برای لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی یک مشاوره خرید جامع

وقتی قرار است همه چیز را به کد تبدیل کنید، باید مطمئین باشید که در خرید لپ تاپ برنامه نویسی بهترین انتخاب را داشته اید. البته جای نگرانی نیست، ما در مجله اینترنتی بروزکالا بخش دشوارتر ماجرا را بر عهده گرفته ایم و تست و مقایسه لپ‌تاپ های برنامه نویسی را انجام داده ایمو یک راهنمای خرید بهترین لپ تاپ برای شما تهیه کرده ایم. تمام عوامل مختلفی که یک برنامه نویس در ارزیابی لپتاپ ها لحاظ می کند را هم در نظر گرفته ایم. همین ابتدای کار، مهم ترین ویژگی های لپتاپ برنامه نویسی را با شما در میان میگذاریم: یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی برای مهندس نرم افزار باید طوری طراحی شده باشد که در تست کدها دقیق، سریع و منسجم عمل کند و پردازنده‌ها و رم آن  قوی و موثر عمل کنند.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • لپ تاپ برای برنامه نویسی
  • عواملی که قبل از خرید لپ تاپ برنامه نویسی باید در نظر بگیرید
  • آیا کارت گرافیک برای برنامه نویسی ضروری است؟
  • چرا نباید از یک کامپیوتر یا لپ تاپ معمولی برای برنامه نویسی استفاده کنید
  • آیا می توان از لپ تاپ های گیمینگ برای برنامه نویسی استفاده کرد؟

خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی

انتخاب لپ تاپ خوب برای برنامه نویسی می تواند پروسۀ سختی باشد. مدل های مختلفی از لپ تاپ های برنامه نویسی در بازار موجودند که هر کدام ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی دارند. به همین خاطر ممکن است هنگام تحقیق در مورد گزینه های مختلف، تا حدی گیج شوید. با این که می توانید از اکثر لپ تاپ ها برای برنامه نویسی استفاده کنید اما اگر از دستگاهی متناسب با نوع کاری که انجام می دهید استفاده کنید، بهره‌وری و بازده کارتان بهبود می یابد.ما در این مقاله  به ضروری ترین ویژگی هایی که یک لپ تاپ برنامه نویسی باید داشته باشد اشاره کرده ایم.

عواملی که قبل از خرید لپ تاپ برنامه نویسی باید در نظر بگیرید

۱- صفحه نمایش

صفحه نمایش لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی یکی از مهم ترین مواردی است که یک برنامه نویس باید قبل از خرید در نظر بگیرد. به این دلیل که تقریبا ۹۹% زمانی که در حال کار کردن هستید، به صفحه نمایش نگاه می کنید. بنابراین به هر نمایشگری بسنده نکنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب نمایشگر لپ تاپ در نظر بگیرید.

نمایشگر داخلی (سرخود) بزرگ

اگر خیلی به قابل حمل بودن لپ تاپ اهمیت نمی دهید، سعی کنید بزرگ ترین مانیتور ممکن را برای برنامه نویسی خریداری کنید. به این دلیل که نمایشگرهای کوچک تر به این معنا هستند که فضای کمتری را برای کار دارید. همچنین در نمایشگرهای کوچک تر، متن، آیکون ها و سایر عناصر رابط کاربری کوچک تر هستند که این موضوع منجر به خستگی چشم می شود. 

علاوه بر این، برنامه نویسی از فضای عمودی زیادی استفاده می کند. به همین خاطر باید نمایشگرهایی با نسبت ابعاد تصویر ۱۶:۱۰ را خریداری کنید. در حالی که امروزه بیشتر نمایشگرهای لپ تاپ دارای نسبت ابعاد تصویر ۱۶:۹ هستند، اما همچنان برخی از گزینه هایی که دارای حالت اول هستند موجودند که می توانید آنها را خریداری کنید. همچنین نمایشگرهای لمسی یا لپ تاپ های دوکاره کاربرد چندانی برای برنامه نویسان ندارند. به همین خاطر نیازی به صرف هزینه اضافی برای خرید آنها ندارید.

