص برنامه‌نویسی باید از نوع هارد SSD باشد زیرا این نوع سرعت بسیار بالایی دارد. اگر بودجه کافی برای اسمبل کردن این سیستم را دارید، هاردهایی با تکنولوژی NVME سرعت را بالاتر خواهند برد. اما ظرفیت هارد ما چقدر باید باشد؟ حداقل ظرفیتی که برای کامپیوتر یک برنامه‌نویس نیاز است، 512 گیگابایت است. 

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید حافظه اس اس دی برای لپ تاپ

کیس کامپیوتر مناسب برنامه‌نویسی به پیشنهاد بروزکالا

حالا که متوجه شدید باید به چه نکاتی در انتخاب قطعات کیس برای برنامه نویسی دقت کنید، چند نمونه کیس برنامه نویسی را به شما معرفی خواهیم کرد. این محصولات برای اسمبل کردن یک سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی بسیار مناسب خواهند بود. در حالت کلی باید به ابعاد کیس، درگاه‌ها، تعداد و نوع سینی‌های درایو و تعداد فن‌های قابل نصب روی این قطعه توجه نمایید. فراموش نکنید که علاوه بر کیس و قطعات داخلی آن باید به مانیتور نیز توجه کنید؛ به همین منظور بروزکالا راهنمای خرید بهترین مانیتور برای برنامه نویسی را برای شما تهیه کرده است. کیبورد سایلنت که سر و صدای بسیار کمی دارد و به آنها کیبورد نوع لپ‌تاپی نیز می‌گویند، برای شما مناسب خواهند بود.

1. کیس کامپیوتر گرین مدل AVA

این محصول دارای 2.72 کیلوگرم وزن می‌باشد. کیس کامپیوتر گرین مدل AVA یک محصول با ابعاد 195 × 380 × 425 میلی‌متری است که در رنگ مشکی تولید می‌شود. جنس قسمت داخلی و خارجیِ این کیس از استیل ضد زنگ است. این کایس برنامه نویسی دارای ضخامت ورق شاسی 0.45 میلی‌متری می‌باشد. حالا که می‌خواهیم از این کیس با برند مطرح گرین استفاده کنیم، بیایید نگاهی به داخل آن بیندازیم. کیس کامپیوتر گرین مدل AVA دارای 7 عدد اسلات توسعه است. 3 عدد سینی درایو 2.5 اینچی، 2 عدد سینی درایو 3.5 اینچی و 1 عدد سینی درایو 5.25 اینچی در این محصول به چشم می‌خورد. حداکثر ارتفاع فن پردازنده در این کیس 160 میلی‌متر و حداکثر طول کارت گرافیک در آن 310 میلی‌متر است. یکی از ویژگی‌های این کالا مدیریت کابل‌کشی است.

خرید کیس کامپیوتر گرین مدل AVA

این کیس دارای 1 عدد خنک‌کننده 120 میلی‌متری در قسمت پشتی است. اگر بخواهید اطلاعاتی در مورد این فن داشته باشید، باید به حداکثر جریان هوای عبوری از فن 57 فوت مکعب در دقیقه و چرخش 1100 دور در دقیقه اشاره کنیم. پره‌های آن نیز در قاب خنک‌کننده جدا خواهند شد. لازم به ذکر است که این کیس قابلیت نصب 2 عدد فن 120 میلی‌متری در جلو و 1 عدد فن 120 میلی‌متری در چپ یا راست را دارد. در این کیس گرین 2 عدد Type-A نسخه USB 2.0 و 1 جک 3.5 میلی‌متری مشاهده می‌شود. کیس کامپیوتر گرین مدل AVA با مادربردهایATX  و  MicroATX سازگاری دارد.

2. کیس کامپیوتر گرین مدل HIWA

کیس کامپیوتر گرین مدل HIWA با وزن 3.45 کیلوگرم و ابعاد 195 × 405 × 465 میلی‌متری، برای یک برنامه‌نویس مناسب خواهد بود. این محصول با مادربردهای ATX و MicroATX و  Mini-ITXسازگار خواهد بود. جنس بدنه این کالا از استیل ضدزنگ است. این کیس دارای 1 عدد سینی درایو 2.5 اینچی، 2 عدد سینی درایو 3.5 اینچی و 2 عدد سینی درایو 5.25 اینچی می‌باشد. حداکثر ارتفاع خنک‌کننده CPU در این مدل کیس 155 میلی‌متر و حداکثر طول کارت گرافیک در آن 360  میلی‌متر است. کیس گرین HIWA  دارای مدیریت کابل‌کشی است. نکته جالبی که در مورد این کالا قابل ذکر است، وجود فیلتر گرد و غبار در قسمت جلویی می‌باشد.

کیس کامپیوتر گرین مدل HIWA

یک فن نصب‌شده در این کالا به چشم می‌خورد که 120 میلی‌متری است. این خنک‌کننده قابلیت چرخش 1100 دور در دقیقه را دارد و حداکثر جریان هوای عبوری از آن 57 فوت مکعب در دقیقه می‌باشد. این کیس، قابلیت نصب1 فن 120 میلی‌متری، 1 فن 140 میلی‌متری در جلو و نصب 1 عدد خنک‌کننده 120 میلی‌متری در سمت چپ یا راست را خواهد داشت. در مورد درگاه‌های ورودی و خروجی می‌توان به 2 عدد درگاه Type-A نسخه USB 2.0 و یک جک 3.5 میلی‌متری برای میکروفون و هدفون اشاره کرد.

