راهنمای خرید بهترین پایه خنک کننده لپ تاپ گیمینگ

شما گیمر هستید و برای انجام بازی از لپ‌تاپ گیمینگ استفاده می‌کنید؟ برای داغ نشدن بیش از حد دستگاه خود چه چاره‌ای اندیشیده‌اید؟ اگر گیمری هستید که از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید و یا قصد ورود به دنیای بازی با این دستگاه را دارید، حتماً می‌دانید که یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی که باید تهیه کنید، کول پد یا همان پایۀ خنک‌کننده است. این وسیله در انواع متنوع و برندهای مختلفی تولید و عرضه می‌شود. اما برخی از آنها مخصوص بازی ساخته شده‌اند و نسبت به انواع معمولی دارای خصوصیات برجسته‌تری هستند. مجلۀ اینترنتی بروزکالا قصد دارد در ادامه راهنمای خرید پایه خنک کننده گیمینگ به شما ارائه کند تا هنگام خرید به موارد مهمتر توجه بیشتری داشته باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

1.    کول پد گیمینگ چیست؟
2.    ویژگی‌های کول پد گیمینگ کدام است؟
3.    مزایای استفاده از کول پد گیمینگ
•    بدنۀ کول پد
•    اندازۀ مناسب 
•    تعداد و سایز فن‌ها
•    ارتفاع از سطح زمین
•    امکانات جانبی کول پد گیمینگ
•    گیره‌های نگهدارنده
4.    محصولات پیشنهادی بروزکالا
•    پایه خنک‌کننده لپ‌تاپ آیس کورل مدل K9
•    پایه خنک‌کننده گیمینگ لپ‌تاپ تسکو مدل GCLP 3140
•    پایه خنک‌کننده کول کلد مدل K45
•    پایه خنک‌کننده لپ‌تاپ آیس کورل مدل A2
5.    نتیجه‌گیری

کول پد گیمینگ چیست؟

کول پد نام دیگر پایۀ خنک‌کنندۀ لپ‌تاپ است. در واقع این محصول پایه‌ای است که لپ‌تاپ شما روی آن قرار می‌گیرد. از آنجا که این کالا دارای یک یا چند فن است، می‌تواند به خنک نگاه داشتن دستگاه شما کمک کند. گاهی ممکن است که لپ‌تاپ گیمینگ در اثر اجرای بازی‌های سنگین و کار کردن در ساعات طولانی، گرم شود. در اثر گرم شدن زیاد احتمال آسیب دیدن قطعات داخلی لپ‌تاپ آن وجود خواهد داشت. همین امر می‌تواند سرعت و کارایی آن را تحت تأثیر قرار دهد. به همین منظور است که همواره توصیه به استفاده از کول پد می‌شود.

از راهنمای جامع خرید کول پد لپ تاپ نیز دیدن کنید

ویژگی‌های کول پد گیمینگ کدام است؟

این محصول دارای ویژگی‌هایی است که شما قبل از خرید باید به آنها توجه کنید. بدنه پایۀ خنک‌کننده، متناسب بودن با اندازۀ لپ‌تاپ، تعداد و سایز فن‌ها، صدای کول پد، گیره‌های نگهدارنده، ارتفاع از سطح زمین، امکانات جانبی کول پد مانند USB، هولدر موبایل و...مواردی هستند که حتماً باید به آنها توجه نمود. در ادامه این موارد را تک به تک توضیح خواهیم داد.

اندازۀ مناسب

قبل از هر چیز باید به اندازه و سایز کول پد گیمینگ دقت کنید تا با سایز لپ‌تاپ شما هم‌‌خوانی داشته باشد. این کالا در سایزهای مختلفی که لپ‌تاپ تولید می‌شود، ساخته شده است. فقط کافی است که اندازۀ دقیق دستگاه خود را بدانید تا هنگام خرید کول پد گیمینگ سایز مناسبی را انتخاب نمایید. اندازۀ این محصول باید سایز دستگاه و یا بزرگ‌تر از آن باشد. باید حتما به این موضوع دقت کنید که پایۀ خنک‌کننده کوچکی انتخاب نکنید. 