بیشتر بخوانید : معرفی بهترین انواع مانیتور کامپیوتر

پشتیبانی از نمایشگر اکسترنال

اکثر رایانه ها به شما این امکان را می دهند که حداقل یک نمایشگر اکسترنال را از طریق HDMI وصل کنید. این ویژگی خصوصا برای افرادی مفید است که چندین پنجره را به طور همزمان باز می کنند. با این حال، اگر نمایشگر سرخود لپ تاپ کوچک باشد و مانیتور اکسترنال بزرگ تر باشد و هیچ تطابقی بین این دو وجود نداشته باشد، این موضوع می تواند کار را برای شما سخت تر کند.

بنابراین، اگر می خواهید دو یا چند مانیتور اکسترنال را به دستگاه تان متصل کنید، باید مطمئن شوید که از آنها پشتیبانی می کند. اکثر دستگاه های پایین رده و میان رده به شما این امکان را می دهند که تنها یک نمایشگر را از طریق HDMI متصل کنید. اگر می خواهید مانیتورهای بیشتری داشته باشید، باید یک اتصال تاندربولت ۴ داشته باشید که از تکنولوژی DisplayPort همراه با پورت HDMI پشتیبانی می کند. با این کار می توانید دو نمایشگر را متصل کنید و به طور همزمان از آنها استفاده کنید.

لپ تاپ برای برنامه نویسی

کیفیت صفحه نمایش

خودتان بهتر می‌دانید که کیفیت صفحه نمایش، چقدر برای یک برنامه نویس اهمیت دارد. به دو دلیل از خرید لپ تاپ‌هایی که وضوح صفحه نمایش آنها 1366x768 است اجتناب کنید. اول این که این نمایشگرها تعداد پیکسل های کمتری دارند. دوم این که تصاویر روی این نمایشگرها خیلی واضح نخواهند بود و نمی توانید به خوبی کد را بخوانید یا بنویسید.

در عوض، حداقل رزولوشن FHD (یا 1080p) یا نوع دیگر آن یعنی FHD+ را در نظر بگیرید. درست است که قیمت نمایشگرهای دارای این رزولوشن ها بالاتر است اما کیفیتی که دریافت می کنید ارزش هزینه ای که صرف کرده اید را دارد. اگر لپ تاپ برای برنامه نویسی، صفحه نمایش 4K UHD داشته باشد که عالی است! اگر چه این لپ تاپ ها قیمت بسیار بالاتری دارند و دوام باتری آنها کوتاه است اما اگر همیشه در کنار پریز برق باشید، می توانند گزینه عالی ای باشند.

۲- مقدار RAM لپتاپ برنامه نویسی

مقدار رم (RAM) یکی از مهم ترین مواردی است که قبل از خرید لپ تاپ  باید در نظر بگیرید. به عنوان یک برنامه نویس، ممکن است نیاز به اجرای نرم افزارهای سنگین IDE (محیط توسعه یکپارچه) و ماشین های مجازی (Virtual Machine) داشته باشید. این نرم افزارها حجیم هستند و حافظه زیادی را اشغال می کنند. اجرای همه آنها به طور همزمان ممکن است تاثیر مخربی روی لپ تاپ داشته باشد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که لپ تاپی را انتخاب می کنید که دارای رم کافی است.

برای توسعه دهندگان وب، رم نگرانی اصلی نیست، زیرا ابزارهای توسعه دهنده سنگین زیادی وجود ندارند. برای این افراد یک لپ تاپ با رم ۴ گیگابایتی کافی است. با این حال، توسعه دهندگان اپلیکیشن یا نرم افزار که نیاز به اجرای ماشین های مجازی، شبیه سازها (emulator) و IDEها برای کامپایل پروژه های عظیم دارند، به رم بیشتری نیاز دارند. برای این افراد لپ تاپی با حداقل ۸ گیگابایت رم انتخابی ایده آل است. این میزان برای توسعه دهندگان بازی خیلی بالاتر می رود. محیط های توسعه بازی به سیستم های قدرتمندی برای اجرا نیاز دارند. به این افراد توصیه می کنیم که لپ تاپی با رم ۱۶ گیگابایتی را خریداری کنند. یا این که لپ تاپی با حافظه پایین تر را خریداری کنند که در آینده قابلیت افزایش حافظه تا ۱۶ گیگابایت را داشته باشد. اگر تصمیم خرید رم لپتاپ را دارید میتوانید به فروشگاه بروزکالا سر بزنید.