3. کیس کامپیوتر اوست مدل AWEST Rodin

کیس کامپیوتر اوست مدل AWEST Rodin یکی کیس اسمبل شده برنامه نویسی ایده‌آل است. این محصول با وزن 2.7 کیلوگرم و ابعاد  198 × 413 × 422 میلی‌متر، با مادربردهای ATX و MicroATX و  Mini-ITX سازگار است. در این کیس یک فن 1 عدد 120 میلی‌متری در بخش پشتی تعبیه شده است. در صورت نیاز به خنک‌کننده‌های بیشتر، می‌توانید 2 عدد فن 120 میلی‌متری در جلو و 2 عدد فن 120 میلی‌متری در سمت چپ یا راست نصب نمایید.

قیمت کیس کامپیوتر اوست مدل AWEST Rodin

دو درگاه Type-A نسخه USB 2.0 و یک درگاه Type-A نسخه USB 3.0 و یک جک 3.5 میلی‌متری نیز در این کیس به چشم می‌خورد. کیس اوست  AWEST Rodi دارای مدیریت کابل‌کشی و یک فیلتر ثابت گرد و غبار در قسمت جلویی است. حداکثر ارتفاع خنک‌کننده پردازنده در این محصول 166 میلی‌متر و حداکثر طول کارت گرافیک در این کالا 370 میلی‌متر می‌باشد. این کیس اوست دارای 2 عدد سینی درایو 2.5 اینچی، 2 عدد سینی درایو 3.5 اینچی و 1 عدد سینی درایو 5.25 اینچی است.

4. کیس کامپیوتر گرین مدل Pars Evo

این کیس عالی از برند گرین با مادربردهای ATX و MicroATX و  Mini-ITX سازگار است. کیس کامپیوتر گرین مدل Pars Evo برای شما که برنامه‌نویس هستید بسیار مناسب خواهد بود زیرا کمی حرفه‌ای‌تر از مدل‌های قبل می‌باشد. این کالا 5.175 کیلوگرم وزن دارد. این محصول با ابعاد 200 × 450 × 475 میلی‌متر، دارای 3 عدد فیلتر گرد و غبار است که نکتۀ بسیار مثبتی محسوب می‌شود اما این فیلترها در کجای کیس قرار گرفته‌اند؟

این فیلترها‌ی مگنتی در سقف، کف و سمت چپ محصول قرار گرفته‌اند. ضخامت ورق شاسی این کیس 0.7 میلی‌متر است. 7 اسلات توسعه در کیس کامپیوتر گرین مدلPars Evo به چشم می‌خورد. این محصول دارای 3 عدد سینی درایو 2.5 اینچی، 2 عدد سینی درایو 3.5 اینچی، 2 عدد سینی درایو کمبو و1 عدد سینی درایو 5.25 اینچی است.

خرید کیس کامپیوتر گرین مدل Pars Evo

حداکثر ارتفاع فن پردازنده در این کیس 160 میلی‌متر و حداکثر طول کارت گرافیک 390 میلی‌متر است. یکی از نکات مثبت این محصول مدیریت کابل‌کشی محسوب می‌شود. یک فن در پشت این محصول نصب شده است که 120 میلی‌متری می‌باشد. این فن 1100 دور در دقیقه می‌چرخد و حداکثر جریان هوای عبوری از آن 57 فوت مکعب در دقیقه است. اما آیا می‌توان تعداد فن‌های این کیس را افزایش داد؟ بله این محصول قابلیت نصب 2 عدد فن 120 میلی‌متری و 2 عدد فن 140 میلی‌متری در جلو را دارد. علاوه بر آن می‌توانید 2 عدد خنک‌کننده 120 میلی‌متری در چپ یا راست و 2 عدد فن به همین اندازه در سقف نصب نمایید. قابلیت نصب تعداد بالای خنک‌کننده در این کیس بسیار عالی خواهد بود. کیس کامپیوتر گرین مدل Pars Evo دارای 1 عدد درگاه Type-A نسخه USB 3.0 و 2 عدد درگاه Type-A نسخه USB 2.0 است. البته این کالا از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد.

نتیجه‌گیری

برای اینکه بتوانید از سیستم مناسب برای برنامه نویسی استفاده کنید، باید نکاتی را در انتخاب قطعات داخل کیس رعایت نمایید. نکته اصلی این است که کیس مناسب برنامه نویسی باید باید بدون تأخیر و البته با سرعت بالا عمل کند. برای این منظور شما باید قطعات شامل مادربرد، پردازنده، رم و هارد که در اسمبل کردن کاربرد دارند را به بهترین شکل ممکن انتخاب کنید. اینکه در انتخاب این موارد چه موضوعاتی را باید در اولویت قرار دهید، بحثی بود که ما در این مقاله به آن پرداختیم و امیدواریم توانسته باشیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

همچنین می‌توانید برای خرید کیس کامپیوتر برای برنامه‌نویسی، قطعات داخلی آن یا اسمبل کردن سیستم خود با کارشناسان بروزکالا تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. سپس با خیالی آسوده خرید خود را نهایی کنید و از مزایای خرید از بروزکالا بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

1. برای خرید لپ‌تاپ مناسب برنامه‌نویسی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در خرید این محصول باید به کیفیت صفحه نمایش، ظرفیت و رم، پردازنده، عمر باتری، هارد و... دقت کنید. برای کسب اطلاعات دقیق در این زمینه، مقاله لپ‌تاپ‌های مناسب برنامه نویسی را مطالعه کنید.

2. برندهای برتر کیس کامپیوتر کدامند؟

گرین، ایسوس، اوست، کولر مستر، تسکو، مستر تک و... از جمله برندهایی هستند که محصولات با کیفیتی تولید می‌کنند.

3. کیس خانگی چیست؟

کیس خانگی دارای قطعاتی است که یک سیستم میان‌رده برای استفاده روزمره در اختیار کاربر قرار می‌دهد. قیمت این سیستم متوسط و تقریباً مناسب خواهد بود.