بدنۀ کول پد

مورد دیگری که حتماً باید به آن توجه نمایید، کیفیت بدنۀ این محصول است. این کالا باید از جنس بسیار مرغوبی تهیه شده باشد و کیفیت ساخت بالایی داشته باشد. معمولاً بهترین کول پد گیمینگ از پلاستیک مقاوم و محکم یا فلز تولید می‌شود و این‌گونه هم وزن لپ‌تاپ را به راحتی تحمل می‌کند و هم در مقابل ضربه‌های احتمالی و البته گرمای زیاد دستگاه دوام می‌آورد. اگر در محیط‌های مختلف بازی می‌کنید و دائم دستگاه خود را حمل می‌‌کنید، بهتر است به وزن کول پد مخصوص بازی نیز توجه نمایید که سنگین نباشد. این محصول با طراحی باریک به شما کمک می‌‌کند که آن را به راحتی در کیف لپ‌تاپ خود نیز قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: ویژگی لپ‌تاپ های گیمینگ

تعداد و سایز فن‌ها

حتماً باید به تعداد و سایز فن‌های کول پد برای لپ‌تاپ گیمینگ دقت کنید. بهتر است به جای فن‌ها دقت کنید. در بهترین حالت این فن‌ها باید با خروجی هوای دستگاه متناسب باشد. این‌گونه هوا راحت وارد و خارج خواهد شد. به این موضوع هم توجه کنید که تعداد بیشتر و ابعاد بزرگتر فن‌ها باعث افزایش میزان خنک‌کنندگی خواهد شد. 

ارتفاع از سطح زمین

نکته مهم در انتخاب بهترین پایه خنک کننده لپ تاپ گیمینگ توجه به ارتفاع آن از سطح زمین است. محصولی را انتخاب کنید که حدود 5 سانتی متر از سطح زمین فاصله داشته باشد اما چرا؟ زیرا اگر کول پد به زمین نزدیک باشد، ممکن است در کاهش دما اختلالی صورت گیرد. بهتر است کالایی را خریداری کنید که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد. 

امکانات جانبی کول پد گیمینگ

اینکه کول پد گیمینگ دارای امکانات جانبی مانند هاب USB باشد، می‌تواند در خلال بازی به شما کمک کند. این‌گونه از نیاز به استفاده از کابل USB داشتید، می‌توانید از آن به راحتی استفاده کنید. امکانات دیگری مانند نگهدارنده موبایل نیز ممکن است در این محصول دیده شوند. گاهی این محصولات به نور RGB نیز مجهز هستند و کاملاً محیط گیمینگ را برای گیمر فراهم می‌کنند. از امکانات دیگر می‌توان به پایۀ تنظیم شیب و ارتفاع و درجه برای تنظیم سرعت فن اشاره کرد. 

گیره‌های نگهدارنده

می‌دانیم که این محصول می‌تواند تغییر زاویه و شیب دهد. یعنی می‌توان از آن با شیب زیاد هم استفاده کرد. پس برای این که لپ‌تاپ از روی کول پد سر نخورد و ایمنی آن به خطر نیفتد، تولیدکنندگان از گیره‌های نگهدارنده روی محصول استفاده می‌کنند. این گیره‌ها یا ترمزگیر که ضد لغزش هستند، در قسمت پایینی این کالا قرار دارند و نقش نگهدارندۀ لپ‌تاپ را بر عهده خواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه: راهنمای خرید رم گیمینگ

مزایای استفاده از کول پد گیمینگ

استفاده از بهترین کول پد گیمینگ دارای مزایای بسیاری است. این دستگاه باعث کاهش دمای محیط خواهد شد. پایۀ خنک‌کنندۀ لپ‌تاپ به سرعت و کارایی و عملکرد لپ‌تاپ مخصوص بازی شما کمک شایانی خواهد کرد و عملکرد CPU و GPU را بهتر می‌‌کند. این محصول باعث خواهد شد که دست شما هنگام استفاده از دستگاه دچار مشکل نشود و استراحت کند. از طرف دیگر از آنجا که ارتفاع کول پد گیمینگ قابل تنظیم است، از گردن درد هم جلوگیری می‌کند. 

پس از مطالعه راهنمای خرید بهترین کول پد گیمینگ حالا نوبت به معرفی چند مورد از بهترین هاست.

محصولات پیشنهادی بروزکالا

1. پایه خنک‌کننده لپ‌تاپ آیس کورل مدل K9

پایه خنک کننده لپ تاپ آیس کورل مدل K9

یکی از کول پدها که برای گیمینگ مناسب است، پایه خنک‌کننده لپ‌تاپ آیس کورل مدل K9 می‌باشد. این محصول برای لپ‌تاپ‌های تا 17 اینچ مناسب است. جنس آن پلاستیک و فلز است و طراحی سطح آن از نوع توری می‌باشد. دارای درگاه خروجی USB و لبۀ نگه‌دارنده برای جلوگیری از لغزش است. کلیدهای پاور، کنترل نورپردازی RGB و تنظیم سرعت فن در آن تعبیه شده است. دارای پایه نگه‌دارنده موبایل نیز می‌باشد. 6 عدد فن در این کول پد به چشم می‌خورد که سرعت آنها 1400 تا 1500 دور در دقیقه است. حداقل نویز فن‌ها نیز 23 دسی‌بل می‌باشد. حداکثر توان مصرفی این پایۀ گیمینگ 4.5 وات و ولتاژ مورد نیاز آن 5 ولت است.