بیشتر بخوانید: درباره حافظه یا رم لپ تاپ (RAM) بدانید

۳- CPU  (واحد پردازش مرکزی)

CPU واحد پردازش اصلی سیستم کامپیوتر است. به CPU «مغز» کامپیوتر نیز گفته می شود که هر جنبه ای از عملکرد رایانه را کنترل و پردازش می کند. هر چه CPU پردازش را بیشتر و سریع تر انجام دهد، سیستم، عملکرد بهتری خواهد داشت و قیمت کامپیوتر و ارزش آن بالاتر می رود. برای پاسخ به این سوال که برای برنامه نویسی به چه پردازنده ای نیاز دارید، ابتدا باید نگاهی به نوع برنامه نویسی ای که می خواهید انجام دهید بیندازیم. برای مثال، اگر یک برنامه نویس جاوا هستید، به سخت افزار قدرتمندتری نسبت به افرادی که به دنبال لپ تاپ مناسب برنامه نویسی پایتون (Python) هستند، نیاز دارید.

بیشتر بخوانید : نقش CPU یا پردازنده در کامپیوتر چیست؟

برای برنامه نویسی، داشتن یک پردازنده قدرتمند از مهم ترین عوامل است. حتما نیازی نیست به فکر خرید پردازنده جدید و یا بهترین مدل باشید، بلکه فقط باید مطمئن شوید که لپ تاپ تان حداقل یک پردازنده چهار هسته ای یا هشت هسته ای دارد. این به شما این امکان را می دهد که چندین فرآیند را به طور همزمان و بدون کاهش سرعت اجرا کنید. اگر روی پروژه های بزرگی کار می کنید، یا اگر تب های (tabs) زیادی در مرورگر وب تان باز می شوند، به یک پردازنده قوی تر نیاز دارید. بنابراین، توصیه می کنیم حداقل یک پردازنده Intel i5 یا بالاتر، یا پردازنده معادل آن یعنی AMD را در نظر بگیرید.

لپ تاپ مناسب برنامه نویسی پایتون

۴- ذخیره سازی

ممکن است تا بحال برای شما سوال پیش آمده باشد که آیا برای برنامه نویسی به درایو حالت جامد (SSD) نیاز دارید؟

برای تمام فایل های پروژه برنامه نویسی تان به فضای ذخیره سازی نسبتا زیادی نیاز دارید، بنابراین حداقل ۵۰۰ گیگابایت فضای هارد دیسک را انتخاب کنید. SSDها نیز به دلیل سرعت بالای خواندن/ نوشتن، در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب در لپ تاپ ها هستند. با این حال، از نظر مقایسه قیمت هارد SSD برای لپ تاپ، باید گفت که این درایوها همچنان نسبت به قیمت هارد اینترنال لپ تاپ قدیمی گران تر هستند.

در مقایسه با SHD (هارد دیسک استاندارد)، SSD یک قدم جلوتر است. با آن می توانید عملکرد لپ تاپ تان را به طور قابل توجهی بهبود بخشید. به طور کلی می توان گفت که SSD برای برنامه نویسی ضروری نیست اما اگر روی پروژه هایی کار می کنید که به دسترسی به فایل های سنگین و پر حجم نیاز دارند، SSD می تواند مفید باشد. برای مثال، اگر در حال ویرایش فایل های ویدیویی و یا حجم زیادی از داده ها هستید، قطعا داشتن یک SSD می تواند خیلی سودمند باشد.

اکثر برنامه نویسان برای انجام کارهای روزانه شان به SSD نیاز ندارند، بنابراین داشتن SSD لازم نیست مگر این که در حال کردن روی پروژه ای هستید که به آن نیاز دارد. با این حال، ما به طور کلی استفاده از SSD را توصیه می کنیم زیرا زمان بوت شدن (راه اندازی) سیستم عامل و زمان بارگذاری سایر برنامه ها را به طرز چشمگیری کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید : کدام گزینه بهتری است حافظه یا رم ؟

۵- صفحه کلید

صفحه کلید لپ تاپ نیز عامل مهم دیگری است که نباید تاثیر آن را دست کم بگیرید. برنامه نویسان باید ساعات زیادی را جلوی لپ تاپ بگذرانند، بنابراین پیدا کردن لپ تاپی با صفحه کلید راحت بسیار مهم است. بهتر است لپ تاپی را انتخاب کنید که دارای صفحه کلید عددی باشد. به علاوه صفحه کلیدهایی را در نظر بگیرید که نرم و راحت هستند. کیفیت و استحکام کلیدها نیز مهم است، زیرا قرار است برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

به ترتیب قرارگیری حروف یا چیدمان صفحه کلید نیز توجه کنید. برخی از لپ تاپ ها ممکن است صفحه کلیدهایی با چیدمان عجیب و ناآشنا داشته باشند. برای مثال در این صفحه کلیدها ممکن است جای کلیدهایی همچون کلید Fn و کلید Ctrl تغییر کند یا برخی از کلیدها مانند کلیدهای Enter یا Backspace کوچک تر باشند. عادت کردن به این صفحه کلیدها ممکن است کمی طول بکشد.

اگر در شب یا در نور کم کار می کنید، می توانید لپ تاپی را خریداری کنید که صفحه کلید آن دارای نور پس زمینه است.

به علاوه اگر از صفحه کلید لپ تاپ تان راضی نیستید، می توانید اقدام به خرید صفحه کلید usb کنید. تایپ با این صفحه کلیدها معمولا راحت تر است.

خرید لپ تاپ برای برنامه نویسی

۶- عمر باتری لپتاپ برنامه نویسی

از دیگر ویژگی های مهم در بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی عمر باتری است. اگر بیشتر وقتتان را در کنار پریز برق می‌گذرانید، ممکن است بالا بودن عمر باتری لپ تاپ چندان برای شما مهم نباشد. با این حال، بهتر است لپ تاپی را خریداری کنید که عمر باتری آن حداقل ۶ ساعت دوام داشته باشد. البته به خاطر بسپارید که به عمر باتری دستگاه که توسط شرکت سازنده مشخص شده اعتماد نکنید. بنابراین بهتر است نظرات کاربرانی که لپ تاپ مورد نظرتان را خریداری کرده اند را در وب سایت های معتبر بخوانید تا از عمر باتری دستگاه مطلع شوید و  تا پس از گذز زمان کوتاه مجبور به خرید باتری لپ تاپ جدید نشوید. انتخاب سیستم عامل تا حد زیادی به نوع برنامه نویسی ای که انجام می دهید بستگی دارد.

برای مثال: آیا اغلب با سیستم های مک کار می کنید؟ یا این که برای ویندوز هم برنامه کامپایل می کنید؟ آیا سیستم عامل های لینوکس را ترجیح می دهید یا این که باید با تمام انواع سیستم عامل های موجود کار کنید؟ اگر با سیستم عامل مک کار می کنید، گزینه های زیادی وجود ندارند و باید یکی از محصولات اپل را انتخاب کنید. اما اگر سیستم عامل ویندوز را ترجیح می دهید، گزینه های بسیار زیادی را در اختیار دارید که می توانید بسته به بودجه و سلیقه تان گزینه مناسبی را از میان آنها انتخاب کنید.برای لینوکس نیز انتخاب گسترده ای دارید، زیرا می توانید آن را تقریبا روی هر دستگاهی نصب کنید. البته برخی از تولیدکنندگان، لپ تاپ هایی با سیستم عامل از پیش نصب شده لینوکس را عرضه می کنند که می توانید آنها را انتخاب کنید.

۸- قیمت لپتاپ برنامه نویسی

قبل از خرید باید بودجه ای که می خواهید صرف کنید را نیز مشخص کنید. لپ تاپ های برنامه نویسی با قیمت های گوناگونی عرضه می شوند. کیفیت هارد لپتاپ ، باتری لپتاپ، رم آن، کیبورد، شارژر و... همه روی قیمت آن تاثیر می‌گذارند. بنابراین اگر قصد خرید لپ تاپ برنامه نویسی با قیمت مناسب را دارید، بهتر است از قبل سعی کنید تمامی مواردی که گفتیم را چک کنید تا به مشکل برنخورید.