2. پایه خنک‌کننده گیمینگ لپ‌تاپ تسکو مدل GCLP 3140

کول پد گیمینگ لپ تاپ تسکو مدل GCLP 3140

پایه خنک‌کننده گیمینگ لپ‌تاپ تسکو مدل GCLP 3140 برای لپ‌تاپ‌های تا 17 اینچ طراحی شده است. این محصول 2 فن بزرگ 125 میلی‌متری دارد. ولتاژ مورد نیازش 5 ولت است. دارای نورپردازی RGB می‌باشد. دارای درگاه خروجی USB می‌باشد. طراحی سطح این کول پد توری است و از فلز و پلاستیک تولید شده است. برای جلوگیری از لغزش لپ‌تاپ روی این دستگاه از لبۀ نگه دارنده استفاده شده است. حداکثر سرعت چرخش فن 1450 دور در دقیقه می‌باشد. قابلیت تنظیم ارتفاع، تنظیم نورپردازی و تنظیم سرعت فن دارد. دارای کلید پاور و هولدر موبایل نیز می‌باشد.

3. پایه خنک‌کننده کول کلد مدل K45

خرید پایه خنک کننده کول کلد مدل K45

این محصول با جنس بدنۀ فلزی برای لپ‌تاپ‌های تا 15 اینچ مناسب است. پایه خنک‌کننده کول کلد مدل K45 دارای 2 فن 60 میلی‌متری و 1 فن 120 میلی‌متری است و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد. نمایشگر LCD در این محصول تعبیه شده است. دکمه تنظیم سرعت فن دارد. دارای نورپردازی RGB و پایه نگه‌دارنده نیز می‌باشد. به علت وزن کم، کیفیت خوب و قیمت مناسبی که دارد مورد توجه گیمرها قرار می‌گیرد. 

4. پایه خنک‌کننده لپ‌تاپ آیس کورل مدل A2

پایه خنک کننده لپ تاپ ۵ فن آیس کورل مدل ice coorel A2

پایه خنک‌کننده لپ‌تاپ آیس کورل مدل A2 با 5 فن کار می‌کند. از لپ‌تاپ‌های تا 17 اینچی پشتیبانی می‌کند. جنس آن از فلز و پلاستیک است. دارای درگاه خروجی USB و قابلیت تنظیم ارتفاع است. کلید تنظیم سرعت فن و لبۀ نگه‌دارنده در این محصول به چشم می‌خورد. 2 فن آن 125 میلی‌متری و 3 فن دیگر 70 میلی‌تری هستند. قابلیت کنترل سرعت فن‌ها نیز در این دستگاه وجود دارد. حداکثر سرعت چرخش آنها نیز 2200 دور در دقیقه می‌باشد. از نورپردازی تک رنگ بهره می‌برد. 

نتیجه‌گیری

در راهنمای خرید کول پد گیمینگ که خواندیم متوجه شدیم که هنگام خرید این محصول باید به چه مواردی توجه کنیم و مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید درنظر بگیریم کدامند. فراموش نکنید که حتماً باید سایز و تعداد فن‌ها، قابل تنظیم بودن ارتفاع، شیب و سرعت چرخش فن‌ها، جنس و متریال محصول، امکانات جانبی و... توجه نمایید.

اگر همچنان سوالی دررابطه با کول پد گیمینگ دارید، از شما دعوت می‌کنیم به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی بروزکالا مراجعه نمایید و با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید. از این طریق پاسخ سوالات خود را از آنها دریافت نمایید تا با آگاهی بیشتر برای خرید کول پد گیمینگ اقدام نمایید و از مزایای خرید از بروزکالا بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

1. اگر به مرور زمان و در اثر استفاده زیاد، صدای کول پد گیمینگ بیشتر شد، باید چه کاری انجام داد؟

اگر صدای این محصول پس از چند ماه افزایش پیدا کرد، باید برای تمیز کردن آن و از بین بردن گرد و غبار آن به صورت اصولی اقدام نمایید.

2. چه برندهایی بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات را تولید می‌کنند؟

برندهایی مانند کولرمستر، تسکو، تراست، آیس کورل، هویت، دیپ کول و... محصولات بسیار با کیفیتی را ساخته و عرضه می‌کنند.

3. در حالت کلی ویژگی‌های یک پایۀ خنک‌کننده لپ‌تاپ چیست؟

قابل تنظیم بودن سرعت چرخش فن‌ها، تعداد فن‌ها و محل قرارگیری آنها، متناسب بودن محصول با سایز لپ‌تاپ، توجه به جنس این کالا و ارتفاع آن از سطح زمین مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که باید به آنها توجه کرد.