بررسی ضرورت کارت گرافیک برای لپ تاپ برنامه نویسی

خیلی‌ها این سوال را دارند که آیا کارت گرافیک لپتاپ، برای برنامه نویسی ضروری است؟ خیر، برای برنامه نویسی نیازی به کارت گرافیک ندارید. با این حال، اگر روی پروژه هایی کار می کنید که به تصویر سازی یا گرافیک سنگین نیاز دارند، داشتن کارت گرافیک می تواند سودمند باشد. برای مثال، اگر برنامه نویسی سه بعدی انجام می دهید، یا اگر روی پروژه ای کار می کنید که شامل ویرایش ویدیو یا انیمیشن است، داشتن یک کارت گرافیک می تواند خیلی برای شما سودمند باشد. به طور کلی، کارت گرافیک برای برنامه نویسی ضروری نیست اما یک امتیاز ویژه محسوب می شود. طبیعتاً وجود چنین قطعۀ مهمی می‌تواند در اجرای بعضی برنامه‌ها تجربه بهتری از کیفیت برای شما رقم بزند.

بیشتر بخوانید : نقش کارت گرافیک در کامپیوتر و لپ تاپ

انواع کارت گرافیک

دو نوع کارت گرافیک وجود دارد:

۱- کارت گرافیک یکپارچه (Integrated Graphic Card)

کارت گرافیک یکپارچه در پردازنده قرار گرفته است. این نوع کارت گرافیک از حافظه سیستمی استفاده می کند که با CPU مشترک است. از مزایای این نوع کارت گرافیک می توان به مقرون به صرفه و جمع و جور بودن، سهولت استفاده و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره کرد.

۲- کارت گرافیک اختصاصی (Dedicated Graphic Card)

این نوع کارت گرافیک یک قدم جلوتر است زیرا دارای رم پیشرفته، سیستم خنک کننده سرخود و سیستم تنظیم کننده انرژی است. کامپیوتر، تصاویر ویدئویی را با کمک کارت گرافیک پردازش می کند.

استفاده از کارت گرافیک در برنامه نویسی به کاری که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. برای اهداف طراحی به کمک رایانه (CAD) و کدنویسی، یک کارت گرافیک اختصاصی که حافظه بالایی دارد انتخاب بهتری است. به علاوه اگر می خواهید ویدیوها را ویرایش کنید یا روی پروژه های انیمیشن کار کنید، یک کارت گرافیک رده بالا می تواند مفید باشد.

برای اجرای برنامه ها با سرعت و کارایی بیشتر، استفاده از کارت گرافیک می تواند خیلی سودمند باشد. زمانی که برنامه نویس برنامه ای را شروع می کند که در مورد چیزهای فشرده و آیتم های گرافیکی نظیر بازی هاست، یک کارت گرافیک اختصاصی با حافظه بالا انتخاب بهتری برای اوست.

ممکن است برنامه نویس هنگام برنامه نویسی به طور همزمان از چندین ابزار نظیر ویرایشگرها، مرورگرها و پوسته ها (Shell) استفاده کند. در این شرایط استفاده از کارت گرافیک اجتناب ناپذیر است.

قیمت لپ تاپ برای برنامه نویسی

چرا نباید از یک کامپیوتر یا لپ تاپ معمولی برای برنامه نویسی استفاده کنید

ممکن است با گفتن این که تجهیزات همیشه همه چیز نیست، این موضوع را استدلال کنید و از هر دستگاهی برای برنامه نویسی استفاده کنید. در این شرایط پیش خود می گویید که اگر واقعا کسی توانایی برنامه نویسی را داشته باشد، حتی با یک لپ تاپ معمولی هم می تواند این کار را به درستی پیش برد، درست است؟ این تا حدی درست است. وقتی کسی خلاقیت، تسلط و مهارت کافی را نداشته باشد، حتی اگر بهترین لپ تاپ جهان را در اختیار او قرار دهید باز هم نمی تواند با آن کاری انجام دهد. اگر چه بهتر است برای این کار دستگاه مناسبی داشته باشید، اما این یک نیاز سفت و سخت نیست.

با این اوصاف، همچنان توصیه می کنیم که نباید از یک لپ تاپ معمولی برای برنامه نویسی استفاده کنید (حداقل نه برای بلند مدت). اکثر تولید کنندگان، لپ تاپ های معمولی را با حداقل امکانات و قابلیت ها تولید می کنند. یک کامپیوتر شخصی خانگی می تواند تمام کارهای اداری ضروری تان را انجام دهد و حتی گاهی می توانید از آن به عنوان یک ابزار سرگرمی نیز استفاده کنید.

علاوه بر این می توانید از آن برای برنامه نویسی نیز استفاده کنید، اما این دستگاه با عملکرد کندتری که دارد مسلما شما را با مشکل روبرو خواهد کرد. هر برنامه نویس حرفه ای می داند که ساخت برنامه های وب، بازی ها و نرم افزارها یک کار دشوار است که به ابزار و مهارت خاصی نیاز دارد. پایین بودن حافظه دستگاه، سرعت پردازش ضعیف و کیفیت پایین نمایشگر، برنامه نویسی را خیلی سخت تر می کند.

بسیاری از تولید کنندگان، از مواد و قطعاتی که کیفیت پایین تری دارند در رایانه های شخصی معمولی استفاده می کنند. این قطعات ممکن است باعث شوند با لگ، نقص فنی، هنگ کردن و خاموش شدن ناگهانی روبرو شوید.

بدتر از آن، ممکن است سیستم تان از کار بیفتد. این اتفاق باعث می شود هم کاری که ماه ها روی آن زمان گذاشتید را از دست دهید و هم مجبور شوید برای خرید یا تعمیر سیستم، هزینه زیادی را صرف کنید.

به تمام این دلایل، آیا ترجیح نمی دهید که از یک لپ تاپ برنامه نویسی برای این کار استفاده کنید؟

بررسی استفاده از لپتاپ گیمینگ برای برنامه نویسی

همانطور که گفته شد بهتر است از لپ تاپ مخصوص برنامه نویسی برای این کار استفاده کنید. با این حال استفاده از لپ تاپ گیمینگ برای برنامه نویسی مزایا و معایبی دارد که در این قسمت به برخی از آنها پرداخته ایم:

مزایای لپتاپ گیمینگ برای برنامه نویسی

به طور خلاصه می توان گفت که لپ تاپ های گیمینگ انتخاب خوبی برای برنامه نویسی هستند زیرا دارای پردازنده قدرتمندی هستند که می تواند چندین برنامه را به طور همزمان مدیریت کند. به علاوه این لپ تاپ ها، رم و حافظه زیادی دارند که می توانید فایل ها و قطعه کدهای (Code Snippet) زیادی را روی آنها ذخیره کنید. همچنین دارای یک نمایشگر با اندازه بزرگ هستند که به شما این امکان را می دهند که خطوط بیشتری از کد را در یک زمان مشاهده کنید.

همچنین می توانید از لپ تاپ گیمینگ برای انجام تحقیقات روی هوش مصنوعی و سایر کارهای مرتبطی که به محاسبات با کارایی بالا (HPC) نیاز دارند، نیز استفاده کنید. به طور کلی لپ تاپ های گیمینگ اغلب با یک کارت گرافیک رده بالا و باکیفیت عرضه می شوند که برای ویرایش ویدیوها یا کار روی پروژه های انیمیشن، انتخابی عالی است. به علاوه صفحه کلید لپ تاپ های گیمینگ اغلب دارای نور پس زمینه است.

هنگامی که سیستم در حال استفاده از یک پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند باشد، گرمای زیادی تولید می کند. این می تواند منجر به داغ شدن بیش از حد لپ تاپ و خاموش شدن ناگهانی آن شود. به همین علت اکثر لپ تاپ های گیمینگ دارای یک سیستم خنک کننده مناسب هستند و با فن های داخلی عرضه می شوند. این در حالیست که بیشتر لپ تاپ های برنامه نویسی چنین قابلیتی را ندارند. بنابراین در شرایطی که پروژه های سنگین برنامه نویسی را انجام می دهید، سیستم خنک کننده لپ تاپ گیمینگ، مانع از داغ شدن لپ تاپ می شود.

بیشتر بخوانید : بهترین مانیتورها برای برنامه‌ نویسی + معرفی ۴ مدل بسیار عالی

معایب لپ‌تاپ گیمینگ برای برنامه نویسی

استفاده از لپ تاپ گیمینگ برای اهداف برنامه نویسی، با اشکالات و معایبی همراه است. رایج ترین این معایب شامل این مواردند:

  • لپ تاپ های گیمینگ گران هستند: به دلیل برخی ویژگی های داخلی و قابلیت های اضافی، لپ تاپ های گیمینگ بسیار گران قیمت تر از سایر لپ تاپ ها هستند.
  • عمر باتری لپ تاپ های گیمینگ کوتاه تر است: علت این امر این است که این لپ تاپ ها هنگام اجرای بازی های بالا رده، انرژی زیادی مصرف می کنند. این امر باعث می شود که باتری  لپ تاپ در عرض چند ساعت به طور کامل تخلیه شود.
  • لپ تاپ های گیمینگ اغلب حجیم و بزرگ هستند: معمولا لپ تاپ های گیمینگ دارای یک GPU اختصاصی، یک سیستم خنک کننده و صفحه نمایش ۱۷ یا ۱۸ اینچی هستند که باعث شده نسبت به سایر دستگاه های برنامه نویسی معمولی سنگین تر باشند. حمل مداوم لپ تاپی با چنین اندازه بزرگی کار ساده ای نیست و خیلی زود فرد را خسته می کند. بنابراین اگر فردی هستید که به طور مرتب محل کارتان را جابجا می کنید یا زیاد سفر می کنید، مسلما لپ تاپ های گیمینگ به دلیل ابعاد فیزیکی بزرگی که دارند برای شما مناسب نیستند.
  • لپ تاپ های گیمینگ دارای نویز هستند: به علت وجود فن، سیستم خنک کننده و سایر قطعات داخلی، لپ تاپ های گیمینگ معمولا بسیار پر سر و صدا هستند. بنابراین اگر فردی هستید که می خواهید در محیطی آرام روی پروژه های برنامه نویسی تان کار کنید، استفاده از لپ تاپ گیمینگ انتخاب ایده آلی برای شما نیست.
  • لپ تاپ های گیمینگ اغلب فاقد پورت های ضروری هستند: یکی از معایب استفاده از لپ تاپ های گیمینگ برای برنامه نویسی نبود پورت های ضروری ای است که برای کارهای خاص مورد نیاز هستند. برای مثال، اگر در حین کار روی پروژه های برنامه نویسی تان به اتصال یک مانیتور اکسترنال نیاز داشته باشید، این می تواند مشکل ساز شود زیرا اکثر لپ تاپ های گیمینگ دارای پورت های محدودی هستند و فقط با یک پورت خروجی HDMI ارائه می شوند (که کافی نیست).

خلاصه

در این مقاله، به ویژگی های مهم یک لپ تاپ عالی برای برنامه نویسی اشاره کردیم که همگی دست به دست هم می دهند تا تست کد، سریع و دقیق و منسجم صورت بگیرد. همچنین گفتیم که رم بالا و کیفیت نمایشگر، جزو مهمترین ویژگی های یک لپتاپ برنامه نویسی هستند. مسائل دیگری مانند بررسی ضرورت کارت گرافیک داشتن لپتاپ برنامه نویسی و همینطور استفاده از لپتاپ گیمینگ برای برنامه نویسی هم مورد بحث قرار گرفت. در پایان، شما میتوانید برای خرید بهترین لپتاپ برنامه نویسی از بروزکالا، با مشاوران ما در تماس باشید.

سوالات متداول

آیا یک پردازنده Core i3 برای برنامه نویسی کافی است؟

داشتن یک پردازنده Intel Core i3 برای برنامه نویسی همیشه کافی نیست. این پردازنده برای اکثر کارهای برنامه نویسی ممکن است کفایت نکند و تنها در شرایطی ما آن را پیشنهاد می‌کنیم که فرد بخواهد بیشتر هزینه کند. در مجموع پیشنهاد ما تهیه سی پی یو I5 به بالا و گرافیک 2 به بالا است. 

آیا حافظه ۲۵۶ گیگابایتی برای برنامه نویسی کافی است؟

بله یک درایو حافظه ۲۵۶ گیگابایتی SSD برای نیازهای برنامه نویسی تان کافی است. این درایوها سریع تر بوت می شوند و سرعت خواندن و نوشتن بهتری دارند. این به این معنا است که برنامه هایی که برای ویرایش کدگذاری استفاده می کنید سریع تر بارگذاری و اجرا می شوند.

بهترین زبان برنامه نویسی ای که می توان در لپ تاپ گیمینگ یاد گرفت چیست؟

این به نیازها و ترجیحات شخصی تان بستگی دارد. زبان های برنامه نویسی مختلفی وجود دارند که می توانید یکی را انتخاب کنید، بنابراین قبل از تصمیم گیری باید تمام گزینه ها را بررسی کنید.